Tammikuun tähtöset 2017 **LOKAKUU**

Laskettu aika tammikuussa 2017? Liity mukaan! :love:

Tiedot muotoon: laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi





Tammikuun tähtöset


30.12
Iinaalisa / 17 / PHKS / 1.lapsi

1.1
Susanna#1 / 22 / SATKS / 3. lapsi / poikalupaus
nelluri / 22 / K-SKS / 1. lapsi

2.1
Musicro / 30 / 1. lapsi

4.1
annelski / 24 / KYS / 2. lapsi / tyttölupaus

6.1
narana85 / 30 / OYS / 1.lapsi / poikalupaus
Mariani / KOKS / 1. lapsi / tyttölupaus

9.1
Anumarika / KAKS / 3. lapsi

11.1
Elisen / 29 / KYS / 2. Lapsi

12.1
Repa / 36 / KOKS / 3. lapsi / tyttölupaus

13.1
Riinuska_ / 22v / E-KKS / 2.lapsi / tyttölupaus
Hannamaaria / PKSSK / 26 / 2.lapsi / tyttölupaus
RubyS / 31 / SEKS / 3. lapsi / tyttölupaus

18.1.
Miiasus / 25 / SEKS / 1. lapsi / poikalupaus

21.1
mamadread / 30 / NKL / 3. lapsi / poikalupaus

25.1
emppuli# / 25/ OYS / 4.lapsi / poikalupaus

29.1
Meri88 / ulkomailla / 2. lapsi / poikalupaus

31.1.
haukkeli / 28 / SEKS / 1. lapsi / tyttölupaus


** yht. 18 tulevaa äitiä **



Synnytyssairaalat:


E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Se on kuulkaa mammat lokakuu! Taas ollaan yksi kuukausi lähempänä tammikuuta. :D Taitaa alkaa kaikilla loppukuisillakin viimeinen raskauskolmannes ihan pian ja alkukuun odottajat hätyyttelee jo lokakuussa vissiin kolmella alkavia raskausviikkoja. Ihanaa olla näin pitkällä! Aika on alkanut kulumaan mielestäni vähän nopeammin puolivälin jälkeen, on ihanaa tuntea liikkeet kunnolla joka päivä, niin tietää, että kaikki on hyvin. :love:

Kuinka moni on ajatellut ostaa raskaustalvitakin? Tai onko joku jo ostanut? Mä en oikein tiedä, mitä tehdä asian suhteen. Töissä ulkoilen päivittäin ja tarvitsen kunnon ulkovaatteet - takki menee nipin napin ja nousee jo puoleen selkään... :rolleyes: Toisaalta viimeksikin jäin rv 28 alkaen sairaslomalle, niin en tiedä, onko järkevää satsata enää mihinkään ulkoiluvaatteisiin. Ja kotikäyttöön en varmaan tarvi kummosta takkia, kun ei sitä nyt syksyn harmaudessa nyt niin paljon tuu ulkoiltua. Mulla on yksi villainen takki, joka menee vielä mahan kanssa ja siinä on napit silleen, että se varmaan menee loppuun asti. Mutta ei se mikään kovien pakkasien takki ole.. Näin yhden kivan takin, joka kävisi raskausmahan kanssa, kantoliinan kanssa kantamiseen plus myöhemmin sen saisi myös muokattua normaaliksi takiksi, mutta hinta oli hiukka suolainen (300e). o_O

Me käytiin eilen hakemassa äitiyspakkaus. Se tuli viikossa! Onpahan ollut ihanaa penkoa tavaroita sieltä.. :love::love:

Mamadread 24+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mulla kävi tuuri, saan kaverilta lainaan äitiystoppatakin jonka hän osti viime talvena :) Joten tarkenee ulkoilla vielä tammikuussa jos vaan pystyy :D Huh, aika kallis on kyllä takiks, mutta toisaalta jos pystyy käyttää raskauden jälkeenkin ja on muuten passeli ja käytännöllinen :)

Voi vitsi, ens vkolla saa varmaan laittaa kans äitiyspakkauksen tilaukseen! ^_^
 
Täällä ois se sokerirasitus tulossa ens viikolla. Eka maanantaina neuvola ja sitte ti sokerirasitus. Mulle tuottaa varmaan kans ongelmia se paastoaminen. Ja nimen omaan se kun tietää ettei _saa_ syödä mitään :p lasillisen vettä saa juoda paaston aikana. Se varmaan on vielä vaikeampaa kuin se syömättä oleminen kun oon öisin semmonen vedenlipittelijä :confused:

Käytin kaasoa tänään kiitokseksi kylpylässä vähän hemmotteluhoidoissa ja muuten rentoutumassa. Kylläpä teki hyvää :love: vielä kun ois kunnon jalkahieronnan saanu siihen niin ois ollu ihan täydellistä. Noh, jospa sen kävis erikseen nauttimassa parin viikon päästä palkinnoksi itselle kun saa (toivottavasti) taas yhden koulun kurssin suoritetuksi :)

Talvitakkia on täällä kanssa pähkäilty. Ei tosiaan huvittais kovin paljoa satsata takkiin jota käyttää vaan niin vähän aikaa (n) kirpparilla kävin viime viikolla katteleen ja löysin mukavan tuulitakin ja vähän paksumman takin tosi halvalla. Jospa niillä pärjäis sitten loppuun asti. Käyttää jotain villatakkia sitten alla jos kovin pakastaa. Yksikään vanha takki ei mee enää kiinni :LOL: mahalla alkaakin kyllä olla jo kokoa o_O takaa ei näy yhtään mutta sivulta katottuna on niinku koripallon ois nielly :LOL: tosi pysty/korkea maha.

Miten ootte muuten varautunu sen sokerirasituksen jälkeen eväillä tms? Mietityttää että kuinka paljon sitä ruokaa pitää pakata matkaan :p että uskaltaa sitten lähtä kotiin ajamaan autolla. Tai kannattaako etes kauheasti heti syödä sen jälkeen vai pikkuhiljaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani ja Haukkeli
Mulla oli pelkästään banaani ja vesiplo mukana, tosin asutaan sairaalaan lähellä (n. 3-4 km). Banaani heti naamaan ja siitä ajelin kotiin keittelemään puuroa :) Loppupäivä oli ihan perseestä, tein iltavuoron töis ja olin ihan rätti kun sieltä kotiuduin :|
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Kiitos uudesta pinosta (y)

Tota takkiasiaa oon miettiny et mitä sitä päälleen laittais... Alkaa kiristää tosiaan nuo takit :LOL: mutta varmaa on että mitään raskaustoppaa en osta...Jos joudun jonkun takin ostamaan se on kirpputori ja joku iso koko tai sit lainaan jonkun isokokoisemman sukulaisen palttoon :LOL:Mutta elätän toiveita että toi mun talvitakki jotenkin menis kun siinä on sellaset kiristystampit,et jos ne avaa..... Asun rannikolla, etelässä, ei täällä ehdi tulla ees kunnon talvea, et sikäli turha ruveta sijoittamaan. Toki aina voi tietty iskeä joku poikkeuksellisen kylmä talvi... Mut en usko.

Äippäpakkaus on matkalla, vielä ei ole tullut.

Sokerirasitukseen jälkeen söin banaanin ja menin kahvilaan nauttimaan patongin koska mulla oli silloin nla heti perään. Suosittelen jotain pientä ottamaan heti siihen nopeasti haukattavaksi ja tiettyyn sen mukaan kuinka nopsaan pääsee kotiin syömään :)

Mulla on kk töitä, sit alkaa loma... Ja siitä äippis. Ihanaa :)
 
Kiitos uudesta ketjusta! :)

Minä varauduin talveen jo kesällä! Silloin oli henkkamaukan netissä tarjouksessa äitiystoppatakki, se makso sillon vaan 20€. Nyt se tuolla kaapissa odottelee pakkasia.

Mun ei tarvinnu käydä sokerirasituksessa ollenkaan! Ei oo tarvinnu aikasemmissakaan raskauksissa, ei siis ole tietoa millanen olo siitä voi tulla.

Raskas viikonloppu takana, meen kyllä heti nukkumaan kun lapset menee. Väsyttää koko ajan o_O Missä se energinen keskiraskaus on? Vai menikö se jo, nyt kuitenki viikkoja 25+6 :ROFLMAO:
 
Kiitos uudesta pinosta, niin se tammikuu vaan lähenee.

Kävin tossa tänään omalla vaa'alla ja se näyttää siltä, että raskauden alusta ois nyt painoa tullut 6kg.
Nyt on tullut sen verran mitä kuopusta odottaessa tuli koko raskauden aikana.

