Turkiskuoriainen

  • Viestiketjun aloittaja No turkiksia 4 me
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Punaseetristä eivät ainakaan pidä, punaseetrin palasia voi laittaa vaatekaappiin vaatteiden sekaan (sai ainakin vuonna yks ja kaks mm. Stockalta). Sitten vaan myrrkkyä seinälistojen väliin ( Baition?), jos omin voimin aikoo selvitä, myrkyttäjät hoitaa homman varmaan paremmin. Ongelma vaan että asustelevat talojen rakenteissa, vaikee päästä eroon ja pitäisi myrkyttää kerralla koko talo.
 
"vieras"
voi ei ne on sitkeitä tapauksia, kaverilla oli talossaan, myrkyttäjä joutui käymään kaksi kertaa, kaikki vaatteet, kankaat, täkit, tyynyt ihan kaikki piti pitää joko pakkasessa tai kuumassa saunassa koska ne eivät kuole tavallisesssa pesussakaan.
 
"jaujau"
Jalkalistat irti tai ainakin teippiä tukkeeksi toukkien "kulkuaukkoihin", pakkelilla tai liimalla kaikki mahdolliset reinän- ja lattianraot umpeen, kaikki vaatteet ja tekstiilit pois lattioilta. Siivousta, siivousta, siivousta. Okt:ssa tilaisin myrkyttäjän paikalle, kerrostalossa turha vaiva.
 
kuoriainen
Muuttamalla. Mutta ne tulevat aika helposti mukaasi.

Taistelin niitä vastaan aikani, onneksi olin vuokralla pääsin muuttamaan pois. Niitä oli todella paljon, ja jälkeenpäin kuulinkin että talossa jossa asuin epäillään kosteusvaurioita, tällaiset asiat vielä edesauttavat niiden leviämistä.

Siivoaminen kunnolla kokoajan, myös kaappien sisusnurkat ym. seetri, myrkyttäminen, vaatteiden ja muiden 'syötävien' säilyttäminen umpinaisissa muovilaatikoissa, likaisia tekstiilejä ei saa olla lattioilla (koskee myös mattoja) jatkuva imurointi (muista myös huonekalut ja varsinkin sohvan sisukset) ja pölypussi pois (se on oikein paratiisi niille) pakastaminen, saunottaminen, peseminen 60asteessa jne. Luonnonkuitujen lisäksi syövät myös luuta, likaisia mitävään tekstiilejä, eläinten karvaa, taulujen kehyksien liimaa, muruja ym. Kun kevät tulee, alkaa lentää niitä koppiksia, talven toukat ryömivät nurkissa ja huonekalujen sisuksissa.
 
"örkki"
Oikeasti tosi kiusallinen tuttava, josta vaikea päästä eroon. :( Meilläkin tuttu tuo, ikävä kyllä. Vanha kerrostalo tämä. Joku mainitsi tuosta kosteusvauriosta, minusta silloin on yleensä sokeritoukka kyseessä?
 
kuoriainen
[QUOTE="örkki";23250781]Oikeasti tosi kiusallinen tuttava, josta vaikea päästä eroon. :( Meilläkin tuttu tuo, ikävä kyllä. Vanha kerrostalo tämä. Joku mainitsi tuosta kosteusvauriosta, minusta silloin on yleensä sokeritoukka kyseessä?[/QUOTE]

Kosteusvaurioisessa talossa viihtyy kai lähes kaikki ölliäiset. Sinne on helppo kaivaa käytäviä ja ihanaa maatuvaa moskaa syötävänä. Ja juu, sokeritoukkiakin oli, ne vain oli varmaan jääneet turkkareiden kansannousun jalkoihin ja pysytteli tiiviisti vessassa.
 
Apua, mua pelottais noi ihan sikana...ja luulin, että asut omakotitalossa tai vastaavassa. Sori tää nyt on ihan offtopic mutta ite olin eilen jo ihan kauhuissani kun meidän eteisessä kuhis lauma muurahaisia. Siis vuonna 2006 rakennetussa kerrostalossa :D

No mut voimia noiden öttimöttien kanssa. Eikös niihin joku hyönteismyrkky tällasesta puutarhaliikkeestä tehoais jos sumuttais sitä myrkkyä alueille ensin ite ja jos ei tehoo niin kutsuu myrkyttäjän.
 
hääh
Meillä on kans.. Tosin ei vaatekaapissa mutta keittiön kattilakaapista olen tavannut tähän mennessä 2 yksilöä. Ei aavistustakaan mistä sinne tulleet, mutta siivoilin kaapin ja en löytänyt lisää.

