Uber kallis vihkisormus

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olimme viikonloppuna valitsemassa yhdessä sormusta kultasepän liikkeissä.
Mieheni oli kuitenkin sitä mieltä että koska en löytänyt aivan täydellistä, voisimme teettää sormuksen. Mieheni oli sitä mieltä että sormuksessa voisi olla ainakin 1 karaatin timantti. Mietin kuitenkin itse että onko se pröystäilevä tai liian mahtaileva?
Mieheni ei ole suomalainen ja hänen kulttuuriin kuuluu että vaimon sormuksen kuuluu olla näyttävä ja isolla kivellä varustettu.

Kerroin tästä sijoituksesta muutamalle ystävälleni ja huomasin heidän ulosannissaan pienoista paheksuntaa..??

Mitä olet itse mieltä?
 
Vierailija111
Mitä miehesi siihen sanoisi jos et haluaisikaan timanttia? Tai jos et haluaisi erityisen näyttävää sormusta? Jos unelmasormuksesi olisi vähän tavallisempi?

Mun mielestä mies ei sitä päätä minkälainen sormuksen pitää olla. Eihän mies sitä sormusta käytä ja katsele päivittäin sormessaan. Mä en halunnut vihkisormukseeni timantteja vaan sormus on melko tavallinen keltakultainen jossa on kuviointi timanttileikkauksella. Iso timantti olisi vain tiellä, jäisi hanskaan kiinni jne.
 
Ja mitä ne kaverisi paheksuivat? Sormuksen hintaa vai sitä, että miehesi päättää sen ulkonäöstä?
Jos jälkimmäistä, niin ihan oikein paheksuivat. Jos jotain korua tai muuta juttua meinaa päivittäin käyttää, pitää sen olla sellainen, mistä itse tykkää.
 
vierailija
Anna paheksua. Siinähän supisevat selkäsi takana että millähän rahalla sekin sormus on hankittu. Itsellä jenkkimies ja tunnistan hyvin kirjoituksestasi itseni 10 vuotta sitten kun mieheni kosi minua 2 karaatin kivellä pariisissa.. Oletan että sinunkin miehesi saattaa olla jenkki ja siellä todella on tyypillistä hankkia suuri kivi (etenkin kihlaan) joka voi nuorena olla huonompi laatuisempi ja sitten varojen kertyessä päivitetään laadukkaampaan....
Itse päivitin kiven 10 vuotis hääpäivänämme laadukkaampaan ja myimme vanhan kiven samalle liikkeelle takaisin josta ostimme uuden kiven. Ihan tyypillinen tapa yhdysvalloissa..
 
Hintaa, sitä he paheksuivat. Kerroin että sormus tulee maksamaan vähintään 7000e kun he sitä kysyivät. Näin heidän naamoistaan ilmeen "WHAT THE F#%&K"
Ehkä se suomalaiseen rationaaliseen mielenlaatuun on vähän hullua laittaa noin paljon rahaa yhteen sormukseen. Ainakin jos kyse on jostain normituloisesta parista, eikä selkeästi hyvätuloisemmista.
 
vierailija
Ehkä se suomalaiseen rationaaliseen mielenlaatuun on vähän hullua laittaa noin paljon rahaa yhteen sormukseen. Ainakin jos kyse on jostain normituloisesta parista, eikä selkeästi hyvätuloisemmista.
Samaa mieltä.
Jos on hyvätuloinen mies eli tulot päälle 10 000/kk niin on ihan ok, että laittaa vain yhen kuun palkan sormukseen.
Niinhän se menee muillakin..
 
Jos miehellä on löysää, niin tuskin edes asiaa kysyisit ja pohtisit. Se ei tuntuisi kuitenkaan missään ja olisi normaalia. No näin ilmeisesti ei ole, vaan miehelläsi on siihen varaa, mutta se on pois jostain. Näin se useimmilla onkin.

