Tammikuun tähtöset 2017 **JOULUKUUSSA**

Paljon paljon onnea marianille! Ihanan joululahjan saitte! Mutta huh, olipa teillä pitkän kaavan mukaan tuo käynnistys. Toivuhan rauhassa ja onneksi oli hyvää henkilökuntaa sua hoitamassa! :love:

Ja onpa kiva, että pääsitte jouluksi kotiin rubys!

Me on täällä vietetty miehen kanssa joulua viimeistä kertaa ihan kahdestaan <3 mukavaa rentoilua, mutta miks aina tulee syötyä liikaa:confused: kohta joulusaunaan. Nyt muuten huomasin, että oikea koipi on vähän alkanut turvotella. Noh, eipä enää montaa viikkoa..

Musicro ja joulupallo 39+0
 
Hurjasti onnea Mariani! :love: melkoisen pitkä ja varmasti raskas taival oli sulla! Onneksi kaikki loppui kuitenkin hyvin ja pikkuinen on terveenä maailmassa :love: toipumisia sinulle rankasta kokemuksesta :)

Tänään jatkuisi vielä vähän joulun vietto kun äiti, pikkusisko ja velipoika tulevat meille syömään :) pikku mies yksiössään viihtyy siellä hyvin edelleen eikä anna merkkejä asunnon luovuttamisesta. Perjantain äitipolin käynti jännittää mutta kiva päästä käymään siellä kuitenki (näin alkujärkytyksen jälkeen). Oma fiilis masukista on ettei se nyt niiin iso ole mitä ajatellaan mutta kun ei tuota kokemuspohjaa ole tästä mahan kasvattelusta niin paha mennä sanomaan :D

Leppoisia pyhän jatkoja kaikille! :)

Narana 38+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mimminkäinen
Onnea Mariani pienestä kullasta! :love: Onneksi synnytys on ohi nyt ja toivottavasti toivut kohisten! Vaikka mihikäs tässä on kiirettä, valmiissa maailmassa. :) Varmasti ikimuistoinen joulu. :love:

Ja Rubylle onnittelut kotiinpääsyn johdosta. Kuulostaa ihanalta teidän rauhallinen joulu kolmisin. :love: Toivottavasti ehdit käydä välillä kertomassa kuulumisia meille.

Narana, hyvä, että polikäynti ei enää niin jännitä. Onhan se parempi, että tsekkaavat vielä. Todennäköisesti kaikki on yhtä hyvin kuin ennenkin. Mullakin oli viime viikon neuvolassa (35+5) sf-mitta huikeat 36cm. Vauvan kasvua on kuitenkin niissä ennen aikaiskontrolleissa seurattu niin paljon, että ei enää lähetetä mahan koon vuoksi mihinkään.

Täälläkin joulu on sujunut rauhallisissa merkeissä, napa täynnä vauvaa ja herkkuja. :D Mun ennustus oli, että vauva syntyisi tänään, mutta minkään sortin merkkejä ei ole ilmassa, joten ei tainnut ihan osua kohdilleen mun veikkaus. :rolleyes: Eipä vauvalla vielä kiire ole, kuusi päivää täysiaikaisuuteenkin. Nyt on jotenkin kovin rento olo kun viikkoja on näin hyvin kasassa ja joulunkin sai viettää rauhassa kotona. Ei enää jännitä, että syntyykö vai eikö synny. Saapi tulla kun on valmis. :rolleyes:

Mamadread ja itu 36+1 (y)
 
Paljon onnea Mariani ja tsemppiä toipumiseen! Aika koettelemukselta kuulostaa, huh. Mut vaikeuksien kautta voittoon! (y)
Mukavan kuuloisia joulunviettoja teillä.:) Täälläkin on vietetty leppoisaa ja rauhallista joulua, syöty ja löhötty. Tänään ekaa kertaa selkeästi nestettä kertynyt naamaan, käsiin ja jalkoihin, tiedä sit johtuuko syömingeistä vai lähestyvästä synnytyksestä.. supistelu ja paine alakerrassa toistaiseksi taas vähän lievittynyt, ehkä levon ansiosta. Nyt kirjaa ja suklaata, joululahjamonsteri vihdoinkin päikkäreillä (esikoinen ehkä hieman tohkeissaan saamistaan lahjoista, kyllä se niitä saikin aika läjän..) :D
 
Mariani, onnea vauvasta! ❤☺
Pitkä synnytys sulla oli, mutta onneksi vauva tuli viimein maailmaan. Ja vielä ihanasti joululahjaksi.
Ja toipumista sulle hurjan kuuloisesta synnytyksestä.

