Timo Soini kertoi haluavansa itselleen etuuksia, rahaa ja valtaa

  • Viestiketjun aloittaja sen on huomannut
  • Ensimmäinen viesti
sen on huomannut
Vs: 2016-02-04 YLE: Paavo Väyrynen perustaa uuden puolueen
« Vastaus #378 : 05.02.2016, 23:14:34 »

" Minulle Timo Soini on aina ollut erittäin avoin ja rehellinen. Olen puhunut Soinin kanssa naamatusten tasan yhden kerran ja hän kertoi minulle täysin avoimesti ja rehellisesti omat tärkeimmät arvonsa (raha ja henkilökohtainen valta) ja miten hän aikoo edistää niitä arvoja (kahmimalla niitä itselleen kaikin tavoin).

Muistaakseni sinäkin, Matias, olit läsnä samassa tilaisuudessa: persujen ek-vaalivalvojaisissa 2007 Zetorissa. Tulos oli persuille hyvä, vaikka Jussi ei silloin vielä päässytkään eduskuntaan. Muistaakseni me kaksi kannoimme yhdessä Jaskan sieltä taksiin. Sitä en muista, olitko sinä vielä samassa pöydässä jatkoilla siinä aukion toisella puolella olleessa baarissa, kun Timo Soini tuli suomensisulaisten pöytään lohduttamaan Jussia.

Timo Soini kertoi Jussille ja kaikille pöydässä istuneille sisulaisille ehdokkaille ja tukiryhmäläisille seikkaperäisesti, että politiikassa on tärkeintä pitkäjänteisyys ja oman vuoron odottaminen. Pitää mennä kunnallisvaalien kautta. Kaupunginvaltuutettuna saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja. Sitten pääsee eduskuntaan ja saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja ja valiokuntapaikkoja ja hallintoneuvostopaikkoja ja eläkkeitä. Jos on oikein hyvä säkä, niin pääsee ministeriksi, ja silloin saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja ja ministerimersun ja suojatyöpaikkoja. Tai jos pääsee mepiksi, saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja ja eurosuojatyöpaikkoja.

Timo Soini piti pöydässä istuneille pitkän puheen, jossa hän korosti rahaa ja etuja ja oman vuoronsa odottamisen tärkeyttä, jotta pääsee hillotolpalle. Minua nauratti silloin, koska ajattelin, että toihan on aivan tyhmä äijä kun tulee Suomen Sisun kansallismielisen eliitin ykkösjätkille ja syvimmille aatteen miehille luennoimaan rahoista ja hillotolpista. Soinin puheet kuulostivat aivan siltä kuin helvetin huono lomaosakekauppias olisi myymässä isänmaataan.
Minun mielestäni kansallisuusaatteen läpitunkemille aktivisteille olisi tietenkin pitänyt luennoida vaikutusmahdollisuuksista ja isänmaan pelastamisesta eikä omasta perseestä ja rahasta.

Todistetusti Timo Soini oli oikeassa: samassa pöydässä istuneet sisulaiset ehdokkaat kuulivat nämä samat puheet ja noudattivat Timon ohjeita. He ovat nyt hyvinkin korkeissa ja kovapalkkaisissa asemissa. Minä olin väärässä: isänmaata ei ole pelastettu vaan se on tuhottu.

Minulle oli tuon illan (v. 2007) jälkeen ilmiselvää, että Timo Soinilla ei ole minkäänlaisia aatteellisia arvoja tai tavoitteita, joten häneen ei voi luottaa missään asiassa. Mutta ei Timo Soini minua ole pettänyt: hän on toiminut täsmälleen niin kuin jo vuonna 2007 kertoi tulevansa toimimaan eli haalinut rahaa ja henkilökohtaista valtaa itselleen häikäilemättä.

Puhuessani Soinin petoksesta tarkoitan vuoden 2015 hallitusneuvotteluja, joissa Soini (puhuttuaan ensin Sipilän ja Stubbin kanssa ja tietoisena siitä, että Stubb on sopinut EU:n isojen poikien kanssa, että Suomi tulee ottamaan rikkautta rajattomasti) jätti ottamatta hankalan sisäministerin salkun ja pakeni itse ulkoministeriksi ja laittoi lellikkipoikansa Niinistön puolustusministeriksi.

***

Kaikkien paukkujen keskittäminen persuihin oli Jussi Halla-ahon strateginen valinta, jota fanit suuresti noudattivat. Tavoitteena oli päästä yhdessä puolueessa sellaiseen asemaan, josta käsin poliittinen vaikuttaminen olisi mahdollista. Ajatus oli ihan perusteltu, mutta minä näin heti alusta asti, että suunnitelmassa olisi ainakin yksi heikko lenkki: Timo Soini, joka tulisi aivan takuuvarmasti pettämään.

Jussi Halla-ahon mestarillinen suunnitelma toimi siinä mielessä, että PS todellakin pääsi hallitukseen ja nuivat todellakin pääsivät lähes vaikuttavaan asemaan puolueen sisällä. Timo Soini piti kuitenkin hallitusneuvotteluissa ja harjauksella huolta siitä, että mitään todellista vaikuttamista ei ole tapahtunut eikä tule tapahtumaan.

Jos PS olisi vaatinut sisäministerin salkun, sisäministerinä olisi saattanut tiukan paikan tullen olla sellainen henkilö, joka olisi pistänyt rajat kiinni syksyllä edes viikoksi. Tällä olisi saattanut olla ratkaiseva vaikutus Suomeen tulleiden määrään. Teko olisi saattanut käynnistää ketjureaktion, joka olisi kaatanut koko EU:n, joten siitäkään syystä kukaan EU:n tulevaisuudesta taloudellisesti riippuvainen ihminen tai meppi ei ehkä olisi halunnut tätä.

Jussi Halla-ahon mestarillinen suunnitelma on johtanut tilanteeseen, jossa PS on hallituksessa Stubbin ja Sipilän kansainvaelluspolitiikan takuumiehenä. Oppositiossa ei ole yhtään puoluetta, jonka kannatuksen lisääntymistä hallituksen tarvitsisi pelätä. PS on siis hallituksessa panttivankina syömässä omaa kannatustaan ja edistämässä Suomen tuhoa. Koska Soini. Yksittäisten PS-kansanedustajien hyvätkin aloitteet ovat vain surullinen muistutus siitä, että Soini harjaa loppupeleissä kaiken.

Jossittelu on tietenkin turhaa. Emme voi tietää, olisiko mikään vaihtoehtoinen toimintamalli johtanut erilaiseen lopputulokseen. Ehkä ei.

Nyt pitäisi miettiä, miten tästä eteenpäin. Minun mielestäni kaikkien itseään kunnioittavien nuivien kansanedustajien pitäisi tehdä väyryset ja pistää painetta Soinin suuntaan, jotta PS ryhtyisi puolueena viimeinkin tekemään sitä mitä äänestäjät ovat halunneet. "
 
ydinkohdat
Timo Soini kertoi Jussille ja kaikille pöydässä istuneille sisulaisille ehdokkaille ja tukiryhmäläisille seikkaperäisesti, että politiikassa on tärkeintä pitkäjänteisyys ja oman vuoron odottaminen. Pitää mennä kunnallisvaalien kautta. Kaupunginvaltuutettuna saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja. Sitten pääsee eduskuntaan ja saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja ja valiokuntapaikkoja ja hallintoneuvostopaikkoja ja eläkkeitä. Jos on oikein hyvä säkä, niin pääsee ministeriksi, ja silloin saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja ja ministerimersun ja suojatyöpaikkoja. Tai jos pääsee mepiksi, saa niin-ja-niin paljon rahaa ja etuja ja eurosuojatyöpaikkoja.

Timo Soini piti pöydässä istuneille pitkän puheen, jossa hän korosti rahaa ja etuja ja oman vuoronsa odottamisen tärkeyttä, jotta pääsee hillotolpalle. Minua nauratti silloin, koska ajattelin, että toihan on aivan tyhmä äijä kun tulee Suomen Sisun kansallismielisen eliitin ykkösjätkille ja syvimmille aatteen miehille luennoimaan rahoista ja hillotolpista. Soinin puheet kuulostivat aivan siltä kuin helvetin huono lomaosakekauppias olisi myymässä isänmaataan.
Minun mielestäni kansallisuusaatteen läpitunkemille aktivisteille olisi tietenkin pitänyt luennoida vaikutusmahdollisuuksista ja isänmaan pelastamisesta eikä omasta perseestä ja rahasta.

Todistetusti Timo Soini oli oikeassa: samassa pöydässä istuneet sisulaiset ehdokkaat kuulivat nämä samat puheet ja noudattivat Timon ohjeita. He ovat nyt hyvinkin korkeissa ja kovapalkkaisissa asemissa. Minä olin väärässä: isänmaata ei ole pelastettu vaan se on tuhottu.
 
vierailija
Timo Soini petti äänestäjänsä Suomen mittakaavassa ennennäkemättömän röyhkeästi. Äänestin itse myös persuja, mutta seuraavissa vaaleissa käy persujen kansanedustajaporukassa suuri kato.

Tiettyjä varoitusmerkkejä oli nähtävissä etenkin Soinin, mutta myös Jussi Halla-ahon ulostuloissa ennen vaaleja 2015, mutta niin vaan minä muiden mukana niiltä silmämme ummistimme. Ja nyt ollaan persujen johdolla tässä, missä ollaan.
 

Yhteistyössä