Tammikuun tähtöset 2017 **MEIDÄN KUUKAUSI!**

Meidän kesäkuisten ketju on niin hiljainen, että kävin kurkkimassa teidänkin ketjua :rolleyes: Me odotellaan toista lasta miehen kanssa, rv 19+6, esikoinen on nyt 1v2kk, ei odoteltu mekään siis kahta vuotta :D Poika oli 10kk kun päätettiin alkaa yrittämään toista lasta ja yk 2 tärppäsi. Omasta mielestä kun oli palautunut hyvin ensimmäisestä raskaudesta ja synnytyksestä niin sitten päätettiin toista alkaa yrittämään. Nyt tässä raskaudessa on samaa ollut meikäläiselläkin, että nyt kuumottaa jo kolmas vaikka tämäkin raskaus on vasta puolivälissä :love: On tää vaan niin ihanaa (jos kaikki menee hyvin, kuten tähän asti ja jos tämä raskaus ja vauva on edes puoliksi yhtä helppo kun ensimmäinen).. Anteeksi tämä teidän ketjuun poikkeaminen :notworthy: On vaan niin jännää lukea teidän syntymiä, vielä syntymättömiä ja odottelevien kuulumisia

Nobelius & "rusetti"
Ei minua haittaa ainakaan tämä poikkeaminen, hyvinkin tullut itselläkin selailtua muita ketjuja :)

Mulla ystäväpariskunta alkoi yrittämään toista puolisen vuotta ensimmäisen syntymän jälkeen ja tärppäsikin melkein heti :) heillä oli myös melko paljon vaikeuksia ensimmäisen saamisessa ja halusivat lapset pienellä ikäerolla. Paljon ovat ikävä kyllä kuulleet kommenttia "oliko vahinko"? :cautious: ärsyttävää että ihmiset kehtaa kommentoida nuin toisten valintoja. :mad:

Seesteistä loppuraskautta sinulle ja toivottavasti uusi tulokaskin on ns. helppo tapaus :)
 
Mariani, näyttää olevan lääkäreillä eri mielipiteitä tuon varoajan kanssa sektion jälkeen. Mulle sano useampi eri lääkäri ja hoitaja että vuosi tulisi pitää väliä. Mutta oon myös kuullu että joillekkin sanottu vähemmän ja joillekkin suositellaan tuota kahta vuotta. On tietenkin varmasti myös yksilöllistä, riippuuhan se kohdun kunnosta ja siitäkin onko tehty millainen sektio mutta näyttää olevan myös paikkakuntakohtaista mikä on suositus. Mä tulin raskaaksi kun nuorimmainen oli sen tasan 1v ja hyvin on mennyt sektion jälkeinen raskaus tähän asti, vaikkakin arven venymisestä tai kiinnikkeistä johtuneet kivut ovatkin välillä huolestuttaneet. Tietty suurin rasitus leikatulle kohdulle on synnytys ja synnytyssupistukset mutta jospa kohta edessä oleva synnytyskin sujuisi ongelmitta. Ihan rauhallisin mielin oon kyllä nyt ollut kun ultratessa kohtu on näyttänyt riittävän paksulta ja lääkärin mukaan kaiken pitäisi olla kunnossa. Mutta kun sektiota ja tavallista alatie synnytystä vertaa niin kyllähän sektio on kohdulle suurempi rasite ja siitä toipuminen ja palautuminen hitaampaa.
 
  • Tykkää
Reactions: narana85 ja Mariani
Ei minua haittaa ainakaan tämä poikkeaminen, hyvinkin tullut itselläkin selailtua muita ketjuja :)

Mulla ystäväpariskunta alkoi yrittämään toista puolisen vuotta ensimmäisen syntymän jälkeen ja tärppäsikin melkein heti :) heillä oli myös melko paljon vaikeuksia ensimmäisen saamisessa ja halusivat lapset pienellä ikäerolla. Paljon ovat ikävä kyllä kuulleet kommenttia "oliko vahinko"? :cautious: ärsyttävää että ihmiset kehtaa kommentoida nuin toisten valintoja. :mad:

Seesteistä loppuraskautta sinulle ja toivottavasti uusi tulokaskin on ns. helppo tapaus :)
Kiitos :) Ikävää tosiaan tuommoinen kommentointi! Me ollaan säästytty tuommoisilta ikävyyksiltä. Lyhyt ikäero meidänkin suunnitelmissa olo, ei sinänsä pelätty että toisen yrityksessä kestäisi pitkään. Joskus olen kuullut, että kolmatta tai useampaa odottavat eivät saa enää onnitteluja, vaan ennemminkin ihmetystä osakseen. Tuommoinen on todella typerää, ei itse tarvitse olla samoja haaveita kuin toisilla, silti voi onnitella vaikka viidennestä lapsesta
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Nobelius, mahtuuhan tänne hyvin mukaan :)

Narana, Sepäs se kun koskaan ei tiedä miten tärppää, kauan menee vai tärppääkö enää ollenkaan :whistle:

Emppuli, jaksa vielä hetki ja se hetki tulee ennemmin kuin arvaatkaan ;)

Paraneminen tosiaan on mennyt hyvin (tietääkseni) mutta kai se vasta selviää kun käyn gynellä joskus jotta ultraavat. Eniten tuo jännittää juuri että miten se leikkauskohta kestää venymisen ja kasvun. Uskon siihen, että mikäli elimistö muutoin on valmis raskauteen niin tällöin se myös mahdollistaa sen riippumatta ajasta.

Tänään sain melkein ison kilarin kun kaveri sanoi "nii saakohan sulle kierukkaa ollenkaan kun et ole synnyttänyt". Purin hampaita yhteen hyvin hiljaa ja kokosin pinnani :mad: On totta että lapseni syntyi sektiolla, mutta 4 päivän rupeama ennen sitä ja se kaikki helvetti + sektio sen jälkeen..koen todellakin synnyttäneeni. Aikamoista..
 
  • Tykkää
Reactions: narana85
Tänään sain melkein ison kilarin kun kaveri sanoi "nii saakohan sulle kierukkaa ollenkaan kun et ole synnyttänyt". Purin hampaita yhteen hyvin hiljaa ja kokosin pinnani :mad: On totta että lapseni syntyi sektiolla, mutta 4 päivän rupeama ennen sitä ja se kaikki helvetti + sektio sen jälkeen..koen todellakin synnyttäneeni. Aikamoista..
Olisin minäkin saanut kilarit tuommoisesta kommentista! Välillä tuntuu että eniten kommentteja ja neuvoja tuleekin ihmisiltä jotka eivät ole raskaana koskaan olleetkaan. Raivostuttavaa.

Meillä ois rakekenneuä torstaina. Onkos täällä ketään jolla olisi havaittu jotakin poikkeavaa silloin siinä ultrassa? Miten sitten edettiin ja oliko kaikki sitten hyvin kuitenkin?
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Olisin minäkin saanut kilarit tuommoisesta kommentista! Välillä tuntuu että eniten kommentteja ja neuvoja tuleekin ihmisiltä jotka eivät ole raskaana koskaan olleetkaan. Raivostuttavaa.

Meillä ois rakekenneuä torstaina. Onkos täällä ketään jolla olisi havaittu jotakin poikkeavaa silloin siinä ultrassa? Miten sitten edettiin ja oliko kaikki sitten hyvin kuitenkin?
Oli kyllä pidättelemistä :devil: ja tällä kyseisellä henkilöllä on useita omia lapsia..

Tsemppiä rakenneultraan :)
 
Olisin minäkin saanut kilarit tuommoisesta kommentista! Välillä tuntuu että eniten kommentteja ja neuvoja tuleekin ihmisiltä jotka eivät ole raskaana koskaan olleetkaan. Raivostuttavaa.

Meillä ois rakekenneuä torstaina. Onkos täällä ketään jolla olisi havaittu jotakin poikkeavaa silloin siinä ultrassa? Miten sitten edettiin ja oliko kaikki sitten hyvin kuitenkin?
Heippa nobelius! Mulla todettiin rakenneultrassa etinen istukka eli istukka oli sijoittunut kohdunsuun päälle. Siitä ohjeena oli varovaisuus ja kontrolli rv:lla 28. Yleensä on siihen mennessä väistynyt, jos on ollut edessä. Mulla ei väistynyt, joten kontrolloitiin uudelleen rv:lla 32 ja siitä sit about viikon parin välein jatkui kontrollit, kunnes mulle tehtiin suunniteltu sektio rv 36+5. Noissa on suuri riski verenvuodolle, mut mulla ei onneksi tullut sitä ollenkaan. Muutenkin on todella harvinaista, että istukka jää kohdunsuun päälle (>1%).

