Tammikuun tähtöset 2017 **MEIDÄN KUUKAUSI!**

Mamadread, Kohta se sieltä tulee :love: mulla oli eilen fiilis että joku täältä synnyttämässä

Meillä on tänään ensimmäinen lastenneuvola. Aikasemmin käytiin äitiyspuolella näytillä kerran ja nyt uusi täti vastassa tuolla toisaalla. Vähän jännittää ja toivon että hänenkin kanssaan menee yhtä kivasti kun edellisen tädin kanssa meni :)

Masunpuruja löytyy päivittäin ja ne kiukuttaa. Cuplatonia neuvottiin neuvolasta niihin ja Rela maitohappobakteereja. Niiden kanssa nyt koeteltu elellä. Välillä saattaa tulla parin tunnin väsykiukkuparku, muutoin rauhallinen lapsi ja yön paria heräämistä lukuunottamatta nukkuu hyvin.

Rytmi alkaa pikkuhiljaa muodostumaan: 2 ylös, puoli 5 ylös, 7:30 ylös lisää ruokaa ja sitten nukutaan 10-11. Päivällä nukutaan on off ja nyt otettu n 13 aikaan vaunulenkki ja sitten illalla 19 aikaan uusiksi.

Omasta olosta: Jälkivuoto tuntuu tulevan ja menevän, sellasta jotenki omituista että kun tuntuu että loppuu niin tadaa! ei loppunutkaan :giggle: onko tää ihan normaalia? Tästä alkaa nyt olla kohta se 4 viikkoa mennyt mikä tarkoittaa et vaavi on kohta kuukauden :love: Hui miten aika rientää!!
 
Eipä täällä ainakaan synnytetä. Oon käynyt täällä lueskelemassa mutta ei oo jaksanut kirjoittaa mitään kun ei oo muita kuulumisia kuin samaa "ei oo ei tuu".. turhauttaa ja pelottaa vähän että kuinka isoksi vauva ehtii paisua ja miten ihmeessä sen saa sit ulos.. :X3:
Muutenkin vähän stressiä kun miehen lähipiirissä kuolemantapaus, ja se kun on valmiiksi vähän huono nukkuja ja nyt ei surussaan nukkunut viime yönä sitäkään. Ja mä en osaa nukkua kun tiedän että toinen valvoo ja sillä on paha olla. :(

Mimminkäinen 40+6
 
Mimminkäinen voimia sinne, väsyneenä ei oo kiva olla ja isoille viikoille oot kyllä jaksanu! Jos mun pitää vielä 2-3 viikkoo jaksaa niin huhhuh. Viime yönä kyllä eka kerran supistukset valvotti, 2,5 tuntia valvoin ku aina ku yritin nukahtaa niin maha veti kovaks ja tuli hankala olo. Ei siis varsinaisesti kipeitä supistuksia mutta sen lisäks alaselässä juili lähes koko ajan niin jospa niillä olis paikkojen kypsymisen kans jotain tekemistä. Nyt vaan vähän väsyttää, en tietenkää aamulla voinu jatkaa unia ku lapset ennen kasia heräs. Jos sais pienimmän päikkäriaikaan vähän levähdettyä ja alkais sit vaikka siivoamaan niin vois koittaa saisko rehkimisellä supistuksia aikaan!
 
Mä oon vähän luopunut toivosta sen suhteen että saisin omalla toiminnalla tätä nopeutettua. Siivottavaa en keksi ellen ala lattialistoja hammasharjalla jynssäämään, sauna teki muutamana iltana ja yönä voimakkaampia supistuksia mut ei eilen mitään. Seksi nyt on semmosta pylleröintiä ettei paljon nappaa kumpaakaan mutta kokeiltu tietty sitäkin. Ja sauvakävelyä. Ja pulkkamäkeä. Ja tulista ruokaa. Ni nyt vaan oon ja odotan.
Sukupuoliasiaan, mä olin alkupuoliskon ihan varma että poika tulee, ehkä vähän toivonkin. Mutta toinen tyttö se näyttikin olevan ja siltä nykyään tuntuukin. Mies ois selvästi halunnut pojan vaikkei sanokaan, hyvin tytönkin kanssa mennyt ja onhan se tutumpaa, ja samat vaatteet käy jne. Mitään väliä sillä sukupuolella ei kyllä loppuviimein ole, kun vaan ois terve vauva ja kaikki menis hyvin.
Yöllä oli kova meno ja melske mahassa, aamusta täysin hiljaista. Panikoiduin jo ja kuuntelin sydänäänet, ne onneks kuuluu hyvin. Ja nyt alko taas liikkeet tuntua, huh! Ois kamalaa jos viime metreillä kävis vielä jotain katastrofaalista kun niin on odotettu. Huomenna onneks neuvolaan, jos sieltä sais taas mielenrauhaa.. :)
 
Iik Narana! :geek: :X3: Onnea matkaan! :love:

Mimminkäinen, voihan kökkäre. :cautious: On nämä viimeiset päivät kyllä aika odottamista vaan. Jotenkin mieli pyörii ihan liikaa sen ympärillä, koska vauva syntyy, eikä sitä todellakaan saa käännettyä muihin juttuihin kuin ehkä hetkeksi. Mä oon ottanut keskiviikon aina jalkahoitopäiväksi ja teen joka keskiviikko kunnon jalkakylvyn plus kuorinnat ja rasvaukset. Onpahan aina jotain mitä odottaa keskellä viikkoa. :LOL:

Itsekin panikoin välillä noiden liikkeiden kanssa. Vauvalla tuntuu olevan aika pitkiä ja sikeitä unijaksoja nykyisin. Mut kyl hän sit liikkuu kunnolla kun herää. Vaikka eipä tuota tilaa mihinkään akrobaattisuorituksiin enää tunnu olevan.

Emppulille tsempit. Ei oo helppoa vielä surra kaiken odottamisen keskellä. :unsure:

Mamadread ja itu 39+4
 
Mariani minulla ainakin edellisestä jälkivuoto oli jossakin vaiheessa tuommosta on off, jos ei
sidettä pitänyt niin varmasti juuri silloin taas vuoti :D Onko kenelläkään tarvinnut tehdä episiotomia synnytyksen aikana? Minulle tehtiin viime synnytyksessä ja se oli kyllä kipee sitten jälkikäteen, hyvät lääkkeet siihen kyllä sai mutta istuminen oli hankalaa eikä voinut kyykistyä pariin viikkoon. :( Ja toki sekin haava eritti muutaman päivän vielä jälkivuodon lisäksi. Parempi kuitenkin vissiin episiotomia kun hallitsematon repeämä. Saas nähdä miten nyt sitten käy tällä kierroksella.
 
Narana, :love: tsemppiä!!!

Emppuli & Mimminkäinen, jaksamista <3

Mamadread & Nobelius, ok huh :p sitten odottelen josko tämä vaan joskus loppuisi!

Neuvolassa meni kivasti, 600g on saatu lisää painoa eli ruoka-aikana ollaan oltu kotona anopin sanojen mukaan :giggle: neuvolatäti oli ihan ok ja se totesi että hyvinhän te pärjäätte ja tuijotteli kun pientä siinä heijailin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mimminkäinen
Nobelius, mulle tehtiin eppari kans viimeks. Vauva oli vähän jumissa ja pää tullessaan ihan mutkalla ja nenä vinossa, pohdin silloin että ois ehkä saaneet aikasemmin epparin leikata jos ois auttanut. Sen vinopäisyyden ja nestepahkan takia vauva meni sit ihan keltaiseksi ja oltiin 8 vrk sairaalassa. Mä kans oon lukenut joidenkin revenneen tosi pahasti niin mieluummin siisti viilto. Parani muistaakseni ihan ok, kun muisti suihkutella ja käytin myös kotona jääsidettä lääkkeiden lisäksi, siitä oli apua. Mopon sisäkumi mulla oli myös kotona minkä päällä istuskelin. Ei ollut kyllä vertailukohtaa että ois tiennyt kaivata helpompaa istumista nopeammin.. :LOL:
Jälkivuodon kestoa en muista mut just tommosta on-offia oli loppuaikana. Ja musta se kyllä hais ihan kuolemalle alusta loppuun vaikkei mitään tulehdusta tms ollu. Nam nam.. :confused::confused::ROFLMAO:
 
Tsemppiä Naranalle :love:(y)! Infoa sitten tännekin, että miten menee kun taas joudat!

