Tammikuun tähtöset 2017 **JOULUKUUSSA**

Laskettu aika tammikuussa 2017? Liity mukaan!:love:

Tiedot muotoon: laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi





Syntyneet

21.12.
RubyS ♡ TYTTÖ 3620g ja 51cm
23.12. Mariani ♡ TYTTÖ 3560g ja 49cm



Tammikuun tähtöset

31.12.
Musicro / 30 / 1. lapsi

1.1

Susanna#1 / 22 / SATKS / 3. lapsi / poikalupaus

4.1
annelski / 24 / KYS / 2. lapsi / tyttölupaus

6.1
narana85 / 30 / OYS / 1.lapsi / poikalupaus
Mariani / KOKS / 1. lapsi / tyttölupaus

9.1
Anumarika / KAKS / 3. lapsi

11.1.
Elisen / 29 / KYS / 2. lapsi / tyttölupaus

12.1
Repa / 36 / KOKS / 3. lapsi / tyttölupaus
Mimminkäinen / 31 / HYS / 2. lapsi / tyttölupaus

13.1
RubyS / 31 / SEKS / 3. lapsi / tyttölupaus

21.1
mamadread / 30 / NKL / 3. lapsi / poikalupaus

25.1
emppuli# / 25/ OYS / 4.lapsi / poikalupaus

29.1
Meri88 / ulkomailla / 2. lapsi / poikalupaus

31.1.
haukkeli / 28 / SEKS / 1. lapsi / tyttölupaus



Synnytyssairaalat:


E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut vielä täältäkin Mariani upeista uutisista! Aivan mahtavaa, että vauva on kääntynyt! Onko nyt sitten ajatuksena, että yrität alatiesynnytystä? Mikä sulla olikaan kokoarvio vauvalla?
Mä oon aina tykännyt imettää just sohvalla, mutta meillä on kyllä myös nojatuoli ja keinutuoli (sellainen ikealainen :D), varsinkin toi keinutuoli on ollut ihan kiva silloin kun vauva kitisee ja ähisee. Saa liikettä ilman että ite tarvii pahemmin heilua. Kävin eilen muistuttelemassa mieleen imetysjuttuja netistä ja ylipäätään fiilistelemässä aihetta. Mulla on ollut se onni, että imetys on aina lähtenyt käyntiin helposti ja vauvat on löytäneet imuotteet hyvin. Toivottavasti tämä kolmonenkin on samaa sorttia.

Narana, toivottavasti alakulo vähän helpottaa. Mun mielestä sun neuvolakäynti kuulosti ihan hyvältä ja ehkäpä aihetta lisätutkimuksiin ei sit ollut kun lääkäri otti niin lunkisti. Voithan vielä kysäistä sillä seuraavalla käynnillä asiasta.

Me käytiin tänään esikoisen kanssa elokuvissa ja ravintolassa (esikoisen valitsemassa eli pizzalla :D). Oli kivaa, mutta selkä huutaa hoosiannaa ja ylipäätään leffankin aikana oli vaikeeta löytää hyvä asento. Halusin kuitenkin vielä viedä esikon johonkin, kun ei koskaan tiedä, milloin tämä päättää syntyä ja sit se kahdenkeskinen aika on taas kortilla. Kun esikoisen teini-ikä kolkuttelee nurkan takana, niin sitä jotenkin arvostaa joka hetkeä, jonka hän vielä haluaa mun kanssa viettää.

Lisäksi kävin eilen äippäpolilla viimeisessä kontrollissa. Kaikki oli ok ja vauva oli ottanut pienoisen kasvuspurtin. Painoarvio oli nyt 2100g. Kyselin jo lääkäriltä toimintaohjeita sen varalle, jos lapsivedet menee ja sain ohjeeksi vaan heti lähteä näytille päivystykseen. Jos siis tulevat ennen viikkoa 38, mikä lienee todennäköistä.
Nyt ei siis seurantaa enää ole, koska viikon päästä syntymää ei enää lähdetä estelemään. Tavoitteena silti ainakin 36 viikkoa alle ennen synnytystä. :)

Ainiin, joulukuun kunniaksi, laitetaanko pystyyn veikkaukset, että koska oma vauva syntyy ja minkä kokoisena? :D Itse veikkaan, että tämä syntyy 25.12., 49cm ja 2700g. :)

Mukavaa joulunodotusta kaikille,
Mamadread ja itu 32+6
 
Onnittelut vielä täältäkin Mariani upeista uutisista! Aivan mahtavaa, että vauva on kääntynyt! Onko nyt sitten ajatuksena, että yrität alatiesynnytystä? Mikä sulla olikaan kokoarvio vauvalla?
Mä oon aina tykännyt imettää just sohvalla, mutta meillä on kyllä myös nojatuoli ja keinutuoli (sellainen ikealainen :D), varsinkin toi keinutuoli on ollut ihan kiva silloin kun vauva kitisee ja ähisee. Saa liikettä ilman että ite tarvii pahemmin heilua. Kävin eilen muistuttelemassa mieleen imetysjuttuja netistä ja ylipäätään fiilistelemässä aihetta. Mulla on ollut se onni, että imetys on aina lähtenyt käyntiin helposti ja vauvat on löytäneet imuotteet hyvin. Toivottavasti tämä kolmonenkin on samaa sorttia.

Narana, toivottavasti alakulo vähän helpottaa. Mun mielestä sun neuvolakäynti kuulosti ihan hyvältä ja ehkäpä aihetta lisätutkimuksiin ei sit ollut kun lääkäri otti niin lunkisti. Voithan vielä kysäistä sillä seuraavalla käynnillä asiasta.

