Tammikuun tähtöset 2017 **JOULUKUUSSA**

Missäs meidän vauvauutiset viipyy?? :LOL::LOL:

Huhhei alkaa se näköjään liika touhuilu jo selässä painamaan. Puolen päivän aikaan kävin muutaman ystävän kanssa kahvittelemassa kaupungilla, siitä sitten kotona pienten päikkäreiden kautta seissyt keittiössä loppupäivän tehden evästä jouluksi kun äiti ja sisarukset tulee meille syömään joulupäivänä. Huomenna pitäis vielä vähän jatkaa ja loput sitten sunnuntaina :)
Portaikon "remontointikin" alkaa olla loppusuoralla, kivaa kun on saanut aikaan ja näkee oman työn jäljen :)

Toivottavasti Repa on säästynyt kuumeelta!

Musicro onpa kyllä ihme että tässä vaiheessa olisi vielä sokerirasitukseen laittamassa :rolleyes: mutta hyvä ettei kotona ainakaan näkynyt enää mitään ja että muutenkin kaikki hyvin (y)

Mulla taas tuntuu että välillä pelottaa että eihän tässä viime metreillä enää tapahdu mitään ja joku kaunis päivä huomaisikin liikkeiden lakanneen :unsure: nyt kun on tässä vielä pari päivää ollut taas hiljaisempaa masussa. Mutta ei se auta kuin yrittää miettiä että kyllä kaikki hyvin menee :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Heips vaan kaikille! :) Ja anteeksi, että ootte joutuneet odottamaan ;)

Meidän suloinen tonttutyttömme syntyi eilen klo 9.34. Strategiset mitat 51cm ja 3620g. :love: Sektio meni jopa paremmin kuin olivat odottaneet. Ei tarvittu mitään extroja mitä olivat meille saliin varanneet (mm. verta ym.) (y) Ainoastaan siinä kohtaa kun kursivat mua kasaan, niin iski huono olo ja mun kunto meinas vähän romahtaa. Mut saivat lääkkeillä senkin tasapainoon. Oon niin herkkä ollut vatsastani aina, että heti alkaa oksettaa, jos joku siihen koskee. :sick::D Arvaatte vaan mikä on lopputulos kun siellä vatsan sisällä mellastetaan kaksin käsiparein :confused:

Molemmat ollaan voitu hyvin, kivut on hyvin pysyneet hallinnassa lääkkeillä. Tänä aamuna pääsin jo nousemaan melkeinpä istumaankin :p Ihokontaktissa oltiin koko eilinen päivä, vasta yöksi puettiin vauvalle vaatteet ja hän nukkui hoitajien huomassa, et sain itsekin vähän nukuttua. ;) Nyt hän taas tuhisee tuossa mun rinnalla samalla kuin teille kirjoitan tänne :love:

Eilinen oli kyllä todella pitkä ja hektinen päivä. Herätys oli klo 6.00, kun sairaalassa piti olla klo 7.30. Leikkaussaliin mentiin tuntia myöhemmin ja mä pääsin sieltä pois vasta klo 11! :eek: Ja sit oltiin varmaan about tunti synnytyssalissa miehen ja vauvan kanssa kunnes kärräsivät mut osastolle. Leikkaus tehtiin spinaalipuudutuksessa, mut laittoi mulle myös epiduraalin samalla se lääkäri, jotta olis voinut leikkauksen jälkeisen kivunhoidon hoitaa sitä kautta. No, sain yhden annoksen sitä epiduraalin vielä leikkaussalissa sen anestesialääkärit määräyksestä, mut eivät sit hoitajat mulle sitä enää lisänneet muualla vaikka oli jo sekoitettu seuraava annos valmiiksi. Antoivat mieluummin suun kautta vahvoja lääkkeitä, niin että pääkin oli ihan sekaisin vaikka toi epiduraali olis ollut paremmin paikallinen kivunlievitys :cautious::confused: Mun mielestä vähän hassua, mut kai niillä joku syy siihen sit oli miksi eivät lääkärin ohjetta noudattaneet :rolleyes:

