trombosyytit matalla?

Mitä meinaa.?Miten hoidetaan jos mitenkään? mulla ei oo verenpainetta eikä pissassa mitään,ei turvotuksia tms...........Sokerit pysyy kurissa ja muuten aika normaali raskaus...viikot 36+5 nyt menossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kirsuli:
siis trombot?
Trombosytopenia on vaivan nimi jos trombosyytit ovat matalalla. Trombosyytit ovat tekijä joka hyydyttää veren, eli kun tulee haava ja trombosyytit ovat alhaalla niin haava tihkuttaa verta pitkään, haavat eivät meinaa parantua jne.

Trombosyyttiarvot pitäisi olla 150 - 400. Itselläni on yleensä 70, pahimmillaan on ollut 20. Tulehduskipulääkkeitä (burana yms) ei voi käyttää ja muidenkin lääkkeiden kanssa oltava tarkkana. Leikkauksessa annetaan trombosyyttejä, jos siis leikkaus yllättäen, mikäli suunniteltu niin trombosyyttejä voidaan yrittää nostaa hetkellisesti keinotekoisesti...

 
Alkuperäinen kirjoittaja kirsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=Trombosytopenia%20(verihiutaleniukkuus)&p_artikkeli=dlk00527

Tuolla on mun mielestä selkeästi kerrottu trombosytopeniasta.


Toi oli hyvä

:hug:
Normaalisti tuo trombosytopenia ei haittaa mun elämää ollenkaan, lääkkeiden kanssa vain oltava tarkka. Kolme keskenmenoa mulla on, syyksi on epäilty ko vaivaa. Enää en edes yritä lisää lapsia tämän takia, onneksi kaksi onnistui hyvin. Meidän poitsulla oli trombosytopenia syntyessään mutta hänellä oma luuydin korjasi tilanteen, vuoden joutui käymään kontrolleissa.
 

Yhteistyössä