Me käytiin tänään esikoisen kanssa elokuvissa ja ravintolassa (esikoisen valitsemassa eli pizzalla :D). Oli kivaa, mutta selkä huutaa hoosiannaa ja ylipäätään leffankin aikana oli vaikeeta löytää hyvä asento. Halusin kuitenkin vielä viedä esikon johonkin, kun ei koskaan tiedä, milloin tämä päättää syntyä ja sit se kahdenkeskinen aika on taas kortilla. Kun esikoisen teini-ikä kolkuttelee nurkan takana, niin sitä jotenkin arvostaa joka hetkeä, jonka hän vielä haluaa mun kanssa viettää.

Lisäksi kävin eilen äippäpolilla viimeisessä kontrollissa. Kaikki oli ok ja vauva oli ottanut pienoisen kasvuspurtin. Painoarvio oli nyt 2100g. Kyselin jo lääkäriltä toimintaohjeita sen varalle, jos lapsivedet menee ja sain ohjeeksi vaan heti lähteä näytille päivystykseen. Jos siis tulevat ennen viikkoa 38, mikä lienee todennäköistä.
Nyt ei siis seurantaa enää ole, koska viikon päästä syntymää ei enää lähdetä estelemään. Tavoitteena silti ainakin 36 viikkoa alle ennen synnytystä. :)

Ainiin, joulukuun kunniaksi, laitetaanko pystyyn veikkaukset, että koska oma vauva syntyy ja minkä kokoisena? :D Itse veikkaan, että tämä syntyy 25.12., 49cm ja 2700g. :)

Mukavaa joulunodotusta kaikille,
Mamadread ja itu 32+6
Kyllä alatiesynnytyksen peloista huolimatta haluaisin kun tuo sektio miltei pelottaa enemmän eli sikäli nyt jos neito vaan malttaisi pysyä noin päin hyvä olisi! Täti arveli että 15.12 tulisi, itse mietin 20.12 päivää. 2850g oli viimeksi painoarvio eli veikkaan 3500 jos Rv 38 tulee. Hyvän kokoinen jo vaikka tulisi huomenna onneksi. Pituudesta vaikea arvailla, 48cm? Ollaan molemmat aika lyhyitä niin en usko että kovin pitkä muksu on.

Keinutuolia mietin kanssa, mutta kun suvussa kiertävää sellaista kokeilin meinasin kiikata taaksepäin niin lujasti että siinä meni se ajatus sitten :p

Voi teillä oli varmasti kiva ilta! Niin tärkeää saada laatuaikaa vielä viime metreillä ja kivoja muistoja <3

Hyvä että kävit myös näytillä polilla ja sait ohjeistuksen niin voit varmemmin mielin olla.

35+0
 
Voihan.. pitkät pätkät kirjotin ja sitte tämä puhelin hukkasi koko tekstin johonkin :confused:

Jotenkin jäi vaan kökkö fiilis siitä lääkäristä kun sen kohteluki on vähä niin ja näin. Mut jos nuo "tutkimukset " oli tuossa, jotka tuntu th:n mielestä niin kiireellisiltä ettei voinu odottaa viikkoa pitempään niin tuntuu vähä hassulta o_O noh, pitää yrittää aatella niin että se ei sitte pitäny tilannetta niin huolestuttavana. Ens viikollapa sitä voi sitte vähä kysellä enempi taas.

Kivalta kuulosti se teidän yhteinen aika esikoisen kanssa :) tottahan se varmasti on että yhteinen aika vauvan tultua on vähän kortilla.

Huomenna olis kaverille suunnitellut yllärisynttärit :) se varmaan tässä on painanut mieltä ja stressannut kun tuntuu että on yksin saanut niitä pakertaa kasaan. Kovasti yrittänyt kysellä osallistujien mielipiteitä ym. mutta ärsyttää kun ei vaivauduta vastaamaan ja sitten tulee sellanen fiilis että joutuu sanelemaan kaiken mitä tehdään ja millon :unsure: jospa tulis päivästä kuitenkin onnistunut.

Aika pahan kisan pistit nyt pystyyn :LOL: eipä kyllä minkäänlaista aavistustakaan koska tuolta voitais olla tulossa (n) mun tuurilla mennään yli lasketun ajan (vaikka eka naureskelin että joulu kuitenkin synnärillä mutta kyllä se la:n ylitys ois ikävämpi, minun mielestä :D) niin heitetäänpä sitten 13.1., 3900g ja 53cm :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Se on joulukuu,iik...h-hetki lähenee :)

Mariani,hienoa että vauva on oikein päin (y)

Mahaa kuvattu ihan kotona, en tiiä oikein milloin toi kuvaamossa kuvaaminen on tullu muotiin,muista että esikoisen aikaan kukaan olis käyny mahaansa kuvaamassa ja nyt se tuntuis olevan melkoisen suosittua... näin se aika muuttuu :)
Yksivuotiskuva on ainoo mikä otatetaan, sitten haluun kaikki lapset kuvaan.

Imetys onnistuu multa ihan missä ja mitenpäin vaan :LOL: sohvalla, sängyssä, tuolilla, seisten jne. kaikkeen on joutunu taipumaan:LOL: toki voi vielä tietää miten imetyksen kanssa nyt käy mut kyllä mulla luottamus on että se sujuu tälläkin kertaa.

Oon ollu ahkera ja siivoillu kämpän hyvin,pessyt vauvan vaatteet jne. nyt otan vaan lunkisti.... Jos osaan. :D
Piparitalkoot on edessä itsenäisyyspäivänä, se on ollut tapana monta vuotta. Teen pienen talon silloin:)

Vauvan liikkeissä ei juuri muutoksia, nyt tuntus olevan selkeämpiä uni ja valve aikoja.
Jotain supistuksia vissiin on,puristaa, kiristää ja sillai. Toivon kuitenkin että päästäis sen uudenvuoden yli ja on tuo käynnistyskin alkanut ahdistaa, kun se ei oo luonnollinen tapa ja luonnollinen oli niin paljon mukavampi, olkoonkin että kotiin tupsahti.