Sit voin sanoa kaikille, että ottakaa oikeesti omaa evästä mukaan sinne osastolle! Mun piti olla ennen leikkausta ravinnotta puolesta yöstä lähtien tiistaina ja ensimmäisen kerran sain ruokaa vasta kahden maissa iltapäivällä ja sekin yksi ainoa pieni jogurttipurkki! :mad: Ja sitäkin jouduin pyytämään monta kertaa! Ja sit oli vaan normiruoka, semmoinen pieni annos laihaa kaali-porkkanakeittoa (n. 3dl) viiden maissa. Ja iltapalaa sai seiskalta, leipää, vihanneksia, kananmuna ja jogurtti. :eek: Jotenkin luulis et juuri synnyttänyt tarvitsee energiaa maidontuotantoon, mut täällä ovat vissiin sitä mieltä, et parempi laihtua vaan äkkiä entisiin mittoihin o_O

Muuten on kyllä ihana henkilökunta ollut ja todella hyvin pitäneet meistä huolta :love: Täällä ollaan myös todella imetysmyönteisiä eikä esim. lisämaitoa anneta ollenkaan pulloista vaan ruiskulla tai letkulla avustettuna imetyksen yhteydessä. (y) Ja muutenkin ovat paljon siinä neuvoneet, tänään mm. opettavat pumpun käyttöä, jotta maito alkais herua paremmin ja sit mahdolliset tarvittavat lisämaidot vois jatkossa olla mun omaa maitoa vauvalle. :) Eipä oo kukaan neuvonut noita asioita edes silloin esikoisen kohdalla vaikka oli nuori ensisynnyttäjä :eek: Ja silloin kymmenen vuotta sit tyttären kans oltiin myös samassa sairaalassa, niin meininki oli silloinkin ihan toinen :rolleyes:

Mut siinäpä nyt meidän kuulumiset ;) Tsemppiä teille kaikille, kuka minkäkin tilanteen kanssa kärvistelee (y) Ja toivottavasti kuullaan vauvauutisia myös Marianilta piakkoin :whistle::love:
 
Paljon paljon onnea RubyS! Olipa kivoja uutisia heti aamutuimaan :love: Ja tosiaan, mahtavaa, että sektio meni hyvin. Tuo huono olo on muuten aika yleistä, ja ihmekös se kun siellä tosiaan myllätään oikein kunnolla.

Ja kuulostaapa hyvältä myös tuo imetysohjaus ja -myönteisyys! Ihania vauvantuoksuisia päiviä teille!
 
Onnea RubyS! Toivottavasti vauva ja sinä voitte hyvin ja pääsisitte kotiin pian! :)

Mä muistan kun olin kyssillä esikoisen aikaan, että ruokaa oli tarjolla ja sit sai kaikkee leipää,hedelmiä ja juomia syyä/juua niin paljon kuin halus. :D Paitsi jos hoitaja joutu viemään huoneeseen niin eihän ne niin paljon vieneet...Mutta se syntymäpäiväkahvin vai mikä onkaan mikä tuodaan kun on synnyttänyt, tais olla yks jugurtti ja leipäpala ja mehu. onneksi esikoisen aikaan oli kohta puolin siitä jo lounas...

Mä oon jo monena päivänä ollut jo toinen jalka ovessa lähdössä synnyttää mutta ei... ei vielä. Eilen oli jo sellainen erilainen olokin ja levoton olo, kipuja oli mutta ei sen enempää. Ja näköjään yön aikana helpottanut jälleen, ainakin tunnin perusteella mitä hereillä oon ollut.

