Turkkiin huhtikuussa?

  • Viestiketjun aloittaja "Mie"
  • Ensimmäinen viesti
"Mie"
Oletko käynyt Turkissa huhtikuussa? millainen sää silloin yleensä on? Joutuuko palelemaan? Silloin olis loma ja Turkissa haluaisin käydä.
Vai suositteletko jotain muuta kohdetta mulle? E halua kamalan pitkää lentoa.
 
gidi
Päivällä voipi olla lämmintä(n.20-23 astetta), mutta illat ja yöt sitten jo viileitä. Hotelissa mieluiten lämmitys. Muutenkin sää voi olla epävakaista tai sitten ei. Kaverit olivat siellä vuos sitten huhtikuussa.
 
äiti72
Oltiin viime vuonna huhtikuun alussa Alanyassa. Päivällä tarkeni ihan hyvin, shortseissa ja topissa, altailla jopa bikineissä, jossa toiset uivat (paitsi minä, jolla on aina kylmä)...Mutta mitään hirmu lämmintä ei ollut. Jaksoi hyvin kierrellä, kun ei ollut pakahduttavan kuuma.
Illat olivatkin sitten tosi kylmiä! legginsit ja hame eivät ihan riittäneet ulkoterassilla ruokailuun:) Eli "pitkää" vaatetta illaksi mukaan! Nyt olisi lähtö jo maaliskuun alussa ja varmaan on kylmä, mutta lomat on silloin ja Turkki on kiva reissu kohde ennen turisti kautta ja lento sopivan lyhyt!
 
Olen ollut Istanbulissa huhtikuussa ja silloin oli kylmä. Tai siis takkia joutui käyttämään ja satoi vähän vettäkin. Lämpimillään oli noin 20 astetta ja aurinkoista, kuitenkin illat viileitä. Istanbul on toki pohjoisempana kuin ne Etelä-Turkin lomakohteet. Niissä en ole käynyt ollenkaan, mutta muualla Välimerellä ja huhtikuu on mielestäni liian aikainen ajankohta jos haluaa "varman lämmön". Vielä toukokuussakin Välimeri on kohtalaisen kylmä, toki siinä voi uida ja itsekin uin, mutta vesi on vielä sellaista, että kun menee sinne niin tuntuu kylmältä. Ja illat oli tosi viileitä. Päivällä lämmintä oli vajaat 25 astetta.
 
"vieras"
Me oltiin toukokuun alusta ja hyvin silloin tarkeni,päivät ihan hikikuumia ja illat ihanan viileitä mutta palellut ei tarvinnut.Onnistuin pilttamaan itseni siellä vaikka suojakerroin rasvassa oli 50,mutta uskoisin että osittain oli aurinko ihottumaa tuo mun palaminen koska oli ihan pilkuilla rintakehästä.
Silloin tosiaan toukokuun alusta kun oltiin niin lämmintä n.26-28 astetta varjossa,riitti meille hyvin.
Cran kanarialla taitaa nyt olla parisenkymmentä astetta joten siel varmaan huhtikuussa jo aikas lämmintä,uskoisin.Ja sinnekkin lennot kohtuulliset 6h.
 
Minä rakastan Turkin huhtikuuta :heart:. Päivisin jo lämmintä, satunnainen sadekuuro saattaa joskus yllättää, iltaisin ja öisin on vielä viileää. Turistilaumat eivät ole tulleet pilaamaan maisemia ja paikallisväestö on vielä iloista ja pirteää.

Mutta se oli tottakai erilaista, kun asui siellä. Jos lähtisin viikon lomalle, niin valitsisin ehkä aurinkovarmemman kohteen.
 
"kkkk"
Nostan tätä ja kyselen hieman eri juttuja. Eli mitkä lentoyhtiöt lentää matkoja tuonne turkin turistikohteisiin? Siis sellaiset, joilta voi ostaa pelkät lennot (jos määränpää on esim. alanya, antalya tms). Mille lentokentälle lentävät?

Finski, blue1 ja ryanair eivät ainakaan lentäneet.
 
v
Minä olen ollut huhtikuun alussa. vettä satoi kaatamalla ensimmäiset kolme päivää. Sen jälkeen oli pari lämpimämpää päivää ja kaksi viimeistä oli sellaista +17 astetta ja aika tuulista. Sanoivat että ihan normaali sää tuohon aikaan, vaihtelut voivat olla suuria ihan päivittäin. Eli ei mikään paras ajankohta Turkkiin menoa ajatellen.
 
Menepäs vertaa.fi sivuille ja hae sieltä pelkät lennot. Mä oon katellu sieltä lentoja, varasinkin Turkish airlinesilta kesäkuuksi lennot. Me lennetään aina Antalyaan, koska meidän loma-asunto on Alanyassa, en tiedä mille muille kentille on lentoja.
 
"kkkk"
Menepäs vertaa.fi sivuille ja hae sieltä pelkät lennot. Mä oon katellu sieltä lentoja, varasinkin Turkish airlinesilta kesäkuuksi lennot. Me lennetään aina Antalyaan, koska meidän loma-asunto on Alanyassa, en tiedä mille muille kentille on lentoja.
Joo, olen sieltä katsellut ja katselin nyt uudelleen. Lähinnä tässä niinkuin pohdiskelen sitä, että eikä noihin kohteisiin pääse SUORALLA lennolla, esim. Helsingistä.? Siis aina näyttää olevan välilasku Istanbulissa. Luulis että suomesta on ruuhkaa turkkiin.
Sitä paitsi halvimmat lennot löysin airbaltic:in sivuilta, oulusta maksoi muistaakseni 490 euroa per aikuinen (2 välilaskulla). Vertaa.fi antoi mulle havimmat lennot lähes 800 euron hintaan.
 
....
Itse olimme vuos sitten turkissa oltiin toukokuun alussa ja pysty pitämään ihan toppia ja shortseja ja illat oli tosiaan vähön viileitä mutta olen käynyt jo kymmeniä kertoja alanyassa ja paras aika on lähteä syyskuussa, jos tykkää että on kuuma ja jnee mutta olenhan minä vasta 13 vuotias en pahemmin sää tiedote jutuista tiedä mitään mutta parhaita hotelleja on ollut flower garden ja fougere mutta ei kannata mennä itäiselle rannalle vaan kleopatra :)
 

Yhteistyössä