Tunnustan, pelkään lasteni puolesta, eritoten tytön

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minua pelottaa niin paljon tuon lapsen puolesta, että varmistan, että hän pääsee aamuisin kouluun. Minua pelottaa, että joku kaappaa hänet kotimatkalla. Pelottaa myös, että vihamieliset muslimikiihkoilijat isiskevät lasteni kouluun ja tappavat kaikki.
Siis joo, onhan tuo nyt näillä maailman tilanteilla melkein jopa todellinen uhka. Täällä on noita turvapaikanhakijoita aika paljonkin. Voi olla, että en uskalla päästää lapsiani enää kouluun, mikäli alkavat siinä koulun läheisyydessä pyörimään. :(
En ole rasisti, vaan realisti.
 
vierailija
Minua pelottaa niin paljon tuon lapsen puolesta, että varmistan, että hän pääsee aamuisin kouluun. Minua pelottaa, että joku kaappaa hänet kotimatkalla. Pelottaa myös, että vihamieliset muslimikiihkoilijat isiskevät lasteni kouluun ja tappavat kaikki.
Siis joo, onhan tuo nyt näillä maailman tilanteilla melkein jopa todellinen uhka. Täällä on noita turvapaikanhakijoita aika paljonkin. Voi olla, että en uskalla päästää lapsiani enää kouluun, mikäli alkavat siinä koulun läheisyydessä pyörimään. :(
En ole rasisti, vaan realisti.
Et varmasti ole ainoa, ja siinä nyt viimeisenä on häpeämistä myöntää että pelkää ihan todellisia uhkia ja asioita. Taitaa kotiopetuksista tulla vielä aika paljon yleisempää..

Sanoisin, että ole rauhassa.. Mutta en voi. Valehtelisin. Sinun kuuluukin olla huolissaan.
Sais olla muutkin.
 
vierailija
Pystyisitkö viemään lasta kouluun ja hakemaan sieltä? Minulla ei onneksi ole lapsia, aivan kauhea tämä nykytilanne! Ei todellakaan ole mitään hävettävää siinä, että pelkää lapsen turvallisuutta.

Mikäli pelko ja huoli kasvaa äärimmäisen suureksi etkä esim. töiden takia pysty lasta kuljettamaan, lopeta työt. Lapsen turvallisuus ja sinun mielenterveytesi on tärkeämpää kuin raha. Uusia töitä voi sitten hakea, kun tilanne tästä rauhoittuu. Uskon aina hyvään ja nytkin yritän uskoa, että kyllä tämä tilanne tästä vielä paranee.
 
vierailija
Aika monella rupeaa noita pelkoja olemaan. Fobba sanoi sen hyvin, että jos homma ei saada hallintaan ja menetetään maltillinen enemmistö olemme pahassa nesteessä. Hallitus ja ketään mukaan ei tunnu ottavan ihmisten huolia tosissaan vaan vähätellään. Ei naurata enää ja rupeaa vitutus nostamaan päätään aika rankasti.
 
vierailija
Kyllä tässä oikeesti rupeaa rauhallisempikin ihminen hermostumaan. On se nyt helvetti, jos ei noita puoliapinoita saada kuriin? Turvapaikan hakuaikana jo käytös tuollaista, mitä sitten kun "vieraskoreus" on kokonaan kadonnut?
 
vierailija
Minäkin pelkään ja suren, emmekä me pelkäävät ja surevat tosiaankaan ole yksin. Saa nähdä, otetaanko ihmisten tuskaa milloinkaan tosissaan. Ja voihan se olla, että sitä ennen tapahtuu jotain kammottavaa isossa mittakaavassa :( Nythän on tapahtunut kauheita jo uskomattoman monille perheille.
 
vierailija
Meillä lapsukaiset vaihtoivat bussilinjaan, joka ei kulje vastaanottokeskusten ohi (joita tässä muutaman kilometrin säteellä kaksi) ja joissa ei siis kulje turvapaikanhakijoita. Se oli viimeinen niitti, kun 9-vuotias kysyi, että ovatko turvapaikanhakijasedät ystävällisiä, kun vihelsivät. Eli ap, minuakin pelottaa. Enkä herra paratkoon enää tiedä, ketä äänestän jatkossa, kun tuntuu ettei poliittisilla päättäjillä ole hiventäkään maalaisjärkeä päässään!
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Ymmärrän kasi. Onneksi meillä ei vielä VOKkia ole. Mutta oli miten rasistisen kuuloista hyvänsä, omat murkkuikäiset tyttäreni olen opastanut kiertämään KAUKAA kaikki ulkomaalaisen näköiset pojat. Tähän on tultu, vaikken todellakaan ylpeä ole, että rasistisen asenteeni lapsiini siirrän. Ja tämä rasisismi minussa heräsi n. kuukausi sitten? Mutta ennemmin terve pelko ja suvaitsemattomuus, kuin koko loppuelämän katuminen?
 
vierailija
Ymmärrän kasi. Onneksi meillä ei vielä VOKkia ole. Mutta oli miten rasistisen kuuloista hyvänsä, omat murkkuikäiset tyttäreni olen opastanut kiertämään KAUKAA kaikki ulkomaalaisen näköiset pojat. Tähän on tultu, vaikken todellakaan ylpeä ole, että rasistisen asenteeni lapsiini siirrän. Ja tämä rasisismi minussa heräsi n. kuukausi sitten? Mutta ennemmin terve pelko ja suvaitsemattomuus, kuin koko loppuelämän katuminen?
Rasisminahan tuota pidetään, mutta so what. Ajat muuttuvat ja rasisti voi hyvin olla jonkun toisen mielestä ilman että sen tarvitsee omaa elämää haitata. Minä haluaisin nähdä maahanmuuttajia korkeintaan suljetuissa tai puoliavoimissa keskuksissa. Haluaisin nähdä jalkapannat jaloissa.
 
vierailija
Täällä myös teinien äiti. Meidän asumisympäristössä ei ole VOK:ta, mutta joka kerta kun lapset lähtee kaupunkiin, pelkään heidän puolestaan ihan hirveästi. Siis ihan päiväaikaan käyvät ostoksilla.
 
vierailija
Ymmärrän kasi. Onneksi meillä ei vielä VOKkia ole. Mutta oli miten rasistisen kuuloista hyvänsä, omat murkkuikäiset tyttäreni olen opastanut kiertämään KAUKAA kaikki ulkomaalaisen näköiset pojat. Tähän on tultu, vaikken todellakaan ylpeä ole, että rasistisen asenteeni lapsiini siirrän. Ja tämä rasisismi minussa heräsi n. kuukausi sitten? Mutta ennemmin terve pelko ja suvaitsemattomuus, kuin koko loppuelämän katuminen?
HEI! Ei se ole rasismia, jos tunnustaa tietyt tosiasiat.
 
vierailija
Kyllä turvallisuuteen voi vähän itsekkin vaikuttaa, pitää välttää liikkumasta myöhään ja yksin hiljaisilla alueilla. Pukeutumisessa ei saa olla profosoiva, kuitenkin se mikä on meille normaalia ei ole sitä välttämättä heille. Sopivasti tiukat farkut voi jo ylittää tietyn kynnyksen ja tavallisen avara kaulus kesällä (ei siis oikeasti paljastava). Sen verran olen matkustellut heidän kotimaissaan ettei tietyt asiat ole jäänyt huomaamatta. Länsimaisen naisen ei sielä useinkaan kannata liikkua yksin.
 
Kyllä turvallisuuteen voi vähän itsekkin vaikuttaa, pitää välttää liikkumasta myöhään ja yksin hiljaisilla alueilla. Pukeutumisessa ei saa olla profosoiva, kuitenkin se mikä on meille normaalia ei ole sitä välttämättä heille. Sopivasti tiukat farkut voi jo ylittää tietyn kynnyksen ja tavallisen avara kaulus kesällä (ei siis oikeasti paljastava). Sen verran olen matkustellut heidän kotimaissaan ettei tietyt asiat ole jäänyt huomaamatta. Länsimaisen naisen ei sielä useinkaan kannata liikkua yksin.
Me ollaan nyt suomessa. Meillä naisilla on ollut täällä aina oikeuksia ja haluan, että tulee olemaan jatkossakin!!!!
En aio kaavuttaa lapsiani tai itseäni siksi, että tänne tunkee miehiä, jotka ei osaa kunnioittaa yksilön vapautta. Mä kuljen ennemmin kaduilla vaikka perse paljaana ja kirves kädessä, kuin alistuisin tuohon sinun ehdottamaasi "provosoinnin vähentämiseen".
Vittu mitä paskaa.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
Ihan vaan sivumennen kerron, että muakin alkaa vituttaa noi neuvot ettei saa liikkua myöhään ulkona eikä saa pukeutua tietyllä tavalla ja...


...ei oo syy raiskata vaikka juoksisi nakuna tuolla!


Niin. Eikä pelko ole rasismia vaikka se helposti siihen johtaakin.
 
vierailija
Kyllä turvallisuuteen voi vähän itsekkin vaikuttaa, pitää välttää liikkumasta myöhään ja yksin hiljaisilla alueilla. Pukeutumisessa ei saa olla profosoiva, kuitenkin se mikä on meille normaalia ei ole sitä välttämättä heille. Sopivasti tiukat farkut voi jo ylittää tietyn kynnyksen ja tavallisen avara kaulus kesällä (ei siis oikeasti paljastava). Sen verran olen matkustellut heidän kotimaissaan ettei tietyt asiat ole jäänyt huomaamatta. Länsimaisen naisen ei sielä useinkaan kannata liikkua yksin.
Väität, että tiukat farkut tai avara kaulus olisi suunnilleen kiellettävä, että tänne tunkeutuneilla ei himot heräisi Et ihan oikeasti voi olla tosissasi. I
 
Pakko pohtia tätä pelkoa ja onko pelon lietsominen tarkoituksellista.

Nimittäin, pelolla saadaan ihmiset tänne tietokoneiden taakse, helposti TV:n ja netin välityksellä aivopestäväksi, pois ulkoa ja mahdollisia mellakoita aiheuttamasta. Yhdysvalloissa esimerkiksi lapsikaappaukset ovat todellinen uhka (samoin Venäjällä, jossa lapset päätyvät elinkauppaan) ja siellä et näe vapaasti leikkiviä lapsia ulkona. Meillä lapset vielä leikkivät pääosin ulkona ja omassa lapsuudessani ei ollut minkäänlaista kontrollia, mentiin missä huvitti ja tehtiin mitä laki salli (ja joskus sitäkin jota laki ei sallinut).

Onko siis oikein, että alkaa pelätä näitä matuja, vai olisiko parempi, että alettais puhaltamaan yhteen hiileen, järjestettäisiin porukalla asiat kuntoon ja turvattaisiin lasten(kin) tulevaisuus? Tämä voi vaatia sitä, että joissain tapauksissa pitää ottaa oikeutta omiin käsiin sen verran, että ystävällinen turpaanveto matua kohtaan olisi sallittua tms.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Sama täällä, alkaa tympimään tuo hidas mitta varma prosessi, jolla nyt yritetään sälyttää vastuuta naisille ja kaventamaan heidän elinpiiriä. Ohjeistetaan pysymään ilta- ja yöaikaan kotona, ei saa liikkua yksin, pitää varoa miten pukeutuu, syyllistetään raiskauksista jne.
Menee vähän paatokselliseksi, mutta isovanhempamme ovat taistelleet vapaan ja tasa-arvoisen Suomen puolesta ja vuosikymmenten ajan on tehty töitä naisten vapauden puolesta, ja nyt sitä aletaan vapaaehtoisesti murentamaan pala palalta.
 
P

Onko siis oikein, että alkaa pelätä näitä matuja, vai olisiko parempi, että alettais puhaltamaan yhteen hiileen, järjestettäisiin porukalla asiat kuntoon ja turvattaisiin lasten(kin) tulevaisuus? Tämä voi vaatia sitä, että joissain tapauksissa pitää ottaa oikeutta omiin käsiin sen verran, että ystävällinen turpaanveto matua kohtaan olisi sallittua tms.
Alkaa näyttämään siltä, että oikeuden omiin käsiin ottaminen on ainoa vaihtoehto. Jotenkin tavan kansalaiset ja maan johto ovat nyt niin eri linjoilla ja kansalaiset alkavat olla niin kyllästyneitä johdon saamattomuuteen ja huonoihin päätöksiin, että kamelin selkä on jo ihan katkeamispisteessä.
 
Pakko pohtia tätä pelkoa ja onko pelon lietsominen tarkoituksellista.

Nimittäin, pelolla saadaan ihmiset tänne tietokoneiden taakse, helposti TV:n ja netin välityksellä aivopestäväksi, pois ulkoa ja mahdollisia mellakoita aiheuttamasta. Yhdysvalloissa esimerkiksi lapsikaappaukset ovat todellinen uhka (samoin Venäjällä, jossa lapset päätyvät elinkauppaan) ja siellä et näe vapaasti leikkiviä lapsia ulkona. Meillä lapset vielä leikkivät pääosin ulkona ja omassa lapsuudessani ei ollut minkäänlaista kontrollia, mentiin missä huvitti ja tehtiin mitä laki salli (ja joskus sitäkin jota laki ei sallinut).

Onko siis oikein, että alkaa pelätä näitä matuja, vai olisiko parempi, että alettais puhaltamaan yhteen hiileen, järjestettäisiin porukalla asiat kuntoon ja turvattaisiin lasten(kin) tulevaisuus? Tämä voi vaatia sitä, että joissain tapauksissa pitää ottaa oikeutta omiin käsiin sen verran, että ystävällinen turpaanveto matua kohtaan olisi sallittua tms.
Meillä on pitkät perinteet yhteen hiileen puhaltamisesta. Uskon, että se on oikea tie turvata omienkin lasten huoleton lapsuus ja turvallinen tulevaisuus. On selvää, että yhteiskuntamme päättäjät ja tukipilarit eivät ole huolissaan meidän tai meidän lastemme hyvinvoinnista. Rangaistukset ovat naurettavia ja ennaltaehkäisyksi kuvitellaan auttavan arjen ohessa tapahtuva "valistus".
Ehkä se ns. omankädenoikeus alkaa olla viimeinen vaihtoehto, johon turvautua. Tai no, sanotaan näin, että ei aina edes tarvitse turvautua oman käden oikeuteen. Rahalla voi ostaa tällaisiakin palveluita niiltä, jotka eivät niin välitä lakia muutenkaan noudattaa :)
 
huolestunutäiti_
Pystyisitkö viemään lasta kouluun ja hakemaan sieltä? Minulla ei onneksi ole lapsia, aivan kauhea tämä nykytilanne! Ei todellakaan ole mitään hävettävää siinä, että pelkää lapsen turvallisuutta.

Mikäli pelko ja huoli kasvaa äärimmäisen suureksi etkä esim. töiden takia pysty lasta kuljettamaan, lopeta työt. Lapsen turvallisuus ja sinun mielenterveytesi on tärkeämpää kuin raha. Uusia töitä voi sitten hakea, kun tilanne tästä rauhoittuu. Uskon aina hyvään ja nytkin yritän uskoa, että kyllä tämä tilanne tästä vielä paranee.
En ole se, jolle vastasit, mutta olen aloittajan kanssa samoilla linjoilla. Töitä ei voi lopettaa, koska se romahduttaisi perheen talouden, menettäisimme kotimme ja joutuisimme jonnekin mamu-slummiin asumaan. En halua joutua ojasta allikkoon.

Minä en usko tilanteen rauhoittuvan. Se tulee vain pahenemaan sitä mukaa, kun muslimien määrä Suomessa lisääntyy. Selvää on, etteivät he halua integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan ja länsimaisiin tapoihin.

Pelottaa myös se, kun lapset joutuvat olemaan monta tuntia yksin kotona aamuisin ja iltapäivisin, koska koulupäivät ovat lyhyitä. Turvapaikanhakijat ovat käyneet pihoilla varastelemassa ja jopa ovella kerjäämässä. Hirvittää ajatellakin, mitä tapahtuu, kun tajuavat, että pienet koululaiset ovat Suomessa yksin kotona.
 
vierailija
Kyllä turvallisuuteen voi vähän itsekkin vaikuttaa, pitää välttää liikkumasta myöhään ja yksin hiljaisilla alueilla. Pukeutumisessa ei saa olla profosoiva, kuitenkin se mikä on meille normaalia ei ole sitä välttämättä heille. Sopivasti tiukat farkut voi jo ylittää tietyn kynnyksen ja tavallisen avara kaulus kesällä (ei siis oikeasti paljastava). Sen verran olen matkustellut heidän kotimaissaan ettei tietyt asiat ole jäänyt huomaamatta. Länsimaisen naisen ei sielä useinkaan kannata liikkua yksin.
Me ollaan nyt Suomessa ja täällä pitää saada noudattaa oman maan tapoja ja pukeutua miten haluaa ilman pelkoa. Joka ikinen tuijottaja-käpälöijä-ahdistelija pitää käännyttää pikaisesti takaisin Ruotsiin. Samoin kaikki mamut, jotka tekevät täällä rikoksia. Karkotus Suomesta heti.
 

Yhteistyössä