On tuo nukkuminen kyllä... että löytää asennon missä on hyvä olla... :/

Noh, näillä mennään ja katotaan milloinka seuraava vauva syntyy. :)

38+1 <3
 
Hurjan isot onnittelut RubyS! :love::love::love::love:

Narana, joo mäkin pohtisin noiden vaunujen ja pinniksen kanssa, että uskaltaako niitä koota ennen vauvan tuloa kissojen takia. Olishan mies ne varmaan ehtinyt koota sinä aikana kun itse makoilee tosiaan siellä laitoksella, mutta kuten siellä niin halusin itse olla mukana kokoomassa (siinä on se oma juttunsa.)
Mutta ne sitte koottiin ja vaikka nuo kissat oven osaakin avata, niin lukossa olevaa ei sentään osaa. Onneks tossa ovessa on tosiaan lukko.
(Koska joululahjatkin on siellä.)
Ja nyt kun tuo pinnis on jo meijän makkarissa, on kissojen toisaalta helpompi tulla siihen, eivät pääse..
Laitettiin siihen päälle tollanen vaneri, niin eivät pääse sotkemaan sitä karvojensa kanssa.

Ja mä en muista oonko hehkuttanut, mutta oon todella tyytyväinen noihin vaunuihin, vaikka niitä ei olekaan vauvan kanssa vielä päässyt testailemaan.

Me otetaan ihan riski ja mennään joulunviettoon mun siskolle. Ei siis asu kuin n. 20km päässä, joten siinä mielessä riskiä ei nyt varsinaisesti ole, vaikka bebe päättäis aattona lähteä tulemaan.
Mutta siellä on siis kaikki sisarukset ja vanhemmat (äiti) + me kaks raskaana olevaa siskosta . Mä säälin nyt jo vähän muita, varsinkin jos itkuherkkyys on samaa luokkaa aattona, kuin nyt.
Aattona keitetään risiipuuroa mantelilla ja katsellaan jouluohjelmia telkkarista ja koristellaan kuusi.
Ja ennen kuin mennään tonne siskolle, käydään viemässä mun isän haudalle kynttilä.

Tsemppiä Marianille! Jokohan vauva on maailmassa?

Sieltä ne ekat tän ryhmän vauvat vaan tulee.

Tässähän alkaa jo pikkuhiljaa itseäkin jännittämään synnytys, se kun on kuitenkin jo lähellä täälläkin, vaikka eihän sitä voi tietää, tuleeko bebe tänään, huomenna vai vasta kahden viikon tai jopa kolmen viikon päästä.

Tää on ihan järjetöntä, että kun sais nukkua, niin sitä unta ei vaan saa. Taas meni viime yö valvoessa, nukahdin vasta joskus viideltä.
Onneks mies on lomalla, joten antoi mun nukkua pidempään ja hän itse sit heräs tyttöjen kanssa. Ei siinä jos näin menis sen kerran viikkoon, mutta kun eilen ja tänään menny samaa kaavaa.

Täällä ei oo vielä mitään merkkejä synnytyksestä. Oisko mun tuurilla vielä kuukauden päästä bebe masussa.
Toisaalta kuten sanottu, ei sitä voi ennustaa, koska päättää tulla.

Susanna & Pähkinä 38+4
 
Onnea RubyS!!!! Onneksi kaikki meni hyvin ja sektiosta jäi sulle positiivinen kokemus. Ihanaa! :love::love::love:

Voi ei ku en millään malta oottaa että meki saadaan oma vauva jo maailmaan. Joka aamu oon pettynyt, kun lähtöä ei oo yöllä tullut (oon siis niin varma, että se tulee yöllä, mitenpä muutenkaan?! :LOL:) Meidän kuopus syntyi 37+0, eli se on jo mennyt ja esikoinen syntyi 37+4 eli aattona tulisi jos samallatavalla innostuu syntymään. Ootan jo synnytystä niin kovasti, että oon ihan varma, että tämä vauva nyt sitte odotuttaa ja kiusaa meitä olemalla mahassa vaikka kuinka pitkään. Mulla on kyllä jo supistellu monena monena päivänä kipeestikin, joten jotakin toivoa ehkä on :rolleyes:

Tänään tulee anoppi ja appi viettämään joulua meidän kanssa. Anoppi tulee sellasen ruokamäärän kanssa, että ei oo paljon mun tarvinnu rehkiä :ROFLMAO: ihan kiva, vaikka aikamoista hössötystä tulee varmasti joulu olemaan.

Nyt vaan odotellaan seuraavia vauvauutisia! (Toivottavasti ne tulee multa :whistle:(y):ROFLMAO:)

IHANAA JOULUNAIKAA KAIKILLE! :):love:
 
RubyS, ihanaa, paljon onnea pikkuisen johdosta ja hyvä kun kaikki meni ok!!:love::love::love:

Mulla molemmat synnytykset niin erilaiset et en sitä eväspuolta muista miten meni, ekan kanssa se veny kun joutu sitä istukkaa irrottamaan ja yhtään muista miten ruokki sen jälkeen kun meni iltaan asti. Toinen mulla oli jo sylissä kun sairaalaan päästiin,ja joku pieni aamupala saatiin mut piti odottaa aika kauan kun siellä oli ruuhkaa. Onhan siellä kahvila sitten jos ekstra evästä tarvii.

Vika neuvola mulla, ottivat streptokokki näytteen ja selvis et viimeinen Verikoe ottamatta( mun miinusveren takia otettava näyte)ja se pitää ensiviikolla vielä käydä labrassa antamassa. Muuten sit vaan odotellaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani ja RubyS
Valtavasti onnea RubyS! :love: Kiva että jaksoit tulla kertomaan kuulumisia ja toivotaan sulle pikaista paranemista leikkaushaavan kanssa (y) mukavaa, kun sairaalassa ollaan imetysmyönteisiä.

Ja Marianille voimia synnytykseen! :barefoot:

Hienoa, että Anumarikan vauva suostui kääntymään! Sielläkin jännät paikat, jos aiemmat syntyneet noilla viikoilla ;)

Mamadreadille peukut hyvistä viikoista, toivottavasti saat vielä jokusen poksautuksen :)

Narana, kovin tutuilta kuulostaa nuo pelot :unsure: Vauvan aktiivisuus tuntuu vaihtelevan aika paljon eri päivien välillä, ja ne rauhallisemmat päivät nostattaa äkkiä huolen. Alkaa tuntua siltä, että vauva olisi nyt paremmin turvassa kohdun ulkopuolella, kun hän on kuitenkin jo täysiaikainen. Mutta onneksi maksimissaan se viitisen viikkoa enää jäljellä :)

Täällähän alkaa useammallakin olla viikkoja sen verran, että saadaan jännäillä, milloin kuullaan lisää vauvauutisia, ihanaa! :)
Alkuviikosta oli lääkärin mukaan paikat jo pehmenneet, mutta mitään muita viitteitä synnytyksestä ei vielä ole. Olen ladannut aika paljon odotuksia siihen, että vauva syntyisi ennen laskettua, kuten esikoinenkin. Voi olla piiitkiä päiviä odotella, jos menee yli lasketun :rolleyes:

Vauvan vaatteita olen pessyt ja sairaalakassia pakkaillut. Pitääpä miettiä vielä eväitä matkaan, nyt on vasta suklaalevy odottamassa :LOL:
 
RubyS:n sektiokokemus kuulostaa tosi hyvältä. Ja ylipäätään sairaala kuulostaa kivalta kun panostavat ihokontaktiin ja imetykseen. Onnea vielä kerran!

Mun kokemus sairaalasapuskoista on se, että se on pahaa, mutta jos saa itse käydä ottamassa, niin mahan saa täyteen. Mutta jos ne tuo tarjottimella, niin ne on just jotain miniannoksia. :D

Kyllä täälläkin hiljaisemmat kaudet aina saa vähän varpailleen, mutta liikelaskennassa kuitenkin liikkeet täyttyy sitten muutamassa minuutissa, niin että kaikki lienee hyvin. Oon miettinyt, että vauvalla saattaa olla kasvuspurtti hiljaisempina aikoina tai sitten vauva touhuaa niin paljon selkään päin, että liikkeet tuntuu siksi vaisummilta.

