Syyskuun suloisuudet 2017

13.9. / Festivo / 35 / - / 1. lapsi

Elämäni ensimmäinen vauva-aiheiselle keskustelupalstalle kirjoitettu viesti. Oli ajatuksena antaa lapselle mahdollisuus, sitten olinkin jo raskaana. Koska ikää on jo 35 vuotta, oli nopea raskaaksi tulo melkoinen yllättys. Koska lapsiasia ei ole aiemmin ollut ajankohtainen, on kaikki minulle täysin uutta.
 
Viimeksi muokattu:
Itse en juo kahvia ollenkaan, enkä teetä, en oikeastaan mitään kuumaa.
Tupakoinnin lopetin 2v sitten, alkoholin käytön kokonaan 2,5v sitten.
En ole koskaan syönyt näin terveellisesti kuin nyt, kasviksia paljon, viljat kaikki täysjyvänä tai ruista. Lihana kalaa tai kanaa, harvoin nautaa tai sikaa. Juomana pelkkä vesi, välipalana/aamupalana/iltapalana hedelmiä. Siinäpä ne mitä nyt syön.
Yksi pahe on, iltaisin juon lasillisen kylmää zero limua. Ei kai se nyt kauheen paha oo :D

Ja täälläkin niin paljon ylipainoa ettei yhtään haittaa painon putoaminen, 1,5kg nyt pudonnut viikossa paino.

Iik ens maanantaina ultra..

Papu 6+2
 
Kiitos @Mijau valaisevasta tekstistä! Näin ensiodottajana kun kaikki on uutta. Huomenna ajattelin ekan neuvolan varata, jännittävää! :)

Tänään ollut nipistelyä alavatsassa toispuoleisesti. Aamulla ei huvittaisi sängystä nousta kun väsyttää, vaikka takana olisi hyvät yöunet. Luulen, että tää väsymys muuttuu jossain vaiheessa vielä huomattavasti pahemmaksi.
 
Tervetuloa kaikki uudet (niin kuin tässä nyt olisi kovin vanha itsekään täällä :D)! Teitä on niin monta, että mahdotonta nimillä luetella kaikkia.

@Elssi Ei ole kyllä vielä ehtinyt tulla sukupuolen suhteen fiiliksiä suuntan tai toiseen. Ajattelen kliinisesti, että sehän on vielä sellainen solumöykky. Ehkä myöhemmin tulee jotain oloja. Mies toivoo tyttöä. :)

@Syssynen Aion osallistua sikiöseulontoihin ja juteltiin jo vähän miehen kanssa miten toimitaan, jos jotain yllättävää tulisi vastaan. Toivon todella sydämeni pohjasta ettei tarvitse käytännössä ikinä olla moisessa tilanteessa. Voin vain kuvitella kuinka helvettiä se olisi.

@Norway Nykyäänhän isyydentunnustuksenkin voi tehdä jo raskausaikana neuvolassa, jos ei ole naimisissa. Tämä on ilmeisesti jossain 30 viikon seutuvissa ja olettaisin vaativan isän läsnäoloa. :ROFLMAO:
Tuli luettua ruokavaliosuositukset läpi eilen ja yritän toki niitä parhaani mukaan noudattaa. Enpä tajunnut esim tuorejuustojen olevan kiellettyjä. :eek: Ja pitäisi muutenkin fiksuunnuttaa ruokavaliota, koska ylipainoa on paljon ja todella iso riski raskausdiabetekseen. Muutama kk sitten otettiin työterveydessä rutiinilabrakontrollit ja siellä paastosokeri 5,8. Normirajoissa vielä muuten, mutta raskausajan sokerirasituksessahan tuo raja on 5,3! Mutta en kyllä tiedä kuinka tiukalle dieetille saan itseäni ennen kuin on pakko. Nimim. etukäteismorkkis kun huomenna työpaikkaruokalassa jälkkärinä kiisseliä.

Mulla on myös tietynlainen "paha mieli" siitä että raskauduin niin helposti, kun tuttavapiirissä on useita lapsettomuudesta kärsiviä ja jopa täysin ilman lapsia jääneitä. Vaikka enhän voi siihen vaikuttaa sen enempää kuin hekään joilla on ongelmia.
Onko kenelläkään muulla muuten vähän sellainen friikki olo, kun oman kropan sisällä kasvaa joku ylimääräinen solumuodostelma josta tulee uusi ihminen?!