Ja ihanaa Ruby että pääsitte joulua viettämään kotiin. :)

Joulu ohi ja meijän lapsilla liuta uusia leluja ja vaatteita.
Sai äiti ja isikin sekä vauva muutamia lahjoja.
Mutta ennen kaikkea joulussa oli ihaninta se, että pitkästä aikaa kaikki saman pöydän ääressä.

Eilen tuli touhuttua kyllä sen verran paljon, että siskon tykönä ja kotona tuli muutama aika napakka supistus.
Mutta tosiaan muutamaan ne sitte jäikin, eli bebe on vielä masussa.
Siskon tykönä tulleiden supistuksien jälkeen mies passitti mut istumaan ja lepäämään ja niinhän minä sitte tein.
Saas nähdä miten tässä käy, tuleeko vauva jo tänä vuonna vai meneekö ens vuoteen. Laskettuun aikaan kun on enää (!!!) Viikko.

Mutta ruoka oli maittavaa, tuli syötyä aivan liikaa, lahjat oli ihania ja tunnelma sekä seura.
Joulu on niin mun lempi juhlani.
Vaikka oishan se lumi tuonut vielä lisää joulun tunnelmaa.

Tänään käytiin anoppilassa syömässä ja availemassa lahjoja ja viemässä lahjat, ja anoppi oli hyvä, kun sanoi, että ei mee kahtakaan viikkoa, että on vauva sylissä.
Veikkas, että jos ei uudeks vuodeks synny, niin muutama päivä uuden vuoden jälkeen.
Saas nähdä miten käy.

Muuten tässä on oikeesti lähinnä istuttu ja levätty. Mies on siis "pakottanut" ottamaan rauhallisesti nyt. Ja passaa kyllä ihanasti, vielä ilman pyyntöä.
Tälläkin hetkellä tossa hieroo mun jalkoja.
On mulla ihana mies ❤

Susanna & Pähkinä 39+0!!
 
Noniin, tulipa se kuume mullekin. Eilen nousi kuume ja koko yö menny vaan torkkuessa. Ei saa hyvää asentoa mitenkään päin. Ja kuumeella alkoi tämäkin aamu. Lisäksi hirveä yskä ja räkä. Tuleepahan otettua levon kannalta.
 
Noniin, tulipa se kuume mullekin. Eilen nousi kuume ja koko yö menny vaan torkkuessa. Ei saa hyvää asentoa mitenkään päin. Ja kuumeella alkoi tämäkin aamu. Lisäksi hirveä yskä ja räkä. Tuleepahan otettua levon kannalta.
Jos se on lähdönpaikka lähellä ;)

Kiitos kaikille tsempeistä! Täällä vielä parannetaan synnärillä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Repa ja mamadread
Miten teillä on Mariani mennyt vauvan kanssa? Ootko pystynyt pitämään vierihoidossa? Miten itse voit?

Repalle pikaista paranemista! Kipeenä on muutenkin kurja olla, mutta tää viimeisillään olo tekee siitä epäilemättä ihan tuskaa. Puhumattakaan jos pitäisi vielä samalla synnyttää! :eek: Mutta niillä tietty mennään, mitä annetaan. Meillä esikoinen kuumeili neljä päivää ja oli koulusta kuusi päivää pois, oli aika kauheen näköinen tauti ja voin kertoa, että käsihygienia oli aika runsasta tässä huushollissa plus palvelu pelasi, ettei esikoisen tarvinnut näperöidä kaikkea.. :D Mutta säästyinpähän taudilta! (y)

Kukas sitten seuraavaksi haluais ulkoistaa vauvansa? Annelski, Susanna?! :D Minä se tuskin olen, kohta yhdeksän viikon lepäily on vienyt melkein kaikki tuntemukset mihinkään suuntaan. Selkä kipeytyy jos istuu liian kauan ja närästys vaivaa helposti, vauva on tosi alhaalla ja painaa paikkoja, mutta niin se on tehnyt jo viikkokaupalla, joten en laita toivoani siihen. Sitä paitsi viikkojakin on vasta aika vähän (vaikka mulle ennen kuulumattoman paljon), nyt on vaan kerta kaikkiaan kamalan malttamaton olo. :X3::whistle:

Mamadread ja itu 36+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani ja Repa
Tyttö tuli \o/ aaton aattoyönä. Suloinen pieni prinsessa, taistelijaluonne <3 mitat 3560, 49.

2 päivää käynnistettiin pillereillä, 1 ballongilla, 1 oksitoonitipalla joka päättyi kovaan kuumeeseen ja kiireiseen sektioon. Helvetillinen kokemus henkisesti mutta henkilökunta oli ihanaa lempikätilöt synnärisalisss ja osaavat kirurgit leikkaamassa.

Nyt tulehdusarvot huutaa hoosiannaa, antibiotit tipassa ja yritetään parantua. Saa nähdä kauan täällä sairaalassa saa viettää vielä aikaa..

Haluan toivottaa teille kaikille silti rauhaisaa joulunaikaa sateesta ja tuiskusta huolimatta!

Rubylle hurjasti onnea pienokaisesta :love::love::love:
Yhdessä tuolla ehdittiin hätähousuilla jonkin aikaa. Oikein paljon onnea tyttärestä!❤ perässä tullaan. :D rv 33+3 ja pieni pysynyt matkassa ;)
 
Taidetaan seuraavina la:n mukaan olla minä, susanna ja annelski. (y) Mut mulla ei oo mikään kiire :LOL: Jos vaikka joskus loppiaisen tienoilla. Miehen siskolla ja anopilla tuntuu olevan hirveä hinku, että syntyis jo. Ja mitä enemmän ne touhottaa, sitä enemmän mä vaan odotan että menee yliajalle :ROFLMAO: siinähän kärvistelevät.

Maha ei ainakaan oo vielä laskeutunut tippaakaan, eikä oma olokaan oo mitenkään erikoisen tukala. Yöt nyt menee miten menee, mutta päivisin on mahdollista kuitenkin torkkua. Eilen käytiin reilu 4km kävelyllä miehen kanssa, hyvin senkin jaksaa, kun vaan menee riittävän hitaasti. Turvotuksetkin näyttäis aikalailla taas hävinneen, pikkusen on aamusta sormet kankeana, mutta muuten ei ja jalat on normaalit. Mikäs tässä siis odotellessa :p

Hirveän paljon ollut muuten flunssaa nyt joulunaikaan liikkeellä! Siskon tyttö oli jouluna kipeenä, samoin mun isä. Ja vähän joka suunnasta kuuluu, että on joku kipeenä. Täytyy vaan pysytellä itse terveenä, tosin täällä on niin liukasta ettei juuri tuu juoksenneltua ympäriinsä enää.

Musicro 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: Repa
Jaa a, saas nähdä koska täällä meinaa vauva itsensä ulkoistaa.
Laskettu aika on tosiaan sunnuntaina, että jos bebe ei sitä ennen päätä syntyä, niin sitte sen jälkeen.
Mulle ei oo väliä, koska bebe syntyy, kun joka tapauksessa hän tuolta jossain vaiheessa tulee, viimeistään kuitenkin kahden viikon päästä.

Mutta jos oman olon ottaa huomioon, niin en kyllä välttämättä ihan kahta viikkoa halua odottaa.
Nää yötkin kun on vähän tälläsiä katkonaisia, eihän sitä välttämättä vauvan kanssa sen paremmin nukuta, mutta kuitenkin.

Masu on kyllä jo laskeutunut, mies viimeks tänään sanoi, että "on tuo masu muuttunut, tullut alaspäin." (Meinasin miehelle kyllä tokasta nätisti, että "Ihanko tosi?" Mutta jätin sanomatta.)
Ja supistuksiakin on ollut, ei nuo vielä synnytyssupistuksia ole, eikä niitä kauhean usein tule, mutta tulee kuitenkin.

Mutta ollaan kuitenkin synnytystä (tai sen käynnistymistä) silmällä pitäen päätetty, että seuraavina viikkoina (+uusi vuos) pysytellään ihan kotosalla. Kun ei sitä koskaan tiedä.

Yllättävän vähän ihmiset on kyselleet sitä, että "Joko joko?" Tmv. Vissiin uskoivat sen, että mä en niihin vastaa. Ja, että vauvan syntymästä kyllä ilmoitetaan.

Esikoisen synttärit tässä kyllä mietityttää, neitihän täyttää 4v maanantaina ja synttärit ollaan suunniteltu pitävämme ens viikonloppuna.
Mutta kun tässä tulee just se eteen, että ollanko sitä synnärillä synnyttämässä, tai, että vauva on jo syntynyt vaiko mahdollisesti vastasyntyneen kanssa kotona, jollei viitsisi kauheata ihmisjoukkoa tänne raahata..
Helpointahan olisi, jos vauva olis vielä masussa silloin.
Mutta todennäköisesti synttärit pidetään, oli sitten tilanne mikä tahansa.

Mä oon yllättävän hyvin pysynyt terveenä siihen nähden, että tyttöjä odottaessa olin vähän väliä kipeenä. Täytyy nyt vaan toivoa, että tää jatkuis näin.

Repa, pikaisia paranemisia sinne päin! :)

Sairaalakassin pakkasin kyllä jo, yritän olla ottamatta mitään turhaa mukaan, joten siellä on ne välttämättömimmät tavarat (kotiutumisvaatteet, eväät, kamera + sinne tulee vielä puhelimen laturi ja sit toki hygieniatarvikkeet.) Täytyy kyllä vielä vilkasta, että mitäs muuta sitä mukaan tarvitsee.

Ja myös lastenhoitaja (ihana naapurimme ja hyvä ystävämme) on valjastettu hommaansa, tai siis, että on valmis tulemaan kun tarve vaatii. Heilläkin on lapsi, mutta onneks sinne jää kuitenkin mies vielä sitte.

Mutta nyt taidan mennä yrittämään, että josko sais unta.

Susanna & Pähkinä 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: Repa
Tänään poksahti uus viikko täyteen eli 39+0! <3 :love:

Että eipä ois kun viikko laskettuun aikaan, epäilen vahvasti että syntyy aiemmin. Eilen oli melkein toinen jalka oven välissä menossa jo synnyttää. Yöstä lähtien oli kipuja selässä, kyljissä, alapäässä tuntemuksia, supisteli, iltapäivällä hetken säännöllisestikin. Illalla oli ihan järkyttävä nivuskipu. Yöunille mennessä supisteli pari kertaa ja siihen sitten loppu. Yön nukuin todella hyvin(wc:ssä oli käytävä pari kertaa). Nyt ois hyvä päivä synnyttää kun on niin virkeä ja levännyt. :D
Tyttökin on yökylässä kun oli jo että pitääkö meidän lähteä... Pitää ruveta kohta laittaa viestiä että voipi tyttö tulla kotiinkin kun ei tää synny, ainakaan vielä.

Epäilen tosiaan että ei mene enää montaa päivää... :)

Susanna, toivottavasti saatte pidettyä tytölle hyvät synttärit kaikesta huolimatta! :)

Mä oisin kyllä niin valmis jo, katoin vauvan sänkyäkin että siihen kaipais jo pienen tuhisijan. <3 :love:
 
Täällä edetään jänniä hetkiä! :) Annelski kuulostaa seuraavalta... Tosin,kokemuksesta tiedän että lähtö voi tulla ilman mitään ennakko-oireitakin, että yhtähyvin voipi seuraava olla kuka vaan :D

Mulla vielä yskä ja nenä tukossa, mutta eilen kuumeeton päivä joten kai tää tästä.
Oon hirveen herkästi nyt saanu näitä nuhia yms tässä lopussa, vaikka yleensä muhun ei tartu mikään. Toki tämäkin oli odotettavissa kun esikoinen pärskähti kuumeessa mun naamalle niin et pisarat lensi, joten osasin pelätä pahinta. Nyt kipeenä on nuorimmainen, viimeyönä kuume kipusi hällä 39,nyt pronaxen vaikuttaa vielä, niin ei ole kuin 37,4. Jos samalla kaavalla menee niin huomenna alkaa helpottamaan.

