työsopimusta EI ole vieläkään tehty

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eli olen ollut työssä kuukauden ja viikkon. Vieläkään ei ole sopimusta. Olen kahteen otteeseen kysynyt, mutta on ilmeisesti vielä "kiertämässä" voiko näin olla?
 
vierailija
No lain mukaan suullinen sopimuskin on pätevä, mutta pyydettäessä työantajan tulee antaa kirjallinen selvitys työsuhteen ehdoista. Eli siis kirjattuna samat asiat kuin työsopimuksessakin.

Ongelmia veikkaan tuleman. Itse en aloita töitä ennen kuin on nimet paperissa. Jos sopimus on "kiertämässä" niin antaapa sen kiertää sitten. Kun se tulee kierrokselta, niin voi soitella mua paikalle allekirjoittamaan. En tosin lupaa odottaa kotona sopimuksen maailman kierrosta. Voip olla että nopein käsi vie voiton, eli menen sille hommiin kellä sopimus on pelkästään euroopan kiertomatkalla, eikä kiinassa saakka.
 
vierailija
Voi se kestää pitkään. Meillä on niin, että työt voi aloittaa vasta, kun paperit on valmiit. Siihen voi mennä useampi kuukausi.

Ikävä tilanne vaikka suullinenkin sopimus on pätevä. Jos tulee erimielisyyttä, niin on vaikea osoittaa, että on sovittu jotain.
 

Yhteistyössä