Ei tosin mun elämää niin haittaa kun eivät tuhoakaan mitään. En myrkytä tai kutsu myrkyttäjiä. Harmittomia pieniä öttiäisiä, big deal? :D
 
Vierailukielto?
"Meillä on kans.. Tosin ei vaatekaapissa mutta keittiön kattilakaapista olen tavannut tähän mennessä 2 yksilöä. Ei aavistustakaan mistä sinne tulleet, mutta siivoilin kaapin ja en löytänyt lisää."



Meiltä löytyi aamulla niitä kuoria hellan alta, kun aloin siivoamaan. Muutaman olen nähnyt kans kattilakaapissa aikaisemmin, mutta olen ajatellut niiden lentäneen ikkunasta tai olleen jotain siemeniä... Avasin saman tien keittiökaappien sokkelit ja - hyi hitto! Niitä oli kasoittain!! Siis niitä kuoria ja jokunen eläväkin kasoissa oli. Taitavat pitää kissankarvoista? Meillä on kuivausrumpu tilan puutteen vuoksi keittiössä, siitäkin taitaa tulla hyvää ravintoa. Tänään on jynssätty taloa ihan urakalla. Ens viikonloppuna täytyy selviä vaatekaapit ja varautua pahimpaan. Myrkyt on vielä ostamatta.

Uskallatko kurkata sokkelien alle...?;)

Pitänee ilmoittaa isännöitsijälle, joskaan en usko että täällä nuukailutalossa mitään myrkyttellään. Väittivät hallituksessa aikoinaan, että eräs vanha pappa oli aiheuttanut muovimaton halkeilun kylpyhuoneessa pesemättömillä keittiön ikkunoilla :). Tämä on mielenkiintoinen taloyhtiö...

Mitenkäs tästä lähin vieraiden kanssa? Noi kuoriaiset leviävät vierailijoiden mukana heidänkin kotiinsa (tai voivat tulla sieltä tänne). Hankalaa ja noloa!
 
"Minkkis"
Meille ilmestynyt myös tässä kevään mittaan - eilen sitten löytyi vähän joka puolelta taloa ja kunnon siivous, saunotus, tuuletus ym. urakka aloitettiin. Mun lankalaatikoihin ovat selvästi erityisen tykästyneet - puuvilla ja villa näyttäisi olevan suosikkeja. Pojan yövaatteisiin syöneet kunnon reikiä - säilytetään niitä kärrissä makkarin seinän vierustalla, siellä jalkalistoissa näyttäisivät asustavan. Lisäksi tietysti keittiössä ja olkkarissa. Ihan mahdottoman iso homma näyttää olevan edessä - onneksi muutto on tulossa kuukauden sisään, jos siinä rytäkässä onnistuisi ne karistamaan kannoiltaan. Huoneiston riesaksi todennäköisesti jäävät meidän jälkeenkin :/ Myrkyttäjä tulossa ylihuomenna, toivottavasti ne jotenkin saatais kuriin!
 
"Minkkis"
Myrkyttäjä sanoi, että myrkytyksen ajaksi tulisi siirtää huonekalut pois jalkalistojen luota, koska sinne sitä myrkkyä laittavat. Lisäksi vaatekaappien alatasot - jos toukkia näkynyt korkeammalla, myös ylemmät tasot pitää myrkyttää. Keittiökaappien alaosat myös ottavat kohteeksi sekä sohvan ja sängyn alaosat. 2-5 tuntia pitäisi kuulemma olla poissa asunnosta, jos on raskaana, alle 2v lapsia tai astmaa tms. Me kyllä aiotaan olla poissa tuon ajan, vaikkei lapset noin pieniä enää olekaan. Varoitteli alkavasta liikennihdästä myrkytyksen jälkeen - siitä kuulemma tietää että troppi vaikuttaa. Tekstiilit pitäisi puistella ja pestä - me kyllä lisäksi saunotaan ne 80-90 asteisessa saunassa sen pari tuntia. Sen jälkeen ajateltiin laittaa tiukasti jätesäkkeihin ja tiiviisiin laatikoihin tulevaa muuttoa odottamaan. Langat lähinnä mietityttää, että pitääkö kaikki vyyhdittää vai uskaltaisiko kokonaisina kerinä heittää lauteille? Pääseekö kuumuus ihan kerän sisuksiin, jos on kovin tiivis? Ahistaa ja potuttaa, mutta peukkuja pidetään, että hurja projekti tuottaa tulosta ja päästään muuttamaan ilman mukana kulkevia ötököitä.. Miten teillä muilla tilanne on edennyt?
 
Raimo Vormisto
Meidän veljellä on kova maitolaktoosi-intoleranssi. Viime keväänä hoidimme asian niin, että annettiin velipojalle punaista maitoa, suklaata, jäätelöä ja ties mitä maitotuotteita. Viiden tunnin päästä oli koko asunnossa sankka kaasuverho - lähti kaikki kerralla!
Voin vuokrata veljeäni 150€ kertasummasta.
 

Yhteistyössä