ULKOVESSA!

  • Viestiketjun aloittaja meillä oli
  • Ensimmäinen viesti
meillä oli
Oletko käynyt koskaan ulkovessassa?

Asuttiin 80-luvun alussa maalla ja meillä oli ulkohuussi jossa kustiin ja väännettiin jöötit. Oli se aikaa. Läöhteä talvipakkasessa pihan perälle tekemään tarpeet ja pyyhittiin puulastulla, niinkuin asiaan kuuluu.

Onko teillä/sukulaisella jokin paikka jossa on vielä tuo ulkohuussi ja jos on niin oletko käynyt siellä tai tyhjentänyt sen?
 
vierailija
Lapsena mummon mökillä oli ulkohuussi, joka haisi kamalalle. Vältin käymästä siellä eli pissalla käytiin lähimetsikössä.

Veljellä on mökillään ulkohuussi, joka on tosi hieno. Joku karusellisysteemi,joka kompostoi eikä haise yhtään.
 
vierailija
Olen käynyt. Mummolassa oli kaksireikäinen navetan päädyssä, isotädillä taisi olla kolmireikäinenkin ja korkealla, tuonne kyllä tuli sisävessa myöhemmässä vaiheessa. Monen monella kesämökillä olen käynyt, appiukon mökillä olisi vesivessakin, mutta ei sitä voi käyttää, kun milloin on kaivosta vesi vähissä, joutuu nuukailemaan tiskatessakin, milloin taas on likatankki niin täynnä, ettei voi käyttää.

Niin ja kotimaan lomakohteissakin on joutunut huussia käyttämään, kuten Väskissä.
 
Isomummolassa oli ja mummolassa oli. Tuttu paikka.

Myös kotipihalla tönöttää moinen. Luontoa säästääkseni käyn siinä useinkin kesäaikaan. Ja joo, tyhjennän ihan itse kun miehestä se on melko turhanpäiväinen kun voi itse lirauttaa pusikkoon.
 
Voi voi, vaikka kuinka usein. Vieläkin. vanhempien mökillä semmoinen on. Ei ole edes sähköä muuta kuin aurinkopaneelista. Riittää ja riittää myös huussi. Ovi auki aamuisin ja linnut kurkkii sisään. Se on kiva ja tyhjennyskin sujuu.
Ja huom. Parempi kuin riuku. Kokemusta siihenkin aivan riittämiin.
 
Viimeksi muokattu:
Emboaaa
Varoittivatko lapsena että jos katsoo ulkovessan reiästä niin tulee näärännäppy?

Millä te pesette/pesitte perseenne kun teitte ulosteen ulkovessaan. Ei meinaan pelkkä paperi riitä perseen puhdistamiseen.
 
Varoittivatko lapsena että jos katsoo ulkovessan reiästä niin tulee näärännäppy?

Millä te pesette/pesitte perseenne kun teitte ulosteen ulkovessaan. Ei meinaan pelkkä paperi riitä perseen puhdistamiseen.
Silloin lapsuudessa käytiin illalla saunassa alapesulla.

Jotenkin hupaisaa. Muistan pappan käyttäneen huussissa aina revittyä sanomalehteä. Ajatus sen ilmeestä jos joku vaatisi pesuvettä tai intiimipyyhkeitä tai mitä tahansa ois näkemisen arvoinen.

Eikä oo kaukana puskapaskojen aikakaan ja hengissä tää rotu silti on!
 
  • Tykkää
Reactions: Onja ja soilikki-
vierailija
Voi, voi, vaikka kuinka paljon... "Vanhassa" mummulassa (jossa olllan myös itse asuttu, kun olen ollut pieni) oli ulkovessa. Ja vielä viime kesänä ollaan mökkeilty (vuokra) sellasessa paikassa, missä ulkohuussi. Joten ei tuota tuskaa sinne meneminen, mutta sen tyhjentäminen vois tuottaa... En tiedä, en ole koskaan joutunut sitä tekemään. Työssäni olen kyllä kaiken maailman laski- / alusämpäreitä (jossa siis tarpeet ja muut tunkiojätteet kaikki samassa) pihan perälle tyhjentelemään, joten tuskin se sen kauheempaa olis.
 

Yhteistyössä