Toukotenavat 2017 <3 joulukuu

Tervetuloa kirjoittelemaan kaikki toukovauvaa odottavat!

upload_2016-11-30_14-23-17.png


Jos haluat listoille, ilmoitathan tietosi punaisella;

(laskettu aika / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala)
Ja halutessasi voit ilmoittaa listoille myös tyttöolo/poikaolo tai tiedon sukupuolesta :)

ODOTTAJAT:
29.4 /Mikayla / 4. lapsi/tyttöveikkaus
29.4. / Jammaillen / 26 / toinen / tyks
1.5./NancyC/34/toinen/?
1.5. / Shagrathina / 28v / 2. lapsi / KOS/tyttölupaus
2.5. / Viivitys/ 35 / 1. / HUS/tyttölupaus
3.5./Kastehelmi_/26v./toinen/ps tai hys/poikalupaus
3.5./Vauveli vanhalle/37/1. lapsi
4.5/hanna/22/ 1 lapsi/ tays/poikalupaus
4.5. / Adessaa / 22v / 1.lapsi / TYKS
4.5/Elsaalviina/26v/3. lapsi/PKKS
4.5/kolmonen*/3.lapsi/k-sks/poikalupaus
5.5 /Maya123 /31/1.lapsi
5.5/ panikoija87 / 29v/ 2.lapsi/ K-pks/poikaolo
6.5 /susetten/23v/1.lapsi/Seks
6.5. / Sulkava_ / 26 / toinen / Tays/poikaolo
6.5 / forester/ 38v/ 1./ehkä pkks/poikalupaus
6.5/reetta88/27v/1.lapsi/TAYS
7.5 /UmmIman/31/2.lapsi/Vaasa
8.5 / Angel25/ 28v/ 2.lapsi /Tyks
8.5 /pupumama/27/2. lapsi/ TAYS/tyttölupaus
8.5./neppu123/21/1.lapsi/PKKS
9.5 /heidi281/1.lapsi/HUS
10.5/zinna85/31v/2 lapsi/hus.
10.5/Jenttuliini/26/1.lapsi/satks
11.5 /emmiliaa:_ /24/3.lapsi / Seks
11.5. /Sara G / 31 / neljäs / KOS/poikalupaus
11.5/Amore/29/2. Lapsi
12.5 / danissa1 / 29v/ 1.lapsi /HYS
12.5/muttakun/26v/2.lapsi/K-HKS
12.5/Sandelinos/27/ensimmäinen/phks/poikalupaus
13.5/Reuna/ ensimmäinen/ 30v/ Tyks/
13.5./kkaatti/23/toinen lapsi/KYS
15.5/Rai-da/29v./7.lapsi/K-PKS/poikalupaus
16.5/daalia82/33v./1.lapsi/tyttölupaus
16.5/Amelia/1.lapsi/HUS
16.5./Hamunen/31/kolmas ja neljäs/kättäri
16.5. / Josjdnd / 29 / 1. / oys
17.5 / tinz_l / 24 / 1.lapsi
17.5./Leenulainen/33/2.lapsi/Hus/tyttöolo
18.5./Qia/29/1.lapsi/K-SKS
19.5./Albela/38/2/TYKS
20.5./joavi/27v/1.lapsi
21.5. / Saapuska /22 / 1.lapsi / OYS
21.5/pätkis123/3.lapsi/KSKS
21.5 / Mikado / 36 / 1. lapsi
22.5/ Terttuliini /27/ensimmäinen lapsi /
22.5 /Babies/ 32v/ 2.lapsi/
22.5./Pähkinäpuu/29/2.lapsi/OYS
23.5/Maria82/3.lapsi/KOS
24.5./Cattibrie/29/eka/PHKS
25.5/Helmiina78/5. lapsi/satks/poikaolo
25.5 / Liinu_ / 30v / 1. Lapsi
25.5/HooKoo-82/34v/8. lapsi/KYS/poikalupaus
27.5./ kirsikka90/ 26/ 2.lapsi/ LKS
27.5./Spukka/24/esikoinen/KYS
27.5/ outski/ 23v/ 1.lapsi/ KYS
27.5/Punaviini/27v./3.lapsi/K-PKS/poikaolo
28.5 / Zeero / 23 / esikoinen
28.5/Pallomahatar/HUS
28.5/PetraH/26/esikoinen/TYKS
29.5 / Miitt21 / 25v / 3.lapsi / LKS
29.5. kaz/31/PKKS/3. lapsi
30.5/Mimi85/31v/3.lapsi/Oys
30.5/Milliaani/34/3.lapsi/Tays


MENETYKSEN KOHDANNEET<3 :
EtanaLilli
mommy76
Supermario
Tytti2017

Salaiseen Fb-ryhmään pääsee laittamalla käyttäjälle jammaillen yksityisviestiä <3. Kerro viestissä nimesi ja jokin tuntomerkki, jolla sinut erottaa nimikaimojesi joukosta. Facebook-ryhmä sulkeutuu ylihuomenna sunnuntaina 1.1.2017 eikä sen jälkeen sinne oteta uusia jäseniä mukaan!
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, melkein joulukuu :love: Oon niin innoissani tästä kuusta! Rakenneultra, joulu (!!), uudeksi vuodeksi ulkomaille... :rolleyes: Kaikkea kivaa odotettavaa siis.

En muista onko tästä paljonkin jo keskusteltu, mutta onko muilla vielä nimiä tiedossa? :)

Pupumama ja Pottu 17+2
 
Meillä tuo mies tekee töitä vakuutusyhtiölle, että meillä on sen suhteen aika selvät sävelet. Ja ehdottomasti otetaan, tässäkin kuussa on tuon esikoisen lääkäri- ja lääkekuluihin olisi mennyt jotain 400€...
Tuskin sitä vahingossa pystyy kovin helposti tyrimään, siis ettei vakuutusta saisi. Eikös raskauden aikainen tupakointi tai alkoholin käyttö ainakin voi olla este. Radista en tiedä vaikuttaako...

Tulin just työporukan pikkujouluista, olipa ihanaa syödä pitkästä aikaa rauhassa! Kiva kun tällaisen hoitovapaalaisenkin kutsuivat (y). Yhdelle työkaverille paljastin. Ei tuntunut hyvältä vielä suureen ääneen kuuluttaa. Varsinkin kun osa on aika kovia juoruilemaan, ja en ehkä halua sitä vielä.
Ja nyt makoilen kun pikkuinen potkii :love:

Jos joulukalenteria vielä väsäisi... Onhan tässä vielä melkein kolme tuntia joulukuuhun :whistle::D

Sulkava_ ja masukki 17+4 :love:
 
Kiva uusi ketju ja joulukuu:X3: mulla ens viikolla eka neuvolalääkäri ja omakustantainen ultra yksityisellä nähdään miten kulti voi ja sukupuolen haluun nähdä:love::D. Rakenneultra menisi tammikuulle, eipä se haittaa kerkii sillonkin(y)

Liikkeitä oon tuntenut rv14+ päivittäin liikuskelee ja sykkeitä oon kuunnellu 145-150 hujakoilla nakuttelee:)

Pojalle nimi olisi valmis, tytölle nimi vielä mietinnässä en osaa vielä päättää lopullisesti ukon kanssa ennen kun tietää kumpi on ja viimesenä tietää kun näkee vauvan ja sillon sen nimen lopulta tietää:rolleyes:

HooKoo82 ja pokspoks 15+0 ♡
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
Ihanaa joulunodotusta :) Oon kyllä niin jouluihminen...

Nimistä, jostain syystä oon enemmän miettiny vaan tyttöjen nimiä. Meillä siis esikoinen poika. Eihän sillä sukupuolella mitään väliä ole mut ehkä sitä salaa tyttöä vähän toivoisi :unsure: Vaikka näin kyllä unta että saatiin poika.... :)

Kiva tää flunssa ja yskä..tätä on kestäny vajaa viikon ja äsken kun aivastin niin pissasin housuun :cry: eikä ollu mikään pieni lirahdus :D Olin käyny kumminki alle tunti sitte vessassa eikä tuntunu että olis pissattanu. Huh, onneks olin kotona. Pitää kai alkaa kantaa töissä varakalsareita :eek:

Onko kukaan vielä miettiny yhtään synnytystä? Toiveita, pelkoja, ajatuksia ja kokemuksia?
 
Minkä ikäisiä muita lapsia teillä on? Onkos kenelläkään pienellä ikäerolla? Meillä on nyt esikoinen 8 kk eli tulee 1v2kk ikäeroa sitten näihin :)
Meillä tulee ikäeroa 2v 3kk. Vaikea kai sitä on mitään parasta ikäeroa sanoakaan, kai siinä on puolensa ja puolensa... Mutta itse ainakin kun ajattelen elämää pidemmälle, niin uskon että tulevaisuudessa ovat läheisempiä jos ei kovin suurta ikäeroa ole. Vaikka ei sekään tietysti aina mene niin.
 
Meillä on esikoinen kyseessä joten ikäeroa ei tule. Seuraava on tarkoitus tehdä heti putkeen jos kaikki menee hyvin, alkaa ikä painaa itsellä sen verran.

Mulla on ollut melkein viikon verran iltaisin maha kipeä. Se on nyt jotenkin kasvanut, kun tunnen sen ihan pienessä kumartelussakin. Kyykkiminen kivistää ja öisin ei löydy hyvää asentoa, kun kivistää. Mää en tiedä johtuuko tämä mun kipuherkkyydestä vai mistä. Unenmäärä on edelleen järkyttävän pieni ja nuokun ratissa päivittäin. Jotenkin tuntuu väärältä jäädä saikulle väsymyksen takia ja siksi sinnittelen. Neuvolasta saisin soittamalla reseptin unilääkkeisiin mutta en halua sellaista elimistöön.

Meillä on vakuutuksia elukoiden takia kolmessa eri yhtiössä. Kilpailutetaan nämä ja katsotaan mikä tuntuu parhaimmalta.

Onko muilla edelleen jatkuva nälkä? Mulla vatsa kurisee parin tunnin välein vaikka syön monipuolisesti ja yritän kiinnittää huomiota että tulee syötyä protskuja. Mietin liittyykö tämä unettomuuteen, kun on suurimman osan vuorokaudesta hereillä.

Synnytystä en ole vielä paljoa miettinyt ja toivottavasti en tule miettimäänkään. Tammikuussa tehdään lähete pelkopolille kipuherkkyyden takia. Kyllä se sieltä ulos tulee tavalla tai toisella. Alakautta haluaisin synnyttää, mutta en tiedä pystynkö. Mulla tulee kivusta oksennus ja sen jälkeen pyörryn, sama piikkien kanssa. Tänä vuonna on kyllä jo niin monet kokeet otettu, että selvää siedättymistä on tullut. Makuuasennossa ei ole enää tullut pökräystä, kun koetta otetaan.

Mää ajattelen synnytystä sellaisena pakollisena rutistuksena. Se hoidetaan mahdollisimman nopeasti pois alta täydellä lääkityksellä. Mitään rentoutumisia yms. en halua, ei ole mun juttu, oon enemmän tekemisen ja käytännön naisia. Kuten huomaa, en ole miettinyt paljoa ;)
 
Viimeksi muokattu:
Meillä esikoinen täyttää tässä kuussa 5 vuotta ja kuopus helmikuussa 3 vuotta. :)

Vakuutukset meillä on kaikki op:ssa ja sieltä otetaan tälle tulevallekin, siellä on nyt kampanja #suominousuun ja vauvalle saa vakuutuksen ilmaiseksi vuodeksi.
 
Tervetuloa pähkinäpuu:)
Meillä tulee ikäeroa kuopukselle ja tulevalle vauvalle n 1v 3kk. Meillä juhlitaan kuopuksen 1 v synttäreitä tammikuun loppupuolella. Esikoinen on jo 9v.
Tasan 2 viikkoa rakenneultraan, ja jännittää jostain syystä kamalasti:ninja:
Ihanaa joulukuuta kaikille:love:
Kolmonen* ja tyyppi 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
Vauveli vanhalle Tosi ikävä ettet pysty nukkumaan.. Toimiiko sulla ihan melatoniini? Univaje vaikuttaa niin kattavasti kaikkeen että suosittelen kyllä nukkumaan sitte vaikka lääkkeiden voimin, eihän niitä tarvi välttämättä käyttää kun kuuriluontosesti? Toki ymmärrän ettei halua mitään ylimäärästä lääkettä tässä kohtaa...

Ja tosiaan sitä synnytystä ei kannatakkaan ihan kamalasti miettiä ja pohtia. Esikoisesta muistan sen ettei tullu kamalasti mietittyäkään kun ei tiennyt tavallaan yhtään mitä odottaa. Se on vaan se viimenen etappi ennen vauvan saantia syliin :) Itse oon vaan kova miettimään ja pohdiskelemaan asioita, välillä vähän liikaakin :D Itse aion myös ottaa kaikki kipulääkkeet sun muut mitä kerkeen saada ja hoitaa homman alta pois :)

Ikäeroa meiän muksuille tulee aika tarkalleen 5-vuotta, esikoinen on myös syntynyt toukokuussa. Meidän perheelle tämä ikäero sopii ehkä parhaiten.. Toki en olis varmaan saanukkaan aiemmin toista kun ei se ekakaan tullu silloin kun oltaisiin haluttu... (n)

Vakuutukset on meillä Lähitapiolassa. Mietin vaan sitä että vaikuttaako se raskausdiabetes vakuutuksen saantiin? Pitääkö kiireesti hakea ennen sokerirasitusta? :D
 
Vauveli vanhalle Tosi ikävä ettet pysty nukkumaan.. Toimiiko sulla ihan melatoniini? Univaje vaikuttaa niin kattavasti kaikkeen että suosittelen kyllä nukkumaan sitte vaikka lääkkeiden voimin, eihän niitä tarvi välttämättä käyttää kun kuuriluontosesti? Toki ymmärrän ettei halua mitään ylimäärästä lääkettä tässä kohtaa...

Ja tosiaan sitä synnytystä ei kannatakkaan ihan kamalasti miettiä ja pohtia. Esikoisesta muistan sen ettei tullu kamalasti mietittyäkään kun ei tiennyt tavallaan yhtään mitä odottaa. Se on vaan se viimenen etappi ennen vauvan saantia syliin :) Itse oon vaan kova miettimään ja pohdiskelemaan asioita, välillä vähän liikaakin :D Itse aion myös ottaa kaikki kipulääkkeet sun muut mitä kerkeen saada ja hoitaa homman alta pois :)

Ikäeroa meiän muksuille tulee aika tarkalleen 5-vuotta, esikoinen on myös syntynyt toukokuussa. Meidän perheelle tämä ikäero sopii ehkä parhaiten.. Toki en olis varmaan saanukkaan aiemmin toista kun ei se ekakaan tullu silloin kun oltaisiin haluttu... (n)

Vakuutukset on meillä Lähitapiolassa. Mietin vaan sitä että vaikuttaako se raskausdiabetes vakuutuksen saantiin? Pitääkö kiireesti hakea ennen sokerirasitusta? :D
Mää en ole kokeillut melatoniinia enkä unilääkkeitä koskaan. Oon ollut aina huono nukkuja. Normisti nukun 4-6 h yössä, nyt menee 0-6. Jos nukun 6 h se menee kahdessa-kolmessa pätkässä. Ihanne mulle olisi varmaan 8-9 h unta yössä.

Jos jotain positiivista etsii niin eipä mietitytä vauvan kanssa valvominen. Kyllä mää yritän vielä sinnitellä, ei tämä ole kuin yksi elämänvaihe elämässä ja pitkään odotettu. Voihan se olla että mitä lähemmäksi toukokuuta mennään niin sitä enemmän unettomuus alkaa rasittaa. Tuossa yksi päivä mietin kaverin kanssa että varmaan ikäkin vaikuttaa että on niin väsynyt.

Mää tykkään kanssa paljon pohtia ja jauhaa sontaa, mutta yritän synnytyksen suhteen olla tekemättä sitä. Kyllä sitä varmasti miettii tässä ennen toukokuuta mutta toivottavasti ei määräänsä enempää. Toisaalta oon tiedonjanoinen mutta tieto lisää tuskaa. Lääkärihommissa on ollut parempi kun en tiedä kaikkea. Monesti sanon ettei tarvi kertoa mitä tekee vaan hoitaa vaan homman. Mulle ei kannata esim. sanoa että kohta vähän pistää, koska sitten ehdin jo miettiä liikaa. Siinä vaiheessa kun aletaan puhua ilmoista niin tiedän että mun naamalta alkaa väri lähteä ja ajatukset yritetään saada muualle :D
 
Viimeksi muokattu:
Vauveli vanhalle, aika hurjan kuuloista tuo unettomuus. Aika sissi olet kun töissä käyt! Kauankohan tuollaista vaan jaksaa... Kehotan silti kuuntelemaan omaa oloa, mielestäni pien rentoutuminen vaikka sairaslomalla ei olisi pahitteeksi. En nyt tiedä osasinko ihan pukea ajatuksiani sanoiksi, mutta tosiaan aika hankalalta tuo jo kuulostaa jos yöunet on ihan pari tuntia välillä. Ja tosiaan melatoniini ainakaan ei ole varsinaisesti unilääke, jos niitä haluaa välttää. Mun mies ottaa sitä välillä säännöllisesti. Eikös sitä raskausaikanakin saa käyttää...

Esikoista odottaessa en miettinyt synnytystä oikeastaan ollenkaan. Mielestäni se on niin absurdi tilanne ettei siihen voi mitenkään valmistautua. Nyt tietää vähän mitä haluaisi tehdä eri tavalla ja minkä haluaisi menevän samoin. Vaikka silti se pelottaa nyt enemmän... Jos jollain on kokemusta spinaalipuudutuksesta, niin olisi kiva kuulla. Mulla kun epiduraali vei kaiken kivun pois enkä myöskään tuntenut supistuksia, oli aika vaikea ponnistaa. Sektiota en ainakaan haluaisi tälläkään kertaa. Tai vielä vähemmän tällä kertaa, kun tuota esikoista olisi vähän pakko pystyä nostelemaan. En kyllä tiedä miten arjesta sen jälkeen selviää jos siihen joutuu, ainakin vielä kun tuota poikaa joutuu kanniskelemaan suurimman osan päivästä... Aika takertuvainen kun on.

Meinaa pakata joulustressiä... Miehen perheelle on vielä kaikki lahjat hankkimatta, ja ne pitäisi antaa su tai ma kun tulevat meille. No eipä ainakaan voi ihan lähelle joulua jättää... Ihan en ole vielä sisäistänyt, että täällä maalla tuo on tosiaan vähän hankalampaa kun ei asu julkisten varrella ja auto on miehellä päivisin. No täytyypä huomenna aktivoitua (y)

Eilen illalla mahassa myllättiin taas ihan huolella :barefoot: Mutta ei liikkeitä tunnu välttämättä edes joka päivä. Ainakaan jos ei ehdi paljoa kuulostella.

Mutta hyviä vointeja kaikille!

Sulkava_ ja masukki 17+6 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Mun käsittääkseni melatoniinia ei saa käyttää raskausaikana, koska se on hormoni! Kannattaa aina tarkistaa vaikka teratologisesta tietopalvelusta tai yliopiston apteeksin 24h chatistä, mutta näin muistelen että sitä ei tosiaan suositella. Kyllä kuulostaa kovalta väsymykseltä tuo sinun, Vauveli vanhalle, ota ihmeessä edes pikku pätkä saikkua jos et halua kokonaan jäädä.

Itsekään en niin mahottomia aina saa nukkua, kun on tuo 8 kk joka on alkanut liikkua niin paljon ja on eroahistusta ja hammaskipua ym., niin valvottaa, mutta onneks on niitä parempiakin öitä, ja jotenkin kumman kaupalla sitä jaksaa. Imetän edelleen ja sanotaan, että imetys tuottaa sellasia hormoneja jotka auttaa jaksamaan siitä valvomisessa, niin oisko lie se, en tiiä. Ensimmäisellä kolmannekselle olin niin poikki, ja pahoinvointi ym. mielialanvaihtelut siihen päälle, niin tuntuu nyt paljon paremmalta tämä keskiraskaus. Tuntuu että nyt pari päivää on ollu virtaa paljo enemmän! :geek:

Mua jännittää synnytyksessä melkeinpä eniten se, miten esikoinen pärjää, kun on niin pieni ja ainakin tällä hetkellä vielä niin kiinni äidissä, ei isä esim. koskaan saa sitä yöunille. Mut sitten on jo vanhempi, ja pakko vaan pärjätä. Toivottavasti pääsis sit nopeasti pois sairaalasta. Myös se jännittää, että meillä on synnärille matkaa yli 200 kilometriä :eek: mutta onneks mun äiti asuu siinä lähellä, yritetään tähdätä reilusti ennen synnytystä sinne asumaan... Edellinen synty pari viikkoa etuajassa, jospa tää noudattais kutakuinkin samaa kaavaa, mut ei sitä tiiä vaikka joutuu sit pyörii äidin nurkissa monta viikkoa, voi voi :ROFLMAO: Muuten toivon vaan, että kaikki menis normaalisti, vauva ois oikein päin, ei kestäis liian kauan, voimat riittäis, sais jotain kivunlievitystäkin. Mulla oli viime raskaudessa hassu innostus ja odotus päästä synnyttää, ja vaikka totesinkin siellä ponnistaessa, että "en tee tätä enää koskaan", niin nyt on taas sama into, hahaha :LOL: On se niin ainutkertaista ja ihmeellistä puuhaa. Supistukset kestin hyvin hengittelyillä, ilokaasulla, suihkulla ja lopuksi sitten epiduraalilla. Ponnistus oli hirveää! Mut nyt ainakin tietää mitä on edessä ja ehkä osaakin paremmin. Toki kaikki synnytykset on erilaisia.

Tulipas romaani. Poika nukkuu päiväunia, niin ah, saa vähän omaa aikaa tässä :p
 
Vakuutukset meillä on kaikki op:ssa ja sieltä otetaan tälle tulevallekin, siellä on nyt kampanja #suominousuun ja vauvalle saa vakuutuksen ilmaiseksi vuodeksi.
Näin eilen tän mainoksen jossain ja ajattelin että jos vaihdettaisiin Lähitapiolasta tuonne. En oo ollut yhtään tyytyväinen lähitapiolaan ja kalliskin se on. Saako kysyä, mitä tuo op:n vakuutus suunnilleen lapselle maksaa?

Mulla ei ole vielä ajatukset pahemmin synnytyksessä. Esikoisen synnytys oli ihan positiivinen kokemus, vaikkakin käynnistettiin. Olihan siinä kipua mutta sian puudutukset niin täydelliseen aikaan, että itse ponnistusvaihe oli aika helppo. Ekaa synnytystä en osannut kovin edes jännittää, kun ei oikein tiennyt edes mitä odottaa. Tää toinen tavallaan jännittää enemmän, mutta ei silti pelota. Mun mielestä synnytys on hieno kokemus :) Toivon vaan, että saisin alakautta synnyttää ja olisihan se kiva jos luonnollisesti alkaisi, mutta vähän epäilen kun on tämä diabetes mulla. Eli jos taas meinaa isoksi kasvaa niin eiköhän se sitten käynnistyksellä mene.

Rakenneultraan on pari viikkoa ja se on alkanut jotenkin nyt jännittää paljon ja on jatkuvasti mielessä. Voi kun siellä olisi vaan kaikki hyvin :love: Ootan aika malttamattomana myös sukupuolen selviämistä, toivottavasti vauva on yhteistyöhaluisella tuulella :LOL: Meillä kun on nimet nyt valmiina molemmille niin jotenkin musta se odotus vaan konkretisoituu entisestään kun tietää sukupuolen ja millä nimellä häntä kutsutaan. :)

Pupumama ja Pottu 17+4
 
Tervetuloa uudet. Nyt mennään jo 17 viikolla!!! Aika huikeaa.

Ikäeroja meillä on lyhimmillään 1kk ja nyt taitaa tulla 1v 11kk. Esikoinen täyttää 9v nyt joulukuun viimeinen päivä ☺ 2. Poika 7v. 3. 6v. 4. Poika 4v. ja tytöt 3- ja 1-vuotta. Lasten puolesta saan nyt nukkua hyvin. Pojat on kaikki samassa huoneessa nukkumassa ja tytöt samassa. Meillä onneksi nukahtavat helposti ja nukkuvat yöt hyvin. Minä vain heräilen sitten vessahätään tai närästykseen öisin. Nautin kyllä tästä kun vielä saa nukkua näin hyvin.

Vakuutusta en taida nyt ottaa. Meillä on lapset vakuutettu syntymän jälkeen. Yhdellä taisi olla raskausaikana jo. Vaikka on meillä ollut näitä allergialapsia ja vanhimmalla paha migreeni, niin on pärjätty hyvin ilman.

Maha on kyllä pompsahtanut todella esille. Mutta niinhän mulla on aina tehnyt. Kasvaa aina puoleen väliin yläkäyrillä ja sitten tasaantuu. Ja lopulta maha ei nyt niin suuren suuri ole. Mutta kun on tämmöinen lyhyt selkäinen niin on todella vaikeaa löytää kiristämättömiä housuja. Toppahousut jouduin ostamman isommat kun mahaa painoi niin kovin. Ja alamaha kipeytyy myös herkästi.

Sukupuoli jo jännittää. Poikaolo oli aluksi hyvin vahvana. Mutta nyt on tullut entä jos olo sen suhteen. En vaatteitakaan uskalla ostaa kun on niin epävarma olo.

Rai-da ja mini 16+4
 
Niin ja synnytyksestä. Älyttömänä en ole miettinyt. Eilen ystävän luona puhuttiin ja tuli kylläselkäsupistukset niin mieleen, että päätin vielä unohtaa koko asian Enitten mietityttää että miten kerkeän sairaalaan. Viimeksi asuimme muutaman kilometrin päässä. Kerkesin sairaalassa olla vajaa puolituntia ennen kuin tyttö syntyi. Eikä sairaalassakaan ollut oloa että tämä nyt syntyisi pian Nyt asumme vajaan 30km päässä. Vähän jännittää kuinka sitä tajuaa ajoissa lähteä. Mutta mietitään sekin lähemmin.
 
Piti munkin tulla muistuttelemaan, että niinkuin Pähkinäpuu sanoi, niin melatoniinia ei saa ottaa raskausaikana, nimenomaan siksi että se on hormoni. Siitä ei ole kai paljon tutkimustietoa olemassa, mutta ilmeisesti se saattaa pahimmillaan häiritä vauvan hormoneja ja niiden kehittymistä aika rajustikin. Oon myös lueskellut, että sitä ei kannattaisi käyttää silloinkaan jos yrittää raskautta, koska se saattaa haitata raskautumistakin aika paljon.

Vauveli vanhalle, ei oo mitenkään väärin jäädä sairaslomalle väsymyksen takia! (y) Viikonkin tauko voi tehdä hyvää ja sen avulla voi jaksaa töissä pitempään. Ymmärrän kyllä täysin nuo ajatukset, mutta kannustan omien kokemusten perusteella hakemaan rohkeesti vaan sairaslomaa jos yhtään siltä tuntuu. Nimimerkillä burn outin läpiläynyt. Sitä en nimittäin toivo kenellekään.

Jes, huomenna taas poksutaan! :)

Hyvää viikonloppua! :)

joavi & pikkuinen 15+6
 
Kiitos kaikille rohkaisevista sanoista. Mää vielä yritän jaksaa töissä, kohta on lomakin. Mutta jos ihan mahdottomaksi käy ennen lomaa, niin yritän rohkaista mieleni ja otan yhteyttä neuvolaan.

Tässä on ihan uuden edessä, kun on ollut 17 vuotta työelämässä ilman taukoja (lomat toki on ollut, niitäkään ei joka vuosi kun oon vaihtanut työnantajaa). Työmoraali on aina ollut tosi korkea ja onneksi oon saanut olla terve, niin ei ole juurikaan tarvinnut olla poissa. Tänä vuonna tuli pisin poissaolo keskenmenon takia, viisi päivää piti isoimpien vuotojen takia pysytellä kotona.

Hetki kerrallaan eteenpäin :)
 
Näin eilen tän mainoksen jossain ja ajattelin että jos vaihdettaisiin Lähitapiolasta tuonne. En oo ollut yhtään tyytyväinen lähitapiolaan ja kalliskin se on. Saako kysyä, mitä tuo op:n vakuutus suunnilleen lapselle maksaa?
Täytyy sanoa että ei ole kyllä mittään hajua paljonka se maksaa. (n)
Meillä kaikki vakuutukset ja pankkiasiat muutenkin op:ssa, niin sieltähän tulee sen verran niitä bonuksia että mikään muu vakuutusyhtiö ei ole päässy lähellekään noita hintoja mitä meillä on.
En pysty niitä hintoja tarkistamaankaan kun miehen nimellä taitaavat olla ja hänen pankkitunnusten takana.

Synnytystä olen vähän miettiny, nyt on mietityttäny se kun aiemmissa synnytyksissä sairaala oli 25km päässä ja nyt se on 100km päässä.
Mutta innolla ja jännityksellä odotan, tykkään synnyttämisestä ja täytyy toivoa että tämäkin sujuisi yhtä hyvin kuin aiemmat, eikä tulisi mitään komplikaatioita.
 

Yhteistyössä