Tanssimisesta kieltäytyminen

  • Viestiketjun aloittaja Wecantdance(m)
  • Ensimmäinen viesti
Wecantdance(m)
Olen 39-vuotias mies ja en pidä tanssimisesta. Oikeastaan vihaan sitä. Tai ei mua toisten tanssiminen häiritse pätkääkään, mutta itse en todellakaan halua tanssia. Onneksi vaimo on samaa maata. Aiemmin en mieltänyt tätä edes ongelmaksi. Jotenkin tuli liikuttua sellaisissa piireissä, että iltaviihteelläkin oltiin joko pubissa tai sitten sellaisessa yökerhossa jossa istuskelu jossain looshissa tms. oli ok.

Nyt erinäisten juhlien (duunissa ja vapaalla) myötä on tullut yleiseksi se, että paikalla on elävää musaa ja tämmöistä perinteisempääkin tanssia. Miten on ok kieltäytyä tanssimisesta kun nainen kysyy? Itse en luonnollisestikkaan itse kysy.

Vai olisko sitten parempi pysyä poissa kyseisistä karkeloista.
 
Olen itse miettinyt samaa, koska en halua tanssia (enkä osaakaan) mitään perinteisiä tansseja, ja hitaita tms en halua tanssia miesten kanssa. (No oman miehen kanssa joo, mutta ei harrasteta sitä baareissa.) Noita tilanteita tulee itselleni harvemmin, koska yleensä en käy paikoissa, joissa tanssitaan, mutta silloin kun olen jossain sellaisessa ollut ja joku on hakenut tanssimaan, olen ratkaissut asian sanomalla, että "en valitettavasti itse tanssi ollenkaan henk.koht syistä, mutta jos haluat, niin jää toki vaikka juttelemaan tän kappaleen ajaksi". Ei ne koskaan jää, mutta ainakaan en ole vaan torjunut kyseistä ihmistä. En tiedä, miten he sen itse ottavat, mutta voisihan oikeasti olla vaikka joku terveydellinen syy, miksi ei voi tanssia. Ja entisaikaan oli kai tapana, että esim. suruaikana ei tanssittu. Joten henkilökohtaisesti ei kannata ottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
p@ula
Yleensä naiset eivät pidä tanssitaidotonta miestä juuri minään, että ehkä parempikin pysyy poissa. Törkeää kieltäytyä tanssista.
Onhan se törkeää, kun tanssissa aina mies vie, oli sitten minkälainen taito olemassa. Ei naisen sellaista tarvitsekaan tajuta. Mut varmasti muistaa pitkään.

Nuori mies, se on perustaito, joka olis hyvä oppia jo koulussa. Olis parempi ainakin pysyä ulkopuolella - ei siis edes eteisessä, koska sieltäkin naiset hakevat tanssimaan, koska pidetyllä tyypillä on aina kuuma:)

No, onhan sulla mahdollisuus etsiä syytä siihen vihaan, mut helpoiten se kävisi, jos sanoisit ensin naiselle, joka hakee, et anteeksi, että en osaa, mutta voitko sanoa, miten voitaisiin mennä. Pelkkä kävelykin musiikin tahtiin on oikein hyvää tanssia, jos vaan mies vie. Kokeilepa sellaista. se on muuten Aaltosen Jari, joka sanoi niin, et miehellä on valta ainoastaan tanssilattialla:

http://tanssiaalto.com/esittely
Mulle yks mies sanoi kerran olevansa ikikiitollinen entiselle vaimolleen, kun se pakotti hänet tanssikurssille. En muista, kenen kursseille, mut ymmärrän hyvin, kuinka isosta ongelmasta voi olla kysymys ja vihan tunne tulee helposti siitä. Musiikkia sentään useimmat kuuntelevat missä vaan, jos ei liian kovaa soi?
 
Onhan se törkeää, kun tanssissa aina mies vie, oli sitten minkälainen taito olemassa. Ei naisen sellaista tarvitsekaan tajuta. Mut varmasti muistaa pitkään.

Nuori mies, se on perustaito, joka olis hyvä oppia jo koulussa. Olis parempi ainakin pysyä ulkopuolella - ei siis edes eteisessä, koska sieltäkin naiset hakevat tanssimaan, koska pidetyllä tyypillä on aina kuuma:)

No, onhan sulla mahdollisuus etsiä syytä siihen vihaan, mut helpoiten se kävisi, jos sanoisit ensin naiselle, joka hakee, et anteeksi, että en osaa, mutta voitko sanoa, miten voitaisiin mennä. Pelkkä kävelykin musiikin tahtiin on oikein hyvää tanssia, jos vaan mies vie. Kokeilepa sellaista. se on muuten Aaltosen Jari, joka sanoi niin, et miehellä on valta ainoastaan tanssilattialla:

http://tanssiaalto.com/esittely
Mulle yks mies sanoi kerran olevansa ikikiitollinen entiselle vaimolleen, kun se pakotti hänet tanssikurssille. En muista, kenen kursseille, mut ymmärrän hyvin, kuinka isosta ongelmasta voi olla kysymys ja vihan tunne tulee helposti siitä. Musiikkia sentään useimmat kuuntelevat missä vaan, jos ei liian kovaa soi?
Ei kai kaikkien sentään tarvitse tanssia? Jos ei vaikka tykkää. Tai ei halua tanssia vastakkaisen sukupuolen kanssa. Ei tanssitaito mikään perustaito ole - perustaitoja ovat sellaiset joita tarvitaan ehdottomasti tässä yhteiskunnassa. Tanssitaito on enemmänkin harrastustaito tai erityistaito,jota tarvitaan vain, jos harrastaa tanssia. Yksi syy, miksi itse en pidä tanssimisesta on juuri se kuvio, että "mies vie". Ihan ok, että muut tanssivat, mutta ei minun tarvitse harrastaa sellaista, josta tulee ärsytyksen tunteita. Ehkä voisin tanssia jonkun naisen kanssa (siis jos osaisin), mutta miehen kanssa tanssiminen ei kyllä kiinnosta ollenkaan.
 
p@ula
no eikö sitä voi ihan rehellisesti sanoa, että en tanssi, en osaa.
Tietysti voi, ja täytyykin sanoa niin, ettei jää mielikuvaa, et just sun kans ei huvita;-)

On kuitenkin maailmanlaajuisesti harvinaista, että nainen hakee - ei sitä kuulemma muualla tapahdu. Siihenkin tarvitsee aik paljon rohkeutta, luulisin. Mut jos se kappale oli juuri se, mitä ei osaa. esim lattareita soitetaan nykyään paljon ja ne on hyvä opetella erottamaan, mikä on mitä. Esim sano, et haluttaisi opetella tanssimaan chacha:ta - siis hauskaanhan se on!

Tässä Ansku opettaa alkeita:

Ei ole kysymys jostain suorituksesta, vaan musiikin mukaan liikkumisesta. Jos ei osaa, pääasia, et ei jää jalkoihin ja se riittää. Mut mies vie. Mun ohje miehille olis helppo: ei koskaan selkä edellä minnekään, koska nainen tosiaan luottaa siihen, et mies tietää, minne mennään ja ohjaa menoa. Noi lattarithan tanssitaan paikallaan - yleensä ainakin;-)
 
p@ula
Yleensä naiset eivät pidä tanssitaidotonta miestä juuri minään, että ehkä parempikin pysyy poissa. Törkeää kieltäytyä tanssista.
On toki eroa siinä, mitä joku odottaa toiselta. Mut kun sanoo et ei osaa, ei kukaan vaadikaan mitään erityistä. Kunhan nainen seuraa, eikä ala viemään, vaikka haluaisikin opettaa.


Näitä kun katselee, kuvittelee, että jokainen osaa lapsesta asti kaiken - voi osatakin, mutta ei kukaan mitään esitystä vaadikaan, jos hakee tanssimaan. Mut se varmaan on totta, et tanssimaan tullut haluaa myös tanssia:)

Mut et vihaisi tanssimista... vaikea käsittää.
 
Noista perinteisistä tansseista en tiedä, mutta on hauskaa käydä tansdilattialla vähän pelleilemässä ja keksiä omia tanssityylejä. "Mörkötanssi" on esimerkiks tallinnanlaivoilla usein nähty tyyli.
 
p@ula
Noista perinteisistä tansseista en tiedä, mutta on hauskaa käydä tansdilattialla vähän pelleilemässä ja keksiä omia tanssityylejä. "Mörkötanssi" on esimerkiks tallinnanlaivoilla usein nähty tyyli.
Sehän on vaan hauskaa:)

Monesti perinteisissä tanssimusiikeissa on niin pöhköt sanat, ettei voi mitenkään kuunnella. Olis kyllä hyvä, jos joku uudistais niitä joskus:
http://kirlah-kielet.blogspot.fi/search/label/latina

Hora tarkoittaa israelilaisia tansseja. Helposti vois ajatella sen vaikkapa tunniksi, mut ne tanssithan kestävät yleensä 2-3 minuuttia... Mut liikuntaa tanssi ainakin on:)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
p@ula
Itse aina pelkään, että joku alkaa jankuttaa jotain tyyliin "no mä opetan" ja "eihän naisen tarvikaan osata kun mies vie" tms. Mutta ehkä tuo sitten kuitenkin olisi fiksuinta.
Hei, eihän tanssiin hakijalle tarvitse muuta kuin ojentaa käsi ja kävellä mukana avoimelle paikalle niin, ettei heti törmää niihin, jotka vasta aikovat lähteä liikkeelle tai miettivät, ketäkö hakisi:)

On se vähän mystinen juttu, mut niin luonnollinen, kun se musiikkihan siinä on aina pääosassa:
 
Hei, eihän tanssiin hakijalle tarvitse muuta kuin ojentaa käsi ja kävellä mukana avoimelle paikalle niin, ettei heti törmää niihin, jotka vasta aikovat lähteä liikkeelle tai miettivät, ketäkö hakisi:)

On se vähän mystinen juttu, mut niin luonnollinen, kun se musiikkihan siinä on aina pääosassa:
Ymmärsitköhän viestini nyt ollenkaan oikein? Kirjoitin, että en halua tanssia varsinkaan miesten kanssa. En halua harrastaa sellaista tanssia, jossa on ideana, että "mies vie". En osaa tanssia eikä mua kiinnosta tanssia. Nautin musiikista muilla tavoin. Ei tässä ole kyse siitä, etten tietäisi miten vosin mennä mukaan tanssimaan. Ei ole mun juttu. Mulle ei ole luonnollista tanssia miesten kanssa. Mutta enpä tosin sen vuoksi tanssipaikoissa käykään, mutta aina jossain laivan yökerhossa tms saattaa joku innostua hakemaan (en nyt keksinyt parempaa esimerkkiä kuin tuo laivan ravintola, mutta jokin vastaava, missä on myös tanssia, mutta myös jotain muuta, eli ainoa idea ei ole se tanssiminen).
 
p@ula
Sun onni on tietysti, et se sopii vaimollekin, mut... otapa vaimo ohjattavaksi, ihan vaan kävelytät häntä (yleensä nainen peruuttaa, mutta tuossa voi toki kääntää kantapäätä - askel kääntyy) ja annat musiikin viedä:

Tuohon biisiin ei ole valmiita askelia ja on paljonkin sellaisia kappaleita, mitä ei vaan voi sovittaa opittuihin askelkuvioihin tai mihinkään lajiin. Siis niitä on paljon ja monesti se soittava yhtye tekee tutusta musiikista jonku muun, joten joka kerta se musiikki on kuultava uudelleen. ikävää, että miehille on syntynyt noin vahva tunne niin ihanaa asiaa kohtaan:-(

Mitä vaimo tuumasi parikävelyn jälkeen?
 
On toki eroa siinä, mitä joku odottaa toiselta. Mut kun sanoo et ei osaa, ei kukaan vaadikaan mitään erityistä. Kunhan nainen seuraa, eikä ala viemään, vaikka haluaisikin opettaa.


Näitä kun katselee, kuvittelee, että jokainen osaa lapsesta asti kaiken - voi osatakin, mutta ei kukaan mitään esitystä vaadikaan, jos hakee tanssimaan. Mut se varmaan on totta, et tanssimaan tullut haluaa myös tanssia:)

Mut et vihaisi tanssimista... vaikea käsittää.
Lambada on yksi kaikkein helpoimmista tansseista ikinä, jalat vain tamppaa paikallaan ja lantio menee puolelta toiselle yy kaa koo :D Jessus tuota opetin pitkään nuorisotalolla -80 luvulla :D
 
Sehän on vaan hauskaa:)

Monesti perinteisissä tanssimusiikeissa on niin pöhköt sanat, ettei voi mitenkään kuunnella. Olis kyllä hyvä, jos joku uudistais niitä joskus:
http://kirlah-kielet.blogspot.fi/search/label/latina

Hora tarkoittaa israelilaisia tansseja. Helposti vois ajatella sen vaikkapa tunniksi, mut ne tanssithan kestävät yleensä 2-3 minuuttia... Mut liikuntaa tanssi ainakin on:)
Israelissa se on Horah. Hora tarkoittaa monessa maassa piiritanssia kuten myös jiddish kulttuurissa. Klezmer ja horah on ihan mieletön yhdistelmä
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Mulla ei ole kykyä oppia tanssiaskelia. Ainut tanssi jota pikkuisen opin oli "laatikkovalssi" lukiossa, jossa mennään sellainen neliömäinen kuvio...sitäkään en oppinu kunnolla, mutta esim. tavallinen valssi ihan mahdotonta. En vaan opi askelia, ei ole rytmitajua sikäli. Sama korttipeleissä, en kykene niitä käsittämään. Tykkään musiikista. Ja joo, en ole tyhmä, yliopisto käytynä.
 
p@ula
Mulla ei ole kykyä oppia tanssiaskelia. Ainut tanssi jota pikkuisen opin oli "laatikkovalssi" lukiossa, jossa mennään sellainen neliömäinen kuvio...sitäkään en oppinu kunnolla, mutta esim. tavallinen valssi ihan mahdotonta. En vaan opi askelia, ei ole rytmitajua sikäli. Sama korttipeleissä, en kykene niitä käsittämään. Tykkään musiikista. Ja joo, en ole tyhmä, yliopisto käytynä.
Niin, eiköhän suurin syy on siinä kouluopetuksessa... Jos opettajilta edes olis vaadittu jotain taitoa ennen kun pääsevät porukoita johtamaan, eikä vaan ....

Tai sit on ollut huonot biisit.
Katso:
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä