Tietääkö kukaan millon peruskoulu alkaa syksyllä? Ja onko kauhea jos lapsi alottaaki esim. viikkoa myöhemmin?

  • Viestiketjun aloittaja "hömppö"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";22840038]Asutko itsekin siellä, missä epäilet mun asuvan vai mistä tiedät millon alkaa? :D *heräsi uteliaisuus* ;)

Voi, oispa ihana jos koulut alkais tuolloin niin ei tarvis lasten olla kuin yhden viikon pois koulusta :)[/QUOTE]

Asuin joskus siellä, en enää. :) Olisitko joskus pinoutunut johonkin paikkakunta galluppiin kun on jäänyt mieleen, vai mistähän mä se muistan... Mä googletin tuon tiedon laittamalla *piip* (=paikkakunnan nimi) koulujen loma-ajat 2011, ja se vei kaupungin sivuille, sieltä löytyi tuo tieto. :)
 
"a p"
[QUOTE="vieras";22840058]Tuolloin alkaa.

Perusopetus
Syyslukukausi 10.8.2011–22.12.2011
Syysloma 17.10.2011–21.10.2011
Kevätlukukausi 9.1.2012–2.6.2012
Talviloma 27.2.2012–2.3.2012
Helaloma 18.5.2012[/QUOTE]

Tää oli siis tampereen alkamisajankohta ilmeisesti? Millonkas siellä päästään kesälomalle tänä vuonna tiedätkö? Me ei siis asuta tampereella. Ajattelin, että jos siellä päästään samaan aikaan ku meillä niin sillon kai meilläki alkaa tuolloin 10.8 koulut.
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;22840071:
Asuin joskus siellä, en enää. :) Olisitko joskus pinoutunut johonkin paikkakunta galluppiin kun on jäänyt mieleen, vai mistähän mä se muistan... Mä googletin tuon tiedon laittamalla *piip* (=paikkakunnan nimi) koulujen loma-ajat 2011, ja se vei kaupungin sivuille, sieltä löytyi tuo tieto. :)
Voi olla, että oon pinoutunut, en muista kyllä että oisin :O Sano suunta mitä tarkotat? :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22840058]Tuolloin alkaa.

Perusopetus
Syyslukukausi 10.8.2011–22.12.2011
Syysloma 17.10.2011–21.10.2011
Kevätlukukausi 9.1.2012–2.6.2012
Talviloma 27.2.2012–2.3.2012
Helaloma 18.5.2012[/QUOTE]


[QUOTE="a p";22840082]Tää oli siis tampereen alkamisajankohta ilmeisesti? Millonkas siellä päästään kesälomalle tänä vuonna tiedätkö? Me ei siis asuta tampereella. Ajattelin, että jos siellä päästään samaan aikaan ku meillä niin sillon kai meilläki alkaa tuolloin 10.8 koulut.[/QUOTE]

Tampere juu.
Kesäloma alkaa 2.6.

Missä itse asut?
 
Kannattaa myös huomioida se, että ensimmäisellä kouluviikolla jaetaan istumapaikat. Poissaoleva lapsi saa lähes aina sen huonoimman paikan, yläasteella paikat menee yleensä ihan niin, että mennään vaan istumaan, ala-asteella voi tosin olla, että opettajakin on määräämässä sitä jakoa. Tällainen istuinpaikkajuttu kuulostaa varmaan tosi pikkujutulta, mutta lapselle voi olla iso juttu.
 
"ope"
Mun mielestä on sentään hyvä että ap on kiinnostunut asiasta! Yläkoulun puolella olen töissä ja näen siellä ihan liikaa tapauksia, joissa vanehmpia ei yhtään kiinnosta, vaikka lapsi olisi loman takia viikon pois ja luvatut koulutyöt on tekemättä.
 
[QUOTE="a p";22839899] Viikkoa aikasemmin ei voida lähteä koska hinnat on sillon niin paljo korkeammat (2617eur vs. 3236eur)[/QUOTE]

Nuo hinnat voi vaihdella usein, kannattaa seurata hintoja ihan päivittäin, voi tulla muutoksia hintoihin. Saako udella minne päin olisitte lähdössä?
 
[QUOTE="a p";22840116]Voi olla, että oon pinoutunut, en muista kyllä että oisin :O Sano suunta mitä tarkotat? :D[/QUOTE]
Mistähän mä sitten tiesin, tai luulen tietäväni... Siitä on jo useita tuosta mun "muistamastani" ketjusta vuosia kyllä, itsekin asuin siellä vielä. Pohjois-Pohjanmaalla. :)
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;22840200:
Mä perun puheeni, katsoinkin väärin.:ashamed: Löytyisikö tieto Wilmasta? Täällä meidän paikkakunnalla löytyy.
paikkakunta on varmaan oikea sulla sitte :) Äh, nyt vaivaa mistä sen tiesit :D

Meiltä muuten meni äsken sähköt, siksi niin hidas vastaaminen :kieh:
 
Ärrimiau
Ehdottomasti kannattaa mennä ekalle luokalle heti ekana päivänä. Meillä sairastui ekan päivän jälkeen viikoksi ja kun meni takaisin, niin oli jäänyt paljosta paitsi. Koulun kirjoittamattomista säännöistä ei tiennyt mitään, kaveripiirit olivat muodostuneet jo, jäi yli vuodeksi ilman kavereita ja muutkin asiat tökkivät. Varsinaisessa oppimisessa ei tullut aukkoa, sillä eihän sen eka viikon aikana vielä oltu oppimisen tahtiin päästy, mutta se viikko oli opeteltu koulun arkea.
 
juuh
[QUOTE="a p";22840082]Tää oli siis tampereen alkamisajankohta ilmeisesti? Millonkas siellä päästään kesälomalle tänä vuonna tiedätkö? Me ei siis asuta tampereella. Ajattelin, että jos siellä päästään samaan aikaan ku meillä niin sillon kai meilläki alkaa tuolloin 10.8 koulut.[/QUOTE]

Lukuvuoden koulutyö päätetään kaikissa kouluissa lain mukaan viikon 22 viimeisenä arkipäivänä.

Koulun aloitukseen vaikuttaa muut vapaapäivät, kuten syysloma, joululoma, mahdolliset lauantaityöpäivät ym.

Koulun työajat löytyy oman kunnan nettisivuilta, monissa kunnissa työajat on jo päätetty seuraavalle lukuvuodelle.
 
juuh
[QUOTE="a p";22840269]No voin kai mä sen sanoa: kanadaan :)[/QUOTE]

Onko toi lentohinta koko porukalta, siis useamman ihmisen hinta? Eihän tuo 500€ nyt mikään kauhea hinta-ero ole isomman porukan matkoista.
 

Yhteistyössä