Sairaalakassin oon ratkaissut niin, että vauvan vaatteet on köytetty muovipussissa kaukaloon. Ja sit mulla kulkee olkalaukussa koko ajan mukana kamera, laturi, hammasharja, -tahna ja dödö sekä neuvolakortti. Eli oon aina valmiina. :rolleyes:

Aina valmiina tässä pitää vissiin ollakin, koska tänään neuvolassa täti totesi, että "tuskin menee kahta viikkoa". Vauva on täysin kiinnittynyt ja kääntynyt vasemmalle rt-asentoon (rt1) eli siihen klassiseen syntymisasentoon. Kaikki oli hyvin, paitsi että mulla oli tosi alhainen verenpaine. Onkin huipannut viime aikoina aika paljon...
Täällä siis vähän samoissa tunnelmissa kuin Repa, että mitään ei uskalla tehdä, että saa joulun olla kotona. Ei sillä mulle ole niin väliä, mutta esikoiselle toivon että saisi viettää mukavan joulun.

Marianin kuulumisia odotetaan täälläkin. :rolleyes:

Oikein hyvää joulua kaikille ja nauttikaa herkuista kun ei se enää tunnu missään! :D:D:D

Mamadread ja itu 35+5 (ennätyksen puolella ollaan! (y))
 
Sain just yllärisoiton äitipolilta että pitää mennä sinne tarkistukseen kun sf-mitta on kasvanut niin kovasti :eek: siis lääkärit sai kahdella nla käynnillä normi mittoja mutta th taas sai jonku tähtitieteellisen luvun (38cm) kun tiistaina kävin. Hän oli kyllä sillain että tuskin siinä nyt mitään on kun on siellä omilla käyrillään kasvanut loppuajan muutenkin mutta aikoi konsultoida lääkäriä kuitenkin ja nyt sitten olivat näköjään laittaneet lähetteen sinne äitipolille. Ens perjantaina pitäis siellä käydä ja silloin menossa 39+0. Mitähän tästä pitäis ajatella (n) anteeksi pelkkä omanapailu tähän väliin, hämmentää :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Paljon onnea RubyS!!! Jännää kyllä odotella kelle seuraavaksi vauva putkahtaa. Toivottavasti Marianilla myös kaikki mennyt hyvin ja saadaan kohta kuulumisia. (y)
Täällä alkaa joulun suhteen olla kaikki valmista, sauna saatiin tänään pestyä ja tortut ja piparit eilen leivottua. Huomenna vaan imurointi ja kinkku ja riisipuuro menevät pe-la yönä paistumaan.
Hirvittää vaan että ei kai tää vauva nyt just lähde syntymään.. Tänään sen verran kipeesti jo supistanut ja tänään neuvolassa sanoivat et on kyllä jo ihan kiinnittynyt ja lähtövalmiina.
Joululahjaks itelleni kävin eilen värjäyttämässä ripset ja kulmat ja siitä innostuneena vielä tänään kasvohoidossa, sillä ajatuksella että kohta ei enää pysty eikä ehdi, eikä varmaan jaksakaan.
Sairaalakassi on pakattuna eteisessä, samoin kotiinlähtövaatteet ja kaukalo. Että nyt vaan katellaan ja ootellaan, nautitaan joulusta jos voidaan.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani ja RubyS
Paljon onnea RubyS!!! Jännää kyllä odotella kelle seuraavaksi vauva putkahtaa. Toivottavasti Marianilla myös kaikki mennyt hyvin ja saadaan kohta kuulumisia. (y)
Täällä alkaa joulun suhteen olla kaikki valmista, sauna saatiin tänään pestyä ja tortut ja piparit eilen leivottua. Huomenna vaan imurointi ja kinkku ja riisipuuro menevät pe-la yönä paistumaan.
Hirvittää vaan että ei kai tää vauva nyt just lähde syntymään.. Tänään sen verran kipeesti jo supistanut ja tänään neuvolassa sanoivat et on kyllä jo ihan kiinnittynyt ja lähtövalmiina.
Joululahjaks itelleni kävin eilen värjäyttämässä ripset ja kulmat ja siitä innostuneena vielä tänään kasvohoidossa, sillä ajatuksella että kohta ei enää pysty eikä ehdi, eikä varmaan jaksakaan.
Sairaalakassi on pakattuna eteisessä, samoin kotiinlähtövaatteet ja kaukalo. Että nyt vaan katellaan ja ootellaan, nautitaan joulusta jos voidaan.. :)
Ai nii ja Poks 37+0!!
Sairaalasapuskoista mulla ei ollu viimeks valittamista mut tuntui että piti olla koko ajan syömässä.. Nyt oon jotain pientä purtavaa pakannut mukaan, suklaata, keksejä, smoothiee, luumuja ja pähkinöitä.
Ja muistan että imetystä ja ihokontaktia sairaalassa kovasti korostettiin, mikä on tietty hyvä, mutta toi heti huono äiti-fiilikset kun ei se imetys onnistunut yrityksestä huolimatta..
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Täältäkin oikein rauhallista joulua kaikille! :) Viettäkäämme rauhallinen joulu joko siellä kotona tai sitten siellä sairaalassa! :)

