Teepuuöljy

  • Viestiketjun aloittaja teepuu
  • Ensimmäinen viesti
Mari -76
Toimiiko mihin? Senhän pitäisi auttaa suunnilleen kaikkeen - korvatulehdukseen, hiivasieneen, akneen, päätäihin, kutinaan. Ja lisäksi sitä voi käyttää huuhteluaineena ja yleisesti siivouksessa.

Mulla on aina matkalla mukana pikku pullo. Sillä voi desinfioida haavat ja käyttää muutenkin melkein mihin vain.
 
teepuu
Oriflamelta saa myös. Finneihin ainakin käytetään =) Vasta ostin omani, tämä on ehkä jopa auttanut :eek: Yleensä nimittäin mitkään kuivatusgeelit ei tehoa mulle kun mun finnit on niin syvällä.
 
teepuu
Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:
Toimiiko mihin? Senhän pitäisi auttaa suunnilleen kaikkeen - korvatulehdukseen, hiivasieneen, akneen, päätäihin, kutinaan. Ja lisäksi sitä voi käyttää huuhteluaineena ja yleisesti siivouksessa.

Mulla on aina matkalla mukana pikku pullo. Sillä voi desinfioida haavat ja käyttää muutenkin melkein mihin vain.
Ihan totta? Vau :D Minä en ollut kuullut kuin finneistä ja siitäkin vain vähän.
 
luontaistuotekaupoista hankkinut
Luontaistuotekaupoista sitä ainakin saa. Mulla on toiminut tulehtuneisiin finneihin hyvin. Mutta kyllä siitä on kaikkeen muuhunkin desinfiointiin yms. Hajusta toiset tykkää, toiset ei.
 
Se on ihmeainetta, mulla on käytössä lapsille sellainen shamppoo - jossa tätä ainetta on tietty sopivasti koska itse laimennettomana se on myrkkyä - sillä shamppoolla meidän neljällä lapsella ei ole ollut koskaan täitä. Ihmeellistä vaikka ennen joulua pahimpana täiaikaan tuli alvariinsa reissuvihkon välissä lappuja koulusta.
Täit ei tykkää yhtään teepuu-uutteesta
Täällä kun sitä ei saa mainostaa mistä sitä saa niin jos joku haluaa tietää voi yksityisviestillä kysyä.
 
ap
Onko ne aina tuollaisissa pikkupulloissa vai onko samaa ainetta laimennettuna tai muuten isommassa? Tykästyin nimittäin kovin, tuntuu olevan eka aine mikä mun finneihin todell toimii ja jos sitä voi vielä käyttää muuhunkin..
 
JOSSUU
Teepuuöljy toimii erinomaisesti varsinkin finneihin. Tässä luettelo miten teepuuöljyä käytetään ja mihin se vaikuttaa.

TEEPUUÖLJYN KÄYTTÖVINKKEJÄ

Pienet haavat:
Puhdista huolellisesti, sivele sen jälkeen haavalle puhdasta Tea Tree -öljyä 2-3 kertaa päivässä.

Finnit:
Sivele paikallisesti puhtaalla Tea Tree -öljyllä. Suuremmat ihoalueet: kostuta pumpulituppo haalealla vedellä, tiputa sille runsaasti Tea Tree -öljyä ja pyyhi tupolla ihoa.

Yskänrokahtuma:
Sivele puhdasta Tea Tree -öljyä, mieluiten heti kun ensimmäiset oireet tuntuvat. Toista käsittely 3-4 kertaa päivässä niin kauan kuin tarpeellista.

Hyönteisten puremat:
Sivele puhdasta Tea Tree -öljyä puremaan, jolloin turvotus ja/tai kutina vähenee.

Punkit:
Tiputa puhdasta Tea Tree -öljyä punkin päälle, odota muutama minuutti ja irrota sitten varovasti.

Tukkoinen nenä:
Lisää 15 tippaa Tea Tree -öljyä litraan kuumaa vettä ja hengitä höyryä syvään. Voit vaihtoehtoisesti lisätä saman määrän öljyä aromilamppuun ja jättää sen palamaan makuuhuoneeseen yöksi.

Kurkunärsytys:
Lisää 5-10 tippaa Tea Tree -öljyä puoleen lasiin haaleaa vettä ja kurlaa aamuin illoin.

Hilse:
Lisää 5 tippaa Tea Tree -öljyä shampooseen. Jälkikäsittelynä levitä hiuksiin liuosta, jossa on 1 dl haaleaa vettä ja 15 tippaa Tea Tree -öljyä, anna vaikuttaa n. 3 minuuttia ja huuhtele pois.

Lievät palovammat:
Huuhtele kylmällä vedellä, sivele välittömästi päälle puhdasta Tea Tree -öljyä.

Auringonpolttama iho:
Tea Tree -öljy lievittää kirvelyä, rauhoittaa ihoa välittömästi ja vähentää punoitusta.

Känsät:
Sivele puhdasta öljyä kahdesti päivässä kunnes känsä on poissa.

Hiusten lähtö:
Lisää 15 tippaa puhdasta Tea Tree -öljyä kahvikupilliseen vettä ja levitä pestyihin hiuksiin. Anna vaikuttaa 2-3 minuuttia, huuhtele pois.

Halkeilevat kantapäät:
Käytä jalkakylpyä, jossa on 30 tippaa öljyä.

Kuivat kädet, rohtumat:
Iltaisin tiputetaan ensin puhdasta Tea Tree -öljyä rohtumaan, sen jälkeen levitetään paksu kerros Tea Tree -emulsiota ja peitetään laastarilla tai käytetään puuvillakäsineitä.

Jalkahiki:
Käytä jalkakylpyä, jossa on 30 tippaa puhdasta Tea Tree -öljyä.

HUOM:
100 % Tea Tree -öljy voi ärsyttää silmiä.
 
NamiNami Varpaat
Kannattaa kysyä lähimmältä jalkahoitajalta <3

Meiltä löytyy 100% luonnollinen teepuu-uute sekä erittäin loistava Teepuu jalkavoide (sensitive) johon lisätty islanninjäkälää. Täydellinen kosteutus ja rauhoittava vaikutus ärtyneellekin iholle. Sienijaloille ja kynsille loistavaa hoitoa.

Jalkahoitola NamiNami Varpaat Tampereen Kaleva.
Tervetuloa! :)
www.naminamivarpaat.fi
 
vierailija
Yritin käyttää teepuuöljyä hormonaalisen aknen hoitoon. Käytännössä naama räjähti aina kuukautisten aikaan. Öljy kuivatti kyllä finnejä tehokkaasti, mutta ei poistanut ongelmaa. Kokeilin myös teepuusaippuaa (saaren taika) ja iho tasoittui huomattavasti. Enää ei ole tullut ainuttakaan finniä ja ihoni on ekaa kertaa ikinä sileä. Kokeilin teepuuöljyä myös hyttysten karkoittamiseen ja se ei ollut kovin tehokasta. Lähinnä karkoitin ihmiset ympäriltäni. Jatkan kuitenkin teepuuöljyn lisäämistä samppooseen välillä, sillä se auttaa pitämään päänahan hilseettömänä.
 

Yhteistyössä