Työpaikallani on uskomatonta sovinismia

  • Viestiketjun aloittaja vierailija743
  • Ensimmäinen viesti
vierailija743
Tänään mulle selvisi aika uskomaton asia meidän työpaikalta. Kyseessä on isohko tehdas, jossa on monenlaisia työtehtäviä. Viime keväästä alkaen olen kiinnittänyt huomiota yhteen työpisteeseen. Siinä pitää siirrellä tavaroita sinne tänne ja pomppia ylös alas ja kyykistellä, kurottautua sun muuta. Keväällä ja etenkin kesällä kiinnitin huomiota että melkeinpä aina työpisteessä on naisia, yleensä (etenkin kesällä aina) nuoria.

Viime kesänä ihmettelin kun kesätytöillä oli tuossa hommassa päivä päivältä niukemmat kuteet. Kaiken huippuna on se, että tuo työpiste on melkeinpä työnjohdon kopin vieressä. Kaikki työnjohtajat tietenkin miehiä.

Nyt mulle myös selvisi, että tuosta työtehtävästä saa todella isoa palkkaa. Yli viiden euron tuntibonus eli käytännössä 1.5-kertainen palkka. Tajusin, että näitä tyttöjähän pistetään kilpailemaan tuosta työtehtävästä. Ja epäilen että tuota kilpailua ei voiteta pelkillä työtehoilla...

Pitäskö puuttua asiaan. Homma on nimittäin niin ilmeinen. Kyseessä on osittain tasa-arvo... siis sillä tavalla myös miesten tasa-arvo, ettei kesäpojat esim. ees päässeet tohon hommaan. Ja tietenkin naisten suhteen siinä mielessä, että aika alistavaahan tuo on.
 
vierailija
Jos naiset vaan on parempia tuon pisteen tehtävissä. Samaten naisilla on esim. matalammat painorajoitukset, mitä saa nostella kuin miehillä ihan lain mukaan. Mahtaako miehillä ja kesäpojilla olla fyysisesti raskaampia hommia?

Ennemmin epäilisin, että siellä on ollut pomojen lapset kesätöissä ja heille on annettu paraspalkkaisimmat hommat.
 

Yhteistyössä