Tammikuun tähtöset 2017 **MEIDÄN KUUKAUSI!**

Ruby, huomasin vasta mitä kysyit, elikkä ihan Itä-Suomessa asutaan. Kotiin tuli maistraatin lomake josta impulssi nimen rekisteröintiin. Nimi oli jo valmiina niin mitä sitä turhaan odottelemaan paperin täyttöä ja viemistä tuohon naapuriin :)

Tuohon kilojuttuun, aika lailla samoilla mennään! Viikossa lähti 11,5kg, raskausaikana tuli 4,5kg. Takaisin tullut 1kg kun elimistön toiminta tasaantunut. Nyt kun saisi pidettyä tuon saman ruokavalion mutta koti on täynnä joulusuklaita joita tullut joka tuutista (kiitos rakkaiden) :D ja yritän olla niitä syömättä kun sapettaa kun ei pääse urheilemaan vielä ettei ihan lähde mässytys lapasesta!
 
Meille syntyi eilen 5.1 klo 18:05 pieni poika :love:
Pituutta 51cm ja painoa 3245grammaa. Nyt hämmästellään tätä uutta elämää muutama päivä perhehuoneessa. Synnytys oli aikamoinen ponnistus, palailen siihen joskus myöhemmin, mutta kaikki meni siis ihan hyvin.
Musicro ja minimies
 
  • Tykkää
Reactions: Haukkeli
Meille syntyi eilen 5.1 klo 18:05 pieni poika :love:
Pituutta 51cm ja painoa 3245grammaa. Nyt hämmästellään tätä uutta elämää muutama päivä perhehuoneessa. Synnytys oli aikamoinen ponnistus, palailen siihen joskus myöhemmin, mutta kaikki meni siis ihan hyvin.
Musicro ja minimies
Onnittelut pienestä prinssistä! :love: Jaksamista ja palautumisia synnytyksestä <3
 
Musicro, juuri eilen mietin, että jokohan olet synnyttänyt. :D Sylin täydeltä onnea! :love::love::love:

Kylläpä teillä on RubyS ja Mariani lähtenyt hyvin painoa. Itsekin toivon, että pari viikkoa synnytyksen jälkeen suurin osa ois kadonnut. Aika hyvät mahkut siihen varmaan on kun turvottaa niin paljon...

Täällä edelleen siis yhdessä isossa kasassa. Eilen taas kipeitä supistuksia kohdunsuulla, mutta eivät edenneet mihinkään. No, max neljä viikkoa jäljellä. :D:D:D:D Oiskohan annelski vihdoin seuraava?

Mamadread ja itu 37+6
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Onnea Musicro!

jaa-a, en tiiä milloinka tämä vauva haluaa oikein syntyä, tänään on 40+2. Alaselkäkipuja aaltomaisena on kylläkin olluna parina päivänä, välillä hieman kipuliaampia mutta ei sen enempää. Ja yhtenä päivänä vauva oli niin alhaalla että en pystyny melkein kävelee, mutta sitten vähän asentoa muutti nii ei painanu niin alas.
painohan mulla oli myöskin noussu 900g 2päivään(!), mutta rr ja plv puhdas nii ei oo kun seurantalinja. ja jos muutoksii nii sit synnärillä käytävä. ens tiistaina seuraava neuvola.

ja nyt parina päivänä on ollu todella erilainen olo kuin aiemmin. olin viikon-pari tosi pirtee ilman päikkäreitäkin, hyvin jaksoin aamulla nousta jne. mutta nyt, taistelua nousta sängystä ylös ja päikkärit ois saatava ja kiukkuilen usein ja itkuinenkin oon... joten vielä enemmän oon vaan kypsä että vauva syntyy! :/

mutta eihän sitä koskaan tiiä haluaisiko vauva jo vaikka ens yönä syntyä. :D
 
Musicro, suuren suuret onnittelut pienestä pojasta! :love:

Tää kolmas synnytys oli kyllä nopeampi kuin kaksi edellistä, vaikka ei edellisetkään kauaa kestänyt. Mut tää oli tällänen omalla kohdalla supernopea synnytys.

Mulle tuli raskausaikana yhteensä tasan 9,5kg. Vaa'alla en oo vielä käynyt, mutta eiköhän sen ehdi. Ja onhan tässä vähän vielä tota turvotusta. En malta odottaa, että voi taas laittaa omia vaatteita päälle, suurinosahan jo menee, mutta tiukimpien housujen kanssa ajattelin odottaa.

Ristiäiset meillä on 4.2. Pappi ja kaikki tarvittavat varattu ja nimi on valmiina, joten mikä sitä sit odottais pidemmälle.
Ja ehkä sekin on syynä, että mies on nyt tän vajaan viikon aikana meinannu möläyttää pojan nimen ehkä 10 kertaa.

Täällä arki sujuu kolmen lapsen kanssa hyvin. Poika nyt toki vaatii enemmän huomiota kuin tytöt mutta mies sitten jakaa enemmän huomiota tytöille.
Mutta eivät ole mustasukkaisia, päinvastoin, haluaisivat kokoajan pusutella pikkuveljeä.

Poju on hyvä nukkumaan, ainakin näin vajaan viikon kokemuksella. Heräilly nyt sen kaksi kertaa yössä. Iloinen pieni pupu.

Meillä syödään sekä tissistä, että pullosta. Tää oli siis ihan tietoinen päätös jo ennen synnytystä, että näin tehdään.

Ja meillä on ne esikoisen 4v synttärit huomenna. Ruuat on tehty, kakku tulossa (kakku tilattu ja anoppi sekä sisko auttoi ruokien kanssa, heille suuri kiitos siitä.) Päätettiin tehdä niin, että Poika pidetään makkarissa suurimman osan ajasta.

Susanna & Poju
 
Musicrolle paljon onnea pojasta!! :love:

Yksi toisensa jälkeen niitä vauvoja putkahtelee, mutta täällä ei tapahdu mitään. Eilen oli neuvola, th oikein säikäytti kun ei löytänytkään päätä ja pohti jo että onko vauva sittenkin kääntynyt, vaikkei enää pitänyt päästä kun oli jo kiinnittynyt. No ei onneks ollut, vaan lymyää niin alhaalla. Sf-mitta lyhentynyt muutamia senttejä. Ja tyyppi käyttää yksiöstään vaan puolikasta, koko ajan mun oikealla kyljellä möllöttää. Painoarvio käsikopelolla 3800.

Mul on kans pinna aika kireellä, esikoisen kanssa tulee vääntöä ihan kaikesta ja meinaa hermo mennä. Sillä taitaa olla liikaa virtaa kun ollaan kökitty vaan kotona, pakkastenkin takia mutta myös siksi ettei tämmönen valas oikein jaksa enää lyllertää missään, niin testailee mua sitten..

Aika vähillä raskauskiloilla on ilmeisesti monet teistä selvinny. Mulla nyt semmonen 15 kg tullu ja nestettä ei ainakaan näy nimeksikään.. Että hyvin syöty.. :whistle: viimeksi tuli 18 kg mut kyllä ne silloin nopeesti lähti, toivossa elän että nytkin. Tässä on nyt jo niin monta kuukautta tullut himmailtua kaiken liikunnan suhteen, jostain elokuusta. Ja turhauttaa, kun on makaillut kuukausi tolkulla suunnilleen jalat ristissä ettei vauva tuu liian aikaisin, ja nyt se ei sit meinaa tulla. Tosin eipä sitä tiedä mitä ois käyny jos ei ois silloin hidastanut.. Eikä oo vielä LA:kaan mutta kun koko ajan ollut olo ettei kestä sinne asti..
Tämmönen oma napa-purkaus taas. :confused: Kiva kuitenkin lueskella vauvakuulumisia ja vertaistuen merkeissä myös muiden vielä mahaa mukanaan raahaavien.. helpottaa kun ei tuskastuta yksin.. :D loppumetreillä tässä nyt kuitenkin ollaan kaikki. (y)
39+1
 