Mä pohtisin tota raskaustalvitakkia ja tulin siihen tulokseen, että en lähde ostamaan uutta talvitakkia.
Ajattelin kysellä olisko jollain ystävällä tai sit siskolla lainata sellasta takkia, mikä menis talvella, omia kun on ihan turha haaveilla nyt päälle.
Toki vois katella ens viikolla kun mennään mun vapaapäivänä siskon kanssa pyörimään kirppiksille, että löytyiskö sieltä jotain talvitakin tapaista.

Miten tänne kirjautuminen onkin aina niin kauhian raskasta.
Käyn kyllä lukemassa, mutta tosiaan se kirjautuminen ja itse kirjoittaminen tuntuu niin ylitsepääsemättömän vaikealta, että täytyy oikeen kunnolla kerätä voimia.

Ja kaikenlisäksi kun raskauden saralla ei juur kummempia tapahdu, niin siihen liittyen ei oo muuta kirjoitettavaa, kuin se, että poju potkii hulluna.
Hormonit heittelee ja raskausaivotkin tuli visiitille.

Mies ettis yks päivä kaukosäädintä, se oli pakastimessa.
Puhelin (oma) oli mikrossa.
Lompakko roskiksessa.
Avaimet uunissa.
Kahvi pakastimessa / herneet kuivakaapissa..
Ja kohta mä oon varmaan itsekin jossain hukassa.
(Vain osan mainitakseni.. )

Ja kaikki on siis mun aikaansaannosta, vaikka vois tyyliin kuvitella, että asialla ois nuo lapset, mutta ei, minäpä minä..

Ens viikolla viis pvää töitä, torstai ja lauantai vapaana. Ei onneks enää kauaa, niin se odotettu äitiysloma alkaa.

Nyt kun mies vei tytöt nukkuun, siirryn mä tästä suihkuun, jonka jälkeen syön jotain pientä iltapalaa miehen kanssa sitten oiskin hyvä suunnata untenmaille, että jaksaa olla töissä pirteänä huomenna.

Hyvää alkavaa viikkoa! :)

Susanna & Pähkinä 27+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani ja narana85
Hyvää lokakuuta kaikille! :)

Ajatelkaa, ens kuun jälkeen aloitetaan kaikki jo äippäloma ennemmin tai myöhemmin ;) Mulle vaan oli just tullut työkkäristä työnosoitus paikkaan, jossa tein keväällä pari viikkoa harjoittelua pahimpaan pahoinvointiaikaan. Meen nyt käymään tällä viikolla haastattelussa, periaatteessa olis hyvät mahkut saada paikka, koska musta tykättiin siellä keväällä tosi paljon. Ainoa vaan, et haluaako palkata ketään alle 2kk työpätkälle, kun sit aloitan äippäloman. Niillä oli muutama paikka vapaana, yksi oli vain vuoden loppuun eli 3kk:n pätkä, mut enhän mä nyt sitä voi kokonaan tehdä, kun se äippäloma on pakko aloittaa se 30vrk ennen laskettua aikaa. No, saa nähdä kuinka käy ;)

Me oltiin miehen kanssa viikonloppuna hotellissa ja teatterissa toisella paikkakunnalla. Ikään kuin pieni lemmenloma, kun vielä päästään kahdestaankin. Ihanaa oli kyllä :) Ainoa miinus oli se etten muistanut kysyä ravintolassa onko ruoka laktoositonta ja eihän se tietenkään ollut. Joten loppuilta meni sit vatsavaivojen kanssa. :/ Positiivista se, että melkein viikon vaivannut pieni ummetus katosi siinä samalla :D

Ihanat raskausaivot sulla Susanna :D Mulla ei vielä vaivaa, mut synnytyksen jälkeen sit varmasti ollaan samassa tilassa ;) Eilen muuten laskeskelin tuossa, et tämä muksuhan on täysiaikainen jo jouluaatonaattona (rv 37 täynnä) eli tuleepas astetta jännempi joulu ja uusi vuosi, jos päättääkin tulla etuajassa ;) Vähän on alkanut jännittää tuleva ultra syysloman jälkeen, kun pohdituttaa onko se onko se istukka siirtynyt vai ei. Toivotaan parasta sen suhteen :)

Eipä tännekään sen kummempia, piti jättää jälkensä tähänkin ketjuun, niin saa taas ilmoitukset teidän viesteistä ;)

Ja vinkkinä sille, kuka sitä kirjautumisen vaivaa valitteli, itse olen puhelimella tallentanut kirjautumiseni tänne, joten sen kautta pääsen aina suoraan kirjautuneena ketjun oikeaan kohtaan, mihin lukeminen on jäänyt ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Pirteää ja aurinkoista Lokakuuta kaikille!

Täällä syyskuu loppui häiden merkeissä ja lokakuu alkoi rouvana :love:

Kaikenlaista on mahtunut viime viikolle..Ma-ti välinen yö meni kamalissa selkä kylki ja alavatsakivuissa maatessa ja kärvistellessä. Lähdin Koksiin Kelataksilla aamu 7 kun en kestänyt enää kipuja. Tutkittiin ultralla ja sisältä +strepto ja "kaikki ok". Olin kivuissa siellä koko aamun ja lääkäri totesi että juu tässä panadolia, mene vaan julkisilla kotiin (matkaa 80km)..sain miltei raivarin mutta en jaksanut tapella asiasta ja taksilapusta. Ei puhettakaan että olin siinä kunnossa että olisin edes voinut harkita junaa. Nyt potilasasiamiehelle caset vetämässä, mulle riitti se kohtelu _taas_.

Noh ei sillä että tuo olisi viime viikolle riittänyt niin revittiin vielä auki vanha hammas ja ien tulehtunut poski turvoksissa ja antibiottiallergia koettu. Nyt helpottaa sen kanssa kun jätin kuurin kesken. Että sellasta tänne..

Talvitakki viime talven raskausajalta jäljellä joten se riittänee onneksi :) Vähän kieltämättä alkaa jo hymyilyttämään tämä maha kun tuntuu aivan valtavalta ja ihmiset kommentoi, että syntyy viissiin jo ihan juuri :D... Paino tippunut viime viikosta koska oksennus ym niiden lääkkeiden takia, joten lähtöpainossa ollaan jälleen. Kyllä se sieltä varmasti taas nousee kun ruoka pysyy sisällä ja jojoilee kun vauva kasvaa lisää.

Perhevalmennus neuvolassa tässä kuussa ja samoin synnäriin tutustuminen sekä vauvan painonseuranta radin takia, joka viime ti oli +1 käyrällä + kätilön pelkokeskustelu.

Nautin auringosta ja kuulaasta raikkaasta ilmasta, jotenkin piristävää. Sadepäivinä tulee levättyä paljon ja nautittua ropinasta.

RubyS, samaa jännitän, että miten käy syntyykö jouluksi 38 vkolla, uutena vuonna vai vasta myöhässä la:n jälkeen :whistle:

26+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RubyS
Mariani - Onnea rouviintumisesta! :love: Sairaalareissu sen sijaan ei kuulostanut laisinkaan kivalta :confused:

Mä en oo aatellut hankkia mitään erityistä raskaustalvitakkia, mulla on vanhastaan a-linjainen villakangastakki mikä mahtunee loppuun asti. Tarvittaessa sinne alle sitten lisäkerroksia reilusti tai oikein hädän hetkellä täytyy ottaa miehen takki.

Mä niin odottelen loppukuusta koittavia vikoja vuosilomapäiviä, lähden vielä käymään kotikonnuilla omien vanhempien ja isovanhempien luona. Sen jälkeen ei sitten enää olekaan kun kuukauden verran töitä jäljellä. Ja kuun vaihteeseen tosiaan meillä ajoittuu perhevalmennukset, niin alkaa pikkuhiljaa olla taas tapahtumia.

Jahas, naapurin kissa taitaa olla taas yksin, se on oppinut jostain syystä laittamaan tv:n päälle ja äänet täysille :ROFLMAO: naapuri kovasti pahoitteli, jos häiritsee meitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Onnea Marian rouviintumisesta! :love: Harmi, että oot saanut toistuvasti huonoa kohtelua sairaalassa. Hyvä, että laitoit potilasasiamiehelle palautetta eteenpäin. Asiat ei muutu, jos ei kukaan ikinä anna kirjallista palautetta, jota voidaan organisaation eri asteissa käydä läpi.

Mä oon kyllä aika kateellinen Repa tosta sun kuukauden työrupeamasta. Mulla on parin viikon päästä syysloma, mutta sen jälkeen ois vielä seitsemän viikkoa töitä ennen äippälomaa. Oon kyllä vähän skeptinen sen suhteen, pystynkö tehdä töitä niin pitkään, mutta kuitenkin toivon, ettei paikat lähtisi kypsymään ennen aikojaan ja pysyisi muutenkin loppuun asti kohtuullisen kivuttomana. Silti kyllä on ruvennut tuntumaan, että työt vie kaikki mehut. Vapaapäivinä on ihan eri fiilis.

Mä olen jo henkisesti varautunut siihen, että tämä tulee jouluna. :D Silloin ois 36 viikkoa täynnä, enkä oo koskaan päässyt raskaudessa pitemmälle, joten ei ole edes kauhean epärealistinen oletus. Mutta pääasia, että syntyy terveenä ja hyvinvoivana, päivästä viis. Joka tapauksessa, sinne jouluunkaan ei oo muuten sitten enää kuin 12 viikkoa. :D Hui!! :eek::LOL::love:

Mamadread 24+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Onnea Mariani! :):love:

Terveisiä sokerirasituksesta :confused: vielä reilu puoli tuntia viimeseen verikokeeseen. NÄLKÄ! :LOL: onneksi ei tullu huono olo siittä litkusta. Väsyttää vaan ihan hulluna. Oli kyllä oikeesti haasteellista olla juomatta kovin paljoa yön aikana. Suu oli ihan rutikuiva aamulla.
Eilinen neuvolaki meni aivan hyvin ja kaikki oli ok. Poika potki ja jytäs koko ajan ko kuunneltiin sydänääniä. Kyllä se vaan jo nyt tuntuu se äidin rakkaus ja ylpeys omaa jälkikasvuaan kohtaan :love::LOL:

Illalla tuli sitten melko paljon harjotussuppareita ja alamaha on ihan hellänä niitten jälijiltä :unsure: muutama tuli jo sunnuntai -iltana ja mainitsinki niistä neuvolassa mutta sanoi että ei kuulosta hälyttävältä. Pitää tää päivä vielä kuulostella että jos alkaa illasta tulemaan niin soitan sitte kyllä neuvolaan ja pyydän ajan tarkistukseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Hhha, hyvin sä vedät Susanna:ROFLMAO: onnea marianille kans!:love:

Mulla toi talvitakki oli eka minkä ostin, varhaisultran jälkeen kun sai -70% yhes nettikaupas! Sitä voi sit käyttää liinan/repun kanssa(y)
Esikoinen synty helmikuussa ja sillo mulla ei ollu talvitakkia, vaan sellai enenpi syystakki, minne ängin sit villapaitaa alle. Parina kylmempänä päivänä ahtauduin miehen laskettelutakkiin. Mun yks kaveri ratkas ongelman kans iha fiksusti, osti sellai jättimäisen fleecen ja piti sitä normi talvitakin alla, ni ei haitannu että takki jäi auki.

Ahh, mulla ei toi nilkka turvotus ja levottomat jalat/pohkeet meinaa helpottaao_O lääkäri meinas, että jos ei helpota ni sit pitäs tukisukkahousuja käyttää.. Mul ois kyl kaapissa, mut ne on niin ärsyttävät että koitan nyt viel sinnitellä jos tää helpottais:cautious:

Masutoveri on aktivoitunu tosi paljon ja tuntuu nykyään aina pitkin päivää hyvin liikkeitä:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Heips taas kaikille :)

Eilen jo kirjoittelin tänne viestiä, mut sit puhelin vähän tilttas ja se viesti katsosi jonnekin bittiavaruuteen :mad: En sit jaksanut uudestaan näpyttää heti perään..

Ensiksi onnittelu Marianille rouviintumisesta :love: Tämä ketjuahan on ollut varsin vilkas sen suhteen tänä syksynä. Oonkohan peräti ainut joka ei oo naimissa tai menossa naimisiin ihan justiinsa? :rolleyes:

Talvitakkia en oo minäkään vielä ehtinyt katsella. Alkaa noi kiinni menevät takit loppua omasta kaapista. Meinasin, et olisin sellaisen ihanan ponchon hommannut, mut se olikin pieni minkä tilasin ja jouduin sensit palauttamaan. Nyt en sit tiedä mitä tekisin, pitää vissiin katsoa kuinka kylmä tulee ;)

Varasin nyt myös ajan sinne sokerirasitukseen vaikka yhtään ei huvittaisi mennä. Mut pääseepähän sit sanomaan, et mitä minä sanoin, kun oon siellä ensin kärvistellyt :LOL: Maanantaina heti kahdeksalta olis tarkoitus mennä, onneksi tk on tossa melkein kiven heiton päässä, niin ei tartte kauheen paljoa aiemmin herätä.

Onko teillä jo puhuttu neuvolassa siitä isyydentunnustamisesta? Siis ketkä nyt ette oo naimisissa? Mulle ei oo puhuttu vielä mitään muuten kuin silloin ihan aluksi sanottiin et sen saa nykyisin tehdä raskausaikana. Tuolla facen ryhmissä monilla on se edessä seuraavassa neuvolassa, niin ihmettelen kun ei oo ollut puhetta? o_O Mut ehkä se on sit meillä vasta myöhemmin. Pitää kysyä ens kerralla kun sinne meen.

Mun pitäis huomenna mennä työhaastatteluun. Vähän tuntuu hölmöltä tässä kohtaa raskautta mennä, kun en tiedä yhtään pystynkö ees enää siihen työhön. Olin siis samassa paikassa keväällä pari viikkoa harjoittelussa, et muuten olisikin hyvät mahkut saada paikka, mut nyt tuntuu vähän hölmöltä mennä sinne, et "terve, jään äippälomalle kahden kuukauden kuluttua. Otatko silti töihin? En oo kyllä varma pystynkö sitä työtä tekeen vai saikutanko sit nää pari kuukautta." :ROFLMAO: Ja siis tää oli työkkärin työnosoitus, niin pakko mennä kuitenkin siihen haastatteluun..

Mut eipä tänne nyt kummempia tällä erää. Meen muuten huomenna kalevalaisesta jäsenkorjaajalle, saa nähdä saisiko se tän mun rankani kuntoon :whistle: Josko olis vähän helpompi loppuraskaus sitten ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Tsemppiä Rubylle tulevaan sokerirasitukseen! :)
mun tulokset oli tullu omahoitoon ja 2h arvo oli korkeampi kuin 1h vaikka niiden pitäisi olla toisin päin o_O alle raja-arvojen oli kuitenkin molemmat. Soitin neuvolapuhelimeen mutta olikin omahoitaja laittanu soittoajan huomiselle niin sepä kai niistä selventää sitten. Samalla kysyä tästä kovottelusta että pääsiskö tarkistaan ettei oo muutoksia tullu. Kivasti tätäkin neuvolapuhelimessa vähäteltiin ja sano vaan että kyseleppä sitte huomenna siltä thlta ku soittaa tai mee aamulla akuuttiin jonottaan. Meijän neuvolalääkärit ku on niin kiireisiä. Mitähä hittoa ne sielä sitte tekee jos ei ota asiakkaita vastaan jolla on huoli oman raskauden etenemisestä :mad: ärsyttää niin että itkettää :(

Muoks. Tuosta isyyden tunnustamisesta kysyi th jo kuukausi sitten mutta ei ollut tarvis kun oltiin naimisiin menossa. Kannattaa varmaan kysästä seuraavalla kerralla sitten :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Isyyden tunnustaminen neuvolassa ainakin mun neuvolan th:n mukaan tehdään rv 30 tienoilla. Jos sitä ei tehdä silloin, niin se tehdään lastenvalvojan luona lapsen synnyttyä.

Narana85, mene päivystykseen esim. tulevana viikonloppuna jos neuvola ei ota tosissaan. Tai sit liioittelet oireita, sanot että supistukset on kipeitä tms. , niin ne neuvolassa tsekkaa. Sen oon oppinut, että terveydenhuoltosysteemissä saa pitää puolensa ja vaatia hoitoa. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. :)
Mä oon tässä miettinyt, että pitäisköhän mun mennä näytille, kun mulla on käsky mennä päivystykseen heti jos supistaa tms. ja mulla on muutamana päivänä tullut aaltoillen hetkeksi paineen tunnetta tonne toosan tienoille. Oon kyllä muutenkin ollut aivan kertakaikkisen puhki töissä, en ymmärrä, miten voi olla niin väsynyt. Ihan kuin alkuraskaudessa. Ei enää taivu töissä lattiatasolle kovin nopsasti ja kumartelu ym. on tosi hankalaa. Kauhea kynnys vaan jäädä kotiin huilimaan.. (n):(

RubyS, tsemppiä työhaastatteluun! Eipä siinä mitään menetä, jos siellä käy ja on ainakin työkkäri tyytyväinen. :D

Väsynyt Mamadread ja itu 24+4
 
Kiitos vinkistä Mamadread :) ja toivottavasti sullakin on siellä kaikki ok eikä paineen tunne olis mitään huolestuttavaa!
Oma th onneksi otti homman tosissaan ja sano että mennä lääkärille. Aikaa silläkään ei ollu antaa että akuuttiin joutuu kuitenkin jonottamaan. Noh, pääasia kai tuo että saa tutkittua että onko kaikki ok.

Kauhea kynnys on kyllä täälläkin jäädä kotiin (n) mietin tuossa jo että jos ei oo mitään muutoksia tapahtunu nii en kyllä halua sairaslomaa siinä tapauksessa. Otan vain iisimmin töissä. Työt vähenee onneksi ensi viikon jälkeen niin ehtii sitten viimestään kunnolla lepäillä :)
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Meri88, enks vaa vedäkki oikee hyvi.
Mies tos kyl naureskel kans, et mihe mä viel joudunkaa näiden unohtelemisien kanssa.

Onneks nää on yleensä loppunut raskauden jälkeen.

Mulla oli muute pari päivää esikoisen sormikkaat hukassa, mies löys ne eilen...
...pakastimesta.. Ketä lienee ne sinne laittanut (syyllinen taitaa kirjoitella just tässä.)
Ja toine juttuki kävi eilen.
Haettii lapset päikystä ja siinä samalla, kun olin antamassa seuraavien viikkojen päivähoitolistaa, niin annoin samalla mun avaimet sille päiväkodin tädille, no eipä siinä mitään, koska itse se tätikään ei tätä heti huomannut.
Oltiin lähdetty jo ajamaan, ehkä ajettu muutama kymmenkunta metriä, kun asian tajusin, käännös ja takaisin päikkyyn, jossa pihalla jo odottikin päiväkodin täti kera avainten.

Ei muuten, mutta mies sit taas unohti aamulla avaimet kotiin (auton avaimet onneks sattui olemaan erikseen), joten ei oltais päästy sisälle, tai oltais, mut sit taas vara-avain olis todennäköisesti jäänyt myös sisälle.

Että näin..
Mä onnistun aina.

Onneks töissä ei oo sen kummosempia vielä tapahtunut ja onneks yleensä asiakkaat on niin ihania, että vaikka tapahtuiskin,ottais he asian huumorilla.

Me mennään ens viikolla katselemaan vauvaa pitkästä aikaa.
Mennään siis 4D-ultraan. Pohdittiin muutama viikko, että maksetaanko todella tosta 4D-ultrasta ja päätettiin, että maksetaan. Onhan se aivan erilainen kuin nuo ns. normi ultrat.

Vitsit kun ei osaa yhtään ennustaa, että miten paljon masu vielä kasvaa, kun just sen takia ei viittis vielä ostaa sitä talvitakkia ja kuukauden päästä ei kannata ostaa.
Mutta nyt on aamut ollu niin kylmiä, niin on vetänyt päälle miehen tollasen villapaidan ja oman syystakin, niin on joten kuten pärjännyt.

Vielä reilut 6 viikkoa tarttis jaksaa töissä, sit vois jäädä hyvillä mielin äitiyslomalle.

RubyS, ihanista raskausaivoista en nyt tiedä, mutta suhteellisen hauskat.
Mä just pelkään, että mitä sitä sitte unohtaa ja minne, kun vauva syntyy, vai unohtaako mitään. :)

Nyt on onneks seuraavissa työvuoroissa kuunneltu mun toiveita. Ens viikolla on vielä kuutena päivänä töitä ja sen jälkeen on enää kolmena ja neljänä päivänä viikossa töitä, eli helpottaa huomattavasti, kun saa kunnolla levätä välillä.
Mulla nimittäin alkaa ottamaan selkään jo nyt pidempi paikoillaan olo.

Raskauden saralla ei muutoksia.
Masu kasvaa, poju potkii, vessassa saa juosta ja ruoka maistuu.

Tytöt on päikkäreillä, mies kohta töistä kotona, joten se olis ruuan tekoon.
Sitte olisko kauppareissu edessä.

Susanna & Pähkinä 27+4
 
Rubylle ja Naranalle tsemppiä teille :)

Mamadread, mene ihmeessä tsekkauttamaan jos yhtään mietityttää!

Susanna, sulla on kyllä mainio meininki menossa :p mulle kävi tänään niin että olin laittamassa ananasmehupurkkia astiakaappiin ja mehulasia roskikseen.. :whistle: hymyilytti kyllä hieman kun tajusin mitä olen tekemässä.

Tuntuu tosiaan että neuvola vähättelee helposti asioita/äidin kokemaa oloa joten sitkeä pitää olla että saa tarvitsemaansa palvelua. Onneksi kuitenkin jaksavat kuunnella aina tarvittaessa.
 
Heips taas :)

Kävin eilen siellä työhaastattelussa. Todettiin yhdessä sen työnantajan kanssa, et mun ei oo tässä kohdassa järkeä mennä sinne töihin. Liikaa riskejä ja sit jos välttelen niitä kaikkia, niin musta ei oo hyötyä siellä töissä. Ja vielä kun jäisin pois just kun olis sesonkiaika taas alkamassa. Mut sanoi, et voin ottaa yhteyttä kun oon jakautunut ja haluan taas palata työmarkkinoille, niin silloin vois sieltä sit löytyäkin hommia mulle ;)

Vein eilen myös oman puhelimeni huoltoon ja nyt on ihan tyhmää yrittää tulla toimeen tän varapuhelimen kanssa, kun en osaa käyttää tätä :confused: Toivottavasti saan omani pian takaisin :X3:

Meillä kävi eilen täällä miehen luona myyntimiehiä yhdestä firmasta, joka myy qika kokonaisvaltaisia remontteja täällä päin. Saatiin heidän kanssaan sovitttua kaupoista ja nyt meillä on sit kaikki tulevat rempat sovittu valmiiksi. Meillä on siis melkein koko talo tässä rempan alla ja ihanaa kun nyt on sovittu käytännössä tekijät ja kustannukset sekä rahoitus kaikelle :) Nyt ei tartte tehdä kuin lopulliset materiaalivalinnat ja aikataulut, et milloin tehdään mitäkin ;) Ihanaa, kun periaatteessa olis ehkä mahdollista saada kaikki ristiäisiin mennessä valmiiksi :love:

Raskaudessa ei oo tällä hetkellä mitään ihmeellisempiä kuulumisia. Ens viikolla on ensin se sokerirasitus ja sit loppuviikosta myös neuvola. Kovasti pikkuinen potkii mua päivittäin, välillä hellemmin ja välillä rajummin :D

Tänään pitäis viedä uutta tavaraa kirppikselle. Pitäis vaan jaksaa hinnoitella ne ensin. Periaatteessa ei oo ees vaikeeta, kun saa nettiin suoraan kirjoittaa hinnat ja siellä kirppiksellä sit vaan tulostavat ne valmiit hintalaput, jotka sit lätkitään vaan tuotteisiin kiinni. Mut se tavaroiden läpikäyminen :mad: No, ehkä selviän siitä kun täksi päiväksi ei oo muuta ohjelmaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
RubyS: mähän sain ä-loman sijaisuuden vaikka jään ite pois. kerkeän sitä tehä reilun kuukauden kun sit jään ekaks lomalle ja sit ä-lomalle. :D
Tuntuu että kohtahan sitä jääpi jo kun tietää tarkan päivän ja kohta jo tietää vuorotkin loppuun asti(paitsi viimeisten kahden päivän vuorot selvii myöhemmin kun just sattuu lista vaihtuu).

Täällä vaan maha kasvaa ja kasvaa, hui, kun on jo niin iso! :D
Vauva potkii ahkerasti. Harkkasuppareita on tulluna niin että kiristää ja vissiin siis kohtu supistelee. :/

Kannattaa kyllä pitää puolensa neuvolassa ja muutenkin tk:lla. Jokainen raskaus kuitenkin erilainen ja kait nyt se odottava nainen tietää ja tuntee oman kehonsa parhaiten...

Mä varmaan sit imetysaikana unohtelen kaikkea, niin ainakin tapahtu esikoisen aikaan... ei onneks vielä kuitenkaan. :D

Tsempit muillekin jo aika isojen mahojen kanssa! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Oon kyllä erittäin tyytyväinen että saatiin mun lomista kasattua nää neljä viikkoa niin pääsee hyvissä ajoin lomailemaan, saa ehkä jotain aikaseksiki...
Toisekseen ei tarvi sairaslomaa ottaa, ellei nyt pojat sairastu tai itse.

Äippäpakkauksen sain haettua vihdoin, ihan ok sisältö.

Mulla tosiaan tiistaina rasitus ja en kuvittele pääseväni läpi :unsure: mut toivossa on hyvä elää.

Viikonloppu vp. Huomenna ostamaan esikoiselle toppavaatteet... Siinähän sitä, lauantai illan huumaa :LOL:

Väsymys on täälläkin mut kun loma jo häämöttää niin kummasti on kevyempi olo ... Toki töiden keventäminen auttanut asiaa huikeasti.
 

Yhteistyössä