Jotain kyllä tosiaan on meneillään. Eilen vollotin autolla ajaessa kun radiosta tuli Ida Paulin & Kalle Lindrothin Parvekkeella-kappale, jossa siis kaiken lisäksi lauletaan seksistä. :LOL::ROFLMAO::D Mutta kun se naisääni oli niin kaunis ja melodia kulki nätisti/kivasti. Siinä tyrskiessäni olin samalla et ei saakeli mikä mua vaivaa ja tätäkö tää tulee olemaan. :alien:

Tänään oli eka työpäivä tietoisesti raskaana. Mitenhän saan pidettyä mölyt mahassa ja pokan päällä jos joku työkaveri sattuis lähiaikoina jotain vihjailemaan. Tai muuten vaan etten sano ääneen et onpa ällö olo tms. Oon ihan varma et tää homma loistaa musta kilsan päähän!
Tänään myös on enemmän jomotellut oikealta puolelta. En tiedä voisiko siellä olla keltarauhanen ja voiko se aiheuttaa tuollaista (vois taas laulattaa googlea!). Olisi kivempi vaihtoehto kuin kohdunulkoinen.
 
Mulla myös jotenkin pahis-olo kun oon niin helposti joka kerta raskautunut ja tälläkin hetkellä lähipiirissä pitkään yrittäneitä :( Eihän minun raskaus heiltä pois ole mutta epäreiluahan tämä on...

En ajattele että olisi friikkiä kun sisällä kasvaa uusi elämä mutta ihmeellistä se on joka kerta! Miten kahdesta pienestä solusta kasvaa minun sisälläni täydellinen pieni ihminen! :love: uskomatonta!
 
Meillä on se tilanne, että ICSI:n takia tiedän tasan oikean hedelmäittymispäivän, mutta laskisin normitilanteessa varmaankin ovulaatiosta...

Jaaha eilen tuli sitten töissä eka oksennus :sick:
Mutta kaiken otan "ilolla" vastaan, tätä on toivottu niin kauan ja ehdin jo pelkäämään etten saa näitä oireista ikinä edes kokea...

Kuten @Mijau niin minäkin olen lähinnä ihmeissäni miten sisälläni kasvaa jotain pientä ja ihmeellistä :love:
 
Itselle oireet on myös tosi tärkeitä, ilolla ottaa kaiken vastaan :love:

Pelottaa vaan se jos kaikki ei olekaan hyvin, niin "kärsinkö" turhaan. Kunhan ultrassa ollaan nähty kaiken olevan hyvin pystyn ottamaan isommalla ilolla oireetkin vastaan :giggle:

Uskallatteko jo tässä alkuvaiheessa luottamaan että kaikki on hyvin ja tulee menemään hyvin? Harmittaa kun itse en voi luottaa vielä, toivon ja ajattelen paljon syksyä että kun on vauva niin voidaan tehdä sitä ja tätä. Mutta sitten taas ajattelee mutta jos kaikki menee taas päin honkia niinkuin aiemminkin :oops:
Vaikeeta :p
 
Heippa Syyskuiset ! Voisin ilmoittautua tänne mukaan, olin aiemmin elokuu ryhmässä, mutta LA siirtyi pari päivää joten tulinkin syyskuulle:)
Tänään käyty ultrassa viikot vastasivat 6+4, ja sydän löi hirmuisasti:love:
Parin viikon päästä seuraava aika:)

jenicha/22/LA 1.9/TAYS/1.lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: VernaMaria ja Mijau
Minä luotan siihen että kaikki on hyvin ja yritän nauttia raskaudesta parhaani mukaan. Tottakai pelottaa koska on kuitenkin aivan mahdollista saada keskenmeno ja ties mitä kamalaa mutta sille ei oikein mitään sitten voi. Koitan ottaa kaiken ilon irti ja murehtia sitten jos sellaiseen tulee aihetta.

Ja tietysti ovulaatiosta kannattaa laskea mutta ymmärsin ettei ovulaation ajankohtaa välttämättä tiedetä :D itse en ainakaan tiennyt oviksesta ollenkaan kahdella ekalla kerralla, tällä kertaa mittasin lämpöjä ja niiden mukaan LA olisi päivän eri kuin menkoista laskettuna eli ihan sama oikeastaan. Katsotaan mitä ensi viikon ultra sanoo :love:
 
Neuvola varattu reilu 2 viikon päähän, sinne jonnekin ajattelin myös sitä varhaisultraakin varailla. Jotenkin epätodellinen olo, että onko siellä ketään, kun ei (vielä) ole pahoinvointia, ainoastaan satunnaisia vihlaisuja ja repäisykipuja. Tosin nyt vasta 4+5. Esikoisesta taisi pahoinvointi alkaa rv 5+, ja jatkuikin sitten sinne 20+ viikoille..

Minäkin tulen mielelläni fb mukaan!
 
Tuntuu kerrassaan kummalliselta, että joku tyyppi kasvaa sisällä. Latasin pregnancy plus -sovelluksen, joka kertoo, mitä viikoittain/päivittäin tapahtuu. Kuulemma tyyppi on nyt seesaminsiemenen kokoinen. Kaikki hyvin Seesamtiellä :D

Tänään varasin neuvolan, kuun loppuun meni. Työkalenterissa lukee auton huolto ;) Vastaisuuden varalta, saako neuvolasta lääkärin/terkkarin tms. todistuksen? Voikohan siihen laittaa jonkin muun sairauskoodin kun ei huvittaisi tässä vaiheessa työnantajalle paljastua?

5+4 nyt menkkojen mukaan, kaipa sillä sitten menen kunnes toisin todistetaan. Tänään alkoi niukahko ruskea vuoto, mutten ole huolissani ellei tuosta kamalasti voimistu.
 
Liityn keskusteluun mukaan. Ei kyllä usko todeksi vaikka eilen illalla tein 2 erimerkkistä raskaustestiä ja tänään vielä clearbluen digitaalisen.
Yritystä takana tasan 3 vuotta, joten vähän tuli puskista kun kerrankin näytti kahta viivaa :D
Osaako joku sanoa mitä varhaisultrat maksaa ja milloin sinne voisi mennä?

13.9?/evekin/25/TYKS/1.
 
  • Tykkää
Reactions: Eela-
Minäkin voisin ilmottautua keskusteluun, vaikka aikaista vielä onkin. Tänään testattu aika selkeä plussa dpo12 eli laskettu aika ois 22.9. Meillä on 2 tyttöä syyskuisia hekin 6- ja 4-vuotiaat. Esikoista tehtiin pitkään ja sai alkunsa IVF:llä. Toinen sai alkunsa luomuna aika lailla heti imetyksen loputtua. Ja nyt plussa tuli kans luomuna yk5.

22.9/Ellaolivia/36/Pkks/3.
 
Täältä löytyy yksi plussaaja lisää. Raskaus ei ihan ollut suunniteltu tosin ei myöskään ei toivottu, mutta hieman ollaa täällä suunnalla hämillään. Esikoisen syntymästä on kuitenkin jo 10 vuotta. :eek:

Tässä miettinyt että pitäisikö kuitenkin vielä tehdä uusi testi :D.

Oman laskennan mukaan LA osuus 11.9
 
Varovaisesti liityn mukaan keskusteluun. Eilen plussattu ja LA 21.9.
Pelottaa innostua, jos ei nytkään asiat mene niinkuin pitäis. Elokuussa päättyi tm raskaus. Oman mielenrauhan takia olen aatellu varhaisultraan.

21.9/MirriX/38/seks/4.
 
Moikka vaan kaikille! Täällä pahoinvoinnit alkanu:eek:. Kuvottaa koko ajan. Syömisen ennakoinnilla pystyy vielä jotenkuten selvitä mutta ei paljosta puutu että ylös tulee:( syödä pitäisi aika säännöllisesti jotta olo olisi siedettävä mutta miten tuolla töissä nyt vähän väliä syö, ei mitenkään!

Varhaisraskauden uä, odotan sitä ja yritän olla luottavaisin mielin, että kaikki on hyvin. Terveydenhoitajan vastaanotto on ensi viikolla-ihan kiva mennä kun on tuttu hoitaja, ollut viime raskaudessa myös niin ei tarvi jännittää.
Meillä tuon varhaisraskauden uä tai millä nimellä se nyt onkaan on kuulunut ainakin aiemmin tähän neuvola systeemiin ja hoidettu synnytys-sairaalassa äitiyspolilla mutta en tiiä vaikka ei enää olisi niin. Jos ei enää neuvolan kautta pääse niin sitte varaan ajan yksityisesti.

Jaksamisia kaikille:D
 

Yhteistyössä