Terveellinen aamiainen -valokuvissa mua pännii yks asia



Jos kuva on tarkoitettu suomalaisille, niin kotimaisia tuoreita mansikoita ja mustikoita saa vain kesällä. Näyttäähän tuoreet marjat hienoilta, mut miksei silti voisi laittaa pakastemarjojen kuvia? Vai pitääkö tässä jotain puolalaisia marjoja ruveta ostamaan?

Onneks joissain kuvissa on kiivejä ja banaaneja.
 
vierailija
Enpä söisi kun kuvassa on kaksi ruskeaa palasokeria - niissä on glutamiinihappoa ja glysiiniä, joista menee maha kipeeksi. Tuoremehu vois olla luomua, mut ainoastaan vaikkapa rahkan mausteena, ei juomana. Askorbiinihappoa siinä ei saa olla yhtään. Ja mysli täytyy olla tietenki luomua. Marjat syön jäätelössä, jonka teen itse, jos en saa kaupasta kunnollista. Banaanista tulee päivässä liikaa hiilaria, mut jos kaliumvarastot alkaa olla tyhillään, täytyy se korjata banaanilla. Pieni peruna päivässä riittää korvaamaan se, mutta peruna on omasta kellarista, luomurosamundaa. Kananmunia kolme munakkaaseen aamulla luomukerman kera, pärjää siis tuhtisti koko päivän noilla eväillä, mut liian vähän siinä on proteiinia:-(

Ei se sovi kaikille muille mitenkään. Muuan "vaivainen" oli vastannut 2013 sairaiden palstalla näin:

"Kannattaa teidän kummankin lueskella ravinto osiosta ohjeita ruokavalio hoitoon, eli kannatta jättää heti kaikki viljatuotteet ja lisätty sokeri pois ruokavaliosta, noin niin kuin ensi apuna. Ja sitä jatkaa ainakin muutaman kuukauden ajan. Kannattaa vältellä myös raakoja kasviksia, syödä vain joko kevyesti tai kokonaan kypsennettyinä. Ei perunaa! Eikä muitakaan runsaasti tärkkelystä sisältäviä. Myös kasvikset joissa on selvästi siemeniä, esim.tomaatti kokonaisena voi olla joillekin hankala, kun siemenet raapii rikkinäistä suolen pintaa ja entisestään aiheuttaa ongelmia (toisaalta tomaatin voi syödä vaikka ilman sitä siemenosiota). Kohtalaisen paljon pitää myös muistaa juoda vetta ja ruokaan voi lisätä aika reippaasti suolaa (mieluummin ruususuolaa tai merisuolahiutaleita) jotta kropan kivennäistasapaino paranee, kun kaikki tulee vetenä ulos. Mutta vaikka lääkärit kuinka sanoo, että syömisillä ei ole mitään väliä, niin on sillä! Yks mikä kannattaa kans muutta on maitotuotteet, joko kokonaan pois, mutta ainakin vähintään vähälaktoosisiksi tai laktoosittomiksi."
 
Enpä söisi kun kuvassa on kaksi ruskeaa palasokeria - niissä on glutamiinihappoa ja glysiiniä, joista menee maha kipeeksi. Tuoremehu vois olla luomua, mut ainoastaan vaikkapa rahkan mausteena, ei juomana. Askorbiinihappoa siinä ei saa olla yhtään. Ja mysli täytyy olla tietenki luomua. Marjat syön jäätelössä, jonka teen itse, jos en saa kaupasta kunnollista. Banaanista tulee päivässä liikaa hiilaria, mut jos kaliumvarastot alkaa olla tyhillään, täytyy se korjata banaanilla. Pieni peruna päivässä riittää korvaamaan se, mutta peruna on omasta kellarista, luomurosamundaa. Kananmunia kolme munakkaaseen aamulla luomukerman kera, pärjää siis tuhtisti koko päivän noilla eväillä, mut liian vähän siinä on proteiinia:-(

Ei se sovi kaikille muille mitenkään. Muuan "vaivainen" oli vastannut 2013 sairaiden palstalla näin:

"Kannattaa teidän kummankin lueskella ravinto osiosta ohjeita ruokavalio hoitoon, eli kannatta jättää heti kaikki viljatuotteet ja lisätty sokeri pois ruokavaliosta, noin niin kuin ensi apuna. Ja sitä jatkaa ainakin muutaman kuukauden ajan. Kannattaa vältellä myös raakoja kasviksia, syödä vain joko kevyesti tai kokonaan kypsennettyinä. Ei perunaa! Eikä muitakaan runsaasti tärkkelystä sisältäviä. Myös kasvikset joissa on selvästi siemeniä, esim.tomaatti kokonaisena voi olla joillekin hankala, kun siemenet raapii rikkinäistä suolen pintaa ja entisestään aiheuttaa ongelmia (toisaalta tomaatin voi syödä vaikka ilman sitä siemenosiota). Kohtalaisen paljon pitää myös muistaa juoda vetta ja ruokaan voi lisätä aika reippaasti suolaa (mieluummin ruususuolaa tai merisuolahiutaleita) jotta kropan kivennäistasapaino paranee, kun kaikki tulee vetenä ulos. Mutta vaikka lääkärit kuinka sanoo, että syömisillä ei ole mitään väliä, niin on sillä! Yks mikä kannattaa kans muutta on maitotuotteet, joko kokonaan pois, mutta ainakin vähintään vähälaktoosisiksi tai laktoosittomiksi."
Mä pyysin sua poistumaan mun ketjuista. Voisitko kunnioittaa mun toivetta?
 
