Teini jäi kiinni näpistyksestä, kaveriporukka hajosi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tuttavani teini-ikäinen tytär jäi kiinni näpistyksestä. Shokki oli iso vanhemmille koska ostavat tyttärelle kaiken tarvittavan. Näpistely paljastui olevan kaveripiirin "tapa", eli siellä oli yksi teini aloittanut sen ja muut tyhmyyksissään tehneet perässä ilmeisesti jo useita kuukausia. Ongelma ei ollut kuitenkaan pelkästään itse näpistys, vaan se että erään teinin vanhemmat soittivat sille kiinnijääneen vanhemmille ja ilmoittivat tienneensä koko ajan näpistyksistä! Yksi teineistä oli uskoutunut vanhemmilleen tästä tavasta ja he olivat tienneet siitä koko ajan mutta vaienneet. Kun varkaus tapahtui, puhelinsoitto näpistävän vanhemmille levitti tiedon kulovalkean tavoin tästä "uskoutumisesta" ja nyt tämä vanhemmilleen kertonut on eristetty ulos kaveripiiristä!

Miten olisitte toimineet itse tässä tilanteessa? Ulosjätetty teini itkee nyt äitinsä mukaan joka päivä kun on jäänyt ilman kavereita. Hänen vanhempansa eivät ole asiasta moksiskaan, näpistelijän vanhemmat taas puolestaan ovat vihaisia kaikille osapuolille ja muut teinit vihaisia tälle joka meni kertomaan vanhemmilleen. Miten selvittäisitte asian?
 
vierailija
En mä tiedä miten tuota selvittää... ei kai se sen vanhemmilleen kertoneen vika ole, jos joku kärähtää näpistelystä.
Ompa vitun tyhmiä teinejä.
Jatkan vielä sen verran että tämä paikkakunta on pieni joten kaveripiiriäkään ulkopuolelle jätetyn tytön on hankala vaihtaa. Minun käy sääliksi tuota teiniä koska hän on muutenkin ollut koulukiusattu. Tapahtunut ei varmasti helpota tämän teinin elämää saati koulunkäyntiä, nyt omat kaveritkin ovat kääntäneet selkänsä.
 
Sääliks käy tyttöä. Kyl itekin harrastin tota näpistelyä aikoinaan . Ei kukaan kuitenkaan ketään houkutellut mukaan ja jokanen vastas itestään. Mut sääntö oli se ettei kenestäkään kerrota... eikä lukaan kertonut vaikka joskus joku kiinni jäi.

Noi on nuoruuden typeryyksiä mut kaveri piireisiso juttu. Ehkä asia unohtuu pian ,pahimmast tapauksessa ei ja saa huonon leiman otsaansa. Meijän koulus oli yks tyttö joka menetti parhaat ja ainoot kaverinsa kun petti ystävänsä .siinä se sitten viimeset 2v koulussa YKSIN... kyllä sääliks kävi

Vanhemmille,opettajille jne (aikuidille) kavereiden töppäilystä kertominen on vakava "rikos" nuorena. ainkin näin muistan mun nuoruudessa olleen.
 
vierailija
Se on vasikka. Se on pahinta mitä voi kukaan tehdä...Jokanen tietää että kaikki joutuu ongelmiin kun 1 ei osaa pitää turpaansa kiinni tai sen vanhemmat ei osaa. Sen jatkuuks kaveruus enää koskaan päättää neuvosto. Noin se meni aikanaan ja niin se menee edelleen.
 
vierailija
Minä olen ollut myös piireissä joissa kaverit näpistelivät. Itse olin sen verran jänishousu etten uskaltanut.

Minäkin kerroin äidille näistä touhuista. Äiti tietty yritti puhuttaa kavereiden vaihtoon, mutta neuvoi myös miten minun tulee toimia kun kaverit varastaa (pysyä kaukana tilanteessa, pitää kädet näkyvillä jne.). Kun kaverit jäi kiinni, äiti vaan haki mut sieltä ostoskeskuksesta kotiin kun olin ainoa jota ei vartijat vieneet.

Onneksi oli äiti johon pystyi luottamaan.
 
vierailija
Jos se katotaan että se on tosi tyhmä ja voi puhua sellasia mitä ei sais mutta ei tahallaan niin se asia voi tavallaan olla siinä. Tavallaan tarkottaa sitä mitä se tarkottaa eli pitää todistaa ja tehdä juttuja että luottamus palaa. Se ei palaa koskaan ihan kaikilla kokonaan ja tälläsistä tapauksista riidellään ihan hirveesti.
 
Ite en kyl koskaan kertonu muista mitään olin tosi tarkka siinä etten "vasikoi" ketään . Se oli itelle semmonen iso asia millä mitattiin luottamusta kavereiden keskuudes. Muistan pari kaveria jotka ilmotti musta ku olin alaikäsenä juomassa ja kannoin kaunaa niille siitä hyyyviiin pitkääään ja kun tiesin et ne henkilöt oli ite juomas sillon myös :D tunsin itteni niin petetyks .
 
vierailija
niiden toisten vanhempien olis pitäny heti kertoa kun saivat tietää, samoin kiinni jääneen lapsen vanhempien olis kuulunut pitää suunsa kiinni mistä tiesivät et ei ollut ainoa kerta.
ihme väkeä.

nuori taas toimi oikein kun kertoi joten vanhemmat tässä törppöjä on olleet

ja ehkä nuorelle ihan hyvä et pääsee eroon tuosta porukasta, toivottavasti löytyy uusia kavereita, vaikka nyt tuntuukin ettei niitä ole tarjolla.
 

Yhteistyössä