Taas mummi soitti (yökyläilystä)

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Taas mummi soitti ja pyysi 4-vuotiasta viikonlopuksi yökylään. Mikä on teidän mielestänne sopiva määrä yökyläilyä viikossa? Lapsi oli juuri viime viikolla kolme yötä mummilassa ja mun mielestä siellä ei tarvitse ihan joka viikko olla, vaikka olenkin kiitollinen lähellä olevista isovanhemmista.
 
vierailijailona
Mä en kyllä haluaisi olla lapsesta yötä erossa kuin korkeintaan muutaman kuukauden välein... Enkä ikinä kolmea yötä peräkkäin, ellei isovanhempi sit asuisi niin lähellä että päivisin nähtäis kuitenkin.

Pitkällä kesälomalla vois harkita muutamaa yötä, jos olis itsekin ollut jo lapsen kanssa kyllästymiseen asti. Työelämässä ja kiireissä en halua lasta pois usein antaa, haluan itse nähdä lasta. Mummi tulkoon katsomaan lasta teille?
 
vierailija
Meillä tahti kerran kaksi vuodessa. Isovanhemmat asuu kaukana.

Minusta olisi aivan ihanaa, vaikka parin kuukauden välein viettää ihan rauhassa iltaa mieheni kanssa, hoitaa yhdessä remppaprojekti kerrallaan loppuun, ilman että lapset pyörivät jaloissa. Tähän riittäisi sekin, että voisi vaikka päivän ajaksi viedä lapset kylään mummolaan.

Kyllähän monilla tuntuu lapset asuvan puolet ajasta isovanhemmilla ja parhaimmassa tapauksessa vanhemmat vielä töissä. Eli käytännössä oman lapsen kanssa ollaan kiire aamut ja pari tuntia illasta 15pv/kk.
 
vierailija
Mä en kyllä haluaisi olla lapsesta yötä erossa kuin korkeintaan muutaman kuukauden välein... Enkä ikinä kolmea yötä peräkkäin, ellei isovanhempi sit asuisi niin lähellä että päivisin nähtäis kuitenkin.

Pitkällä kesälomalla vois harkita muutamaa yötä, jos olis itsekin ollut jo lapsen kanssa kyllästymiseen asti. Työelämässä ja kiireissä en halua lasta pois usein antaa, haluan itse nähdä lasta. Mummi tulkoon katsomaan lasta teille?
Kannattais varmaan tehdä jotain tuon riippuvuuden suhteen... Meinaan olkoonkin se sulta pois, niin lapselle voisi olla oikein virkistävää olla isovanhempienkin kanssa, ja vaikkapa useampi päivä - SE ON LAPSELLE merkityksellistä.

Ymmärrän toki AP:n ongelman kun jatkuvasti ollaan lasta pyytämässä. Mutta en voi käsittää vanhempia joka itsekeskeisistä syistä ei annan lapselle tilaa olla muidenkin elämässään tärkeiden ihmisten kanssa.
 
vierailija
Meillä sais mennä jos lapsi vaan haluaisi.

Lapset on jokatoinen vkl isällään, joten jos mummuilla tai papalla haluaa yökyläillä, niin se on sit mun viikonloppuina. Nytkin on esikoinen 8v ollut viimeiset 3vkl muualla kuin kotona. Ja tänään taas iskälle.

Kuopus kohta 3v yökyläilee vähemmän. Iskäviikonloput tietysti ja välillä viikollakin isällä yötä, kuin myös esikoinen.
 
vierailijailona
Kannattais varmaan tehdä jotain tuon riippuvuuden suhteen... Meinaan olkoonkin se sulta pois, niin lapselle voisi olla oikein virkistävää olla isovanhempienkin kanssa, ja vaikkapa useampi päivä - SE ON LAPSELLE merkityksellistä.

Ymmärrän toki AP:n ongelman kun jatkuvasti ollaan lasta pyytämässä. Mutta en voi käsittää vanhempia joka itsekeskeisistä syistä ei annan lapselle tilaa olla muidenkin elämässään tärkeiden ihmisten kanssa.
No voin sua lohduttaa, ettei meidän muksuja kukaan ole pyytämässäkään, joten ei tarvii itsekeskeisyyttään estellä.

Mielestäni lapsella on oikeus myös vanhempiinsa - jos on tarhassa 8-17 ja viikonloput mummilla niin milloin se lapsi vanhempiaan näkee? Eri asia jos lapsi on kotihoidossa.

Ja tottakai lapsen mielipide merkitsee. Jos olis sellainen lapsi joka riemusta kiljuen menee kolmeksi yöksi hoitoon, niin joo tottakai - itse en vaan sellaista pientä lasta ole vielä tavannut.
 

Yhteistyössä