Minninkäinen: mä en oo selvinnyt ilman raskauskiloja... hirvitti kun oli paino noussuna nyt niin paljon että joutui jo uuden kymmenluvun sanomaan... eli nyt tullut yhteensä 18kg, tai ainakin torstain mittauksen perusteella. ja mä sanoin tiistaina neuvolassa että toivottavasti ei tartte viikon päästä tulla ja toivottavasti ei nouse paino enää mutta juoduin torstaina käymään ja paino noussuna reilusti pariin päivään...

onneks nyt on rr ollu kuitenkin ok ja päätäkään ei oo särkenyt. saas nähä tartteeko neuvolaan mennä tiistaina.

tietääpähän kuka tekee meillä tänään lumityöt. :D äsken imuroinkin, jälleen. ainoo "oire" on olluna alaselkäsärkyä aaltomaisena välillä mutta ei aina sitäkään.

oon yrittänyt nyt olla hieman jo rauhallisemmalla mielellä... pari päivää on ollu tosi väsypäiviä ja kiukkutaso korkea, onneks tää aamu on alkanut jo paremmin. tosin se kypsyysaste on jo todella korkea.

40+3
 
Suuret onnittelut Musicrolle :love:

Oonko minä tehny tän ketjun ennätyksen painon nousussa? Nyt tullu about 20kg :D:confused: toivon todella että se myös lähtee synnytyksen jälkeen.. vaikka voin tunnustaa että kilot ei varmana johdu pelkästään raskaudesta vaan huonosta syömisestä jota en saanut korjattua aikomuksista huolimatta :unsure: jospa olisi kevät lauha että voisi kärrytellä pojan kanssa sitten :)

Eilen illalla oli jo lupaavia tuntemuksia. Supistuksia tuntui ja jopa yksi vähän kipeämpi. Alavatsaa ja selkää jomotti mutta se meni ohi. Nyt ei sitten taas tunteen tunnetta lähestyvästä synnytyksestä :rolleyes:

Kunpa pystyis täälläkin lumitöihin vaan häpyluuhun sattuu jo pelkkä kävely niin en taida lähtä kolaa puskemaan pihalle :D toivottavasti ne annelskilla kuitenkin auttaa ;)

Täällä lähdetään tekemään yliaikaiskontrollia ja suunnitelmaa vasta 41+5 jos ei ole kaveri omatoimisesti tullut ulos.. miten tässä jaksaa sinne asti vielä odottaa jos niin käy? Ei sillä että onhan tässä jo 9kk odotellut mutta kyllä sitä kärsimättömäksi alkaa käymään näillä viime metreillä :whistle:

Narana 40+1
 
Mä jo Narana mietin, että ootko päässy synnyttämään. Mut ei sulla enää kauaa oo odotettavaa. :D Ja mä luulen, että käynnistykseen pääsee nopeella aikataululla jos tarve ilmenee. Mut toki toivomme, että kaikkien vauvat päättäis tulla ennen sitä. :X3:

Mulla on myös tullut noin 18kg painoa. Ei oo aiemmissa raskauksissa tullut näin paljon. Ja en kyllä tunnusta, että oisin edes syönyt mitä sattuu, pikemminkin ollut tarkka ruokavaliosta ja pitänyt herkuttelun kurissa. Mut jostakin sitä on vaan siitä huolimatta siunaantunut. o_O
Mä kuitenkin uskon, että kilot lähtee kohtuu helposti jos imettää ja jos ei ratkea liikaa korvaamaan sokerilla univelkaa. Mahtaa olla metka tunne taas kun yhtäkkiä on "hippasen" kevyempi ja liikkuminen onnistuu vaivatta.

Muutoin, lueskelin joku aika sitten artikkelin, että kropalla kestää noin 9kk palautua synnytyksestä ja raskausajasta täysin. Siis kaikilla sisäelimillä, lihaksilla, nivelillä jne. Mulla ois jo hirveä hinku päästä tekemään lankutuksia ja punnerruksia ym., mutta kai niiden kanssa pitää odottaa hyvä tovi vielä. Löysin kyllä aika kivan näköisen pakaratreenin netistä, että jospa aloittais sillä sitten. Ja lantionpohjan lihaksia pitää kanssa muistaa treenata jo synnärillä, niin palautuu se osasto pikkusen nopeammin.

Näin koko yön synnytyksen käynnistymisunia, mutta ei niin mitään merkkiä sellaisesta ilmassa... o_O

Mamadread ja itu 38+0 :eek:
 
Mullaki taitaa painoa olla se 12-14kg, en oo iha varma ku en haluu kotona käydä vaaalla ahdistumassa:ROFLMAO: mut välipäivinä lääkärin vaaka näytti jotai 11kg..koitan kans olla stressaamatta noist kiloist, näillä mennään ja kyl ne sitte palautuu synnytyksen jälkee ku muistaa liikkua eikä pistä ruokavalioo imetyksen turvin ihan ranttaliks;)
Narana mulla iha sama homma, häpyluu huus hallelujaa ku kävin tänää kylillä kaupas, esikoinen halus tietty osan matkast istuu rattaiden kyydissä... mietin just että pitääkö mun alkaa kulkee bussilla tota 1km.matkaa:eek: se ku on pelkkää jyrkkää mäkeä... mut jotenki ei luonne anna periks istuu bussii noi pienen matkan takia, tosi fiksua:whistle::whistle:

Mimminkäinen mulki on nii usein huono-omatunto ku alan vääntää ja riehuu sillee lapsen tasosesti esikoisen kaa ku ei vaa energiat ja kärsivällisyys riitä ton touhutaaperon kans:censored: mut ei meil onneks enää oo kauaa jäljellä...

Meri 36+6 huomen poju täysaikanen:love::barefoot:
 
Me käytiin tänään aamusta uimassa kun th ihan suositteli, oon kauhistellut netissä tulehdusriskejä sun muita mut sanoi että aivan hyvin voin käydä. Harmi ettei tullu aikasemmin puheeks, monta viikkoa olisin ehtinyt käydä. Tuntui kyllä hyvältä uiskennella, tosin vaan terapia-altaassa, pientä matkaa ja lämpimässä vedessä. Ja kellua! Tämäkin tuho tuntui hetken kevyeltä. Hyötynä myös, että esikoinen on ollut niin säyseää tyttöä uinnin jälkeen koko päivän ja nukkui 3 h päikkäritkin. :)
Mulla on kans houkuttanut pitkään tehdä vatsoja, kahvakuulailla ja lankutella, mut oon tyytynyt ihan pieneen kahvakuulan heilutteluun. Se on jännä kun se inspiraatio on kovimmillaan silloin kun ei pysty toteuttamaan, usein myös silloin kun on flunssasta tms toipumassa, mutta sitten, kun pystyis niin ei jaksa eikä viitsi. Eikä käy välttämättä edes mielessä.
Lantionpohjan lihaksienkin treenaus on vähän semmosta kausiluontoista, heti unohtuu kun rupee paikat pitämään sen verran ettei housuunsa pissaa.. :ROFLMAO: täytyy varmaan puhelimeen viritellä muistutukset sitten. Kuulostaa kyllä ihan uskottavalta toi 9 kk palautumisaika, on se semmonen projekti tää koko homma. Varsinkin kun ei oo lähtötilanne mikään superatleetti..
 
Ei painosta tosiaan kannata ressata, tulee mikä tulee ja lähtee kun on valmis lähtemään :) pääasia että vauva ja äiti voi hyvin!

Lähinnä sillä nuo kilohommelit osaltani kommentoin kun ylipainoisena "automaattisesti lapsesta tulee valtava, elät vaan sokerilla, syöt kokoajan" oli uskomus lääkäreillä ja joka välissä siitä kyllä huomautettiin ja saatiin olo tuntemaan paskaksi.. Noh eipäs käynytkään niin ja voin sanoa että vaikka Radi ruokavaliota noudatin aika hyvin, söin kuitenkin karkkiakin ja mitälie mieli teki mutta kohtuudella ja satunnaisesti, ihan niinkuin muutenkin tekisin.

Se mitä tuosta opin on säännöllinen syöminen ja se rytmi ja siitä aion pitää kiinni. Toivonkin että tuota jatkamalla ja vihdoin kun pääsee kunnolla liikkumaan se alkaa myös näkymään painossa :)
 
Tuo on tosiaan ärsyttävää Mariani, kun kaikki suhtautuu ylipainoiseen automaattisesti siten, että kaikki syömiset on tosiaan epäterveellisiä ja vauvaakin kasvatetaan pelkällä sokerilla. :mad: Mullakin neuvolaterkka yritti koko raskauden saada mua kiinni jostain epäkohdasta ja sitä ärsytti suunnattomasti, kun mulla oli koko ajan kaikki arvot kohdillaan. Jopa sokerit vaikka meidän lapsi kasvoi ihan omilla käyrillään ja vastasi syntyessään kokonsa puolesta täysiaikaista vauvaa vaikka syntyikin vkolla 36+5. Ja tuossa neidissä ei oo kyllä yhtään ylimääräistä rasvaa vaan kaikki raajat on tosi ruipelot, vaikka kokoa löytyykin. Eli ei todella mikään sokerivauva ;)

Mulla raskauskilot jatkaa laskuaan tai voiko näitä enää raskauskiloiksi sanoa, kun nyt ollaan jo kevyempiä kuin koko meidän seurusteluaikana tuon miehen kanssa :LOL: Eli siis on päästy sinne sadan kilon paremmalle puolelle eli alle (y) Kiloja tippunut nyt kahdessa viikossa reilut 10kg. En panisi pahaksi, jos jatkuisi omaa tahtiaan pudotus kunnes oltaisiin taas normipainossa :whistle:

Me käytiin miehen ja vauvan kanssa eilen vähän shoppailemassa sjoella. Tuli samalla kuntoiltuakin kun käveltiin kaupoissa yhteensä yli neljä kilometriä (kiitos uuden puhelimen, joka mittaa askelia ja laskee kulutettuja kaloreita) :D Pikkuisen alkoi jo tuntumaan, kun kahteen viikkoon ei oo muuta tehnyt kuin maannut sohvalla :whistle: Käytiin myös syömässä Pancho Villassa, kyllä olikin hyvää pitkästä aikaa ja ihanaa kun jaksoi syödäkin koko annoksen ;) Eikä närästänyt yhtään (y) Neiti söi kans siellä ravintolassa (tissiä toki vain), muuten nukkui tyytyväisenä koko reissun vaikka oltiin liikenteessä varmaan 7h. :eek:

Onnea muuten taas kaikille vauvansa jo saaneille ja tsempit niille, ketkä vielä odottaa omaa nyyttiänsä :love: Tänään iski ekaa kertaa kaipaus siihen, että tuo neiti potkiskelisikin vielä vatsan sisäpuolella. Mun laskettu aika kun olis vasta ensi viikolla, niin jos ei se istukka olis ollut tiellä, niin hyvinkin voitais vielä olla odottavissa tunnelmissa täälläkin ;)

Kuinkas muuten jatketaan ensi kuussa? Olis kiva jatkaa turinoita teidän kanssa vielä vauvavuodenkin ja seurata yhdessä vauvojen kasvua ja kehitystä :barefoot: Varmaan pitää kuitenkin täältä odottajien puolelta siirtyä jonnekin muualle? Tai no, en oo ees tutkinut mitä kaikkia osioita tuolta löytyy :rolleyes: Mut siis mitä mieltä ootte? Tehdäänkö ensi kuulla vielä uusi pino jonnekin?
 
Tuo painon kyttäys kyllä kuulostaa välillä kohtuuttomalta neuvoloissa eikä aina osata ottaa huomioon yksilöllisiä asioita :mad: mulla sattui suurin osa painosta tulemaan syys-lokakuun aikana ja siitä onkin sitten saanut kuulla ja kärsiä loppu ajan. Väheni onneksi kun huomautin neuvolassa että sen jälkeen paino on noussut paljon maltillisemmin.

Olisi kyllä kiva jatkaa juttelua vielä seuraavassakin kuussa! :) siitä taisikin olla puhetta jossain vaiheessa? Joku aikoi ottaa kopin siittä pinosta mutta en kyllä muista enää kuka :D tai miksei sitä voisi jatkaa tässäkin ketjussa? Tässähän se juttu jatkuu samalla luontevasti :)
Muoks. Tai tietysti tosiaan jos halutaan täältä odottaja puolelta siirtyä :D
 
Toi painon kyttääminen on todella ärsyttävää. Mulla oli jossain vaiheessa tullut 600g/vko, niin sain kuulla kunnon saarnan kuinka pitää syödä terveellisesti ja plaa plaa plaa. Olin just syönyt lounaan ennen neuvolaan lähtöä niin oikeasti toi lukema ei edes pitänyt paikkaansa... Terkka oikein huomiokynällä viivasi sen painonnousun.:cautious: :mad::mad:
Mulla oli lähtöpaino tosi alhainen, niin ei silleen haittaa että kiloja on tullut ja ihan ruikula en haluais kyllä olla edes. Mut turvotuksesta luvun vaikka heti, mulla on sitä reippaasti myös kasvoissa ja kaulalla eikä se todellakaan näytä hyvältä. :oops::confused:

Tää mun mahakin on ihan valtava, mutta onneksi vauva ihan normaalia kokoa. Jännittää kyllä silti millaista on synnyttää yli kolmikiloinen pökäle kun aiemmat on olleet pienempiä. Toisaalta kakkonenkin oli kilon painavampi kuin esikoinen, eikä sitä synnytyksessä juuri huomannut.

Onnittelut muuten Mariani talokaupoista! (y)

Onpa teidän neiti hyväuninen, RubyS! Meneekö yötkin nukkuen?

Mulle sopii jatkaa keskustelua vauva-puolella. Eikö me kuitenkin odoteta ensin kaikki vauvat syntyväksi? :D Voin jatkaa ylläpitäjänä, siitä ei ole mulle suurta vaivaa - ellei joku sitten himoitse pestiä? :D

Mamadread ja itu 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Turinointia olis kyllä kiva jatkaa.
Mutta tosiaan kannattaa varmaan odotella sitä, että kaikki on synnyttänyt.

Jaksamisia ja tsemppejä vielä raskaana oleville.

Mä olin toisaalta ihan varma, että olisin vielä raskaana.
En mä uskonut, että poitsu päättää laskettuna päivänä syntyä.
Kaipaus masua ja potkuja kohtaan on kyllä suuri, mutta on se ihanaa, että tuo potkija on täällä ulkopuolella jo.

Esikoisen synttärit vietetty eilen ja hyvin ne meni.
Poika oli tosiaan suurimman osan ajasta makkarissa nukkumassa, mutta syötöt tapahtui vaihdellen joko makkarissa tai muiden seurassa.
Esikoinen on niin ylpeä isosisko, jokaiselle vieraalle kun astui ovesta sisään, sanoi, että hänellä on nyt pikkuveli ja, että pikkuveli on hirveän söpö.

Ja mies meinas sen varmaan kymmenen kertaa möläyttää pojan nimen. Sai olla tarkkana.

Ei siitä painosta kannata stressiä ottaa, stressi on vaan pahasta.
Vaikka mulle tuli tuo vajaa kymmenen kiloa, niin onnistuin silti menemään kaks kertaa uudelle kymmenykselle.

Neuvoloissa nuo vois ne tädit vois kyllä ottaa erilaisen lähestymistavan tohon painoon, se syyttely ei oo kivaa.

Susanna & Poju 1vko
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Vihdoin ja viimein, minäkin synnytin. Tyttö syntyi sunnuntai-iltana klo 17:45. Sairaalaan mentiin jo yöllä kahden maissa...kirjoitan paremman tarinan synnytyksestä kun ollaan tytön kaa kotouduttu joku päivä. :)
Pitää sen verran io nauraa, motonetistä ja ammeesta löytyy supistuksia. :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: Haukkeli
Annelski, onnea isosti pikkurimpsessasta :love:


Toi paino ja radi... Mulla siis lähtöpaino hoikka, mutta kyllä mun makuun nousi himpun reilusti, noin 15kg. En oo kertaakaan mitannut nyt synnytyksen jälkeen, tunnen ja nään että ylimääräistä on. Neuvolassa lähinnä lohdutti mua kun kauhistelin itse nousua:LOL: mutta vaikka söin terveellisesti, niin liikkunut valitettavasti en niinkuin oisin halunnu. Oli se kielto puolivälistä ja lopuksi en ois pystynyt muutenkaan. Sen kyllä huomaa nyt kun kaikki lihakset on mennyttä ja kunto aika rapanen mut jahka päässään vaunuilemaan kunnolla niin asia korjaantuu.
Radista sen verran, että tässä raskaudessa säästyin siltä, mutta edellisessä se oli ja samalla tavalla olettivat että vedän sokeria kilotolkulla tai elän hamppareilla vähintään vaikka hoikka olinkin, mutta koska rd. Mulla kyse kuitenkin sukurasituksesta ainakin oletus on tämä, koska oon aika tarkka ollut syömisestä yms. Olis paljo opittavaa tuostakin aiheesta lääkäreillä ja terkoilla. Hauska juttu sinänsä että silloinen diabeteshoitaja sairastu itse radiin kun hänkin oli raskaana, tuskin hänkään sokerilla eli;)

Tänään tulee neuvolan täti käymään, en tiedä millainen tapaus kun meidän vakiotäti vaihtoi työpaikkaa. Toivottavasti yhtä rento tapaus kuin edellinen. Nähdään typyn painonnousu.
Neiti on kova nukkumaan vaikka masu selkeästi hieman vaivaa vai olisko enempi pientä refluksia. Nieleskelee aika lailla, vääntää ja kääntää unissaan, mutta siis nukkuu kuitenkin. Tietty hiukan jännittää ettei ylly noi kivut kun ikää vasta viikko.
Yöt menny toistaiseksi hyvin. Tyytyväinen tyttö.

Onko kenelläkään synnyttäneellä pelkoa flunssasta? Panikoin jo valmiiksi kun esikoinen aloitti koulun tänään ja ensiviikolla pitäisi keskimmäisen aloittaa päiväkoti 2-3krt viikko. Riskit vauvan saada lentsu on aika kova, ja tän ikäisenä se on aika ikävä, oon kuullu melkoisia kauhutarinoita sairaalahoitoon joutumisesta :(
täytyy toivoa että päästäis siltä pahalta kun just ennen synnytystä oltiin kuumeessa minä ja lapset.

Ilman muuta jatketaan juttelua vauva puolella jahka saadaan kaikki vauvat ulkoistettua(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mulla ollut näemmä pientä joulutaukoa...:p Suuret onnittelut kaikille synnyttäneille! <3 :) Ja tsempit meille vielä odottaville:D Huomenna oltais täälläkin täysiaikaisia, en voi uskoa että toukka päättikin pysyä mahassa ennenaikaisuuden riskeistä huolimatta :) Superhelpottunut fiilis, nyt vaan odotellaan nyyttiä syliin :-*
 
Onnea annelski pienestä tytöstä! :love: Niin niitä vauvoja vaan tupsahtelee tänne puolelle maailmaa. Jotenkin ihan hassua että ne on tuolla masussakin jo niin läsnä ja reagoi siihen, mitä täällä tapahtuu. Mut sit kuitenkin ovat niin tavoittamattomissa ennen kuin syntyvät.

Tajusin että mulla on enää 11 päivää laskettuun aikaan! :eek: Miten tässä onkin päässyt näin pitkälle... Joka ilta todetaan miehen kanssa nukkumaan mennessä, että ei tullut vauvaa tänäänkään. :D Oon kyllä tietoisesti yrittänyt välttää liikaa kaikkien merkkien tarkkailua ja ajattelen lähinnä, että syntyy viimeistään sit rv 42. Hulluksihan tässä ehtii muuten tulla. :D Yritän siis täyttää viimeiset päivät pikku puuhalla ja nauttia niistä asioista, jotka kohta on historiaa, kuten pitkät suihkut ja kirjan lukeminen keskeytyksettä. :)

Ois varmaan viisasta nukkua vielä kun valvoin pikkutunneille, mutta kun ei vaan nukuta. Sormia särkee ja puuduttaa turvotuksen vuoksi... :cautious:

Mamadread ja itu 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani

Yhteistyössä