Touko Tarkki ja Sirpa Laamanen tuomittiin elinkautiseen Vilja Eerikan murhasta!

  • Viestiketjun aloittaja Oikeus
  • Ensimmäinen viesti
vielä yksi syyllinen
mua kyllä veetuttaa, että lapsen biologiselle äidille annettiin helvetin isot korvaukset siitä, että oli kaltoinkohdellut lastansa (jo 1/2 vuotiaasta lastensuojelun asiakas), ja lopulta ollut niin paska "äiti", että siltä on otettu lapsi pois!
Ois hoitanut itse äidin hommat, niin ei ois koskaan Eerikaa annettu isälleen!
Tietääkseni tämän äidin luonakin Eerika oli ollut heittopussina , yöllä ulkona pienenä lapsena jne.
Ja nyt sille valtio antaa rahaa siitä, ettei siitä paskasta ollut äidiksi lapselleen, varsinainen uhri!! samalla lailla syyllinen sekin.
 
"teekuppi"
^ Onkohan isän suvusta löytyvillä lastensuojelun johtajilla jotain tekemistä sen kanssa, että lapsi ei päässyt äitinsä luokse takaisin?
Äitihän teki useamman ls-ilmotuituksen ja oli huolissan..
En lähtisi äitiä tässä syyllistämään.
 
  • Tykkää
Reactions: Rockwood
veikkauspiste
Taas päästään veikkaamaan kauanko menee että jonmpikumpi näistä murhaajista "kääntyy uskoon" kun eivät kestä elää tekojensa kanssa.

Itse veikkaan max 2-vuotta niin on jeesus-juttu seiskassa.
 
"vieras"
Aika raju tuomio. Siis mun mielestä murha on semmonen, että suunnitellaan että joku tapetaan ja sitten tehdään se. Tässä oli kumminkin kyseessä kai vahinko. Karmea tapaus ja mua ei tosiaan haittaa vaikka kaasutettaisiin nämä pahat ihmiset, mutta silti...
Vahinko? Että on vahinko kun väittää, että joo "vahingossa". Eerikan äitipuoli sanoi, että luuli tytön hengittävän avoimesta päälaesta. Tytöltä oli siis siis peitetty myös suu ja sieraimet. Isähän jossain vaiheessa kävi kysymässä miksi lapsi huutaa ja laittoi tämän suun eteen käden ja lähti röökille. Olikohan äitipuoli sitten teipannut vielä suunkin jälkeen. Netin mukaan suu ja sieraimet oli siis myös peitetty. Tyhmäkin tajuaa, että jos ei hengitysaukkoihin kulje ilma, tukehtuu.
 
[QUOTE="heh";28218412]höh. siellä oikeudessa ne toimittajat, jotka kuvasivat niitä päänsä piilottaneita ihan vieressä. vähän hyvä itsekuri niillä toimittajilla!!!. Mulle ois tullut varmaan pakkorefleksi ja olisin repäissyt vahingossa sen huivin siitä kasvojen edestä.[/QUOTE]

Mitä kukaan niiden naamakuvista hyötyy? Mulle on ihan sama miltä ne näyttää.
 
[QUOTE="vieras";28221010]Suomen vankilarangaistukset ovat aivan naurettavia, eihän nuo istu kuin puolet tuosta tuomiosta ja kohta ovat taas vapaalla jalalla.. :/[/QUOTE]

kyllä elinkautinen istutaan kokonaan. sit anotaan armoa, jota toivottavasti ei myönnetä.
 
"Noni"
Käsittääkseni tämän kaltaiset ihmiset, lapseen kohdistunut murha, ovat vankilassa sitä alhaisinta sontaa vankien kesken. Joten saattaa olla että siellä tulee silmä silmästä käytäntöön.
 
"Minka"
[QUOTE="heh";28218412]höh. siellä oikeudessa ne toimittajat, jotka kuvasivat niitä päänsä piilottaneita ihan vieressä. vähän hyvä itsekuri niillä toimittajilla!!!. Mulle ois tullut varmaan pakkorefleksi ja olisin repäissyt vahingossa sen huivin siitä kasvojen edestä.[/QUOTE]

Mulle tuli kans sama mieleen kun se Laama seikkaili sokkona siinä kuvaajien edessä. Olisin varmaan tuikannut jalkaa eteen ja sit "Ohops!"
 
hyvä
Murheellista on suuren lehden (HS) logiikka, tässä 8 vuotiaan lapsen surmassa.
Kun kaikki tapahtui viranomaisten silmien alla, niin nyt halutaan lisää samanlaisia viranomaisia.
Ei auta lastensuojelu viranomaisten lisääminen, jos tekemisen taso on leväperäisyys.