Virallinen äippäloma alkoi mullakin nyt, kesä ja talvilomat lusittu :)
 
Kiitos Mamadread, uudesta ketjusta! :)

Kivalta kuulosti teidän yhteinen aika esikoisen kanssa. Vauvan kanssa kun aika tuppaa olemaan vähän kortilla ainakin jonkun aikaa, niin hyvä, että saitte viettää nyt ennen vauvan syntymää yhteistä aikaa.

Nii ja öitä.
Bebe pisti potkunyrkkeilyt pystyyn, joten täällähän ei sit nukuta hetkeen.

Apua, en osaa yhtään sanoa, että millon bebe malttaa jättää yksiönsä.
Mä heitän villin arvion, että syntyy 4.1. (Mies tosin on sanonu, että jos poika tulee yhtään isäänsä, niin syntyy reilu viikko LA:n jälkeen. Tosin olen mäkin syntynyt reilu viikko LA:n jälkeen) Painoa 3800g & 52cm. Jännä katsoa, että miten lähelle meni arvaukset.

Pakko kyllä mennä koittamaan nukkumista, jos tuo bebe tosta rauhoittuis.

Susanna & Pähkinä 35+6 (Mä oon niin unenpöpperössä, että toivottavasti viikot ei heittänyt hurjan paljoa.)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Hei vaan! Pakko osallistua tähän "kisaan" kun sen huomasin, vaikutti hauskalta ja mukava lukea myös muitten arvioita naperostaan :D täällä menossa nyt rv 31+4 joten perästä tullaan ja kovasti toivon ettei tyyppi ainakaan tämän vuoden puolella vielä maailmaan putkahda..! Mitään painoarviota ei oo vielä ehditty saamaan, mutta heitetääs ilmoille vaikka - syntyy 21.1. 3200g ja 50 cm ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Moiks. Ääk, kisa. :D keskiviikkona voisin vaikka veikata paremmin kun silloin lääkärineuvola ja tietää mitä vauvalle kuuluu ja onko jo ruvennut paikat aukeamaan...
Mutta jos veikkaan sit uudelleen mut nyt heitän että 27.12(en tiiä kyllä yhtään mitenkä pitkään tää haluaa masussa olla, toivon että menis 1.1 asti mut kuitenkin syntyy jo tänä vuonna) 3100g ja 50cm. :D

Täällä on ennakoivat supistukset ollu jo hieman kivuliaampia kuin aiemmin, lisänä joka päivä jossain vaiheessa alaselän kipua jne. Vauva ollut hieman rauhallisempi kuin aiemmin, mutta onneks välillä ilmoittelee itsestään ettei tartte ruveta huolestuu.

Tietty jos malttaisi levätä niin vointikin ehkä ois parempi mut ku ei malta, tytön kanssa ulkoilua(pihalla olemista) ja lumitöitä jne. :D

35+3 <3
 
Hienoa supistussarjaa täällä jo tulee, menkkamaista kipuilua ollut koko aamun. Aika rauhallinen fiilis mutta jotenkin sellainen olo alitajunnassa että ko. päivä lähenee.

Eilen nukuin miltei koko päivän. Illalla oksu lensi kaaressa yllättäen ja vatsantoiminta jatkuu. Pakkasin vihdoin synnärikassin valmiiksi eli enää ei sen vuoksi tartte stressata senkun nappaa mukaan tarvittaessa jos äkkilähtö tulee.

Tänään aamulla paasasin miehelle että ei keittiötä voi tossa kunnossa pitää kun sitten kun anoppi tulee koiravahdiksi niin saa slaagin :D siinä kauheella tohinalla sitten siivosin tiskit jotta sain mielenrauhan. Mitähän seuraavaksi... :p
 
Heips vaan kaikille ja hyvää joulukuuta :) Täällä on meinannut olla joulumieli hukassa, mut kylläpä se löytyi kun kuukausi vaihtui :love: Tosin mitään koristeluja tms. en oo tehnyt, mut joululauluja kuuntelen ja nautin glögistä, pipareista (kaupan vielä) ja joulutortuista. Noi tortut on joku raskausajan himo, kun en oo koskaan niistä oikein piitannut ja nyt on jo kolme pellillistä niitä pitänyt miehen mulle leipoa :p;)

Mä voin nyt kerrankin voittaa jonkun kisan, meinaan saatiin perjantaina tietää meidän babyn syntymäpäivä :p Elikäs meidän tonttutyttö syntyy 21.12. suunnitellulla sektiolla :love: Pituutta hällä on varmaan 53cm ja painoa 4260g (nämä on mun omat veikkaukset tämän hetken kokoarvion mukaan, oli meinaan perjantaina neiti jo 2900g) ;) Toivottavasti päästäis sit jo jouluksi kotiin synnäriltä :rolleyes: Enää reilu 2 viikkoa tätä raskautta jäljellä! :eek:

Mamadread, mekin käytiin viikko sitten lasten, mun miehen ja mun pikkuveljen kanssa vielä yhdessä elokuvissa katsomassa se Ihmeotukset ja niiden olinpaikat. Oon aikanaan alkanut kuskata mun 7 vuotta nuorempaa pikkuveljeä elokuvissa katsomassa Harry Potter elokuvia ja se on ollut meidän yhteinen traditio. Jokunen vuosi jouduttiin kärvistelemään kun ei ollut mitään yhteistä perinnettä, mut nyt onneksi alkoi tämä uusi leffasarja, niin saadaan jatkaa perinnettä vielä jokunen vuosi ;)(y) Vähän meinas tosiaan olla jo hankalaa istua leffateatterissa, mut eipä tässä tiedäkään koska sinne seuraavan kerran pääsee. :rolleyes:

Mariani, ihana kuulla että teillä oltiin käännyttyä oikein päin. :) Meilläkin perjantaina oltiin pää alaspäin varmaan ekaa kertaa tässä raskaudessa. Ei kyllä tarvis olla, kun ei saisi lähteä itse käyntiin tämä synnytys. Kyllä se neiti onneksi on jo nyt taas myllännyt siihen malliin et tuskin on enää samassa asennossa :ROFLMAO:

Mulla kans viime viikon perjantaista lähtien tullut jo voimakkaampia supistuksia oikeestaan joka päivä, vähän jo pistää puuskuttaan. :D Ei paljoa tartte enää mitään touhuta. Eilen oltiin miehen kanssa asioilla kaupungissa neljä tuntia ja loppuehtoon sainkin sit vaan maata sohvalla tekemättä mitään. :( Onneksi ei oo pitkään enää tätä toimettomuutta. Paitsi sit tietysti se aika, mikä menee sektiosta toipumiseen. Ainoa mikä tässä ärsyttää on se, kun pitäis oikeesti tehdä vielä paljon asioita ennen vauvan syntymää. o_O

Narana, ymmärrän täysin sun harmistuksen tosta lääkärikäynnistä. Tulee itselle sellainen tyhmä fiilis, et mitähän mä täällä tosiaan teen, kun terkka on määrännyt, mut lääkärin mielestä ei tartte ees tutkia. :rolleyes:
Meillä oli muuten kans tapaus tämä viimeisin lääkäri äippäpolilla. Oli siis taustaltaan jostain Lähi-idän suunnilta se lääkäri ja vielä miespuoleinen. Osaa kuitenkin suomea sen verran, että ihan hyvin sitä ymmärrettiin. Mua vaan alkoi huvittamaan, kun se oli niin häveliäs ettei edes kehdannut mun alapäähän katsoa, kun tarkasti kohdunsuun tilannetta! :LOL: Ja kun katsottiin samalla myös ultralla, niin ensin se ultras siitä vatsan päältä ja teki kaikki mahdolliset tutkimukset siitä ja sanoi oikein erikseen, että älä ota vielä housuja pois ennen niitä tutkimuksia. Ja sit kun sen piti alkaa sitä kohdunsuuta katsoa, niin ei kehdannut edes pyytää mua ottaan niitä housuja pois siinä kohtaa. :ROFLMAO: Miksiköhän on tuon erikoistumisalan valinnut, jos siihen kuuluvat tutkimukset on noin vaikeita hänen tehdä? :whistle:

Susanna, täällä kans ei meinaa nukkumisesta yöllä tulla mitään. :( Mua niin on alkanut taas kolostaan joka paikkaan eikä hyvää asentoa tahdo löytyä. Sit mies lähentelee öisin, et siihenkin heräilen :D Ja pissalle 2-3 krt/yö :mad: Et vähän on väsynyt fiilis tosiaan.. Ja sit jos liikaa väsyttää, niin on alkanut taas pahoinvointi nostaa päätään. Oksentelen melkein samaa tahtia kuin alkuraskaudessa nykyisin taas :sick:

Huomenna meidän pitäis vielä yksi reissu ennen syntymää tehdä Tampereelle. Kaverin pojan synttäreitä juhlitaan siellä ja samalla pitää käydä ikeassa, josko saataisiin meidän vessa toimintakuntoon sit vielä ennen beibsin tuloa. Mies tuolla sitä repii auki isänsä kanssa parhaillaan. Ja pari huonetta pitäis kans maalata vielä ja hankkia loput tarpeelliset jutut vauvalle. Jajajajaja... Ihan hirveesti hommia, missä välissä ne kaikki tulee tehdyksi? :X3: Mun täytyy varmaan tehdä joku lista, niin saan siitä sit ruksia sitä mukaa, kun hommat on tehty. Ei tartte sit ihan niin paljon ressata, kun näkee et jotkut asiat on hoidettukin. :whistle:

RubyS 34+2
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Heips vaan kaikille ja hyvää joulukuuta :) Täällä on meinannut olla joulumieli hukassa, mut kylläpä se löytyi kun kuukausi vaihtui :love: Tosin mitään koristeluja tms. en oo tehnyt, mut joululauluja kuuntelen ja nautin glögistä, pipareista (kaupan vielä) ja joulutortuista. Noi tortut on joku raskausajan himo, kun en oo koskaan niistä oikein piitannut ja nyt on jo kolme pellillistä niitä pitänyt miehen mulle leipoa :p;)

Mä voin nyt kerrankin voittaa jonkun kisan, meinaan saatiin perjantaina tietää meidän babyn syntymäpäivä :p Elikäs meidän tonttutyttö syntyy 21.12. suunnitellulla sektiolla :love: Pituutta hällä on varmaan 53cm ja painoa 4260g (nämä on mun omat veikkaukset tämän hetken kokoarvion mukaan, oli meinaan perjantaina neiti jo 2900g) ;) Toivottavasti päästäis sit jo jouluksi kotiin synnäriltä :rolleyes: Enää reilu 2 viikkoa tätä raskautta jäljellä! :eek:

Mamadread, mekin käytiin viikko sitten lasten, mun miehen ja mun pikkuveljen kanssa vielä yhdessä elokuvissa katsomassa se Ihmeotukset ja niiden olinpaikat. Oon aikanaan alkanut kuskata mun 7 vuotta nuorempaa pikkuveljeä elokuvissa katsomassa Harry Potter elokuvia ja se on ollut meidän yhteinen traditio. Jokunen vuosi jouduttiin kärvistelemään kun ei ollut mitään yhteistä perinnettä, mut nyt onneksi alkoi tämä uusi leffasarja, niin saadaan jatkaa perinnettä vielä jokunen vuosi ;)(y) Vähän meinas tosiaan olla jo hankalaa istua leffateatterissa, mut eipä tässä tiedäkään koska sinne seuraavan kerran pääsee. :rolleyes:

Mariani, ihana kuulla että teillä oltiin käännyttyä oikein päin. :) Meilläkin perjantaina oltiin pää alaspäin varmaan ekaa kertaa tässä raskaudessa. Ei kyllä tarvis olla, kun ei saisi lähteä itse käyntiin tämä synnytys. Kyllä se neiti onneksi on jo nyt taas myllännyt siihen malliin et tuskin on enää samassa asennossa :ROFLMAO:

Mulla kans viime viikon perjantaista lähtien tullut jo voimakkaampia supistuksia oikeestaan joka päivä, vähän jo pistää puuskuttaan. :D Ei paljoa tartte enää mitään touhuta. Eilen oltiin miehen kanssa asioilla kaupungissa neljä tuntia ja loppuehtoon sainkin sit vaan maata sohvalla tekemättä mitään. :( Onneksi ei oo pitkään enää tätä toimettomuutta. Paitsi sit tietysti se aika, mikä menee sektiosta toipumiseen. Ainoa mikä tässä ärsyttää on se, kun pitäis oikeesti tehdä vielä paljon asioita ennen vauvan syntymää. o_O

Narana, ymmärrän täysin sun harmistuksen tosta lääkärikäynnistä. Tulee itselle sellainen tyhmä fiilis, et mitähän mä täällä tosiaan teen, kun terkka on määrännyt, mut lääkärin mielestä ei tartte ees tutkia. :rolleyes:
Meillä oli muuten kans tapaus tämä viimeisin lääkäri äippäpolilla. Oli siis taustaltaan jostain Lähi-idän suunnilta se lääkäri ja vielä miespuoleinen. Osaa kuitenkin suomea sen verran, että ihan hyvin sitä ymmärrettiin. Mua vaan alkoi huvittamaan, kun se oli niin häveliäs ettei edes kehdannut mun alapäähän katsoa, kun tarkasti kohdunsuun tilannetta! :LOL: Ja kun katsottiin samalla myös ultralla, niin ensin se ultras siitä vatsan päältä ja teki kaikki mahdolliset tutkimukset siitä ja sanoi oikein erikseen, että älä ota vielä housuja pois ennen niitä tutkimuksia. Ja sit kun sen piti alkaa sitä kohdunsuuta katsoa, niin ei kehdannut edes pyytää mua ottaan niitä housuja pois siinä kohtaa. :ROFLMAO: Miksiköhän on tuon erikoistumisalan valinnut, jos siihen kuuluvat tutkimukset on noin vaikeita hänen tehdä? :whistle:

Susanna, täällä kans ei meinaa nukkumisesta yöllä tulla mitään. :( Mua niin on alkanut taas kolostaan joka paikkaan eikä hyvää asentoa tahdo löytyä. Sit mies lähentelee öisin, et siihenkin heräilen :D Ja pissalle 2-3 krt/yö :mad: Et vähän on väsynyt fiilis tosiaan.. Ja sit jos liikaa väsyttää, niin on alkanut taas pahoinvointi nostaa päätään. Oksentelen melkein samaa tahtia kuin alkuraskaudessa nykyisin taas :sick:

Huomenna meidän pitäis vielä yksi reissu ennen syntymää tehdä Tampereelle. Kaverin pojan synttäreitä juhlitaan siellä ja samalla pitää käydä ikeassa, josko saataisiin meidän vessa toimintakuntoon sit vielä ennen beibsin tuloa. Mies tuolla sitä repii auki isänsä kanssa parhaillaan. Ja pari huonetta pitäis kans maalata vielä ja hankkia loput tarpeelliset jutut vauvalle. Jajajajaja... Ihan hirveesti hommia, missä välissä ne kaikki tulee tehdyksi? :X3: Mun täytyy varmaan tehdä joku lista, niin saan siitä sit ruksia sitä mukaa, kun hommat on tehty. Ei tartte sit ihan niin paljon ressata, kun näkee et jotkut asiat on hoidettukin. :whistle:

RubyS 34+2
Ihanaa että teillä on jo päivä tiedossa ja se on ihan kohta!! Samoissa aika lailla mennään, oksennuksia myöten, alan jo jänskäämään sinunkin puolesta ;)
 
  • Tykkää
Reactions: RubyS
RubyS:llä ei enää oo hyvin kauaa odotusta jäljellä!

Mä voisin veikkailla vaikka, että syntyy 7.1, ja ja pituutta olis 53cm ja painoa 3900 gr. Menee kyllä aika mutu-tuntumalla kaikki :D

Me käytiin eilen Rajattoman joulukonsertissa, olipa ihanaa! Vähän jännitti, miten tuo paikallaan istuminen sujuu, mutta hyvinhän sen jaksoi, kun oli väliajallinen konsertti. Josko sitä huomenna tekis piparitaikinan ja tiistaina paistelis vähän pipareita, namnam.. Oon kyllä melkein enemmän taikinan perään kuin itse valmiiden pipareiden.

Mä jotenkin ihan järkytyin meidän vauvan vaatteiden määrästä, kun niitä pesin. :eek: Olin aatellu, et eihän meillä oo paljoa vaatetta, mutta onhan tuota! En oo tosiaan ite ostanut kun ihan muutamat bodyt ja housut ja yhden yökkärin, muut on tullu joko äitiyspakkauksesta tai siskolta ja kavereilta lainaan. No, onneks lainavaatteet palautuu omistajilleen :LOL: Jossain vaiheessa anoppi tuo vielä miehen vanhoja retrokuteita.. Että onhan näitä näköjään..

Oma olo on melkosen hyvä. Välistä tosiaan närästää, mutta onneks Rennie edelleen auttaa. Nenän limakalvot on kuivat ja turvonneet ja siksi tukkosen oloset, mutta niihinkin on tropit. Yöt on vaihtelevia. Viime yönä nukuin heräämättä melkein 8h, sitä edelliset kaks yötä menikin aika huonoilla unilla. Mutta täytyy vaan ottaa päivät rauhassa, jos yöt on huonoja. Onneksi oksentelu ei oo vielä palannu! Mutta vihikoiran hajuaisti on! Jääkaappi on taas kamalin paikka koko asunnossa (ja oon pessyt sen pari päivää sitten, eli mikään ei todellakaan haise siellä oikeasti).. Mutta odottelu jatkukoon.

Musicro 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Laitan meille ylös veikkaukset (mukaan pääsee vielä toki :D), niin ne ei huku mihinkään ja löytyy helposti.

Syntymäpäivän ja syntymämittojen veikkaukset:

Mariani: 20.12., 3500g ja 48cm
RubyS: 21.12., 4260g ja 53cm
mamadread: 25.12., 2700g ja 49cm
annelski: 27.12., 3100g ja 50cm
Repa: 2.1., 3300g ja 49cm
Susanna#1: 4.1., 3800g ja 52cm
Musicro: 7.1., 3900g ja 53cm
Narana85: 13.1., 3900g ja 53cm
Haukkeli: 21.1., 3200g ja 50cm
Meri88: 30.1., 3900g
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RubyS ja narana85
Ihanaa, RubyS, että teillä on jo päivä tiedossa. :love: Ja hurjaa myös. Kohta hän on täällä! :love::love:
Me muuten käytiin katsomassa just toi sama leffa. :D

Musicro, mä oon myös pyöritellyt päätäni noiden vaatevuorien keskellä. Ei tuu loppumaan kesken ja eipähän tarvi joka päivä pestä pyykkiä. ;)(y)

Täällä kanssa yöt on välillä tosi huonoja. Joko särkee tai sit vaan en saa unesta kiinni ja pyörin monta tuntia hereillä keskellä yötä. Onneksi välillä tulee nukuttua ihan hyvinkin. Myös tukkoinen nenä on palannut kuvioihin, super ärsyttävä vaiva!

Mä oon yrittänyt hommata kaappeihin tarpeeksi kaikkea joulua varten (siis niitä, mitkä säilyy). Huomaa, että kaupassa käyntikin alkaa välillä olla jo yhtä tuskaa ja meno hidasta. Hain myös apteekista jo maitohappo + d-vitamiinitipat sekä cuplatonia ja vauvojen merisuolasuihketta. Että ei auta kitistä, droppia löytyy. :D:D
Tänään intouduin leipomaan puolukkapiirakkaa ihan vain omaksi iloksi. :pHyvää on. :D

Mamadread ja itu 33+1
 
  • Tykkää
Reactions: RubyS ja Mariani
Oi ihanaa jo joulukuu:love::love: tässähän alkaa päästä hiljallee tunnelmiin, vaikka lumesta ei oo tietookaan. Mutta piparit on jo leivottu (melkei syötykki:p) ja joulukoristeita laiteltu sen verra mitä taaperotalous sallii;)
Reilu viikko sitte oli lääkäriki ja ihmetytti, että seuraava kontrolli vasta 27.12, aika pitkä aika näillä viikoilla(n) mut jos se siitä.

Mäpäs teen kans veikkauksen! 30.1 ja varmaa ainakin 3,9kg:barefoot::barefoot:

Meillä on nyt nimiki jo päätettynä.. tuli tilattua silikonihelmi tuttiketju viikonloppuna joulumarkkinoilta, nimellä varustettuna:love: ehkä mäki kohta alan viikkaan vauvan vaatteita kaappiin oikeille paikoilleen:rolleyes:

Meri 32+1
 
  • Tykkää
Reactions: RubyS ja Mariani
RubyS, ihanaa, teillä on kohta jo vauva sylissä.
Joo toi vessassa juokseminen unohtu mainita, täälläkin nimittäin saa sen muutaman kerran yössä juosta pissalla. Vaikka joka kerta ei välttämättä mitään tulekkaan.
Nuo kolotukset on kyllä niin inhottavia.
Mutta sä pääset kohta nuuskuttelemaan vauvan tuoksua.

Täällä menee todella vaihtelevasti nää yöt, jonain yönä tulee nukuttua jopa 8-9h putkeen, ja osa öistä menee sitten just sitä rataa, että tulee oltua hereillä monta tuntia, ennen kuin nukahtaa. Kolmeltakin oon täällä koikkelehtinut hereillä, kun koko bebe potkii urakalla (taitaa tulla jalkapalloilija) tai joku kolotus/vessassa juokseminen/joku muu syy.. Ja sit sitä on aamulla ihan älyttömän väsynyt.

Mut havahduin tänään siihen, että eihän tätä raskautta oo pahimmassakaan (meinaten siis sitä, että jos menee paljonkin yli) tapauksessa jäljellä kuin 6 viikkoa.
Isosiskot odottelee kyllä jo malttamattomana pikkuveikkaa.

Muunmuassa lauantaina kun oltiin kaupassa ja kassalla, niin esikoinen sanos kassalla myyjälle (ja about kolmelle muulle ihmiselle) että "Meille syntyy kohta pikkuveli, se tulee äitin masusta." Myyjä oli onneks todella mukava, joten ei siinä mitään. (Ja veikkaan, että myyjä huomas jo pelkästä masusta, että bebe on tulossa.)

Ja sit itkuherkkyys..
Ollaan nyt muutamana viikonloppuna katsottu ton Saara Aallon edesottamuksia X-factorissa, ja ei oo vaikee arvata kuka on siel katsellessa itkestelly..
Jep, minäpä minä. Ja en oo siis sen kummemmin Saaraa koskaan seurannut.
Toinen on, kun meijän kannattama jääkiekko joukkue voitti ja itkin sitä voittoa (ja sitä ennen sitä, kun joukkueen ensimmäisen maalin kohdalla pehmolelut heitettiin jäälle..)
Kolmas, kävin eilen myöhään illalla pisuttamassa koiran ulkona ja tuli vettä, joten suurinpiirtein kaikki lumi poissa, ja minä itken taas..
(Ehkä vähän turhan herkillä nyt..)
Ja pakko mainita vielä viimeisin, tänään, kun tulin katsomaan onko täällä uusia viestejä ja luin Rubyn viestin ja sen, että siellä on selvillä, milloin vauva syntyy, no jälleen itkin.

Mä oon siis oikeen kunnon itkijä.

Mutta osaan mä myös tän tavaroiden hukkaamisen ja outoihin paikkoihin laittelun.

Kännykkä mulla oli hukassa tossa melkein vuorokauden, löyty sitte vihdoin jääkaapista ja onneks kuitenkin toimii.
Lompakon mä onnistuin hukkaamaan kauppareissun jälkeen lauantaina ja mies löys sen äsken kuiva-ainekaapista.
Avaimet mä löysin kengästä (tosin tässä voi olla "osasyyllinen" joko 3v 11kk vanha neiti tai 2v 6kk vanha neiti tai sit vaan minä.
Maito pakastimessa ja pakasteherneet jääkaapissa.

Mitähän tästä vielä tulee, kunhan en itseäni hukkaa, niin kaikki on hyvin.

Me tilattiin tollanen nimellä varustettu tuttiketju, joten se nimikin on siis virallisesti täällä päätetty.

Musicro, mä kans vähän järkytyin miten paljon noita vaatteita onkaan kertynyt.

Ja vielä pitäs anopin tuoda jotain tuon miehen aikaisia vaatteita, ehjiä sellaisia, rikkinäisiä en ota tilaa viemään. Mutta niitä ehjiä kattelin tossa kerran ja ne on kyllä aika ihania. Ja sellasia, joita voi oikeesti laittaa bebelle päälle.
Ehkä vähän liikaa, mutta ei ainakaan tarttee olla koko aikaa kone pyörimässä.

Susanna & Pähkinä 36+1
 
Kiva kuulla kaikkien kuulumisia, täällä aika samanlaista! Kolotuksia riittää ja väsymystä myös, yöt menee vaihtelevasti ja päivisin väsyttää melkein kuin alkuraskaudessa. Kauppakeskukset ei enää oikein houkuttele vaikka jotain vauvaan ja jouluun liittyvää pitäisi vielä hankkia. Alkaa vaan ottaan seisoskelu jo voimille...

Kontrolliultrassakin käyty, oli siis vauvan painokontrolli. Edelleen näytti siltä että täysiaikaisena painaisi noin kolme kiloa, mikä ei kyllä ole mikään ihme kun mun kaikki kolme lasta olleet alle kolmen kilon :) kaikki oli hyvin ja mun mahassa ei vaan kasva isoja vauvoja. Synnytystapa arvio on vielä tammikuun alussa kun edellinen synnytys sektiolla. Haluaisin ehdottomasti synnyttää mielummin alateitse joten toivon kyllä että sille ei tulisi estettä. Pääasia tietenkin että vauva saadaan turvallisesti maailmaan :) mulla nyt 32+5 ja painoarvio 1800g
 
Innolla ja hieman pelollakin odotan huomista lääkärineuvolaa kun näkee pikkuisen ruudun takaa ja lääkäri kahtoo että kaikki olisi kunnossa. Toivon vaan että kaikki olisi hyvin...

En usko että tää vauva haluaa pysyä masussa melkein kuukauden vielä. Tänäänkin heti aamusta tuntu että onkohan vauva vielä laskeutunut entisestään ja alaselkäänkin koskee. Yleensä on ruvennut koskemaan vasta sen jälkeen jos on jotain tehnynä tai viimeistään iltasella... Mies veikkas että vauva syntyy päivää ennen la niinkuin esikoinenkin, mutta epäilen. :D

Et eipä tänne sen erikoisempaa, viimeset pari päivää ollut helpompia voinnin suhteen.

35+6 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani ja RubyS
Hyvää Itsenäisyyspäivää!

Annelski, tsemppiä lääkäriin <3 hyvin se menee :)

Susanna, samanlainen vollottaja täällä.
Master chef saa mun padot aina repeämään, en tajua miksi, mutta ei sitä varmaan kannatakaan edes yrittää ymmärtää ;)

Viime yö tuli jälleen nukuttua erittäin huonosti ja siinä samalla mietin että jos värjäisi hiukset tummansinisiksi synnytyksen jälkeen (After Midnight) niin saisi vähän vaihtelua tähän tukkapolitiikkaan.

Yöllä vessassa ravausta ehkä 3-4h unta kaikkinensa, mutta tuo tuntuu olevan jo aika vakio. 7-11 aikaan aamulla kyllä väsyttäisi :p monesti silloin otankin ekat päikkärit.

Tänään aamulla sain jonkun sortin siivouskohtauksen ja piti laittaa koti kuntoon. Nyt laventeliöljy palaa tuoksulyhdyssä ja lounasta pitäisi alkaa miettimään, mutta koska kuvotus ei ruokahalua.

Huomenna neuvolantätiä pitkästä aikaa tapaamaan ja sydänääniä kuulemaan sekä tikuttelemaan. Päätettiin etten Kotkaan tällä viikolla reissaa että otetaan tuo neuvola tähän väliin. Sinänsä ihan passeli kun tuo joka viikkoinen reissaus alkaa käydä voimille niin mielummin lepäisi.

Ensi maanantaina jälleen Kotkaan sitten ja silloin ne jännät paikat edessä onkin; onko vauva edelleen rt ja mikä paino, onko kokeet ja virtaukset edelleen ok. Nyt maksa/uriittiarvot on olleet vähän koholla joten saapi nähdä miten käy. Mulla on semmonen fiilis että a) jään sinne b) sanoo että tule huomenna takaisin ja jäät sisään c) viikon päästä käynnistys. Mikä tahansa noista kävisi jo kun olot on aikash..ei hyvät. Ihmeen kauan tässä on saanut kotona ollakin.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille täältäkin suunnalta! :)

Uni meinaa loppua täälläkin nykyään kesken yön. Tänään heräsin 3.48 eikä tullut uni enää. Sitten oonkin aamun torkkunut sohvalla. Meinaa kyllä olla kolotusta jo vaikka minkäkaista. Ja tuntuu että sitä nukkuu niin samassa asennossa koko ajan että sitten on ihan jumissa ja paikat puuduksissa.:rolleyes:

Nyt on lohi savustumassa ja illaksi mennään syömään mun isän luo mihin tulee veli ja sisarpuolet kanssa. Syödään tuo jouluateria porukalla vähän ennakkoon kun ei siitä joulusta tiedä mikä se on itsellä vointi :)

Just kun ajattelin että on tavarat kivasti paikoillaan ja tulokkaan vaatteet pestynä niin äiti toi eilen jäätävän laatikollisen niitä lisää :LOL: eipähän todella tarvii lapsen alasti kulkea eikä äitin pestä pyykkiä jatkuvasti ;)

Meilläkin ois huomenna lääkärissä käynti. Saapii nähä mitä siellä tuumataan.. Tsemppiä Susannalle huomiselle myös ja samoin Marianille ! Tai ensi viikkoon varsinkin. Toivottavasti ei nyt ihan vielä tarvis jäädä! :)

Ja tuosta itkuherkkyydestä.. just sanoin kaverille pari päivää sitten että ei vissiin oo asiaa mistä ei vois alkaa itkemään :rolleyes: :LOL:

Hurjaa RubyS että sulla on tosiaan jo lapsen syntymäpäivä tiedossa ja se on ihan kohta! Mahtavaa että saatte nyytin jo jouluksi :love:

Narana 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Siis apua! Mite voi paino heitellä näin paljon? Kymmenen aikaan kävin puntarilla ja tulos 82.2. Noh, äsken sitten huvikseen että hypätäänpä puntarin kautta nii 86kg! Neljä kiloa neljässä tunnissa :confused: en siis ole välissä syönyt kahta leipää enempää (ja numero kakkosella käyny vielä senki tasoitukseksi :D) Vaatetta oli vähä enempi päällä mutta ei sekään selitä tuommosta muutosta. Turvotusta? Voiko tulla noin paljon noin lyhyessä ajassa? :eek:
 
Hyvää Itsenäisyyspäivää! :)

Narana, Onpas omituinen tuo painonnousu. Ja vaaka ei oo rikki?

Mariani, joo vissii ihan turha yrittää ymmärtää noita ihania itkukohtauksia.
Itse en oo masterchefiä katsoessa alkanut itkemään, mutta ruuan takia kyllä, mies teki eilen ihanaa ruokaa ja mä aloin itkemään sitä, että se ruoka oli niin hyvää.

Mä nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin ja kunnolla, nukahdin siinä yhdeltätoista ja heräsin ysiltä. Että sellaset rapiat 10 tuntia unta palloon.
Ja vain yksi herääminen yöllä vessaan.

Tsemppiä Annelski ja Mariani! :)

Susanna & Pähkinä 36+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Kiitos tsempeistä <3

Susanna, ihana mies sinulla kun hemmottelee ruoalla :)

Narana, ei kuulosta ihan normaalilta että noin paljon parissa tunnissa nousisi eikä varmasti pari leipää sitä tee ;) Mietin että jos turvotustakin olisi niin aika pian olisi humahtanut. Pyydäpä miestä punnitsemaan itsensä kanssa niin vertaatte näyttääkö hänellä vaaka ihan niinkuin pitää ettei tosiaan se ole rikki.
 
Hyvää itsenäisyyspäivää!

Hienoja uutisia Marianilla, onneksi vauva kääntyi itsekseen :)

Hurjan vähän enää RubyS:llä jäljellä, jospa pääsisitte pienen tontun kanssa jouluksi kotiin :)

Täällä tosi kurja olo, kun joka paikkaan koskee koko ajan. Mielikin vähän matalalla kun ei pysty oikein mitään tekemään ja huonojen yöunien aiheuttama väsymyskään ei varmaan auta :unsure: Mutta potkut on tosi ihania :love: vaihtelee aika paljon päivittäin, joinakin päivinä kunnon mylläys niin, että maha ihan heiluu, mutta toisinaan niin hiljaista, että ehtii jo huolestua. Vauvalla on myös hikkaa melko usein. Kaivelin pienelle jo vaatteet esille, nyt pitäisi vielä pestä ne ja järjestää kaapista tilaa. Hurjan pieniltä näyttävät :barefoot: Muutamia hankintojakin olisi vielä tehtävänä.

Vauva oli jo raivotarjonnassa, mutta nyt en ole varma onko taas väärinpäin, kun potkut tuntuu välillä ihan alas. Tosin voidaanhan siellä nyrkkeilläkin :p Huomenna lääkärineuvola, joten siellä selvinnee.

Elisen 34+6
 
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Mulla oli eilen kauan odotettu lääkärineuvola.. noh eipä tullut hullua hurskaammaksi. Vauva on raivotarjonnassa ja alhaalla, muttei täysin kiinnittynyt. Ultralla katto vielä noin 10s, näkyi tasan kalloa vähän. Sit kuunteli sydänäänet ja otti sf-mitan. Siinäpä se, itte olin ottanut verenpaineet, painon ja stixannu pissanäytteen.

Nytkään ei tehty sisätutkimusta, mikä vähän ihmetytti, olishan tuo ollut ihan kiva tietää kohdunsuun tilanne.. mullehan ei siis oo tehty sisätutkimusta kertaakaan raskauden aikana. Ei oo kuulemma tarpeellista ollut.

Sit taas odotellaan kaks viikkoa seuraavaa neuvolaa, jolloin onkin jo 39.viikko meneillään.. et eipä nuo käynnit juuri ehdi edes tihentyä ennen kuin lapsi on syntynyt. Onhan se tietty hienoa, että omalla kohdalla kaikki menee niin keskiarvojen mukaan, kun vaan voi, mutta välistä jotenkin kaipaisi enemmän jotain. On kuitenkin ensimmäinen raskaus mulle.

Nojoo, tää on tätä mun jupinaa :D
Musicro 36+3
 
  • Tykkää
Reactions: RubyS

Yhteistyössä