tyhmä kyssäri, mut perukirjotuksen jälkeen pitää tehä sitten se perinnönjako

  • Viestiketjun aloittaja tietäväiset???
  • Ensimmäinen viesti
tietäväiset???
kirjaki tai siis paperiko viel erikseen...mitä vasten jos ei oo ku normijutut jaettavana..eli ei mitään erikoista tai kallista?ja oikeestaan kaikki jo jaettu sulassa sovussa perijöiden kesken, ku piti kämppä tyhjentää ukiteskin jo tyhjäx.Kuka sitä perinnönjako kirjaa tarvii?
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja tietäväiset???:
kirjaki tai siis paperiko viel erikseen...mitä vasten jos ei oo ku normijutut jaettavana..eli ei mitään erikoista tai kallista?ja oikeestaan kaikki jo jaettu sulassa sovussa perijöiden kesken, ku piti kämppä tyhjentää ukiteskin jo tyhjäx.Kuka sitä perinnönjako kirjaa tarvii?
koska laki sanoo niin ja jos jätät tekemättä seuraa sanktioita
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja tietäväiset???:
kirjaki tai siis paperiko viel erikseen...mitä vasten jos ei oo ku normijutut jaettavana..eli ei mitään erikoista tai kallista?ja oikeestaan kaikki jo jaettu sulassa sovussa perijöiden kesken, ku piti kämppä tyhjentää ukiteskin jo tyhjäx.Kuka sitä perinnönjako kirjaa tarvii?
koska laki sanoo niin ja jos jätät tekemättä seuraa sanktioita
meneeks se perinnönjakokin paperi verottajalle?tosi tyhmää laittaa sinne jotaa vanhaa telkkaria tai pesukonetta...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jennae:
juu se on aina pakko tehä! muuten joudutte maksamaan kovat verot.
niih..juuh..eli verottaja huolii nähä onko siel mona lisa taulu seassa...huah:(
mut kun siis on perunkirjotus niih eiks ne siel omaisuus jo katota...miksi pitää vääntää viel perinnönjakokin lista sinne...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jennae:
no siihen voi kirjoittaa vaan, että "tavanomaista irtaimistoa" tms, ei siihen oikeesti tartte jokaista sukkaa eritellä. pistää vaan arvoksi jonkun muutaman hassun kympin.
katoin tossa isän vanhaa perunkirjotus juttua niin siel oli lueteltu tosi tarkkaan kaikki...mut oli 20 vee sitten kyl tehty toi mutta tuntu hassuslta ne summat..jotenkin pieniltä sillo markka aikoina...
 
Eikös verottaja ole tyytyväinen perukirjaan josta selviää kaikkien saamat perinnöt ja voivat verottaa sen tietojen perusteella. Eikai niitä enää perinnönjako kiinnosta? Ja perukirjahan pitää tehdä sen tietyn ajan sisällä kuolemasta.
 
vieras
http://www.perunkirjoitus.fi/

Siinä jaossa kaikki laittavat nimensä paperiin eli se on sopimus, jonka kaikki hyväksyvät. Samalla siinä ilmoitetaan verottajalle, onko sitä verotettavaa perintöä.
 
me tehtiin just vähän aikaan sitten perunkirjoitus ja laitettiin siihen esim. vatteita, koti irtaimistoa, taulut lueteltiin yksitellen ja korut. mutta kaikki millä ei ole mitään arvoa, jätettiin lajittelematta sen kummemmin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Eikös verottaja ole tyytyväinen perukirjaan josta selviää kaikkien saamat perinnöt ja voivat verottaa sen tietojen perusteella. Eikai niitä enää perinnönjako kiinnosta? Ja perukirjahan pitää tehdä sen tietyn ajan sisällä kuolemasta.
juuh..se perunkirj siis 3 kk sisällä..mut toi perinnönjako mua nyt mietityttää..kai se on väännettävä..mut kuka siitä on kiinnostunut..en mä eikä mun sisarukset ainakaan.
 
vieras
Meillä oli tyyliin

liinavaatteet (arvo yht 50 eur): jaettu x y z:n kesken keskenään sopien
kotitaloustarvikkeet sis astiat ym (arvo yht 100 eur): jaettu x y z:n kesken keskenään sopien
huonekalut (arvo yht 200 eur): jaettu x y z:n kesken keskenään sopien

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.perunkirjoitus.fi/

Siinä jaossa kaikki laittavat nimensä paperiin eli se on sopimus, jonka kaikki hyväksyvät. Samalla siinä ilmoitetaan verottajalle, onko sitä verotettavaa perintöä.
mikähän siinä on se verotettavan raja?laskin tos ihan nopeesti niin menisi ehkä tonne max 2500 e ja laskin tän uusien hintojen perusteella. eli käypä arvo olisi alempi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä oli tyyliin

liinavaatteet (arvo yht 50 eur): jaettu x y z:n kesken keskenään sopien
kotitaloustarvikkeet sis astiat ym (arvo yht 100 eur): jaettu x y z:n kesken keskenään sopien
huonekalut (arvo yht 200 eur): jaettu x y z:n kesken keskenään sopien
täähän ois hyvä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Eikös verottaja ole tyytyväinen perukirjaan josta selviää kaikkien saamat perinnöt ja voivat verottaa sen tietojen perusteella. Eikai niitä enää perinnönjako kiinnosta? Ja perukirjahan pitää tehdä sen tietyn ajan sisällä kuolemasta.
juuh..se perunkirj siis 3 kk sisällä..mut toi perinnönjako mua nyt mietityttää..kai se on väännettävä..mut kuka siitä on kiinnostunut..en mä eikä mun sisarukset ainakaan.
Joo, laita hakusanaksi perinnönjakokirja ja löydät että semmoinen tehdään perukirjan tueksi.

Meillä just kaks perintöasiaa on hoitanut pesänselvittäjä, ni ei oo ite tarvinnu muuta ku allekirjoitella papereita :(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Eikös verottaja ole tyytyväinen perukirjaan josta selviää kaikkien saamat perinnöt ja voivat verottaa sen tietojen perusteella. Eikai niitä enää perinnönjako kiinnosta? Ja perukirjahan pitää tehdä sen tietyn ajan sisällä kuolemasta.
juuh..se perunkirj siis 3 kk sisällä..mut toi perinnönjako mua nyt mietityttää..kai se on väännettävä..mut kuka siitä on kiinnostunut..en mä eikä mun sisarukset ainakaan.
Joo, laita hakusanaksi perinnönjakokirja ja löydät että semmoinen tehdään perukirjan tueksi.

Meillä just kaks perintöasiaa on hoitanut pesänselvittäjä, ni ei oo ite tarvinnu muuta ku allekirjoitella papereita :(
eli tueksi...:) selkkis...:)
 
verokarhu
Perinnönjakosopimksen perusteella määräytyy perintöverot, siksi se pitää tehdä vaikka jaettavaa ei paljoa olisikaan. Samoin sen avulla vi perijä rekisteröidä saatua omaisuutta, esim puhelinosake tai auto tms.
 

Yhteistyössä