Itse en käyttäisi tuhansia euroja koruun, koska se on kaikessa loisteessaan silti vain koru. Olkoot koko elämän siinä sormessa, se on silti lopulta vain koru. Seitsemällä tonnilla saatte huokeamman sormuksen ja vaikka matkan maailman ympäri teille kahdelle. Tai mitä nyt teitä miellyttääkään.

Mutta toki jos raha ei ole mistään pois, niin siirrä pilkkua vielä oikealle. Pyydä paketoimaan 24K kultaiseen rasiaan, jonka heität sormuksen siitä ottaessasi roskiin. Ihan vaan koska voit.
 
vierailija
Ehkä se suomalaiseen rationaaliseen mielenlaatuun on vähän hullua laittaa noin paljon rahaa yhteen sormukseen. Ainakin jos kyse on jostain normituloisesta parista, eikä selkeästi hyvätuloisemmista.
En tiedä olemmeko hyvätuloisia. Ilmeisesti.
Tienaamme yhdessä 10t€ /kk.
Eli sormus ei edes vastaa tätä "sääntöä" kolmen kuukauden palkka käytetään sormukseen.....
 
vierailija
Mites tuollainen sormus, sen voi varmaan vakuuttaa jotenkin?

Itseäni stressaisi se, että jos se sormus häviää tms. Ja isomman kiven kanssa voi juurikin olla hankalaa käyttää hanskoja talvella, minkä takia en ehkä kihla- tai vihkisormukseen edes haluaisi kovin suurta timanttia kun ovat päivittäisessä käytössä.

Itsellä on tutulla teetetyt sormukset, joissa suomalaiseen tyyliin nähden on aika paljon timantteja, mutta ne nyt ei olleet mitkään kalliit. Kuitenkin riittävän kimaltavat ollakseen minusta ihanan ylellisen näköiset sormessani :D Mutta siis ihan arkisena asiana mua puistattaisi ajatella että jätän se 7000 euron timantin johonkin tiskipöydän reunalle kun leivon/tiskaan tai että pitäis muistaa jättää se johonkin korurasiaan kotona ennen kuin lähtee uimahalliin ym ym.

Eli mulle 7000 on sen verran arvokas koru, etten haluaisi jokapäiväiseen käyttöön oman huithapelin luonteeni tuntien (toistaiseksi omat sormukset on vielä joka kerta jostain löytynyt).
 
vierailija
Kiitos asialllisesta vastauksesta! Kerrankin sai kohteliaan, ymmärtäväisen ja fiksun vastauksen! Olen tätä miettinyt ja ottanutkin jo tietoa vakuuttamisesta... Aiomme tottakai erikseen vakuuttaa sormuksen.
 
En tiedä olemmeko hyvätuloisia. Ilmeisesti.
Tienaamme yhdessä 10t€ /kk.
Eli sormus ei edes vastaa tätä "sääntöä" kolmen kuukauden palkka käytetään sormukseen.....
Ei kukaan Suomessa tuollaisia typeriä/keinotekoisia sääntöjä sormusten hinnoista edes tiedä. Mutta kuten tuo ärsyttävä tyyppi hyvin sanoi, jos sormuksen hinta ei tunnu missään, rahat löytyvät tililtä, eikä sen tähden tarvitse luopua mistään, niin homma ok, ja tuskin silloin sitä kukaan kauheasti ihmettelee.
 
Mä lähinnä mietin, että miten käytännöllinen kyseinen sormus on? Itse en missään nimessä halunnut isoa kiveä. Se nimittäin jää kaikkialle kiinni, hiuksiin, vaatteisiin, perskarvoihin jne. Jos sitä taas joutuu jokaisessa askareessa ottamaan pois sormesta ja laittamaan sivuun, se ennenpitkää häviää. Toinen paha on sormus, joka on paksu. Se tuntuu ilkeälle pikkurillin ja keskisormen välissä.

Mutta siis mitä se kenellekkään kuuluu mitä sormus maksaa ja onko siihen varaa vai ei. Ota sellanen sormus, mistä tykkäät.
 

Yhteistyössä