Treenaajat! Treenimäärästä ja -ajankohdista

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mulla ei ole tarpeeksi aikaa ja jaksamista (eikä kiinnostusta) käydä salilla säännöllisesti. Kotikuntoilua ja -jumppaa olen harrastanut kuitenkin jo kauan. Mies aloitti nyt talvella taas säännöllisen salillakäynnin ja innostuksissaan väittää, että mun treenaaminen on ihan turhaa :D
Taatusti teen viikossa yhtä paljon, tai jopa enemmän kuin hän, mutta ei siitä kuulemma ole hyötyä, kun teen kaikkea tavallaan ohimennen... Eli esimerkiksi joka päivä vedän muutaman kerran leukoja ovirekissä, tällä hetkellä esim. menee kerralla 2-5 leukaa, eli senhetkiset maksimit. Lähes joka päivä teen rekissä myös vatsoja tai selkiä (jalkoja ylös tai taakse roikkuen) ja pyöräilen useinmiten työmatkat ympäri vuoden (keskimäärin 40 km viikossa). Lisäksi venyttelen tai jumppaan joka päivä enemmän tai vähemmän riippuen ihan fiiliksestä. Jos vaikka hartiat on jumissa, saatan irrotella niitä punnertamalla kesken telkkarinkatsomisen, mikä on miehen mielestä outoa ja turhaa :D.
Voiko muka olla, että jos tekisin kaiken viikottaisen liikkumiseni peräkkäin salilla vaikka kahdella viikkokerralla, se olisi merkittävästi tehokkaampaa, terveellisempää tms? En aio vaihtaa systeemiä, koska tällä voin hyvin, mutta periaatteessa kiinnostaa ;)
 

Yhteistyössä