Toiveena vauva 2016-2017:n plussanneet

Tämä ketju on tarkoitettu Vauvakuumeen puolella ketjun "Toiveena vauva 2016-2017" (aloittaja -tanjuska) "jatkoiksi". :)

Vanhat ketjulaiset voivat vaihtaa täällä kuulumisiaan ja plussatuulia alkuperäisen ketjun puolella vielä odottavat kurkkia, mitä plussan jälkeen kuuluu.

Ihanaa odotusaikaa kaikille!


Hyppää mukaan listalle ilmoittamalla tietosi punaisella.

Nimimerkki (ikä) / Monesko lapsi / laskettu aika (esim. joko pvm tai kk/v) / synnytyssairaala (jos haluat kertoa)


Toiveena vauva 2016-2017-ketjusta plussanneet:

♡ Pumpulipallero (29) / 1.lapsi / 8.7.2016

♡ Kuhmura (27) / 2. lapsi / 9.7.2016

♡ Evemum / 4. lapsi / 7/2016

♡ Hendu79 (35) / 3.lapsi / 7/2016 / KOS

♡ Joie (32) / 3. lapsi / 7/2016

♡ hampula (27) / 2.lapsi / 24.7.2016 / TAYS

♡ Elsa84 / 4. lapsi / 1.8.2016

♡ Haaveilija15 (22) / 1.lapsi / 8/2016

♡ Trady (24) / 1.lapsi / 31.8.2016 / TAYS

♡ cherrytomato (24) / 1. lapsi (miehen 2.)

♡ jenna91 / 3. lapsi / 3.10.2016

♡ Cembalo (26) / 2.lapsi / 4-7.10.2016

♡ inasofia (26) / 2.lapsi / 6.10.2016

♡ Hetelmä16 (26) / 1. lapsi / 12.10.16 / OYS



Linkki Toiveena vauva 2016-2017-ketjuun vauvakuumeen puolelle:
http://kaksplus.fi/threads/toiveena-vauva-2016-2017.2460158/
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hetelmä16
Hei voisin tanne tulla kirjoittelemaan :)
Pumpulipallero (29v) / 1.lapsi / 8.7.16

Onnea plussasta Kuhmura :)
millasia oireita sinulla ollut nain alussa?
Itsella oli ennen plussaa vahan nippailuja ja etenkin sina aamuna kun tuli haalee plussa, silleen jannasti vihlasi alavatsalta. Sattui nyt samaan kauhee flunssa niin ei oikein osaa sanoa mita muita oireita olisi mutta ainakin noi nippailut alavatsalla ja tissit on arat ja turvoksissa..pitaa uudet rintsikat kayda hankkimassa..
 
  • Tykkää
Reactions: Kuhmura
Kiva juttu, pumpulipallero, kun huomasit tämän ketjun! :)


Plussasin tosiaan eilen aamu(yö)stä <3
Perjantaina vielä tuskailin kuumeilu-ketjussa, että on kuukautiskipuja. Sitten iltaa kohti alkoi herätä epäilys, kun jomotua tuntui eniten, kun kumartui eteenpäin. Siitä se ajatus, että on se testi tehtävä, sitten lähti. :D

Muutenkin oireita kyllä on ollut. Oon ehkä laittanut niitä muiden syiden piikkiin, kun olo on ollut niin epäluuloinen:

Tänään oli aamupäivällä etova olo ja tajusin samaa olleen aikaisemminkin viikolla, mutta olin laittanut sen väsymyksen piikkiin, jonka taas pistin talviajan piikkiin. Kellojen siirtely nimittäin sai aikaan sen, että taapero alkaa heräillä jo viiden jälkeen.
Päiväunitorkkuja oon muutenkin tykännyt ottaa esikoisen nukkuessa, mutta tällä viikolla oon huomannut, että lapsi tahtoo herätä aikaisemmin kuin minä.
Esikoisen raskaudessa nukuin ekan kolmanneksen aikana PALJON. :D

SI-niveltä on juilinut. Se alkoi ekassa raskaudessa kipuilla (löystyä) myös tosi ajoissa ja sama saattaa käydä nytkin. Täytyy siis elää selkä-ystävällisesti. :)

Imetän tosiaan edelleen tuota esikoista ja maito tuntuu olevan vähän "tiukemmassa" kuin ennen. Vähän samalla tavalla kuin kuukautisia ennen ja pari ekaa päivää niiden aikana.
Muuten rinnoissa ei vielä ole tuntemuksia. Ovat ehkä tässä reilun 1,5-vuotisen imetysrupeaman aikana karaistuneet? :D
Esikoista odottaessa tulivat kyllä ekalla kolmanneksella tosi kipeiksi hetkellisesti. Toivottavasti eivät nyt, koska sitten ei kyllä imetys olisi hauskaa!!

Imetykseen liittyen, minullahan oli hedelmöittymisen jälkeen ja kiinnittymisen aikoihin vähän supistavia tuntemuksia alavatsalla imetyksen ollessa käynnissä. Ne ovat nyt helpottaneet, toivottavasti jäävät ihan kokonaan pois, kun kuitenkin huolestuttivat.


Luin eilen kirjasta, joka saatiin neuvolasta, kun odotettiin esikoista. Sen mukaan alkion koko on nyt 0,5-1mm. Olen ihan häkeltynyt, kuinka niin pieni voi olla lupaus niin suuresta! Jotenkin ihmettä lisää vielä, kun katson tuota esikoista ja se saa tajuamaan, että hänkin on ollut niin pieni ja vahvistaa toivoa siihen, että tämä toinenkin jatkaa kasvamistaan <3
 
Ja hei, vaatekoko!

Esikoisen raskaudessa minulla pomppasi paino ihan alussa kaksi kiloa ylöspäin ja pysyi siinä reilusti toiseen kolmannekseen.
Nyt kesällä viimein laihduin hieman pienemmäksi kuin ennen ekaa raskautta. Nyt viimeksi ostamani (ja pienimmät) housuni puristavat. En ole uskaltautunut vaa'alle ;), mutta olisiko jotain nestekertymää lantion ja vatsan alueella.
 
Viimeksi muokattu:
niin no se painonnousu varmaan hyvinkin voi olla nesteita. Eikun vaan isompaa housukokoa ostamaan :D mietin tuossa samaa, etta missahan vaiheessa sita tarvii ostaa isompaa kokoa kun tuntuu, etta turvottaa. Viela tosin menee jalkaan :)eikylla varmaan viiti mitaan liian piukkoja housuja ostaa :p

janna miten sita tarkkailee itseaan kokoaika. Nyt aamulla herasin eika ole niin arkana/pinkeena rinnat niin heti hirvee huoli etta pysyykohan se hiutale kyydissa. Pitaa katsoa jos myohemmin ostais raskaustestin taas :S
Menen tanaan laakariasemalle tayttaa jonku lomakkeen ja katilo ottaa sitten yhteytta ja sopii tapaamisista. Siis tama on Englannissa. Kuulemma eka tapaaminen on n. rv9 ja se on sairaalassa, ottavat kokeita ym ja sitten erikseen ultra on rv12-14. Saa nahda, voi olla etta haluan kayda varhaisultrassa varmistamassa etta siella on jotain ja sydan lyo.
 
Onneksi esikoisen odotusajalta ja vauvavuodelta on isompia vaatteita jemmassa. Sieltä vain pinosta isompaa jalkaan, kun edelliset kiristää ja pienimmät pinon pohjalle odottamaan vuoroaan. :D
Täytyy myöntää, että vaikka kovasti iloitsen ajatuksesta, että uusi raskaus ja vauvavuosi olisivat edessä, niin odotan myös sitä parin vuoden päästä (?) koittavaa aikaa, kun saa alkaa koko kerrallaan laittaa isoja vaatteita kiertoon.

Minähän tilasin kaksi uutta CB:n viikkodigiä, jotta saisin niillä varmistettua, että hcg kohoaa. Nythän tämä, jolla plussasin, oli dpo 14 (eli rv 4+0) näytti 1-2 viikkoa. Viime raskaudessa dpo 19 (rv 4+5) näytti 2-3. Vastaava päivä tässä olisi nyt torstai ja sen jälkeen testailen ja toivon nousua.

Viimeksi ei käyty varhausultrassa, eikä varmaan tälläkään kertaa. Viimeksi niskaturvorusultra oli 12+, mutta nyt en tiedä, halutaanko tuota seulontaa ollenkaan, vai otetaanko vain silloin noin noin viikolla 12 ultra, jossa kurkataan, että siellä elävä sikiö olisi.

Muutaman viikon päästä soittelen neuvolaan, jos kaikki menee siihen asti hyvin. Sieltä tuli viimeksi nippu papereita täyttöön, käynti 9+ ja tosiaan seuraavana sikiöseulonta erillisessä äitiysultrassa silloin 12+. Siitä seuraava käynti taisi olla lääkäri viikon tai parin päästä. Ja laboroja otetaan myös ekan kolmanneksen aikana, määrä riippuu siitä, osallistuuko sikiöseulontaan vai ei.
 
Viimeksi muokattu:
toivottavasti me saadaan pian seuraa muista samassa ketjussa olleista :)
itse tein siis viime viikon torstaina (silloin kun plussasin) digin ja se naytti 1-2 jakiirehdin tekemaan toisen sunnuntaina, oli viela 1-2 (niin siis eikai se niin nopeeta muutu..). Joten hankin nyt digipakkauksen ja siina on kaksi testia. Meinasin jos torstaina uittelisi sen testin ja kattoisi ne viikot. Pitaisi sen varmaan torstaina nayttaa 2-3 vai miten ne menee? Mulla on tanaan 4+4.
 
Haha, täytyy myöntää, etten lainkaan ihmettele, että ClearBluella menee hyvin :'D
Jos ajattelee, että me tehdään jo kahdestaan yhteensä 6-10 heidän testiään plussakierrossa.

Toivotaan, että kuumeilijoille tulee plussia jo tällä viikolla.
 
Tänään CB näytti viikkoja 3+, eli juuri kuten kuuluukin. <3

Eli mun kierron testisaldo:
1-2 viikkoa näytti: dpo 14, kp 36/35, rv 4+0
3+ viikkoa näytti: dpo 22, kp 44/35, rv 5+1

Olo on hyvä, eikä kyllä mitään oireita. Oireettomuus ei huolestuta, olin esikoisen raskaudessakin kokonaisuudessaan tosi oireeton. Hyvä vain, jos tälläkin kertaa, kun pitää pysyä taaperon perässä. :)
 
Hienoa Kuhmura :)

Joo eihan se sita sano jos on oireita/ei ole oireita mitenka se raskaus etenee. Ei niita kaikilla ole ja luin, etta valilla voi olla ja valilla olla olematta. Eikai tassa muu auta kuin rauhoittua :)

Mulla naytti:
1-2 viikkoa kp 28/28 (en ollu varma oviksen ajankohdasta, luult. dpo 14)
2-3 viikkoa dpo 21

Nyt menossa rv 5+2 ja meinasin tehda digin taas torstaina niin nakee jos se olis raskaana 3+ :)

Haaleen plussan tein siis kp 26, mutta digin ekaa kertaa vasta kp28. Eli sen takia olen noita digeja uitellut aina torstaisin (milloin oli vahvempi plussa testissa ja digiin tuli 1-2) :)

Varasin sen varhaisultran koska oon tammoinen hermoilija :) eli 28.11. menen varhaisultraan, silloin pitaisi olla rv 8+1.
En ole viela saanut tietoa, milloin mulla on eka neuvola-aika tai eka ultra. Eli siis kavin vaan tayttamassa lapun paikallisella terveysasemalla, he sanoivat etta laittavat kirjeella sitten tapaamiset. Epailen, etta sita voi odotella..
Muutenkin heidan antamassaan lapussa luki, etta rv 10 olisi eka tapaaminen katilon kanssa ja testeja ja sitten eka ultra olis rv 12-14. Eli voi menna ensi vuoden puolelle.
Ymmarran, ettei aiemmin ole mitaa mutta rauhottaisi sekin jos tietaisi ne paivat valmiiksi :p
 
Heippa. Minäkin voisin varovaisesti tänne liittyä. Plussa tuli testiin lauantaina. Haaleahko se oli, mut en oo uudelleen testannu vielä ainakaan. On niin selvät oireetkin. Täytyy toivoa että tämä pysyy kyydissä :)

Mulla ennestään 3 lasta. Oireina on nippailua mahassa, menkkajomotusta ja närästystä.. sitä ei oo koskaan aiemmin ollu. Pahoinvointia kaikissa raskauksissa kylläkin, sitä odotellessa :confused:
 
Onnea plussasta, Evemum! Toivotaan, että sielläkin on kyytiläinen hyvin kiinni. :)

Sulle rupeaakin olemaan tutumpaa touhua pienen sisaruksen syntymä. Itse täällä kelailen, mitä pitäisi tässä raskauden aikana ottaa huomioon esikoisen kannalta. Jännittää kovin, kun hän on aika äitin poika, mutta tässä iässä 9 kuukautta tekee kyllä paljon.
Imetys ja perhepeti mietityttävät tässä vaiheessa eniten. Esikoisen osalta siis.
 
Moikka! Mä liittyisin teidän joukkoomme tuolta kuumeilevien puolelta. :)

Tänään kp 22/25 ja alkuviikon parin tuhrupäivän (kiinnittymisvuodon) jälkeen testafin plussan eilen. Aamulla One Stepissä oli sellainen haamujen haamu ja Pregcheckissä ihan selvä vaaleanpunainen viiva. Ja illalla oli pakko vielä varmistaa digillä, vaikka vähän pelkäsin, et näkyykö siinä tässä vaiheessa vielä mitään, mut niinhän sinne vain ilmestyi jo raskaana 1-2.

Listaan mulle voi päivittää Hendu79 (35) / 3.lapsi / 7/2016 / KOS
 
Tervetuloa evemum ja hendu79! :)

Itse tein eilen (5+5) digin taas ja naytti 3+ :) eli kylla se sielta vahvistuu.
Mulla ei muuten rinnat ole enaa niin kipeet ja turvonneet, mutta seurakseni saapui allo-olo :( sen kanssa olen painiskellut talla viikolla ja tanaan oli pahimpana, muttei onneksi oksentaa tarvinnut. Toivottavasti ei tarvitsekaan!
Onko mitaan konsteja allo-olon kurilla pitamiseen?

Mukavaa loppuviikkoa kaikille :)
 
Onnea plussasta, Hendu79 ja tervetuloa!

Pumpulipallero, hyvältä kuulostaa, hyvin siellä hcg nousee. :)

Ällöoloihin ei oikein minulla ole vinkkejä muuten kuin syödä pieniä, kevyitä annoksia kerrallaan ja itse huomasin tässä, että minun kannattanee välttää ruisleipää.

(5+6)
 
  • Tykkää
Reactions: pumpulipallero
Mä oon teidän juttuja täällä lueskellut, ihanaa että teillä tuntuu sujuvan hyvin! :) Pumpulipallero, minulla oli alkuraskaudessa apuna just noi pahoinvointirannekkeet (apteekista saa tai voi itse tehdä) ja niistä oli tosi paljon apua mulle! :)Mun akupunktiolääkärikin niitä mulle suositteli! Hyvää syksyn jatkoa teille kaikille ja ihanaa odotusaikaa! :)
 
  • Tykkää
Reactions: pumpulipallero
Mäkin voisin tulla kirjoittelemaan tänne :)
Itse tosiaan plussasin jo kesä-heinäkuussa ja laskettu aika olis 11.2.2016.

Mulla ei ollu pahoinvointia yhtään alkuraskaudessa, pääsin siis aika helpolla :D
Nyt rv 27+5

Mut voi myös listaan pistää!
 
Tervetuloa Sondee, sinulla onkin raskaus jo pitkalla :) Onko kaikki mennyt ihan hyvin? Joko tiedatte, kumpi tulossa, vai haluatteko odottaa siihen saakka kun vauva paattaa tulla maailmaan?

Tanaan olisi 6+4. Yokko-olo on jatkunut, tosin en onneksi ole kertaakaan viela oksentanut. Joskus aattelee, jospa se auttaisi tahan oloon :p Nakojaan toimii tuo, etta syo usein mutta vahan. Sitten olen huomannut, etta pahempi olo jos istuu. Sitten kun nousee seisomaan niin paranee olo.. voihan se olla ettei sita mieti niin hirveesti niin se olokaan ei niin paha. Valilla kylla ihan sama miten olisi niin silti paha olo. Ja se on janna, kun valilla on paha olo ja nalka samaan aikaan eli ihan kurisee vatsa vaikka en pida isoja valeja ruokailujen valilla. Arsyttavaa..
Minua jo nytten ahdistaa, paljonko niita kiloja tulee jos kokoaika pitaa jotain napsia :S lisaksi olo ollut niin kauhee etten ole salille edes jaksanut. No jospa tama tasta.. eikos moni sano etta se olo paranee ensimmaisen 3 kk jalkeen..
 
Tämä ketju on tarkoitettu Vauvakuumeen puolella ketjun "Toiveena vauva 2016-2017" (aloittaja -tanjuska) "jatkoiksi". :)

Vanhat ketjulaiset voivat vaihtaa täällä kuulumisiaan ja plussatuulia alkuperäisen ketjun puolella vielä odottavat kurkkia, mitä plussan jälkeen kuuluu.

Ihanaa odotusaikaa kaikille!


Hyppää mukaan listalle ilmoittamalla tietosi punaisella.

Nimimerkki (ikä) / Monesko lapsi / laskettu aika (esim. joko pvm tai kk/v) / synnytyssairaala (jos haluat kertoa)


♡ Pumpulipallero (29) / 1.lapsi / 8.7.2016

♡ Kuhmura (27) / 2. lapsi / 9.7.2016

♡ Evemum / 4. lapsi / 7/2016

♡ Hendu79 (35) / 3.lapsi / 7/2016 / KOS
♡ sondee (20) / 1. lapsi / 11.2.2016 / KOKS
 

Yhteistyössä