Syyskuun suloisuudet 2017

Täällä on kyllä nyt muutama päivä ollu sellasta etovaa oloa ja kokoajan vaan enemmän ja enemmän tekee mieli syödä vaan jotain kylmää :rolleyes: kaikki lämmin tuntuu ällölle. Samoin juomat, vaan vesi menee ja sitäki voisin juoda kokoajan kun janottaa ja suuta kuivaa.

Soitin neuvolaankin eilen alottaakseni primaspanin, siihen lääkärin hyväksynnän sain ja samalla terkka halus että tuun perjantaina käymään, jollon viikkoja 5+6.

Tää väsymys on kyllä jotain niin järkkyä. Ei jaksais mitään, tekis mieli olla vaan vaakatasossa :whistle:
 
Moikka,aika alkuun kirjoittelin..Muuten taustalla lueskellut:) rv 6+6 nyt menossa,pahoinvointi alkoi viime viikolla,lievänä kuvotuksena flunssan yhteydessä. Mitä keinoja teillä on pahoinvoinnin lievitykseen?
Ostin eilen apteekista Sea band -mama rannekkeet (raskauspahoinvointiin) ja pahoinvointi helpotti välittömästi! Oksensin koko viime viikon(yleensä öisin ja aamuisin), joten oon todella onnellinen että nää rannekkeet auttoi!
http://www.pahoinvointirannekkeet.fi/
 
  • Tykkää
Reactions: VernaMaria
Just kun hehkutin eilen ettei oo yöuniin vaikuttanut niin enkö nukkunut viime yön levottomasti. Tosin luulen että pääsyynä oli jännitys siitä kuinka jaksan vetää 14h työpäivän. Mutta hengissä edelleen ja kunnollisempi pahoinvointi alkoi tulla onneksi vasta vikan parin tunnin aikana. Kotimatkalla tuli ekan kerran jotenkin sellanen olo, että kyllä tuolla joku tyyppi on matkassa. :love: Vaikka toki heti seuraava ajatus oli et apuaapuaapua jos ei oo jo menny mönkään niin mitä jos menee. Mut pitää koittaa nauttia.

@Zelmando Voi mälsä, toivottavasti ei jatku! Eipä tuossa tilanteessa voi kuin seurailla. Jos tulee superkovat kivut tai vuotaa kuin häränkurkusta niin sitten näytille heti. Muuten joutuu vaan piinailemaan et voi ultralla tarkistaa myöhemmin jos on kyytiläinen mukana vielä. Onneksi iso osa vuodoista on myös vaarattomia, toivotaan et niin olis sullakin.

Kun googlaa "käypähoito raskausdiabetes" niin saa valtakunnalliset hoitosuositukset ja superpaljon tietoa.
 
Ostin eilen apteekista Sea band -mama rannekkeet (raskauspahoinvointiin) ja pahoinvointi helpotti välittömästi! Oksensin koko viime viikon(yleensä öisin ja aamuisin), joten oon todella onnellinen että nää rannekkeet auttoi!
http://www.pahoinvointirannekkeet.fi/
Kaivoin kaapista vanhat rannekkeet..Mielestäni ne ei viime raskaudessa auttanut,mutta jos nyt. Kahden keskimmäisen jänteen väliin nappi kuuluisi laittaa,mutta kun on kolme jännettä (yksi isompi ja pienemmät sivuilla),niin mihin nappi laitetaan?
 
Zelmando toivottavasti on harmitonta. Mulla oli esikoisesta hentoa vaaleenpunasta vuotoa viikoilla 11-13, mikö todettiin olevan siksi että istukka oli hieman edessä ja oli kuulemma hyvin verevä. Eli kaikki oli tosi ok.

Mulla on olo että haluisin oikeesti alkaa nauttia jo, tai siis uskaltaa nauttia ja iloita ilman sitä 12 viikon etapin laskemista. Tää on jo niin ihanaa ekstraa että raskaus onnistuikin, niin en haluaisi olla koko ajan ajatuksissani niin varovainen. Mutta sitten hei hyppää olkapäälle se että ollaan vielä niin aikaisessa vaiheessa.
 
