Tosi vaikea tutustua lapsen luokkakavereiden vanhempiin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Juuri oli ensimmäinen vanhempainilta ja iso osa lasten vanhemmista siellä oli. Muutama puuttui. Kukaan ei oikeastaan edes tervehdi, ellen itse tervehdi ja kukaan ei puhu, jos ei itse jotain sano, niin sitten vastataan, mutta siihen se jää. Nyt vielä tänään on lapsen synttärijuhlat ja pari luokkakaveria on kutsunut juhliin, mutta ei mulla ole hajuakaan siitä tulevatko vai eivät, vanhemmat eivät ainakaan mitenkään asiasta maininneet.

Eipä ole yhtään helppoa tutustua ihmisiin, kun joutuu itse olemaan se joka aloittaa puhumisen joka kerta.
 
Me muutimme tänne puolitosta vuotta sitten. Poika oli silloin eskarissa ja tyttö tokalla.

Vanhempainyhdisykset, talkooporukat, osallistuminen koulun tapahtuiin on auttanut. Melkein kaikki "tietää" jollakin lailla -kunnon tunteminen onkin sitten tietenkin eri asia.
 
vierailija
Omani aloitti koulun eskarissa, olen ihmetellyt samaa että aikuiset ei edes tervehdi. Itse tunnen useamman koululaverin vanhemman ennestään(naapureita, päiväkotikavereiden äitejä) ja heidän kanssa jutustellaan tietysti, silti tutustuisin mieluusti muihin myös, mutta tuntuu vaikealta. Vanhempainilta onneksi tulossa.
Minusta on äärimmäisen tärkeää että vanhemmat tuntee toisensa, se helpottaa riitatilanteiden yms selvittelyä ja ehkäisee kiusaamista.
 
vierailija
Minä olen erittäin epäsosiaalinen ja samoin on mieheni. Vanhempainillat käydään ja kaikki muu "pakollinen", mutta ei todellakaan kiinnosta erikseen tutustua vanhempiin. Lapsien kaverien vanhemmat tulevat tutuiksi kun lasta viedään/haetaan/pyydetään jonnekin. Tervehdin kyllä, jos tunnistan, mutta monet vanhempainillassa tervehdityt vanhemmat unohtuvat alta aikayksikön enkä siis muista seuraavalla kerralla, onko tuo nyt Petterin luokalla olevan Minnan äiti...
 
vierailija
Olisi kiva tietää millaisia vanhemmat ja tämä muihin suhtautuminen oli vaikkapa 20v sitten? Minä myös olen huomannut että kaikkialla ihmiset mielummin räpläävät puhelimiaan kuin katsoisivat toisiaan silmiin. Poikkeuksia toki löytyy, on muitakin sosiaalisia kuin minä, mutta mulle on muunmuassa annettu vastauksina kysymyksiin "lol" eikä mitään muuta, kooveegee jonka jouduin katsomaan netistä ja olisin suuttunut paikanpäällä jos olisin tiennyt mitä se purkkaa jauhava, tylsistyneen näköinen bulimikko minulme sanoi kun kysyin jotain yleismaallista saadakseni keskustelun käyntiin. Joku äiti sanoi vihaisena leikkipuistossa että not in the mood ja vaan selasi luuriaan edes seuraamatta mitä lapsi teki. Muutenkin kaikki on niin hirvittävän vihaisen oloisia. En minäkään mikään tekopirteä ole ja osaisin olla veemäinen jos haluaisin, mutta tuntuu vähän kurjalta kun yrität synnärillä tutustua huonetovereihisi koska lapsesi saattaa joskus olla samalla luokalla, ja joka mutsi on sitä mieltä että he tuli tänne vain synnyttämään, eivät hakemaan uusia tuttavuuksia. Ööh no anteeks ny vaan. Ihan ihmeellisiä ihmisiä kyllä nynyään, näiden trollialoituksienkin kanssa. En siis tarkoita tätä, vaan tuolla aiemmin mukamas äiti "ihmetteli" että miksi hänen 3v syyttelee isäänsä insestistä. Ei YKSIKÄÄN äiti tulisi ensimmäiseksi tänne sitä ihmettelemään. Tai jos tulee niin sitten en halua enää elää tällä planeetalla misä ihmisistä on tullut Tyhmiä.
 
ap.
Nyt on synttärit vietetty ja lapsista kaksi ei päässyt ja he onneksi ilmoittivat siitä etukäteen. Muut tulivat ja ainoa lapsi joka tuotiin ovelle asti, asutaan omakotitalossa, oli se jonka vanhemmat tunsin jo etukäteen. Muut tuotiin vaan portille ja jätettiin siihen.

Elikkä siinä kohtaan en vanhempiin törmännyt. Kun hakivat pois, niin yhden lapsen haki, lapsen sisarus ja vanhempi odotti autossa, elikkä ei voinut tulla edes tervehtimään. Ei siis kiinnostanut yhtään missä paikassa lapsi ylipäänsä oli. Ainoa kenelle minulla oli puh.numero oli tämä jo etukäteen tuntemani lapsi, kun hänen isänsä mulle jätti puh.numeron.
 
vierailijatartar
Nyt on synttärit vietetty ja lapsista kaksi ei päässyt ja he onneksi ilmoittivat siitä etukäteen. Muut tulivat ja ainoa lapsi joka tuotiin ovelle asti, asutaan omakotitalossa, oli se jonka vanhemmat tunsin jo etukäteen. Muut tuotiin vaan portille ja jätettiin siihen.

Elikkä siinä kohtaan en vanhempiin törmännyt. Kun hakivat pois, niin yhden lapsen haki, lapsen sisarus ja vanhempi odotti autossa, elikkä ei voinut tulla edes tervehtimään. Ei siis kiinnostanut yhtään missä paikassa lapsi ylipäänsä oli. Ainoa kenelle minulla oli puh.numero oli tämä jo etukäteen tuntemani lapsi, kun hänen isänsä mulle jätti puh.numeron.
No huhu, ei voi muuta sanoa. Ei kävis mieleenkään jättää lasta jonnekkin jos ei edes puhelinnumeroita olisi vaihdettu. Mikä ihmisiä vaivaa?
 
vierailija
Olisi kiva tietää millaisia vanhemmat ja tämä muihin suhtautuminen oli vaikkapa 20v sitten? Minä myös olen huomannut että kaikkialla ihmiset mielummin räpläävät puhelimiaan kuin katsoisivat toisiaan silmiin. Poikkeuksia toki löytyy, on muitakin sosiaalisia kuin minä, mutta mulle on muunmuassa annettu vastauksina kysymyksiin "lol" eikä mitään muuta, kooveegee jonka jouduin katsomaan netistä ja olisin suuttunut paikanpäällä jos olisin tiennyt mitä se purkkaa jauhava, tylsistyneen näköinen bulimikko minulme sanoi kun kysyin jotain yleismaallista saadakseni keskustelun käyntiin. Joku äiti sanoi vihaisena leikkipuistossa että not in the mood ja vaan selasi luuriaan edes seuraamatta mitä lapsi teki. Muutenkin kaikki on niin hirvittävän vihaisen oloisia. En minäkään mikään tekopirteä ole ja osaisin olla veemäinen jos haluaisin, mutta tuntuu vähän kurjalta kun yrität synnärillä tutustua huonetovereihisi koska lapsesi saattaa joskus olla samalla luokalla, ja joka mutsi on sitä mieltä että he tuli tänne vain synnyttämään, eivät hakemaan uusia tuttavuuksia. Ööh no anteeks ny vaan. Ihan ihmeellisiä ihmisiä kyllä nynyään, näiden trollialoituksienkin kanssa. En siis tarkoita tätä, vaan tuolla aiemmin mukamas äiti "ihmetteli" että miksi hänen 3v syyttelee isäänsä insestistä. Ei YKSIKÄÄN äiti tulisi ensimmäiseksi tänne sitä ihmettelemään. Tai jos tulee niin sitten en halua enää elää tällä planeetalla misä ihmisistä on tullut Tyhmiä.
Niin totta. Poikkeuksena tuo että ymmärrän miksi väsyneenä synnytyksen jälkeen ei jaksa kiinnostua uusista tuttavuuksista.
 

Yhteistyössä