Ultrakokemuksia ja - mokia

  • Viestiketjun aloittaja ultrailija
  • Ensimmäinen viesti
ultrailija
Itsellä takana inhottava rakenneultra; ultraaja epäili lapsella trisomia 13 tai 18, eli kaiketi kuolemaan johtavia..Vain pienen koon takia, kasvu oli viikon jäljessä.
Säikähdin kovasti,mutta kaikki oli hyvin.

Millaisia ultrakokemuksia tai- mokia teille on sattunut?

Sukupuolet ovat kyllä aina osanneet sanoa oikein :)
 
HippuTAR
Mulla on jokainen ollu 5-10 päivää oletettua pienempiä eikä ykskään ultraaja ole epäillyt yhtään mitään.

Isompia mokia ei oo sattunu. Mutta kolmosta odottaessani kävin tavallista tiheämmin ultras (edellisen lapsen aikaisten ongelmien takia) ja oltiin jo aika loppumetreillä, oiskohan ollu joku rv 36. Ultraaja siinä katteli ja mä kattoin tietty sitä ultrakuvaa kans ja sit se sanoi et "sukupuolihan teillä onki jo tiedos", mä sanoin et "ei oo...". Ultraaja siirsi sitä kapulaa melko vikkelään, mut olin mä jo kerinny tajuta et poika on tulos :LOL:. En tota ois siis siitä kuvasta älynny jos ei ultraaja ois mitään kommentoinu. Mutta eipä toi ny haitannu.
 
Jotenkin ihan älytön aloitus. Joillekin oikeesti on kohdalle sattunut trisomioita, niin ei paljon naurata heitä. Mullekin sanottiin että vauvalla aivokammiot laajentuneet, no ei se ollut lähelläkään koko totuutta. Koko hirveys paljastui tarkemmassa ultrassa. Et voi kauheeta, jos sukupuoli on joskus jollain sanottu väärin.
 
Minulla ei ole ultraäänen käyttöön koulutusta, mutta työskentelen terveyskeskuksessa, jossa ko. laite on. Käytiin sitten miehen kanssa joskus viikonloppuisin, kun tk oli kiinni, ultrailemassa masua. Olin tasavarma, että näin kaksi sikiötä, siis siinä ruudulla näkyi kaksi. Yksi sieltä sitten loppujen lopuksi vain tuli. :whistle:
 
aapee-83
Jotenkin ihan älytön aloitus. Joillekin oikeesti on kohdalle sattunut trisomioita, niin ei paljon naurata heitä. Mullekin sanottiin että vauvalla aivokammiot laajentuneet, no ei se ollut lähelläkään koko totuutta. Koko hirveys paljastui tarkemmassa ultrassa. Et voi kauheeta, jos sukupuoli on joskus jollain sanottu väärin.
Niin on varmaan tyhmä aloitus. Tein tämän siksi, että nyt neljännessä raskaudessa ei toivoa juurikaan annettu (monta topiccia tein jo), ja tällaista skeidaa lukemalla voisin saada jotain toivoa siitä että ultraaja on tehnyt mokan.... Kolmas raskaus johti lapsen kuolemana myös, sama vika.
Loppujen lopuksi, mitä väliä sillä toivolla edes on, jos tilanne on mikä on...Mutta henkisesti olen aivan loppu,ja ennen kuin saan virallisen diagnoosin,haluan saada (turhaa) toivoa.

Raskauden keskeytys on ensi viikolla :(
 
pure
Eikö ne laittaneet lapsivesipunktioon? mulla piti ainakin käydä sairaalassa ammattilaisten ultrattavana,perinnöllisyyspolille ensin ja sitten kunnon tarkkaan ultraan. Meillä oli epäilys että reikä sydämessä+tiivistymää suolistossa+pieni koko..kaikki oli kuitenkin hyvin kun ammattilaiset ultrasivat.
 
vierailija
Niin on varmaan tyhmä aloitus. Tein tämän siksi, että nyt neljännessä raskaudessa ei toivoa juurikaan annettu (monta topiccia tein jo), ja tällaista skeidaa lukemalla voisin saada jotain toivoa siitä että ultraaja on tehnyt mokan.... Kolmas raskaus johti lapsen kuolemana myös, sama vika.
Loppujen lopuksi, mitä väliä sillä toivolla edes on, jos tilanne on mikä on...Mutta henkisesti olen aivan loppu,ja ennen kuin saan virallisen diagnoosin,haluan saada (turhaa) toivoa.

Raskauden keskeytys on ensi viikolla :(
Aloitusviestistäsi sai sen käsityksen, ettei mitään vikaa sitten löytynytkään ja nyt oletkin menossa keskeytykseen?

Siis häh?
 
Niin on varmaan tyhmä aloitus. Tein tämän siksi, että nyt neljännessä raskaudessa ei toivoa juurikaan annettu (monta topiccia tein jo), ja tällaista skeidaa lukemalla voisin saada jotain toivoa siitä että ultraaja on tehnyt mokan.... Kolmas raskaus johti lapsen kuolemana myös, sama vika.
Loppujen lopuksi, mitä väliä sillä toivolla edes on, jos tilanne on mikä on...Mutta henkisesti olen aivan loppu,ja ennen kuin saan virallisen diagnoosin,haluan saada (turhaa) toivoa.

Raskauden keskeytys on ensi viikolla :(
Ei nyt kuulosta kauheen uskottavalta. Jos oikeesti epäiltäisi jotain trisomiaa, niin lapsivesipunktioon tai vastaavaan joutuisit. Ei pelkän pienen koon takia keskeytystä saa.
 

Yhteistyössä