Mimminkäiselle myös tsemppiä! Inhottavaa, että kaiken stressin keskellä vielä tulee noin ikäviä uutisia. Musta ainakin tuntuu, että minä kaipaisin enemmän huomiota mieheltä nyt kuin normaalisti ja nyt sinä joudut huolehtimaan miehestäkin vielä oman voinnin ja olon keskellä niin ei varmasti ole helppoa. Toivottavati teillä kohta on vauva kainalossa niin saatte ajatukset vähän muualle. Olet ajatuksissa! :love:

Mua jännittää huominen jotenkin mahottomasti. Eniten mua pelottaa se, että ne sanoo, että lähe vielä kotiin. Ja että en oo yhtään vielä auennu ja paikat vielä ihan epäkypsät synnytykselle. Lueskelin tuolta facen puolelta aktiivinen synnytys- ryhmästä kokemuksia käynnistyksestä ja siellä oli onneksi monella positiivinen kokemus, siihen luotan, että kaikki menee meilläkin hyvin, kunhan nyt vaan pääsee siihen asti. Eilen kävi tosiaan vyöhyketerapeutti, ei siitä ollut mitään hyötyä, mukavaltahan se kuitenkin tuntui ja rentoutti.

Pakkailen huomenna sairaalakassin autoon ja suuntaan siis yliaikakontrolliin, infoan sitten miten siellä meni :)
 
Kiitos Anumarika! Ja tsemppiä sinne huomiselle, toivottavasti sinäkin saat vauvan nopeasti syliin. :love:
Naranalle niin ikään tsemppiä, kuulumisia odotellaan kunhan ennätät. (y)
Mä istun nyt koulun portailla (sisällä) ja odottelen esikoista satubaletista. Huomaa ettei selkä tai kroppa muutenkaan enää oikein arvosta tätä pidempää istuskella varsinkaan näin kovalla..
Mut eipä se kärsimättömyys ja tuskailu odottelun kanssa vauvan tuloa nopeuta niin ei auta kuin malttaa mielensä ja koittaa jotenkin rauhallisena pysyä. Mahdollinen käynnistys vähän jännittää vaikka siihen vielä aikaa onkin, josko tajuis tulla ite. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Täällähän on jännää :D Jokohan siellä Narana on vauva sylissä :love: Ja aika moni muukin oli käynnistystä vailla ihan näillä näppäimillä ;)

Mun vauva tuli tänään tasan neljä viikkoa. :barefoot: Kauhee, kun kasvaa nopeasti. Jälkivuoto alkaa pikku hiljaa olla lopuillaan. En oo enää pariin viikon sidettä pitänyt, mut välistä on saattanut holahtaa sillain isommin. Ei kuitenkaan oo housuja sotkenut.

Meillä on kans mietitty samaa ristiäispäivää kuin Repalla. Tai sit viikkoa aiemmin. Riippuu vähän kuinka maistraatti saa sen isyydentunnustuksen käsiteltyä, et miten sit käy papille kun se asia on selvä. En jaksa ennemmin soitella kirkkoon ennen kuin kaikki on selvää.

Milloinkohan sitä tosiaan oppis nukkuun? Täällä mä taas valvon, kello on puoli kaks :cautious: ja aamupäivällä sit nukuttaa taas :sleep: Nyt ei näköjään tutti enää riitä vaan täytyy antaa maitoa neidille. Palataan taas! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Jälkivuoto täälläkin hiukan on/Off, musta tuntuu et vuodan aina pitkän kaavan kautta....

Kuvittelin kanssa et meille tulis kolmas poika, ja oikein hyvin ois passannut. Enempi tosiaan muilla oli sellainen käsitys että nyt halutaan tyttö. Ehkä asiaan vaikutti se että oltiin jo ajateltu ettei tule kun kaksi poikaa, niin ei osannut ajatella edes tyttöä porukkaan. Mut siis hienoahan tää vaaleanpunainen maailmakin on nähdä :LOL:

Mua kauhistuttaa ens viikko miten saan esikon kouluun, keskimmäisen päiväkotiin(aloittaa nyt tauon jälkeen) ja vielä ajoissa. Onneksi noita päiväkotipäiviä ei ole kuin pari viikossa.

Tsemppiä narana
, täällä hengessä mukana :love:(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Hei vaan kaikille! :) Täällä ollaan edelleen yksikössä :confused: kaks päivää käynnistystä lääkkeillä, saa aikaan vaan epäsäännöllistä supistelua :rolleyes: huomenna sitten katellaan jatkoa lääkärin kanssa. Mennäänköhän samaa kaavaa Marianin kanssa? :LOL:

Jokos Anumarika on päässyt pidemmälle? :)

Ei oikein pysty keskittymään mihinkään tällä haavaa ja väsymyskin painaa kun jäänyt unet vähälle parina edeltävänä yönä joten pahoittelut taas omanapailu! :unsure: lupaan parantaa tapani kunhan tästä saa tämän vastarannan kiiskin ulos, vaikka eipä se keskittymiskyky taida siitä ainakaan parantua :ROFLMAO:

Narana 41+6
 
  • Tykkää
Reactions: RubyS ja Mariani
Ihan hurja ajatus, että ekat ketjun vauvat täyttää jo kuukauden ja toiset on vielä mahassa. No, kaipa nämä loputkin pian ulostautuvat. :rolleyes:
Toivottavasti Naranalla on kaikki sujunut hyvin ja oot saanut jo nyytin kainaloon. :love:

Täällä oli taas tänään neuvolakäynti, sf-mittana vaatimattomat 40cm.:p Maha on kyllä jo aika koomisen kokoinen, varsinkin kun olen muuten aika lyhyt ja sirpakka. Hemoglobiinikin alkaa olla jo niissä lukemissa, mistä keväällä lähdettiin liikkeelle. (y) Ihan hyvä, että on kunnon rautavarastot sitten synnytystä varten.

Mulla napsahti eilen yöllä mahassa niin että ajattelin kalvojen puhjenneen. Vaan edelleen yhdessä kasassa... :cautious: Jospa tämä tulisi täsmällisesti laskettuna aikana? :D

Mamadread ja itu 39+5
 
Hei vaan kaikille! :) Täällä ollaan edelleen yksikössä :confused: kaks päivää käynnistystä lääkkeillä, saa aikaan vaan epäsäännöllistä supistelua :rolleyes: huomenna sitten katellaan jatkoa lääkärin kanssa. Mennäänköhän samaa kaavaa Marianin kanssa? :LOL:

Jokos Anumarika on päässyt pidemmälle? :)

Ei oikein pysty keskittymään mihinkään tällä haavaa ja väsymyskin painaa kun jäänyt unet vähälle parina edeltävänä yönä joten pahoittelut taas omanapailu! :unsure: lupaan parantaa tapani kunhan tästä saa tämän vastarannan kiiskin ulos, vaikka eipä se keskittymiskyky taida siitä ainakaan parantua :ROFLMAO:

Narana 41+6
Toivottavasti ei tarvitse sitä koko rumbaa käydä läpi! Jaksamista sinulle sinne <3
 
Tsemppiä Naranalle! Jokohan ollaan pidemmällä?

Minä tosiaan tulin yliaikakontrolliin ja sain kuulla olevani jo 5-6 senttiä auki! Soitin miehen paikalle, kalvot puhkaistiin ja parin tunnin päästä oli neiti maailmassa. Ilokaasulla mentiin koko toimitus ja onhan se kamalaa. Mutta lopputulos mitä ihanin :) nyt ollaan vuorokausi tutustuttu vauvan kanssa <3
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Mahtavaa Anumarika, valtavasti onnea!! :love:
Mulla tiistaille yliaikakontrolliin aika. Tänään en oo pystynyt pahemmin kävelemään, tuntuu että lantio repeää. Kiinnostais tietää mikä tuolla alakerrassa on tilanne.. Että josko täälläkin jotain joskus tapahtuis. Maha on kivikova melkein koko ajan mutta kivut ei tunnu supistuskivuilta varsinaisesti vielä. Ootellaan siis.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread

Yhteistyössä