Ehdotus on, että nykyiset viranomaiset korjaavat menettelytapojaan, niin silloin pärjätään vähemmälläkin viranomaisten määrällä.
Toinen ehdotus on, että lastensuojelusta riippumattomat tahot, suorittavat tarkastuksia perhe- ja sijaiskoteihin ja muihinkin lastensuojelulaitoksiin. Tuntuma on, että sama tekemisen taso on levinnyt sinnekin.

Hyvin tiedetään ettei kumpikaan ehdotus tule toteutumaan, vaikka se olisi sosiaalitoimen hoivissa olevien lasten etu.

tää on hyvä. oikeasti ls-laitokset riippumattomaan syyniin samoin kuin perhekodit ja sijaiskodit

sosiaalityöntekijöiden älykkyyttä ei varmaan voi kohottaa käskemällä, ehkä koulutusta voisi katsoa että mättääkö siinä jokin.
 
"joo"
[QUOTE="teekuppi";28219717]Tässä tapauksessa oikeus ei voi kyllä toteutua, kun tollasta on päässyt tapahtumaan.
Vaikka tuo kaksikko istuis lopun ikäänsä, niin oikeus ei tule toteutumaan, eikä sitä tuskaa, jota pieni tyttö koki, voi kukaan poistaa millään tavoin.
Loppupeleissähän nuo pääsevät kuitenkin jo 10 vuoden istumisen jälkeen, kun ei riitä rahat pitäämään niitä siellä enää..
Niin kaikenlisäksi saavat paikat eritysosastolta, ettei vain joudu muiden vankien vihan kohteeksi, siellä saavat sitten opiskella jos siltä tuntuu ja ruokakin tarjoillaan säännöllisesti, mikäs niillä on siellä istuessa turvallisissa oloissa?
Surullista :([/QUOTE]

valtion täysihoito, epäreilua.
 
öpåäöp
Tunsin Toukon vuosien takaa(kai pitäis sanoa valitettavasti) sekä hänellä että Eerikan äidillä oli alkoholi ongelma(näin käsitin ja pyydän anteeksi jos olen väärässä) Touko raitistui vajaa kymmenen vuotta sitten, äiti ei siksi lapsi isälle. Uuden naisen (äiti puolen) tavattuaan Touko ilmeisesti taas ratkesi juomaan. Mutta herättää tää Sirpan osuus tässä asiassa. oon saannu sen käsityksen että se olisi aika hyvä manipuliomaan ihmisiä. Mutta molemmat saivat varmasti ansionsa mukaan
 
Aika raju tuomio. Siis mun mielestä murha on semmonen, että suunnitellaan että joku tapetaan ja sitten tehdään se. Tässä oli kumminkin kyseessä kai vahinko. Karmea tapaus ja mua ei tosiaan haittaa vaikka kaasutettaisiin nämä pahat ihmiset, mutta silti...
Vahinko. Kuinka kukaan voi edes sanoa tollasta! Vahingossa kidutettiin kohti hidasta kuolemaa!
 
"Leijonaemo"
Miksi Eerikan oma äiti ei pystynyt suojelemaan tyttöään, vaikka näki mustelmat ja revityt hiukset. Jos olisin itse siinä tilanteessa, soittaisin sossuun pää punaisena huutaen ja vaatisin rikosilmoituksen uhalla, että tytön asiat on hoidettava heti eikä pitkien lomien ja kahvitaukojen jälkeen (kuten virastoissa tehdään, kolme viikkoa lomalla seuraavat kolme saikulla ja kahvilla lomien jälkeen tunti). Yksinkertaisesti en voisi antaa lastani enää takaisin isälle. Miksi lapsen oman äidin leijonaemo ei herännyt? Oliko se äidinvaisto haihtunut viinan huuruun tai lääketokkuraan? Jos Eerikan äiti luet tämän, en sinua syyllistä, sua on jo rankaistu enemmän kuin ketään voi, muitta jäi vain mieleen kummittelemaan.
 
"vieras"
[QUOTE="jope";28220990]Siis onko mahdollista, että nämä ihmiset kulkevat vapaana vielä joku päivä?[/QUOTE]

Mieti, että tuolla kulkee päivittäin ihmisiä, jotka pahoinpitelevät lapsiaan. Itse olin äitipuolen toimesta pahoinpidelty lapsi ja sosiaalitäti vain kysyi että oletko varma, että päätäsi on hakattu lattiaan... Että näin. Onneksi ei käynyt pahemmin.
 
"vieras"
[QUOTE="jope";28220990]Siis onko mahdollista, että nämä ihmiset kulkevat vapaana vielä joku päivä?[/QUOTE]

On tietenkin mahdollista ja hyvinkin todennäköistä kun ovat vielä sen verran nuoria. Koko ajanhan vapaana on ties minkälaisia raakalaisia. Tämäkin vapautuu kohta:
Viisivuotiaan tyt
 

Yhteistyössä