@Anjo
jos la on 26.9, niin viikkoja on joo vasta 4+1, mulla LA 19.9 ja viikkoja nyt 5 :)
@Idina @haaveilia
Joo olette oikeassa. Piti kirjoittaa 5.raskausviikko ja sit rupesin tarkentamaan niin unohdin 5 vaihtaa 4. Noh näitä sattuu ku toisella silmällä katsoo taaperon autoleikkejä, toisella silmällä katso mitä kirjotan. Toisella kädellä kirjotan ja toisella hämmenän ruokaa eikä tullut luettua ennen kuin olin lähettänyt. Katsoin äsken että ihan sekavaa muukin kirjoitus ollut.
 
Soitin neuvolaan, seurailtava kuulemma vaan. Kolmen viikon päästä tehdä uusi testi että mikö on tilanne. En ymmärrä miksi tällä tavalla pidetään epätietoisuudessa, vaikka olis mahdollisuus selvittääkin.

Kuulemma vuodot yleensö kuukautiskierron aikaan, mutta tämä ei osu kyllä lähelekään. Ei muuta kuin odottelemaan viikkojen vierimistä... oma ajatus on kyllä että kyytiläinen ei ole enää matkassa kun nuo kaikki oireetkin alku viikosta loppui.. Yllättävän raskaalta tämä tuntuu!

Nauttikaahan oloistanne, se on aina se parempi vaihtoehto
 
@Zelmando Voiei tosi harmittavaista, että meni noin pitkälle testin teko. :cry: Kurjaa, kun eivät heti ottaneet sua ultraan tms. Toivotaan nyt kuitenkin, että kaikki olisi kunnossa! Paljon jaksamista ja tsemppiä!

Mulla mennyt tämä viikko taas tosi väsyneenä ja iltaisin olen ollut aina niin pahuksen kärttyinen. Tekisi mieli koko ajan nukkua. :whistle: Ja neuvolan varaaminenkin on venynyt, kun meillä soittoaika sinne on arkisin klo 12-13 ja töissä on aina silloin jotain sählinkiä, enkä ole päässyt mihinkään rauhassa soittamaan. No jos huomenna uusi yritys. :)
 
Joo, kyllä täällä ihan kunnon vuoto alkoi tänään:cry: vuotoa, maha ja selkäkipua ja järetön väsy. täällä kotikunnassa ei ole ultraa niin johtuisikohan siittä että eivät ota, joutuvat ostopalvelua käyttämään.
 
Zelmando kyllä olisivat voineet tarkistaa tilanteen, ikävä vaan odotella mitä tapahtuu :cry: toivotaan että vuoto olisi kuitenkin harmitonta!

Eka neuvola oli tänään, oikein mukava täti siellä oli vastassa. Ei tullut ylipainosta sanomista vaikka sitä kovasti pelkäsin, paino kun oli alle sen mitä ennen raskautta. Tästä hyvä jatkaa, niin paino varmasti putoaa koko ajan lisää, ennen kun turvotukset sitten kesällä iskee päälle.
Lippuja ja lappuja tuli kaamee pino, aika millon pitää käydä seulontaverikokeissa sekä pissanäyte purkki joka annetaan sillon samalla.
Nyt vielä kun huomenna ultra näyttää hyvältä, poistuu tää kalvava pelko ja ahdistus ettei kaikki mene hyvin :(
Täti kyllä sanoi ihanasti "ei nyt maalata mitään piruja seinälle, kaikki oli kuitenkin ultrassa hyvin" :love:
Silti pelottaa :unsure:
 
Heipsan

Täällä elellään kuten ennenkin, oireita ei vielä juurikaan ole.. Väsymys on välillä vähän ylivoimaista mutta kyllä se siitä, nukkuu saman verran kun nuo muksut niin :D

Huomenna ois tarkotus soitella tuonne kunnalliseen ja varailla ekaa aikaa, ei toki mikään kiire ole tässä vielä kun viikkoja päälle 5. Ensi viikolla mahdollisesti varhaisultraan tai sitä seuraavalla.

Pahoinvointia itse kauhulla odotan, kummassakin aikaisemmassa raskaudessa on saanut oksennella aivan riittämiin ja hb on tippunut aina todella alas, kun muutenkin on vähän alhaalla...

Tsemppejä kaikille (y)
 
Tsemppiä vuotojen kanssa, pidän peukut että olisi vain harmitonta vuotoa. ❤ Eihän tuo hyvältä kuulosta jos kovien kipujen kanssa vuotaa. En kyllä ymmärrä sitä että joissakin kaupungeissa (kuten täälläkin) on niiiin hankala saada kaupungilta ultraa km-epäilyissä tai ihan vaikka jos ei tiedä millä viikolla raskaus menossa, sit joutuu viikkoja miettimään että mitähän nyt ja olemaan epävarmuudessa, se ei todellakaann ole kivaa.. Minäkin sain vaatimalla vaatia sillon kkm kontrolliultraa että varmasti olis tyhjentyny, enkä sitä saanut, vaan pelkän kontrolliverikokeen pitkinhampain anto senkin(jota ei sit lopulta tarvittu kun päivystyksessä jouduttiin ultraan..)

Tsemppiä kovasti!
 
Kaivoin kaapista vanhat rannekkeet..Mielestäni ne ei viime raskaudessa auttanut,mutta jos nyt. Kahden keskimmäisen jänteen väliin nappi kuuluisi laittaa,mutta kun on kolme jännettä (yksi isompi ja pienemmät sivuilla),niin mihin nappi laitetaan?
Mulla on (itsestä katsottuna) vasemmassa kädessä selkeet 2 jännettä joten,nappula asettuu juuri oikeaan kohtaa.Oikeassa kädessä jänteitä näkyy kolme ja oon laittanut tässä tapauksessa ison jänteen ja oikeanpuolisen pienemmän jänteen väliin,silloin nappi on mielestäni keskellä ja luulisin sen olevan oikeassa kohdassa,ainakin vaikutuksesta huomaan eron:) Kannattaa sormilla mitata tarkasti oikea kohta. Itse pidän rannekkeita lähestulkoon yötä päivää! kokeile ihmeessä, jos sullakin auttaisi.
 
Tänään herätti ekaa kertaa kunnon kuvotukseen ja maha turvonnut heti kun ylös nousi, ennen turvotus alkoi vasta kunnolla päivällä.

Sori kun jankkaan tätä, mutta nää sanat pyörii päässä ihan koko ajan. Haluaisin saada teiltä ulkopuolisilta näkemyksen miltä kuulostaa. Muistan aika hyvin sanasta sanaan mitä se lääkäri ultratessa sano tai ylipäätään koko parin minuutin käynnillä. Se kun ei paljoa sanonut.

Eli mitä tästä sanoisitte, miksi mun pitää olla peloissani? "hei, onneksi olkoon täällä on vahva syke. Mutta en saa kuin rv 6+4 eli kontrolloidaan ensi viikolla. Nyt täytyy vaan toivoa parasta sun historian tuntia. Kaikki täällä on aivan kuin pitää, mutta ei saa menettää toivoa vaikka aika tuntuu pitkältä. Tässä uusi aika ja hei hei!"

Mitäs tässä nyt ajattelis..missä se vika on miksi kontrolloidaan? ne laski kaiken mun ovistuntemuksien mukaan jotka voi helposti heittää parilla päivällä ja eilen olis ollut mun mukaan 7+0 eli heittoa olis ollut 3 päivää..

Kiitos kun saan avautua, auttaa kun muutkin spekuloi enkä vaan yksin omassa päässäni.
Tuppaudun nyt törkeästi ketjuunne :D

Tulin raskaaksi pitkän yrittämisen jälkeen ja varhaisultrassa piti olla rv 7+, mutta lääkäri totesi sikiön vastaavan viikkoja 5-6.

Suositteli myös kontrollia, ja sanoi että hyvältä näyttää, muttei minuna menisi vielä hirveän monelle raskaudesta kertomaan.

Elin vissiin jossain kuplassa, kun en huolestunut ja jätin kontrolliinkin menemättä, seuraavan ultra oli vasta uuden laskennan mukaan rv 11, jolloin sitten taas kaveri oli ottanut kiriä kasvussa vastaten rv 12+1.

Lopulta syntyi reilu nelikiloisena :D nyt onkin jo kookas taapero.

Mutta niin, ei nuo kokojen heitot aina kerro alkavasta keskenmenosta, ja lääkärit + kätilöt ovat varmasti aina ihan raskauden alkumetreillä vähän varovaisempia puhuessaan raskauden jatkumisesta :)
 
Tänään sain digitestiin 3+, viikko sitte 2-3 (joo teen niitä paniikissa vieläkin!). Kyl niissä eteneminen vähän rauhottaa, vaik tiedän ettei ne oo mikään tae mistään. Maanantaina varhaisultra, jännittää! Sillo viikkoja laskennasta riippuen 6+2-6+5. Pelottaa, et on vähemmän ja meen sinne liian aikasin. Mut sepä selvinnee siellä.

Oireet vähän helpottaneet tai sit niihin on tottunu. Tosi vähän ällötystä, mut etenkin aamulla jos ei syö. Mulla aamussa sellanen lääke, minkä jälkeen pitää odottaa puoli tuntia ennenku saa syödä, ni siinä ehtii ällötys hiipiä. Rinnat arat, mut ei niin järkkykipeet ku viikko sitte. Alavatsassa menkkakipumaista jomottelua, etenkin iltaisin. Väsymystä myös edelleen.
 
Orava kiitos viestistä, helpotti kummasti :)

Aamupäivästä ultra, ai että ku tuppaa taas pakokauhu päälle. Vaikka todennäköisesti kaikki on hyvin. Koska ovulaatio on helposti voinut olla 2-3pvä myöhemmin mitä oon laskenut. Silloin olis eroa ollut päivissä 2-3 maanantain ultrassa ja se tuskin on hälyyttävä ero näin alussa.
 
Onnea tosi paljon hyvistä ultrauutisista!!

Mua masentaa kun tein tänään viikkonäytöllisen joka näytti vaan 2-3 vaikka 3+ jo odotin.. Rv 5+2. Ovistuntemuksista on tänää 3+4. Joo tiedän et on yksilöllistä se raskaushormonitaso ja huomenna saattais jo olla 3+. Mut silti tuli paha mieli.. Tein sit hädässä myös liuskatestin joka oli kyllä taas tummunu ja tuli sellaset leffaviivat että huh. Eli sen mukaan on hormonit nousussa. Äää *itun viikkonäytölliset, mitä helvettiä mä sellasta menin edes tekemään :( ei siitä pitäis mieltänsä pahottaa mut ei sitä oikein voi olla ajattelemattakaan.
 
N93
Ihania ultrakuvia! miten sitä malttaa ite odottaa melkein 3viikkoa vielä, sillo viikkoja pitäis olla 8+0. En jotenki uskalla mennä kovin aikaisin. Tuolloin nyt ainaki pitäis jotain näkyä jos on näkyäkseen. Jännittää ihan hulluna. Tänään 5+1 ja tää oireettomuus saa mut hulluksi ku en voi uskoa että siellä oikeesti on joku.
 
Onnea ultrissa kävijöille :)
Mä ny oon Sea band ranneketta pitänyt eilen ja tänään. Kuvotusta oli ennen ja kuvotusta on edelleen. Kolme sormen leveyttä ranteesta ja kolmannen alle nappi kahden jänteen väliin,eks ni?
 
Ihania ultrakuvia! miten sitä malttaa ite odottaa melkein 3viikkoa vielä, sillo viikkoja pitäis olla 8+0. En jotenki uskalla mennä kovin aikaisin. Tuolloin nyt ainaki pitäis jotain näkyä jos on näkyäkseen. Jännittää ihan hulluna. Tänään 5+1 ja tää oireettomuus saa mut hulluksi ku en voi uskoa että siellä oikeesti on joku.
Nii luulin mäkin rv 5 kun ei ollu oireita,että mahdanko raskaana ollakaan. Mutta kyllä rv 6 tuli kuvotus/pahoinvointi ja nyt rv 7+1 ollut pari päivää tolkuton väsymys.
 
  • Tykkää
Reactions: N93

Yhteistyössä