Jospa tämä vauva masussa pysyisi vielä ainakin huomisen yli niin saisi viettää jouluaaton kotona, toisaaltahan sitä ois ihanaa jouluyönä synnyttää! ;) :D :p Nyt ei oo ainakaan mitään merkkejä että olisi kohta haluamassa syntyä, mutta eihän sitä mitenkä nopeasti haluaa syntyä kun rupee "oireita" tulemaan... :D

38+2 <3
 
Oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille :love:

Me päästiinkin jo eilen kotiin sairaalasta. (y) Täällä siis vietetty aattoa rauhallisissa tunnelmissa miehen ja vauvan kanssa kolmestaan. Mun lapset on Tampereella sukuloimassa joulua viettämässä ja miehen poika on äidillään tänä vuonna.
Sopii oikein hyvin tämä järjestely nyt, kun mä en paljoa muuta pysty tekeen kuin imettämään. Ja mies tuossa järjestelee paikkoja ja yrittää saada meille ruuan jossain kohtaa tehtyä. Muuten ei ole paljoa joulua ehditty laittaan. :whistle:
 
Tyttö tuli \o/ aaton aattoyönä. Suloinen pieni prinsessa, taistelijaluonne <3 mitat 3560, 49.

2 päivää käynnistettiin pillereillä, 1 ballongilla, 1 oksitoonitipalla joka päättyi kovaan kuumeeseen ja kiireiseen sektioon. Helvetillinen kokemus henkisesti mutta henkilökunta oli ihanaa lempikätilöt synnärisalisss ja osaavat kirurgit leikkaamassa.

Nyt tulehdusarvot huutaa hoosiannaa, antibiotit tipassa ja yritetään parantua. Saa nähdä kauan täällä sairaalassa saa viettää vielä aikaa..

Haluan toivottaa teille kaikille silti rauhaisaa joulunaikaa sateesta ja tuiskusta huolimatta!

Rubylle hurjasti onnea pienokaisesta :love::love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: RubyS
Marianille älyttömän paljon onnea! :)
Tsemppiä sinulle, onneksi on hyvät hoitajat ja lääkärit jotka osaavat hommansa! Lepäile ja toivu nyt synnytyksestä! Sait kuitenkin aika todella ihanan joululahjan! (y)

Täällä on saatu viettää joulu yhdessä, tosin mies kävi hälyllä iltapäivällä mut muuten. Jospa siis vauva pysyisi viel ainakin huomiseen masussa. :) Kohta jouluruokaa syömään. :p
 

Yhteistyössä