Toiveena vauva 2016-2017:n plussanneet

Onnea uusille plussaajille :love:

Joulusta selvitty ja en paljastunut, toki tämän kuulee varmaan sitten vasta jälkikäteen. Hankalaa oli kun jotain syö niin melkein kaikki tulee pois. Ja maha pömpöttää. 2vk olisi vielä np-ultraan ja toivon niin etten olisi kärsinyt tästä oksentamisesta ja pahoinvoinnista 24/7 ihan turhaan.

Mijau Kolme lasta kuulostaa helpolta :) Toki ei mulla varmaan silloin ollut sama ajatus kun oli vauva, 1v5kk ja juuri 3v täyttänyt :D Meillä tulisi olemaan heinäkuussa 5 alle kouluikäistä, 6v, vähän alle 5v, vähän reilu 3v ja melkein 2v. Mutta eiköhän se siitä, jotenkin kaikki on jo niin paljon isompia kuin silloin kun neljäs syntyi ja silloinkin kaikki meni tosi hyvin. Onhan siinä ensin aina kyllä harjoittelua kun porukka lisääntyy ja täytyis päästä lähtemäänkin johonkin :D Mäkin joudun liikkumaan aika paljon lasten kans yksin kun mies tekee niin paljon töitä keväästä alkutalveen. Talvella on kotona enemmän.

rv 10+6
 
Meillä täällä häärää syksyllä kun on laskettu aina niin 10 vuotias neiti ja melkein 9 vuotias poika. Pienemmän ikäeron olisin halunnut mutta, onhan tässäkin puolensa. Varmasti auttavat vauvan hoidossa, auttavat muutenkin kaikessa missä apua tarvitsen.
Apua onko meitä syksyllä oikeesti 5, neljän sijaan :love::love::love:

Mä olisin ollut aikoinaan valmis tekemään kolmannen pienellä ikäerolla, muksujen isä ei vaan halunnut enää lisää lapsia. Oli yksi syy meidän eroon. Nähtiin tulevaisuus aivan erilaisina. Nykyisen miehen kanssa on samat aatteet, muksuja saa tulla niin paljon kuin terveys antaa myöden ja hyvältä tuntuu. Tässä kun on huomannut ettei niitä vauvoja noin vaan tehdä, saadaan jos luoja niin meille suo :love:

rv 4+4 (voi menis tää alku nopeempaa, keskenmeno riski on niin suuri)
 
  • Tykkää
Reactions: Norway ja Syssynen
Piti tulla tänne kurkkimaan, että eikö muka ole muita syyskuuta 2017 odottavia. Onhan täällä (y) Onnea haaveilija ja Mijau! Mä odottelen syyskuisten omaa pinoa, kun en ole tuolla vauvakuumeilijoiden puolella ollut... :whistle: Näillä näkymin LA on 6.9.17.
 
Huh @saraheinä, nyt kolme kuulostaa oikein mukavalta ja helpolta :D Meillä esikoinen jo 3,5vuotias syksyllä ja kakkonenkin vähän päälle 2v.

@haaveilija-31, itsekin oon miettinyt ihan samaa: meitä on syksyllä viisi! Miten se tuntuukin niin hullulta ja ihanalta jajaja...! :love:
Toivotaan että aika menisi oikein nopsaan vaaraviikkojen yli. Oletko varannut ar-ultraan aikaa?

@Syssynen, pistä pino pystyyn vaan, on meitä täällä ainakin kolme jo! :ROFLMAO:
;)
 
Ihan varmasti eläimet aistii raskauden. Mä luulen, että muuttuneet hormonipitoisuudet voi jopa haistaa.

Mullekin olisi tulossa kolmas lapsi, esikoinen on jo 12 vuotta. Mun toinen poika menehtyi viisi vuotiaana vaikeaan sairauteen. Täällä siis varmaan aika rauhallista vauva-arkea tiedossa kun esikoinen on jo niin iso ja lisäksi asuu osin ex-miehen luona.

Mulla raskaus on alkanut sujumaan nopeammin vasta nyt viimeisen kuukauden aikana. Toki puolivälin paikkeillakin oli aika haipakkaa kun keskittyi työntekoon. Mut ei voi sanoa, että ois mennyt jotenkin hurahtamalla kuukaudet.

Nyt alkaa myös näyttää siltä, että synnytän ekaa kertaa täysiaikaisen vauvan. Kaksi ekaa on olleet keskosia. Nyt enää kolme päivää täysiaikaisuuteen jäljellä. Vauvakuume alkaa olla aika kova ja ei millään malttaisi odottaa, että pinnis, vaunut ja kaikki pienet vaatteet pääsevät käyttöön. Vaan vauva tulee sitten kun on valmis. :love:

Mamadread ja itu 36+4
 
Syssynen kiitos,pistä joo pino pystyyn. Sitä itsekin odottelen jo :whistle:

[QUOTE="Mijau, post: 31497927, member:
@haaveilija-31, itsekin oon miettinyt ihan samaa: meitä on syksyllä viisi! Miten se tuntuukin niin hullulta ja ihanalta jajaja...! :love:
Toivotaan että aika menisi oikein nopsaan vaaraviikkojen yli. Oletko varannut ar-ultraan aikaa?
[/QUOTE]

Mulla on 16.1 ultra, sillon ois viikkoja 7+2. Lapsettomuuspolilla ultraa, vaikka ei vielä hoitoja ehditty saamaan niin asiakkaita siellä oltiin. Ja lupasivat ultrata keskenmenojen takia :)
Pitkät 2,5vko edessä :alien:

Täällä ennestään 9 ja 8v muksut, saa varmasti heiltä apua paljon jo raskausaikana. En malta odottaa kun pääsen heille kertomaan, ne repee kyllä liitoksistaan kun kuulee. On kyselly monta kertaa jo millon äiti sun mahasta tulee vauva..toivottavasti syksyllä :love:
 
Piti tulla tänne kurkkimaan, että eikö muka ole muita syyskuuta 2017 odottavia. Onhan täällä (y) Onnea haaveilija ja Mijau! Mä odottelen syyskuisten omaa pinoa, kun en ole tuolla vauvakuumeilijoiden puolella ollut... :whistle: Näillä näkymin LA on 6.9.17.
Jee täällä on muitakin! Täällä kanssa odottelen josko joku tekisi syyskuu 2017 -ryhmän:)
Mulla LA 9.9.17, jos kaikki menee hyvin.

Listaan saa lisätä: Sofia90 (26) / 1.lapsi /LA 9.9.17 / PHKS
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Nyt vasta jotenkin älysin tämän ketjun, liityin vaan tuonne kuukausipinoon. Mutta tännekin olisi mukava kirjoitella, ja kiva kun on eri vaiheissa olevia odottajia niin vauvauutisiakin tulee useammin samalla kun odottaa omaa kuukautta :)

Meillä siis toinen lapsi tuloillaan ja tärppäsi heti yk1, laskettu aika olisi elokuun lopulla. Esikoinen on reilu 2v eli ikäeroa tulisi vähän alle 3 vuotta. Jotenkin vasta joulun aikaan aloin olla ihan onnesta soikeana tästä raskaudesta, toki siis olin iloinen jo plussattuakin mutta vielä enemmän :love: ehkäpä ymmärrätte mitä tarkoitan :)

Päällimmäinen oire (etomisen yms lisäksi) tällä hetkellä on valtava turvotus! Katselin eilen ekan raskauden mahakuvia, virhe! Nyt näyttää kun olisi jo rv15 edellisessä raskaudessa :ROFLMAO:

Listalle siis 21.8. Unimaa/31/2.lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
11.2.2016 Sondee / 20 / 1. lapsi

7/2016
8.7. Pumpulipallero /29 / 1. lapsi
9.7. Kuhmura / 27 / 2. lapsi - TYTTÖ syntyi 2.7.
24.7. hampula / 27 / 2. lapsi
Evemum / 4. lapsi
Hendu79 / 35 / 3. lapsi
Joie / 32 / 3. lapsi

8/2016
1.8. Elsa84 / 4. lapsi
30.8. Trady / 24 / 1. lapsi
Haaveilija15 / 22 / 1. lapsi
cherrytomato / 24 / 1. lapsi


10/2016
3.10. jenna91 / 3. lapsi
4.10. Cembalo / 26 /
6.10. inasofia / 26 / 2. lapsi
6.10. Plussaplussa / 22 / 2.lapsi
12.10. Hetelmä16 / 26 / 1. lapsi
24.10. Salapoliisitar / 29 / 1. lapsi
28.10. Mandee / 23 / 1. lapsi - TYTTÖ syntyi 8.11.
31.10. Merenaalto / 31 / 3. lapsi


11/2016
12.11. Nessu87 / 29 / 2. lapsi
13.11. Huuhaa-89
23.11. vauvahaaveita / 32 / 4. lapsi
Maicy
Pjawla


12/2016
28.12. Miwwi / 25 / 2. lapsi
Autumn
Pauliinali


1/2017
12.1. Neitonen_82/ 34 / 3. lapsi
21.1. mamadread / 30 / 3. lapsi


2/2017
3.2. selkkis
4.2. bejbi


3/2017
5.3. Pieni haave / 31 / 1. lapsi
14.3. ÄippäVm82 / 33 / 5. lapsi
14.3. mukipukipuu / 27 / 2. lapsi


5/2017
12.5. Sara G / 31 / 4. lapsi
14.5. Evelin2 / 36 / 1. lapsi
27.5. Spukka / 24 / 1. lapsi
Maya123
Keijupölyä

6/2017
5.6. nobelius / 2. lapsi

7/2017
20.7. saraheinä / 5. lapsi
26.7. Kultapallero

8/2017
1.8. Bea S / 3. lapsi
19.8. Nachsal / 4. lapsi
21.8. Unimaa / 31 / 2. lapsi

9/2017
2.9. haaveilija-31 / 3. lapsi
9.9. Mijau / 27 / 3. lapsi
9.9. Sofia90 / 26 / 1. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Edelleen yhtenä kappaleena ja olo alkaa olla toisinaan aika tuskaisa. Välillä ei jaksa kuin maata sohvalla ja sit on päiviä kun pystyy touhuamaan vaikka mitä. Kyykkyyn meneminen ja sieltä ylös pääseminen on kyllä jo aika haasteita päivästä riippumatta. :D

Onnea varhaisultraan @Mijau ! Toivottavasti kaikki on hyvin! Tulethan sitten kertomaan millainen katkarapu siellä näkyi. :D
Mitäs muille kuuluu? @mukipukipuu taitaa kanssa lähestyä loppusuoraa. (y) Joko @Spukka lähestyy puoliväliä? Entäs muut ekan kolmanneksen kärvistelijät, tulkaahan kertomaan kuulumisia!

Mamadread ja itu 38+2
 
Täällä on kuule @mamadread jo 20+2 ;) Tänään oli rakenneultrakin ja kikkelillinen yksilö tuota mahaa näyttää asuttavan :D Paljon teillä kiellä tehty ru on ollu painoarviot ja millä viikoilla on ollu mittaus? Meillä ol nyt 342g ja koska on vaan yks napavaltimo, niin sitä painonkehitystä seuraillaan ylimääräsillä ultrilla :)

Onko teille tullu raskausaikana uusia mielihaluja tai tapoja?
Miulla on ollu nyt älytön pakko sipistellä tätä kotia kokoajan.. Tavarat aina ihan munillaan ja pitää vaihtaa järjestystä ja ja ja :D Unohtelen ihan kaikkea *voi nolo* :S
 
  • Tykkää
Reactions: Mijau
Taidan tännekin alkaa kirjoittelemaan, en tiedä onko muita kesäkuisia kuulolla?

La siis on 5.6 ja kaikki on mennyt hyvin raskaudessa tähän saakka, rakenneultra häämöttää reilun viikon päässä 19.1 :love:
Ennestään meiltä miehen kanssa löytyy 1.3kk poitsu, hirmuisen ihana pikkupoika! Hän aloittaa päiväkodin viikon päästä ja ehtiikin hyvin totutella sinne ennen kuin vauva syntyy. Ajateltiin ettei sitten liikaa muutoksia lyhyellä aikaa ja parempi aloittaa nyt se päiväkoti, saa mammakin levätä mammalomalla välillä :rolleyes:

Mitäs tässä muuta nyt kertoilisi... Saa kysyä jos jotakin kysyttävää jollakin on :)

Nobelius & "rusetti" 19+0 (poks poks)
 
  • Tykkää
Reactions: Mijau
Voin sanoa @Spukka että ainakin mulla toi unohtelu ja hölmöily ylipäänsä jäi pysyväksi olotilaksi ekan raskauden jälkeen :D mies välillä oikein huokaisee kun kuuntelee mun järjenjuoksua. Ja ihan turha kysellä mitä tehtiin viime viikolla, hyvä kun muistan mitä eilen tapahtui :ROFLMAO:
Onnea poikalupauksesta! :love: hölmönä kyselen mitä tarkoittaa kun on vain yksi napavaltimo? (n)

Tervetuloa mukaan @nobelius ! :) Meillä myös esikoinen (3v) aloitti päiväkodin syksyllä, on siellä kaksi päivää viikossa. Saadaan tyttöjen kanssa laatuaikaa kun ollaan kotona kaksin ja pikkumies enemmän virikkeitä päiväkodissa kun on kavereita ja erilaista tekemistä. Askartelut sun muut on kotona hankaliakin kun ei kuopus vielä pysty osallistumaan askarteluihin niin häntä tietysti kiukuttaa jos yritän isoveikan kanssa jotain kahdestaan näpertää :cool:
Onkos nobeliuksella ollut oloja sukupuolesta vai meinaatteko edes selvittää? :)
 
Onkos nobeliuksella ollut oloja sukupuolesta vai meinaatteko edes selvittää? :)
Mies tahtoo ilmeisesti selvittää sukupuolen rakenneultrassa, minulle ei ole niin väliä, eli varmaankin nyt sitten selvitetään. :rolleyes:
Tyttöolo on ollut aika vahvasti, myös miehellä. Olo on nyt ollut erilainen kun esikoisen odotuksen aikana, huono olo vaivasi nyt ensimmäiset kolme kuukautta, masu näyttää profiililtaan vähän erilaiselta..

Liitoskipuja alkoi sunnuntaina tuntumaan 5 kilometrin lenkkeilyn jälkeen, saattoi vaikuttaa rattaiden työntäminen lumessa. Viimeksi kipuilu häpyluun ja lantion seudulla alkoi myöhemmillä viikoilla.
Teen vuorotyötä (päivävuorot 7-19 ja yöt 19-7 ja kaikkea tuolta väliltä), tämän raskauden aikana olen vaihtanut kaikki yövuorot niin että pääsen yöllä aiemmin pois, esim 04 tai 03. Hyvin muuten on töissä jaksanut olla.
 
Tervetuloa @nobelius ! Lisäsin sut tonne listaan, mikä näkyy tällä sivulla. :) Onnea matkaan rakenneultraan! Saa nähdä, pitääkö teidän olot paikkansa. Itse mulla on joka raskaudessa ollut poikaolo ja aina se on myös pitänyt kutinsa.

Kiva kun on saatu tänne keskustelua, mun mielestä siinä on aina oma tunnelmansa kun on odottajia niin eri vaiheissa raskautta.

@Spukka onnea poikalupauksesta! Odotus jotenkin konkretisoituu kun saa tietää sukupuolen ja ohjaajan se vähän vaatevalintojakin. Itse oon kyllä yrittänyt ostaa aika sukupuolineutraaleja vaatteita, mutta ois tytölle ehkä kuitenkin tullut ostettua vähän eri tyyppisiä vetimiä kuin pojalle.
Mä kaivoin oikein neuvolakortin esille tota sun painoarviokysymystä varten. Muahan on seurattu tarkemmin ennenaikaisuusriskin takia ja näitä painoarvioita on kertynyt:

rv 16+3 165g
rv 20+5 380g
rv 28+2 1220g
rv 30+3 1460g
rv 32+4 2158g

Vauva on kasvanut aikalailla keskikäyrällä tasaisesti ja pitäis olla n. 3,5kg rv 40 paikkeilla.

Mä oon kyllä muutenkin kova siivoamaan, mutta on tässä tullut varsinkin loppua kohden panostettua siihen. Pakastin myös pursuaa ruokaa. Sit kun kaikki paikat oli siivottu, eikä ruokaakaan pystynyt enää kaappeihin hamstraamaan, niin iski kauhea halu esimerkiksi päivittää vanhat pyyhkeet uusiin, samoin paistinpannut. :ROFLMAO: Onneksi loppu häämöttää, kun tää päivitysinto ei oo mitään ilmaista. :LOL:

Hyviä vointeja kaikille!

Mamadread ja itu 38+3
 
Nyt on varhaisultrassa käyty, pieni viikkoa 6+6 vastaava möykky vahvalla sykkeellä löytyi :love: LA myöhästyi parilla päivällä, ultran mukaan se olisi 9.9.

Kummasti tänään kunnolla iski tajuntaan se että meille tulee syksyllä vauva! Onhan tässä oloja ollut mutta vasta tuo pieni sykkivä pötkylä sairaalan näytöllä teki tästä jotenkin todellisempaa :ROFLMAO::love:

Mitä muille kuuluu? Erityisesti odottelen uutisia @mamadread sinulta ;)

Mijau&Möykky 6+6♡
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Unohdin eilen tänne kirjoitella ultrakuulumisia. Rakenneultra oli ja kaikki oli pikkuisella hyvin massussa :love: Oli ihanaa nähdä temmeltävä ipana, joka muuten piti etusormi-peukalo otteella nenästään kiinni.
Paino oli nyt 370g ja vastasi viikkoja hyvin. Mitään ihmetyksiä ei ilmennyt siis. Päästiinpä kurkkaamaan pientä 3D ultrallakin :LOL: Esikoisen aikana ei sitä laitetta vielä ollutkaan tuolla. Nyt voi rauhassa jatkaa tätä odotusta, hyvillä mielin. Tätä nimi pohdintaa jatketaan nyt, saatiin nimittäin hento veikkaus sukupuolesta. Nimi mietitään valmiiksi kuitenkin molemmille sukupuolille, ihan varmuudeksi vaan.

Ultran kunniaksi mentiinkin heti pankkiin, laitettiin pikkuiselle tulokkaalle kasvamaan "pesämuna" tulevaisutta varten :rolleyes: Esikoisellakin on oma tili ja vakuutus-rahastosäästösopimus, nyt siis pikkusisarukselle otettiin sama setti.

Liitoskivut tuli taas ajankohtaiseksi, kävelin töistä kotiin noin 3km ja heti alkoi tuntumaan nivusten seudulla. Jospa nuo menisi levolla taas ohi, raitista ilmaa pitäisi kuitenkin saada ja kävely tekisi muutenkin hyvää. Pelkkä kuntosali ei kyllä riitä loppuraskauden ajaksi, kävely ois hyvä lisä siihen. Nooh, katsotaan mihin tämä tästä kehittyy.
 
Onnea @Mijau sekä @nobelius hyvistä ultrakuulumisista! :love: Se on kyllä kiva kun nykyään on noita 3D-ultria melkein joka paikassa jo käytössä. Itsekin on päässyt pientä sellaisen kautta ihastelemaan ihan sairaalakontrollin yhteydessä. Nyt ei oo muutamaan kuukauteen käytykään kontrollissa ja jospa tämän asukin kohta pääsis näkemään ihan livenä. :love:

Edelleen olen siis yhtenä kappaleena, tänään on laskettu aika. Melko monta "millainen olo?" -kyselyä on tullut päivän mittaan, vaan eipä taida tänään (kään) mitään tapahtua. Neuvolassa pari päivää sitten sf-mitta oli 40cm ja olo on kyllä todellakin kömpelö. Muutoin olen voinut ihan hyvin, jos turvotusta ja unettomuutta ei lasketa. Nyt pari päivää ollut päänsärkyä. Välillä tulee supistussarjoja, mutta menevät sitten aina ohi. Jospa kuitenkin vähän avasivat jo paikkoja h-hetkeä varten.
Ei tässä kuitenkaan enää kauaa tarvitse odotella, vaikka miten päin laskisi. :rolleyes:

Mamadread ja itu 40+0
 
Minut voi poistaa tuolta listalta.kkm todettu np ultrassa,mennyt kesken viikkojen 12-13 vaihteessa...nyt toivutaan ja toivotaan josko meille iloinen yllätys suodaan syliin asti vielä tänä vuonna. Kaikkea hyvää teille! TBea.S
 
Bea.S Jaksamista ja onnea uuteen yritykseen!

Mamaread
nimenomaan, täällä ilmoittautuu yksi ekan kolmanneksen kärvistelijä :D No en mä tiedä olenko enää ekalla vai jo toisella kolmanneksella? Mutta vieläkin pahoinvointia 24/7 ja oksentanut olen päivittäin. Hajuherkkyys on onneksi laantunut, ihan kamalaa kun tuntui kokoajan nokassa joku paha haju ja yökkäytti.

Mulla on myös kaikista rv38-40 ollut sf-mitat 40-43cm joten tiedän tunteen kömpelyydestä :D

Spukka mulla oli sama neljättä odottaessa. Mä käsitin että mahdollinen vaikutus painoon tulisi sitten vasta vähän myöhemmin, enemmän rv30 jälkeen ja lopussa. Mutta meillä ei mitään tullut, poika syntyi 40+6 ja 4,3kg :D

Mijau onnea hyvistä ultrakuulumisista :love:

rv14+4
 

Yhteistyössä