Ristiäistarjoiluista oli pohdintaa. Mä tein tässä viikonloppuna koekakun, kun pidin tänään partylite kutsut ystävilleni. Lisäksi tein daim-mokkapaloja. Molemmat gluteenitonta ja vähälaktoosista, kun meillä melkein koko suku on laktoositon ja mun vanhemmalla tyttärellä on keliakia. Nuo mokkapalat onnistui tosi hyvin, tuota kakkureseptiä meinaan vielä muokata. Tuonkin siis tein omasta päästäni, niin siksi piti kokeilla etukäteen. Ihan hyvää sekin oli, mut vähän turhan tuhtia.

Suolaisten tarjottavien suhteen kaipaisin vinkkejä, kun huvittaisi jotain uutta laittaa tarjolle. Mulla kun on aina joko voileipäkakkuja, riisipiirakoita tai pasteijoita. Ja lisäksi leipäjuustoa. Alkaa jo pikkuhiljaa kyllästyttää kun 10 vuotta juhlittu samoilla tarjoiluilla. (Tajusinpas asian vasta nyt!)
 
Nuo suolaset tarjottavat on aina hankalia.. Makeita keksis vaikka mitä ilman ongelmia. Me mennään nyt ristiäisten suhteen varmaankin niin, että tulee voileipäkakku + riisipiirakat suolaseksi tarjottavaksi, makeita tulee pikkuleipiä ja kakku. Vähän vielä mietin tulisko jotain muutakin makeaa. Meille tulee kanssa noin 15-20 henkeä, joten ei mitään hirveän suureellisia tarjoiluja kyhätä.

Mulla on vaan pohdinnan alla nyt että millainen kakku. En tahtois mitään perus kermakakkua. Vähän leikittelen ajatuksella porkkanakakusta. Mutta pitää nyt kattoa. Ja saanko missään vaiheessa käsiä tästä pikkumiehestä sen verran vapaaksi, että pääsen leipomaan.
 
Meillä suolaisina pikkupaloina on ehdottomaksi suosikiksi noussu ruissipsit tuorejuustotäytteellä :) ne on tosi helppo tehdä ja eri variaatioita löytyy niin paljon kuin jaksaa mielikuvitusta käyttää. Oma ehdoton suosikki on ollut wasabituorejuusto-kylmäsavulohi. En tosin tiiä saako tuota wasabia enää kun ei sattuneesta syystä ole sitä tullut ostettua :D

Viimein soittivat ajan yliaikaiskontrolliin! Keskiviikkona klo 9 synnärille. Jospa sitä ois jo sen verran valmis siinä vaiheessa että ottaisivat suoraa sisälle jos ei sitä ennen tapahdu itekseen mitään (y)

Narana jo 41+3 :rolleyes::D
 
Suolaisista tarjottavista tulee mieleen just jotkut suolakeksit, jotka on täytetty tuorejuustolla ja jollain muulla, mutta ruissipsit kuulostaa melkein paremmilta. Myös suolaiset muffinit ja kierresämpylät on menneet kaupaksi. Suupala-koko menee paremmin kuin isommat. Esikoisen synttäreille tein punajuuri-fetajuusto -täytteellä piirakan, päälle kasa rucolaa ja tuotetta basilikaa. Se sai paljon kehuja.

Musicro, meillä monesti ollut tarjottavana just joku muu kuin kermakakku. Esim. tosi iso juustokakku. Esikoinen on monesti pyytänyt suklaakakkua synttärikakuksi ja sen oon toteuttanut niin, että oon tehnyt pari mutakakkua ja leikannut ne kahtia ja latonut päällekkäin. Väliin on mennyt mustaherukka- tai puolukkarahkaa. Ovat myös olleet suosittuja. :p Ja noita mutakakkujahan saa valmiiksi pakastealtaasta jos ei ehdi tekemään, täytteet vaan väliin ja jotain tilpehööriä päälle. Nyt on kiva kun on sellaset naked-kakut muodissa niin ei tarvi olla vimpan päälle. :D

Mariani, olipa :poop: kommentti sun kaverilta. :cautious: Todella asiaton! Ihan kuin se kierukan laittaminen ylipäätään riippuisi synnyttämisestä??

Meillä myös toiveissa vielä yksi lapsi ja ikää alkaa täälläkin olla niin ei tekis mieli pitkälle lykätä. Mut ehkä kuitenkin lähemmäs kolmen vuoden ikäero houkuttelisi. Kun mulla oli tarkoituksena myös opiskella tässä välissä. :D Eikä se tärppääminen tosiaan oo mikään itsestäänselvyys...

Narana, teillä taitaa olla vauva tällä viikolla sylissä! :love::love: Tsemppiä keskiviikolle! (y)

Mulla olis tänään esikoisen vanhempainilta ja sen jälkeen luokkatoimikunnan kokous. Olin elätellyt toiveita et oisin synnyttämässä eikä tarttis mennä, mutta ei merkkejä ilmassa ja vain muutama tunti armonaikaa ennen ku pitää takalistonsa sinne raahata. :D

Ainiin, sitä mietin, että ootteko te jo synnyttäneet huomanneet, onki vauvalla sama rytmi kuin mahassa? Tosin mä en kyl oo huomannut masuasukilla mitään rytmiä nytkään... :LOL:

Mamadread ja itu 39+2
 
  • Tykkää
Reactions: narana85 ja Mariani
Mamadread, kuulostaapa hyvältä tuo piirakkajuttu ja noi ruissipsit ei hullumpi idea :) mulla oli joskus näyttelyn avajaisissa niitä ja sitten jotain vaaleita mascarponejuustolla ja savuporojuustolla täytettynä ja ruohosipulilla koristeltuna. Meni kyllä hyvin kaupaksi.

Joo kommentti oli aikamoinen ja tämän henkilön olen tuntenut toisesta luokasta asti.. siksi herne siis.

Sama juttu..kouluun ajattelin, siirsin aloitusta nyt tämän raskauden vuoksi mutta nyt se fiilis että josko toinen tähän perään..jos mahdollista. Tänään tuli epikriisi ja aika suurpiirteisesti oli tarinoitu, ei ehkä ihan niiku meni omasta mielestä.. jätin kätilölle soittopyynnön jotta voitaisiin käydä synnytys läpi niinkuin aiemmin sovittiin.

Niin jännään kuka seuraavana saa nyytin kainaloon! <3
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Meillä on tulossa kakun lisäksi karjalanpiirakoita (miehen mummi haluaa niitä tehdä) ja munavoita (jonka mä teen), voileipäkakku, salaattia, suolanen piirakka (en oo vaan päättänyt mikä), ja sit joku toinen piirakka, joka ois sit kasvisversio sekä sit sellasia tortillakiekkoja.
Ja sit kääretortut, rahkapiirakka, keksejä ja porkkanakakku.
Ja anoppi on sanonu, että tekasee bravuurinsa, niitä kinder-neliöitä (vai mikä niiden oikea nimi onkaan.)

Määrällisestihän tuo ruoka määrä kuulostaa paljolta, mutta on sitä kuitenkin syömässä 27 ihmistä (meijät mukaanlukien.)
Ja nyt tajusin, että siinäpäs on vieraita. Toki tohon voi tulla muutoksia, riippuen siitä, että mikä tilanne siskolla on, että onko synnärillä vai pääseekö paikalle.

Meillä nimeä ei tiedä vielä muut kuin minä ja mies, ja tällä viikolla kakuntekijä.
Vaikka mies on meinannuki sen sataan kertaan lipsauttaa.

Me ajateltiin nyt pitää pieni breikki tässä lastenteossa.
Meillä on nyt kolme lasta, joista vanhin on sen 4v ja nuorin 15päivää.
Mutta kyllä me vielä yks lapsi jossain vaiheessa tulevaisuutta halutaan, mikäli meille suodaan (kaksikin on kyllä mielessä pyörinyt.)
Mutta ei nyt muutamaan vuoteen, nuoriahan tässä kuitenkin vielä ollaan.

Mariani, olipa asiaton ja tyhmä kommentti sun kaverilta!

Mehän ollaan saatu kuulla (kauemmilta sukulaisilta) että miksi näin monta lasta lyhyessä ajassa ja, että onko tarkoituksella hankittu jnejne.
Tosin jokaiselle oon vastannut, että eipä ole hänen asiansa.

Mä oon noi arvostelut päättänyt jättää omaan arvoonsa ihan joka asiassa.
Meille on pääasia, että lapset voi hyvin ja on onnellisia.

Täällä rytmi on eri kuin masussa, mikäli vauvan rytmiä nyt voi rytmiksi sanoa. Enemmän poika on hereillä päivisin ja öisin nukkuu (sitä muutamaa syönti kertaa lukuunottamatta) ja sit taas masussa nukkui yleensä päivisin ja öisin hyöri ja pyöri.

Narana, tsemppiä keskiviikolle! :):love:

Susanna & S 15päivää
 
Tsemppiä narana keskiviikolle! Ei enää mahdottoman kauaa odottelua!

Tuosta rytmistä. Mä en oikein muista edes, oliko meidän pojalla mahassa mitään kovin säännöllistä rytmiä. Eikä nyt mahan ulkopuolella oo rytmiä ainaskaan sen kummemmin. Ihmeen hyvin hän kyllä nukkuu yöt, nukahtaa rinnalle ja sit syötän yöllä pari-kolme kertaa, näillä päästään se 10-11 tuntia eteenpäin. Päivät onkin sitten vähän vaihtelevia, eilen oli koko iltapäivä ja ilta täyttä kitinää ja syömistä, tänään paljon rauhallisempaa.

Meillä olis kanssa toinen lapsi haaveissa, mutta ehkä ennemminkin noin kahden vuoden ikäerolla. Eihän näitä tietty koskaan voi kovin tarkkaan suunnitella, mutta se olis hyvä..
 
Narana voi vitsi loppu häämöttää ja pian on tuhisija sylissä:love::love: tsemppiä loppu ajalle!

Noista lapsimäärä kommenteista tuli mielee... että onkos teil sukupuolta kommentoitu jos ootte sitä kertonu? Mulle pari todennu melkei säälivällä naamalla, että voi että taas poikao_O vähän sillee hämmentää.. ei mua todellakaa haittaa, että kaksi poikaa tulee tähä perheeseen, saavatpaha hyvää leikkiseuraa toisistaan ja mä saan vaatteet kiertoon:Denkä mä oo ees ikinä muuta ku poikaa toivonu, mutta ilmeisesti ihmiset olettaa että toisen lapsen toivotaan olevan eri sukupuolta kun eka :cautious: nojoo, en mä moisesta loukkaannu mutta ihmetyttää lähinnä:cool:

Tääl on alkanu olla aika mojovia vihlontoja alakerrassa, selkeesti loppua kohden olot "kiristyy":LOL:
 
Meiltä kysyttiin pojan syntymän jälkeen monta kertaa olisiko toivottu tyttöä mielummin, voi hyvänen aika mitä kysymyksiä! o_O Tuskin kukaan lapsia alkaa yrittämään siinä mielessä että sieltä olisi pakko tulla tyttö, tai pakko olla poika. Toivottavasti kaikki tiedostaa ettei sitä sukupuolta Suomessa voi oikein valita. Jotkut saattavat toki olla tietyssä uskossa sukupuolesta, esim ultran perusteella ja sitten tuleekin yllätys että syntyykin eri sukupuolta oleva lapsi. Kyllähän hormoonit saattavat tehdä sen alku "järkytyksen", että tämäkö se sukupuoli nyt on, mutta loppupeleissä sitä tuskin on kovin pettynyt, eiköhän yleensä kiitollisuus siitä lapsesta ole se perimmäinen tunne :rolleyes:

Ihmiset saisivat muutenkin olla vähän sensitiivisempiä raskaana olevien ja juuri synnyttäneiden naisten kanssa ja mitä mielipiteitään heille esittävät, lapsi kuitenkin muuttaa sen perheen maailmaa aikalailla, etenkin jos on ensimmäinen vauva kyseisessä perheessä, siinä myllertää mielessä jo ihan tarpeeksi ilman toisten viisaita kommenttejakin..
Itselläni oli käsittelemistä jo oman kropan muutostenkin kanssa, siihen päälle vauvan myötä muuttunut arki. Ja ne hormoonit, niitä ymmärtää vasta kun kokee ne itselleen ennen niin vieraat tunteet, asiat suurenee kummasti ja itkettää. Minä ainakin kaipasin eniten seuraa synnytyksen jälkeen ja äitiyslomalla, eikä "seura" tarkoita neuvovaa, kaikki tietävää yritän olla muka mummo-opettaja-psykologi-kasvatustieteiden maisteria, ihan tavallinen jutusteluseura ois ollu kiva :whistle: Tulipas vuodatus, ehkä joku muukin tuntee samoin :D
 
Narana, tsemppiä huomiselle! :)

Täällä huomenna 39+0 ja olisin kyllä niii valmis lähteen synnärille. Alkaa oleen vähän voimaton ja heikko olo, harvoin käy mulla niin että myönnän etten jotain jaksais tehdä mutta kyllä nyt on huomannu että jos puoli tuntia seisoskelee nälkäisenä keittiössä ja valmistaa perheelle ruokaa niin kyllä iskee heikotus. Ehkä tässä vaiheessa on nyt sit aika mennä sieltä missä aita on matalin ja levähdellä niin paljon kun näiden muksujen kans pystyy! Siis ihan tuskanen olo välillä, ihme kuumia aaltoja tulee ja välillä pyörryttää ja oksettaa...meinaa myös mieli olla vähän maassa, mutta jospa olis hormoneista johtuvaa ja synnytystä enteilevää. En ees sinänsä jännitä synnytystä mutta kyllähän se pistää hermostuttaan kun ei voi tietää milloin alkaa tapahtuun ja miten kaikki tulee menemään. Mutta parasta varmasti kun yrittäis pysyä positiivisena! Voishan tässä alottaa suursiivouksen ja lähtä lenkille mutta kun tuntuu että ei vaan oo virtaa :/
 
Rytmi on täällä hieman muuttunut alun superöistä siihen että typy yleensä virkeimmillään aamuisin /aamupäivällä, sitten enempi vähempi nukkuu koko päivän ja etenkään iltasella ei enää jaksa seurustella yhtään. Sitten nukkuu yöllä noin yhteen jolloin usein sitten herää ja tapittaa kopassa, enkä osaa nukkua kun toinen valvoo,vaikkei itke. Tässä kohtaa oon hiljaa pimeässä vaihtanut vaipan koska yleensä tyttö on vääntänyt alkuyöstä kakat. Sen jälkeen jatketaan unia vaihtelevalla menestyksellä. Yleensä sitten syö vielä pari kolme kertaa. Toi alku illan kooma kun saatais tuonne yölle niin oisin tyytyväinen, mut eipä tuo vielä ole muokattavissa. Pikkasen oon yrittäny siinä seurustella yms et vähän olis hereillä silloin illasta,mut ei mitään jakoa :LOL: No pääasia että kuitenkin nukutaan yöllä, vaikka pätkissäkin. Mahassa harvoin yöllä touhus, ainakaan en herännyt siihen :)

Ristiäispäivä meillä 26.2. Halusin vähän myöhemmin koska keskimmäisen synttärit on tässä helmikuun alussa enkä jaksa olla joka viikko järjestämässä kemuja. Jotenkin en innostu juhlista,siitä hössötyksestä... Tykkään leipoa jne mut kaikki muu säätö ei oo mun juttu. Vieraita tuleekin vain 10plus pari lasta. Eli isovanhemmat ja kummit. Pidetään tässä ihan kotosalla.
Tarjoiluksi teen jonkun ihanan pinkin kakun mallia rinsessa:p ja voileipäkakku. Anoppi tekee jonkun kahvikakun ja sit varmaan piparia jne. Ruissipsejä lohitäytteellä varmaan myös..

Meillä tyttö on viimeinen ipana, olihan yllätys tämäkin joskin ollaan valtavan onnellisia tästä :love: ikää on ja itse oon tykännyt et lapsilla enemmän ikäeroa. Pojilla se lähes 3v ja se oli meille hyvä. Nyt vasta helppo onkin kun keskimmäinen on jo 6, vaikka jos tää olis suunniteltu raskaus Ollu, tuskin näin myöhään olisi odotettu :) mutta se on vaan myönnettävä että itse jaksan paremmin kun on yks vauva kerrallaan.

Sukupuoli on ollu täällä kanssa muille tärkeämpi kuin itselle, tuntui et moni oli enemmän innoissaan tytöstä kahden pojan jälkeen kun me itse :LOL:

Typyn nla lääkäri pitää käydä toisessa neuvolassa kun omassa lääkäri pula ja aikakin siirtyi jo 26.1. Eka neuvola oli eilen ja kaikki oikein hyvin :love:
 
Kiitos kaikille tsemppauksista! :) toivottavasti eivät enää huomenna lähetä kotiin ja saataisiin mekin nyytti pian kainaloon :love:

Ihme kommenttia kyllä Marianin kaverilla :mad: ihmiset on joskus kyllä niin ajattelemattomia :rolleyes: (ja se on kyllä ihan vanhentunut tieto että synnyttämättömille ei saisi kierukkaa. Mulla oli hormonikierukka ennen kun alettiin raskautta yrittämään). Samaa mieltä oon sun kanssa siinä että kyllä kroppa tietää koska se on valmis uuteen raskauteen :)

Nobeliukselle tsemppiä rakenneultraan! :) ja oon kyllä ihan samoilla linjoilla tuon sun "vuodatuksen" kanssa :LOL: Täälläkin on kommentoitu kun kerrottu että poika tulossa että olisitteko mieluummin halunnu tytön. Tai ennemmin niin että mies on varmaan innoissaan kun poika ja sinä olisit halunnut tytön? Miksi ihmeessä se käsitys on aina noin? :rolleyes: meille pääasia on että ylipäätään on lapsi tulossa kaiken yrittämisen jälkeen. Enkä ole sitä salaillut että tämä hoidoilla on alkunsa saanut.

Mamadread kuulostipa hyvältä ne sun kakut siittä mutakakusta! Mikä ihana idea, tuo täytyy kyllä testata :)

Itse opiskelen tässä juuri kolmatta ammattia :D yhtä en tosin ole työksi tehnyt koskaan. Vähän jäi opinnot vaiheeseen raskauden takia, mutta ei onneksi pahasti. Yksi työharjottelu syksyllä, jonka ajaksi mies jää vauvan kanssa kotiin ja sitten pitäisi saada paperit :)

Toivottavasti emppulillakin aika pian koittaa ja pääset heikotuksista ym eroon. Nämä viimeset viikot on kyllä tuntunu ehdottomasti raskaimmalta koko raskauajasta. Vaikka onhan ne omat "raskautensa" sitten siinä vauva-arjessakin :) tosin ihanan seesteisesti kyllä kaikilla jo synnyttäneillä tuntuu vauva-arki sujuvan! :love:

Narana 41+4
 
Heippa pitkästä aikaa!

Taas tullut taukoa kirjoittelussa, mutta yhtenä kappaleena täällä vielä ollaan. Viikkoja nyt 41+1, eli alkais jo tosissaan olla vauvan aika. Meillä kun noi edelliset synty sillon 37+0 ja tätä tietenkin odotti syntyvän myös aikasemmin niin on aika pitkältä tuntunu nämä viime viikot. No, nyt sain tämän viimeisen kanssa raskautta ihan koko rahan edestä :ROFLMAO: Torstaina on aika synnärille yliaikaiskontrolliin, en tiiä käynnistääkö ne siellä vai laittavatko vielä viikonlopuksi kotiin, ens viikon maanantaina on 42+0 ja sen yli tuskin päästävät. Onneksi vauvan pitäis olla suht siro, ei tarvii jännittää yli nelikiloisen synnytystä kuitenkaan. Aikasemmin oon koittanu jumpata, lenkkeillä, siivota, saunoa ja harrastaa seksiä, jotta vauva syntyis, mutta tänään päätin ottaa ihan levon ja rentoutumisen kannalta. Lapset on ollut kolme tuntia seurakunnan kerhossa, sen ajan oon kattonu telkkaria ja otin tunnin päikkärit. Kohta mies saa lähtä lasten kanssa jonnekin, mulle tulee kotiin vyöhyketerapeutti, jonka pitäis rentouttaa ja painella sellasia pisteitä kehossa, jotka auttas synnytystä käynnistymään. Alan siis olemaan jo epätoivoinen :barefoot::LOL: mutta kaikki keinot käyttöön nyt viimeisinä päivinä. Haluaisin niin, että synnytys käynnistyy luonnollisesti ilman lääkkeiden apua.

Onnea teille kaikille, joilla vauva on jo sylissä!! :love::love: ihana oli lukea synnytyskertomuksia ja ristiäis-/nimiäisvalmisteluja. Täälläkin ne sitten jossakin vaiheessa on kuitenkin edessä. Ja kiva kun muista ketjuistakin poiketaan täällä, itselläkin aina välillä tullut luettua muiden raskaana olevien kuulumisia :)

Tuli nyt vähän omanapainen vuodatus, jospa kestätte :sick: Ilmoittelen sitten ku jotakin puoleen tai toiseen tapahtuu, toivottavasti jo pian :)
 
Anumarika sulla onkin kyytiläinen pitkään malttanut pysyä :) Jos tulista ruokaa pystyt syömään niin kannattaa sitäkin koittaa, jos käynnistäs synnytyksen. Minä söi tulista ja saunoin viimeksi niin johan lähti tapahtumaan :D Päivää ennen la:a. Tiedä sitten johtuiko noista keinoista vai ei...ehkä
 
Tiiän tunteen Anumarika ;) mulla tulis 42 täyteen perjantaina ja todellakin toivon että sen pitemmälle ei tätä päästetä jos ei huomenna mitään aloitella.

Oon kokeillu jos vaikka mitä kikka kolmosta mutta mikään ei tunnu auttavan. On tehty kolmet ässät, lenkkeilty (sen minkä voi), syöty chiliä, juotu vadelmanlehtiteetä.. eikä millään keinolla mitään apua :rolleyes::LOL:
 
Tuo sukupuoli-juttu on kyllä jännä. Mehän ei tosiaan tiedetty kumpaa odotetaan. Mies oli alusta asti varma, että poika se on, ja mulla ei oikein ollut mitään fiiliksiä suuntaan eikä toiseen. Vähän mietin jossain vaiheessa, että tyttö olis 'tutumpi', kun siskolla on tyttöjä. Mut sitten kun meidän poika sieltä syntyi niin taisin sanoa vaan että 'tottakai se on poika!'. Niin kuului olla.
Muita ihmisiä tuntui kiinnostavan suunnattomasti, miks me ei kysytty sukupuolta etukäteen. Ja tuntui toisille olevan vaikea ymmärtää, ettei oikeasti ollut meille mitään merkitystä kumpi tulee, kun mekin yli vuosi raskautta toivottiin ja yritettiin.

Meillä vietetäänkin repa samana viikonloppuna ristiäisiä, meillä tosin sillon lauantaina.
 
Mä oon kyllä niin ylpeänä ilmoittanut, että tulee kolmas poika, että ei oo kellään ollut otsaa kysyä et harmittaako. Mä oon jotenkin aina tiennyt, että saan poikia ja se on tuntunut luonnolliselta. Vaan eipä se tyttökään mikään katastrofi olisi ollut.

Meillä ainakin kuulemma Helsingissä sellainen käytäntö, että yli rv 42 ei päästetä ellei itse vaadi ja jos istukka ym. antaa myöten. Ja silloinkin viim. 42+2 käynnistys. Ja aina pitää valmistautua kuulemma jäämään yliaikaiskontrollista synnyttämään. Kai siinä sit riippuu vähän kuinka kypsät paikat on ja onko synnärillä tilaa. Joten eiköhän meillä ole hyvät mahkut saada parit vauvat tälle viikolle Anumarika ja Narana. :love: Johan tässä on ollut melkein kymmenen päivän väli ilman et kukaan on synnyttänyt, ellei sit Mimminkäinen? :D

Täällä on kyllä kanssa kokeiltu kaikki legendaariset käynnistyskeinot, vaan laihoin tuloksin. Luulen, että noi keinot tepsii vaan jos synnytys on muutenkin viittä vaille alkamassa.. Kyllähän sitä itsekin todella toivois, että synnytys alkaisi luonnollisesti.
Joka tapauksessa kovasti tsemppiä kontrolleihin Naranalle ja Anumarikalle! :love:

Mamadread ja itu 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani ja narana85

Yhteistyössä