Flunssan takia ei ole muuta tehty kuin maattu joten lepo on kyllä rauhoittunut täälläkin tilanteen. En usko että ennen maanantaita tulee, silloinhan sitten käynnistetään. Huomenna tulee 38viikkoa täyteen.
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Paljon onnea Marianille ihanasta joululahjasta! :love: Rankan kuuloinen synnytys, toivottavasti paraneminen lähtee hyvin käyntiin :)

Täällähän on monella jo jännät paikat. Toivottavasti saadaan pian lisää vauvauutisia! :barefoot:

Pikaista paranemista kaikille flunssaisille, ettei tarvitsisi kipeänä synnyttää!

Mulla oli nyt lääkärintarkastuksessa paikat pari senttiä auki, mutta kaulaa jäljellä ja vauva vielä takana. Yritän tänään päästä kävelylle, josko saisin tilannetta edistettyä :LOL: vähän juilii välillä, mutta ei voi vielä varsinaisesti supistuksiksi kutsua. Saisi mun puolesta pikkuinen tulla jo!

Elisen ja Toivo 38+0
 
Onnea marianille vauvasta, ja paljon voimia toipumiseen:love::barefoot:

Me käytii eilen lääkäris ultras. 2,5 kiloo vauvaa oli raivotarjonnassa, eli ihan hyvin mielin tässä mennään:D verenpaineet oli lievästi korkeella, mut ne tais johtuu siitä että mittasivat heti kun olin kiivenny portaat kolmanteen kerrokseen:ROFLMAO:

Joulu sujunu mukavan rennosti, saanut nyt vähän levättyäkin kun mieskin on ollut kotona esikoisen kans leikkimässä:love:

Meri 35+3
 
Me käytiin eilen lääkärissä, tää oli ylimääräinen käynti.
Nähtiin bebe ja saatiin selville, että vauva on kiinnittynyt, kaulaa ei jäljellä ja paikat auki 2cm.

Edellisyönä tuli ihan älyttömän kipeä supistus, lähti selästä ja sieltä eteen. Ja mä olin jo melkein kaksinkerroin.
Kyllä siinä mieskin heräs, kun huusin siinä sängyn vieressä per*elettä. Ja mies oli myös jo ihan varma, että yöllä oltais lähetty synnyttään.
Mutta nyt on taas ollut supistusten osalta hiljaista.
Pientä juilimista on, mutta eipä niitä voi supistuksiksi kutsua.

Pienen flunssan se pukkas mulle nyt päälle, just kun ehtisin hehkuttaa, että nyt on tullut oltua vähemmän kipeenä.
Ei mulla onneks oo ku nokka tukossa, joten jospa sillä selvittäis.

Susanna & Pähkinä 39+4
 
Ei oo montaa päivää tammikuuhun :X3::X3::X3: Ihan kohta on meidän kuukausi! Vaikka saattaahan se joku tässä loppuvuoteen vielä päräyttää... :D

Olispa kiva kuulla RubyS:n ja Marianin kuulumisia, mutta taitaa olla aika haipakkaa menoa ja kukapa sitä jaksais niin datailla vauvahuuruissa. :rolleyes:

Täällä taivalletaan hitaasti, mutta varmasti eteenpäin. Huomenna neuvolaan kurkkimaan joulukiloja. :D

Mamadread ja itu 36+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Täällä edelleen yhdessä koossa, toiset hetket parempia kuin toiset. Toisinaan kipuja enemmän ja vähemmän. Eilen illalla oli rr-arvotkin koholla kun mittailin, mutta tänä aamuna oli ihan normit. Eilen kävin vähän kävelemässä tytön kanssa niin koski kyllä mutta helpotti kun sai hetken olla paikallaan. Ja mä sanoinkin että olisin varmaan jo sairaalassa kipujen takia jos en ois saanu nukuttua mutta mun pelastus on se että mä nukun todella hyvin. nukkuisin pitempään mutta tyttö on aamuvirkku... (tiedän, kaikki ei saa nukuttua, ja se on kyllä todella harmi koska nyt pitäis saada levättyä että jaksaa sitten vauvan kanssa...)
Niinkö on että mun epäily oli virheellinen että tää vauva ei malta odottaa ensi vuoteen... :D
Kaksijakoiset tunnelmat, toisaalta haluaisi jo synnyttää mutta jos vauva odottaisi vielä sinne sunnuntaiyöhön niin hän olisi alkuvuoden lapsi. :D
Ja sinne ei olisi enää pitkä aika...

39+2 <3
 
Paljon onnea RubyS ja Mariani! Ihanaa että teillä synnytys onnellisesti ohi <3

Tulihan se flunssa tännekki. Lapset vielä terveinä mutta minä ja mies flunssassa, harvinaista ainaki meillä että aikuset eka sairastuu. Jospa tässä kumminki ehtis parantua ennen vauvan syntymää. Ei oo kyllä mukava olo ku alkaahan täsä loppuraskaudessa vähä vaivoja olemaan niin sitte vielä flunssa ja huonot yöt. Plus erittäin energiset lapset jotka on kerhoista ja muista joululomalla :D

Mä oon yrittäny laitella viimisiä vauvanjuttuja valmiiks, haluaisin saada kaikki valmiiks ennen ku lähtö synnärille tulee mutta meinaa olla niin paljon muutakin hommaa että vähä hitaasti edistyy. Tuskin kyllä vähään aikaan vielä syntyy, mutta supistukset selvästi lisääntyny ja kaikenlaisia tuikkimisia ja juilimisia löytyy niin eipä sitä koskaan tiedä.

Mulla ens viikolla synnytystapa arvio edellisen sektion vuoksi. Jännittää kyllä. Siellä saa sit tuomion onko estettä alatiesynnytykselle ja mulla on kyllä sit siinä käsittelemistä jos sektioajan saan. Niinku huomattu on, sektioon voi joutua kesken synnytyksenkin ja vauvan ja oma turvallisuus tärkeintä mutta kovasti toivon että asiat olis niin hyvin että saisin rauhassa odotella millon synnytys luonnollisesti käynnistyy. Arpikipu on onneksi rauhoittunut ja vauvan pitäisi olla oikeinpäin ym että jospa olisi kohtukin ultratessa niin hyvässä kunnossa että ei tarvitsisi pelätä sen kestävyyttä. No se selviää sitten, täytyy toivoa parasta :)

Täällä alkaa olemaan moni jo isoilla viikoilla, vielä ehtisi joku tälle vuodelle synnyttää! Jännää aikaa :) mulla sentään nyt vasta 36+2. Edellinen syntyi 36+6 joten silti sitä mielessään jo niin ajattelee että tuolla masussa on jo ihan oikea ja aikalailla valmis vauva <3
 
Täällä samat mietteet ja tunnelmat ku Annelskilla. Huomisen jos pysyy kasassa niin sit alan taas kävellä ja touhuta enemmän, eilenkin kyllä siivoilin ja olin pystyssä enemmän kuin maaten. Supistelee kyllä muttei vielä mitään sellaista että tietäis että tää on nyt sitten oikeesti sitä. Sisäreisiin tulee yhtäkkistä kipua, niinku "vetää" sinne. Ja yöt mäkin nyt nukun, vessaankaan en viime yönä heränny ja kuulemma kuorsaan miehekkäästi :D jostain luin että se yöunen äkillinen paraneminen ois kans yks "lopunajan merkeistä", mutta tiedä sit..
Jaksamista kaikille tähän loppuaikaan ja pikaista paranemista flunssaisille!
38+1.
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Jos ei vauva vielä sunnuntainakaan ilmoita tulostaan, niin sit teen kyllä kunnon siivouksen ja sit vois käyä vähän pidemmällä lenkilläkin jne. :D

noista "lopunajan merkeistä" muuten, mä en muista yhtään esikoisen ajasta että oliko mulla mitään muuta kuin ne supistukset pariakin päivää ennen. mutta oon lukenut että mahan toimiminen, juuri nuo yöunien paraneminen ja rr-arvojen kohoaminenkin. mitä muuta? ei tietty kaikilla oo... voiko olla joku oire nälkäkin? mun on nimittäin aivan pakko syödä 3tunnin välein, muuten tulee ihan älyttömän huono olo, oon myös miettiny että onko mulla sokerit millaisia. mut ainakin silloin n. vko 25 sokerirasituksen tulokset oli todella hyvät...