vierailija
Mä pyysin sua poistumaan mun ketjuista. Voisitko kunnioittaa mun toivetta?
En edes huomannut, että on sun ketju minne kiroitin. Luulin olevani lasten asioista kiinnostuneiden palstalla, mutta kai ne muut sitten kunnioittaa sun toiveita? Onpa erityisasema sulla, ei voi muuta sanoa. Tukka nousee pystyyn, mitä sie näillä ketjuillas sitten teet? Mikä siinä kommentissa oli sopimatonta, selvittäköön joku muu..
 
Sinä et käsittääkseni ole mode, etkä omista yksinoikeudella ketjuja, jotka olet julkiselle palstalle avannut.
Totta. Mutta jos paulalla olisi yhtään tilannetajua tai aikuismaista käytöstä niin kunnioittaisi mun toivetta. Mä en halua joka ketjuun vuorovesi-fosfaattiluentoa.

Mua on pyydetty olemaan Milannan ketjuista pois, kun kritisoin hänen kasvatusjuttuja. Olen pysynytkin pois.
 
vierailija
Eihän nuo edes ole tavallisia mustikoita vaan pensasmustikoita. Mutta noita mustikoita ja mansikoita saa kaupasta aika pitkän kauden, paljon kauemmin kuin kotimaista marjaa.

Mutta syökö joku aamupalalla kerralla niin mysliä, sämpylää (vai mikä pulla siinä on?) ja vielä aamupalakeksejä? Hotelliaamiaisella tulee ahmittua monenmoista, mutta en sielläkään kyllä ota sämpylää/leipää ja mysliä samalla aamiaisella.
 
En edes huomannut, että on sun ketju minne kiroitin. Luulin olevani lasten asioista kiinnostuneiden palstalla, mutta kai ne muut sitten kunnioittaa sun toiveita? Onpa erityisasema sulla, ei voi muuta sanoa. Tukka nousee pystyyn, mitä sie näillä ketjuillas sitten teet? Mikä siinä kommentissa oli sopimatonta, selvittäköön joku muu..
Mulla ei ole erityisasemaa täällä. Mutta sä olet niin monta kertaa häiriköinyt mun ketjuissa että luulisi sun älyävän olla jo pois.

Käyttäydy, aikuinen ihminen.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
vierailija
Mulla ei ole erityisasemaa täällä. Mutta sä olet niin monta kertaa häiriköinyt mun ketjuissa että luulisi sun älyävän olla jo pois.

Käyttäydy, aikuinen ihminen.
Et sinä voi kontrolloida muita ihmisiä.
Sinä olet päättänyt olla kirjoittamatta Milannan ketjuihin koska hän ei mielipiteistäsi tykkää, good for you.
Et voi sitä silti vaatia muilta,vaikka itse tekisit niin.

Tämä on mielipidepalsta.
Vaikka Paulan mielipiteet ja viestit ovatkin sekavia ja harvoin liittyvät millään tavalla aiheeseen, et sinä voi Paulaa kontrolloida.
Modejen tehtävä on huolehtia häiriköistä, Paula ei kyllä ole häiriköinyt ketään.
 
vierailija
Et sinä voi kontrolloida muita ihmisiä.
Sinä olet päättänyt olla kirjoittamatta Milannan ketjuihin koska hän ei mielipiteistäsi tykkää, good for you.
Et voi sitä silti vaatia muilta,vaikka itse tekisit niin.

Tämä on mielipidepalsta.
Vaikka Paulan mielipiteet ja viestit ovatkin sekavia ja harvoin liittyvät millään tavalla aiheeseen, et sinä voi Paulaa kontrolloida.
Modejen tehtävä on huolehtia häiriköistä, Paula ei kyllä ole häiriköinyt ketään.
Fiksu ihminen osaisi silti lopettaa eikä vaan jatkaa.
 
vierailija
Mua pännii pari muuta:
- tuossa kuvassa on ihan liian suuri määrä sokeria
- tuo ei näytä hyvän makuiselta... jollekin muulle varmaan herkkua, mutta en mä pysty syömään happamia tuotteita heti aamusta, ja näihin valitettavasti kuuluu hapanmaitotuotteet, marjat ja moni hedelmä
 
9mmmm
no mun mielestä toi näytti aika kuivalle aamiaiselle ja itte ei kyl kuivaa ruokaa pysyt juuri aamul syömään just joku puuro ja marjat parempi ja hyvä mehu. on toki sitten sellasiaaa hienoi aamiaisia hotelleissa mut niissäkin on jotenkin enenmmän kaikkee kuin tuos tietty :D... mut ei noita leseitä itte noin kuivakkaasti pystyisi syömään
 
Jos viitsii vähänkään tutkia kuvaa, huomaa että aamiainen on katettu enemmän kuin yhdelle.
Sitäpaitsi, kai jokainen tajuaa, että kaikki mikä pöydälle katetaan, ei päädy aina suuhun. Osa ruuista menee tietysti takaisin jääkaappiin tai kaappiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä