Tupakoinnin lopettaneet

  • Viestiketjun aloittaja vierailijatupakka
  • Ensimmäinen viesti
vierailijatupakka
Kertokaahan mitä positiivisia vaikutuksia totesitte kun lopetitte? En kaipaa niitä nettisivuilta kopsattuja listoja vaan omakohtaisia kokemuksia.

Mikä/milloin oli vaikeinta ja miten selvisitte?

En pysty käyttämään korvaustuotteita tms, joten ihan vain lopetan ja sillä siisti. Haluan vain hieman taustatukea.
 
vierailija
Viisi vuotta sitten lopetin kerrasta poikki. Takana 1,5 toppaa päivässä parikymmentä vuotta.
En käyttänyt korvikkeita, tuli vaan mitta täyteen. Eka viiko oli vähän taistelua, mutta sitten päivä kerrallaan helpompaa.

Pääset kyllä eroon sinäkin :-D


Kertokaahan mitä positiivisia vaikutuksia totesitte kun lopetitte? En kaipaa niitä nettisivuilta kopsattuja listoja vaan omakohtaisia kokemuksia.

Mikä/milloin oli vaikeinta ja miten selvisitte?

En pysty käyttämään korvaustuotteita tms, joten ihan vain lopetan ja sillä siisti. Haluan vain hieman taustatukea.
 
vierailija
Itse lopetin n. 4 vuotta sitten. Alku oli todella vaikeaa, mutta pitää olla hyvä itsekuri eikä langeta vaikka kuinka paljon tekisi mieli. Se tupakanhimo menee ohitse muutamassa minuutissa.
Omalta osaltani olen huomannut että maku-ja hajuaistit on parantuneet huomattavasti. Kunto on noussut, ei hengästy niin helposti.

Todella paljon tsemppiä, kyllä sä onnistut siinä.(y)
 
vierailija
Lopetin vajaa 10v sitten samalla tavalla, ilman mitään lääkkeitä tai korvaavia aineita. Takana oli 20v tupakointia aski päivässä. Se oli helppoa, ja oonkin ajatellut että tärkeintä lopettamisessa on todellinen halu ja valmius lopettaa, jonkinlainen muutos tai kasvu ihmisenä tiettyyn suuntaan. Ainkin itselläni tapahtui jossain ajattelussa (?)niin, että yksinkertaisesti en halunnut olla ihminen, äiti, kasvattaja, joka tupakoi. En kokenut sitä enää osaksi itseäni.

Tupakoinnin lopettaminen toi tietynlaisen vapauden; ei tarvitse enää miettiä että koska pääsee tupakalle, voiko täällä polttaa, onko mulla tupakat mukana. Tekemisiä ja päivän rutiineja ei tarvi suunnitella tupakkatauot etunenässä. Aika riittää ja keskittyminen ja läsnäolo on parempaa ilman tupakan vaatimia taukoja.

Ihon kirkastuminen ja paraneminen tapahtui oikeasti, samoin aamukröhinöitten loppuminen. Poskiontelotulehduksia en ole sairastanut kertaakaan lopettamisen jälkeen, kun tupakoidessani sain sen kiusan 2-4 krt vuodessa.

Haju- ja makuaisti voimistuivat, ruoka alkoi maistua todella hyvältä, ja luonnossa kävelykin tuntui todemmalta kun kaikki tuoksut iskivät kunnolla tajuntaan.

Ehkä suoraan joltain listalta, mutta omakohtaisesti koettuja :)
 
monta
Itse tajusin lopettamisen jälkeen,että kuinka hiton pahalle on haissu.Toinen oli jatkuva hakkaava yskä mikä sai lopettamaan.
Ihanaa olla tupakista vapaa.
2009 lopetin ja aloitin samaan aikaan laihduttamisen ja sauhuttelu oli kyllä triljoona kertaa helpompi lopettaa kuin laihduttaa.
Tupakkaahan ei tarvitse mihinkään ,mutta ruokaa tarvitsee.
 

Yhteistyössä