viimekin yönä heräsin wc:hen vasta aamupuolella. :eek: ja onneksi neitikin nukkui hyvin ja ei herännyt kertaakaan. tosin hän on sit aamuvirkku että herää noin kuuden maissa aamulla. :D mutta eipä siinä, ite oppinu etten enää valvo pitkään että jaksaa nousta aamulla ylös kun mies lähtee aamuisin töihin. :)

jos sitä menis kahtoo telkkaa sohvan pohjalle kun tyttö rupes päikkäreille. :D
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Täällä ei kyllä ole niin minkäänlaisia 'lopunajan merkkejä' :p Yöunet vaan huononee, eikä supisteluista oo tietoakaan. Eiköhän sitä ens vuoteen päästä yhdessä koossa.

Kävin tänään neuvolassa, ja kaikki menee kyllä niin keskiverrosti, kun vaan voi :ROFLMAO: Mikäpä siinä, sopii mulle hyvin. Ei ollu onneks joulukilojakaan sen kummemmin tullut, painoa kahteen viikkoon 600gr. Näyttäis raskauden ajan painonnousu tulevan noin 14 kg:aan, mikä on mun lähtöpainoon suhteessa oikein hyvä. Kysyin tuolta omalta terkalta, että missä kokoluokassa arvelis vauvan syntyessään olevan. Hän sano, ettei mitään tarkkoja arvioita tee, mutta hyvin keskikokoiselta vaikuttais, että 3400-3800gr olis hänen veikkaus syntymäpainosta. Sopii mulle oikein hyvin, ittekin oon ollut aika samoissa ajatuksissa. Aika näyttää ;)

Musicro 39+6 :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Musicro sullahan on la huomenna! :geek::love: Wau!

Jos hyvät yöunet enteilee synnytystä, niin sit mä en oo lähiaikoina synnyttämässä. Viime yönä sain viideltä unta... :cautious: Yritän olla nukkumatta päivisin, niin sit jossain vaiheessa univelkaa on kasautunut sen verran, että uni saapuu vähän aikaisemmin.

Mä en tiedä yhtään mitään mistään lopun ajan merkeistä muutenkaan... Ihan hassua oikeasti, kun kaksi aikaisempaa on syntyneet ennen aikojaan, lapsivedet on vaan menneet. Ekaa kertaa oon tilanteessa, jossa on kiva jännittää koska vauva syntyy. Mietityttää myös synnytys, että miten se isomman vauvan kanssa luonnistuu ja osaako lähteä ajoissa sairaalaan, jos tämä synnytys ei alakaan vesien menolla. No, ei kai niitä synnytyssupistuksia voi olla huomaamatta. :D

Neuvolassa oli tänään kaikki ok. Turvottaa ja närästää, mutta kaikki arvot on oikein loistavat. Ja maha on iso, sf tänään 37cm! :geek:

Huomenna raketit paukkuu täysiaikaisuuden kunniaksi! :D:D:D
Oikein hyvää vuoden vaihdetta kaikille!

Mamadread ja itu 36+6
 
Vauvansa jo saaneiden kuulumisia odotellaan täälläkin. Eiköhän he jaa kuulumisiaan kun uuden tulokkaan ihmettelyltä ehtivät :love:;)

Oon ehkä vähän kateellinen teille joilla on merkkejä mahdollisesti lähestyvästä synnyntyksestä! Täällä ei supistuksen supistusta. Ainoa mikä vois vähänkään viitata sinne päin on tiistaista jatkunut häpyliitoksen kipu, mutta tämänpäiväisen äitipolin ultran mukaan masukas ei ole ainakaan kiinnittynyt. Kokoarvio tälle päivää 3760g jotenka la:n aikoihin about 3.9kg. Jospa se ei kovin pitkälle menis la:n jälkeen eikä yli neljän kilon :D mutta että ihan käyrillä menevä lapsi on tulossa (joskin keskikäyrän yläpuolella) kun sitäpä sinne lähdettiin tarkistamaan :)

Josko sitä kävis alkuviikosta metsästelemässä vähän vadelmanlehtiteetä.. kohta pääsee chili con carne hellalle hautumaan ja pari päivää onkin jo akupisteitä paineltu. Josko se tästä sitten :whistle: ;)

Ihanaa ja vauvantuoksuista uutta vuotta kaikille! :love:

Narana 39+0
 

Yhteistyössä