Tuliko teillä synnytyksessä kakka?

  • Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Tuli se. Peräruiskeesta huolimatta.
Ukkokin huomas, tai siltähän mä siitä kysyin ku en ite huomannut ja se totes vaan että "no aikalailla sitä vielä tuli" :D

Mut mitä siitä, ihan normaaliahan se on. En mä ainakaan koe mitään syytä hävetä sitä.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Toisen synnytyksessä tuli ja snaoinkin kätilölle että multa tuleei kakka ja se sano että anna tulla vaan se on ihan luonnollista ja siellähän oli sit pökäleet.

Kolmannen synnytyksen yhteydessä ne oikeen odotti että mä kakkaan,sitä tuli vähän väliä ja käskivät työntää ku kakka piti saada jotenki ulos ennen ku pääsi kunnolla ponnistamaan kun se kakka paino sit johonki ettei vauva pääse tulemaan.
Mä kyselin vähän väliä että joko on tullu kaikki niin kätilö sano että kyllä sieltä vielä on tulossa että työnnät vaan sen kakan ulos.

Nolo!
Ai mun mielestä taas on noloa tulla tänne harmaana kirjoittelemaan että tuo on noloa :snotty:
Totuushan on, että vauva ei mahdu tulemaan ennen kuin kaikki kakka tulee ekaks pois.

Vai onko kyseinen harmaa se kevätauringon oma perskärpänen? :LOL:
Juu nolohan mä oon. :ashamed: ;)

Juu taitaa olla se perskärpänen.
No eipä ole mikään SE perskärpänen. Enpä tullut nikkiä katsoneeksi. Minä pesin salista lapsivesiä pois ja kylppäristä pesin itse veret, joten tuo olisi ollut aivan saatanan noloa. Ei siinä sen kummempaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Toisen synnytyksessä tuli ja snaoinkin kätilölle että multa tuleei kakka ja se sano että anna tulla vaan se on ihan luonnollista ja siellähän oli sit pökäleet.

Kolmannen synnytyksen yhteydessä ne oikeen odotti että mä kakkaan,sitä tuli vähän väliä ja käskivät työntää ku kakka piti saada jotenki ulos ennen ku pääsi kunnolla ponnistamaan kun se kakka paino sit johonki ettei vauva pääse tulemaan.
Mä kyselin vähän väliä että joko on tullu kaikki niin kätilö sano että kyllä sieltä vielä on tulossa että työnnät vaan sen kakan ulos.

Nolo!
Ai mun mielestä taas on noloa tulla tänne harmaana kirjoittelemaan että tuo on noloa :snotty:
Totuushan on, että vauva ei mahdu tulemaan ennen kuin kaikki kakka tulee ekaks pois.

Vai onko kyseinen harmaa se kevätauringon oma perskärpänen? :LOL:
Juu nolohan mä oon. :ashamed: ;)

Juu taitaa olla se perskärpänen.
No eipä ole mikään SE perskärpänen. Enpä tullut nikkiä katsoneeksi. Minä pesin salista lapsivesiä pois ja kylppäristä pesin itse veret, joten tuo olisi ollut aivan saatanan noloa. Ei siinä sen kummempaa.

ihan mielenkiinnosta:eek:likos lapsikin siitetty peiton alla pimeessä ja jalat tiukasti yhdessä? :xmas: :LOL:
 
Kakan ystävä joka omistaa ihanan poikavauvan
Minullahan tuli oikein iso ripuli ja kätilö kultanen pyyhki sitä pois ja liukastui :)

mutta en sitten tiedä että mistä syystä tämää johtuu... ovatkohan kakka rauhaset kovilla?
:eek:

POIKA TULI!! :DDDDDDDDDDDD
 
Ravitsemustieteilijä
Lapsi saa ensikosketuksen bakteereihin alatiesynnytyksessä äidin vaginasta ja ulosteista. Keisarinleikkauksessa tämä tärkeä ensikosketus jää väliin. Lapsi saa ensimmäiset bakteerinsa suolistoonsa, joidenka avulla hän sitten taistelee elämän patogeenejä vastaan. Tässäkin luonto on ajatellut, mikä on lapselle parhaaksi - usein äideiltä tulee ulostetta. Suolentyhjennys etukäteen ei siis mielestäni ole hyvä juttu, vaa parempi vain, että lapsi pääsee heti kunnolla kosketuksiin bakteerien kanssa ja näin immuunipuolustus saa ensimmäiset suolistobakteerinsa. Tiedättekai, että liika hygienia aiheuttaa allergioita?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ravitsemustieteilijä:
Lapsi saa ensikosketuksen bakteereihin alatiesynnytyksessä äidin vaginasta ja ulosteista. Keisarinleikkauksessa tämä tärkeä ensikosketus jää väliin. Lapsi saa ensimmäiset bakteerinsa suolistoonsa, joidenka avulla hän sitten taistelee elämän patogeenejä vastaan. Tässäkin luonto on ajatellut, mikä on lapselle parhaaksi - usein äideiltä tulee ulostetta. Suolentyhjennys etukäteen ei siis mielestäni ole hyvä juttu, vaa parempi vain, että lapsi pääsee heti kunnolla kosketuksiin bakteerien kanssa ja näin immuunipuolustus saa ensimmäiset suolistobakteerinsa. Tiedättekai, että liika hygienia aiheuttaa allergioita?
Niin että tulee allerginen ja heikko lapsi, jollei mami kaki synnytyksessä? Heh!
 
repeän
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Mie en tiennyt tuliko mutta mies sitten päätti ilmoittaa että ei sieltä pelkästään vauva tullut :ashamed: :LOL:
No hyvä kun kuitenkin tuli. Ajatteles jos miehesi olisi joutunut sanomaan "Ei tullut lasta, ei paskaa" :D

 
dd
Alkuperäinen kirjoittaja povia:
Olin viikon ollu kakkaamatta (ummetusta) ja sitten sita todellakin tuli!! :eek: Itse en olis huomannu kun olin niin muissa maailmoissa mutta mies sit sano ja katilokin liukastu siihen kun sita oli jo lattialla... :ashamed: Miehen mukaan se jai asiasta paallimmaisena mieleen... :whistle:
:LOL:
Anteeksi, kun naurattaa :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Toisen synnytyksessä tuli ja snaoinkin kätilölle että multa tuleei kakka ja se sano että anna tulla vaan se on ihan luonnollista ja siellähän oli sit pökäleet.

Kolmannen synnytyksen yhteydessä ne oikeen odotti että mä kakkaan,sitä tuli vähän väliä ja käskivät työntää ku kakka piti saada jotenki ulos ennen ku pääsi kunnolla ponnistamaan kun se kakka paino sit johonki ettei vauva pääse tulemaan.
Mä kyselin vähän väliä että joko on tullu kaikki niin kätilö sano että kyllä sieltä vielä on tulossa että työnnät vaan sen kakan ulos.

Nolo!
Ai mun mielestä taas on noloa tulla tänne harmaana kirjoittelemaan että tuo on noloa :snotty:
Totuushan on, että vauva ei mahdu tulemaan ennen kuin kaikki kakka tulee ekaks pois.

Vai onko kyseinen harmaa se kevätauringon oma perskärpänen? :LOL:
Juu nolohan mä oon. :ashamed: ;)

Juu taitaa olla se perskärpänen.
No eipä ole mikään SE perskärpänen. Enpä tullut nikkiä katsoneeksi. Minä pesin salista lapsivesiä pois ja kylppäristä pesin itse veret, joten tuo olisi ollut aivan saatanan noloa. Ei siinä sen kummempaa.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Eipä tullut mieleen justiin synnyttäneenä, että alanpa tässä siivoamaan. :LOL: Kun eihän se mun homma edes olisi ollut :whistle: Ei taida tuo vieras tietää mistään mitään :hug:
 
aska
mulla tuli vaikka ennen supistusten alkua koko päivän olin saanu istua veskissä. Meille tuli vääntöö kätilön kanssa että tuleeko sitä paskaa vai ei, kun minä sanoin että tulee ja kätilö kovasti sitä mieltä että kyllä se on se vauva mikä sieltä vaan tulee. Pääsi nassu nyrpällään pyyhkimään... Ihanaa että kauan odotettu synnytyskokemus käsillä ja pitää ruveta riitelemään paskasta :LOL:
 
aska
ja kun kerran tästä isosta asiasta nyt keskustellaan niin tähän voisi lisätä vielä synnytyksen jälkeisen kokemuksen. Musta se oli pahempaa ku synnytys. Sairaalassa antoivat laksatiivia aivan liian myöhään, ei mitään hyötyä. Sitä tuli sitten vasta viisi päivää synnytyksen jälkeen ja olin ihan paniikissa. Kovaa ku kivi ja kokoa... En uskalla ees ajatella. Istuin viis tuntia veskissä itkien ku ei uskaltanu pakertaa sitä ulos. Seuraavalla kerralla pyydän laksatiivia heti! Vinkkinä tuleville ensisynnyttäjille!!
 
darkstarmama
Mulle sanoivat molemmilla synnytyksillä kätilöt että sitä suolta harvoin saa niin tyhjäksi ettei sitä paskaa tulisi ollenkaan, yleensä kuulemma jokasynnytyksessä tulee joillakin enemmän ja joillakin vähemmän, mutta eihän ne kätilöt siitä huutele kun ovat hienotunteisia ja pitävät asiaa ihan normaalina. =)
 
Moi
Eka synnytys käynnistettiin, joten ruiskeen saatuani pystyin rauhassa suolen tyhjentämään eikä kakkaa tullu. Tokassa taas oli jo supistukset päällä ku ruiskeen sain, supistuksia tuli TIUHAAN enkä tod. pystyny kunnolla suolta tyhjentämään ku vähän väliä piti nousta pöntöltä seisomaan :D sillä kertaa tunsin ku kakka valui, muttei kätilö siitä mitää sanonu, pyyhki vain pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravitsemustieteilijä:
Lapsi saa ensikosketuksen bakteereihin alatiesynnytyksessä äidin vaginasta ja ulosteista. Keisarinleikkauksessa tämä tärkeä ensikosketus jää väliin. Lapsi saa ensimmäiset bakteerinsa suolistoonsa, joidenka avulla hän sitten taistelee elämän patogeenejä vastaan. Tässäkin luonto on ajatellut, mikä on lapselle parhaaksi - usein äideiltä tulee ulostetta. Suolentyhjennys etukäteen ei siis mielestäni ole hyvä juttu, vaa parempi vain, että lapsi pääsee heti kunnolla kosketuksiin bakteerien kanssa ja näin immuunipuolustus saa ensimmäiset suolistobakteerinsa. Tiedättekai, että liika hygienia aiheuttaa allergioita?
Pelasta ihmiskunta; lykkää kätesi p*skaan. :attn:
 
asiantuntija
Tässä faktaa :

Nykyaikaiseen synnytysvalmennukseen kuuluu myös tämän asian harjoittelu. Eli, synnyttäjää harjoitetaan pidättämään ulostusta samalla kun lasta ponnistetaan maailmaan. Monet kätilöt ovat sitä mieltä, että kakan päästäminen synnytyspöydälle on häpeällistä ja epäsiistiä. Näin ollen tulevia äitejä yleensä kehotetaan pidättelemään keinolla millä hyvänsä. Siistiä synnytystä pidetään hyvänä ja asiallisena, kun taas sotkuista synnytystä monesti saatetaan päivitellä kovaankin ääneen. Tiedetään jopa tapauksia, joissa tahattoman ulostamisen vuoksi äiti on saanut porttikiellon synnytyssairaalaan. Tällaisissa tapauksissa äiti on joutunut valitsemaan seuraavan lapsen synnytykseen toisen sairaalan. Näin äärimmäisiä toimia tavataan kuitenkin harvakseltaan. Tämä osittain myös sen vuoksi, että tahatonta ulostamista esiintyy hyvästä valmennuksesta ja oikeasta lääkityksestä johtuen hyvin harvoin.

On olemassa myös ns. "kakkaamattomuustabletteja" (esim. kauppanimillä Anti-Exhaust 100mg ja Tulppax 80mg), jotka estävät ulostamisrefeleksiä vähentämällä peräsuolen peristalttista (eteenpäin vievää) liikettä. Lääke nautitaan tablettina, runsaan veden kanssa noin 30min ennen arvioitua synnytyshetkeä. Tarvittaessa peräaukkoon voidaan asettaa (lat.) caupultos, eli lääketieteellisestä muovista valmistettu este, joka ihan fysiologisesti tukkii peräaukon synnytyksen ajaksi. Tämän tulppamaisen hoitovälineen asennus ja poisto ovat lähes kivutomat. Sen käyttöä suositellaan etenkin ensisynnyttäjille, jotka eivät vielä voi olla täysin varmoja synnytyssiisteydestään.

Muistakaa, että tämä on erittäin häpeällinen ja vaikea aihe myös lääkintähenkilökunnalle, eli asiasta kannattaa pitää mahdollisimman matalaa profiilia. Jos jotain käy, niin älkää puhuko kellekkään mitään! Pimittäkää mahdollinen vahinko niin tehokkaasti, kuin mahdollista!

(Muistakaa myös, että puolet internetistä löytyvistä teksteistä on valetta ja toinen puolet ei muuten vaan pidä paikkaansa. Saatte itse päättää kumpaan ryhmään tämä ohje kuuluu ;-)).
 

Yhteistyössä