Uskotko jälleensyntymään, eli että täällä eletään monta kertaa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Itse taidan uskoa. Oon lukenut jonkinverran ihmisten kokemuksista ja katsellut dokumetteja aiheesta. Juuri äsken tuli yksi dokkari faktalta.
Erittäin mielenkiintoinen. Pieni poika muisti paloja entisestä elämästään mustana naisena, joka kuoli tulipalossa.

Mä olen varma että myös useat selittämättömät fobiat joita ihmisillä on tässä elämässä, voivat juontaa juurensa siihen, mitä on kokenut jossain entisessä elämässä. Esim ihmisellä joka on joskus kuollut esim hukkumalla, voi olla pelko veteen menemisestä. Jne.

Mielenkiintonen aihe, jota kukaan ei voi todistaa. Mutta jos mä johonkin tuonpuoleiseen uskon, niin eniten juuri tähän.
 
Pin
En oikeastaan, ihmisten selittämättömät traumat voi johtua ihan pienenä jostain pienestä pelästymisestäkin. Esim kerran kaksivuotiaana kuulee kuinka joku kadulla säikähtää koiraa, lapsesta tulee koirakammoinen. Joskus ne vaan osuvat herkkään hetkeen ja herkkään ikään joista syntyy suuriakin pelkoja.
 
vierailija
En usko. Uskon että me eletään täällä vain tämä elämä, ja loppu iankaikkisuus omista valinnoistamme riippuen Jumalan tahdon mukaan joko Jumalaa palvoen tai hänestä lopullisesti erotettuna.
 
Mä en haluaisi uskoa, mutta pelkään ihan hitosti heinäsirkkoja ja isoja laivoja. Laiva selittyy Estonialla mutta entäs noin sirkat?

Ehkä ne aiemmin popsivat satoni ja kuolin nälkään. Selittäisi senkin, miksi tykkään niin hirmupaljon sapuskasta.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Ööh, ihminen joskus tekee mitä vain saadakseen lisää rahaa, valehteleekin ;). Ei kannata aina uskoa, että kaikki dokumentit on todenpitäviä. Eivät todellakaan ole, mutta rahaa niistä saa välillä ja paljon. Nimimerkillä sivusta seurannut maailmalla kiertänyt.
 
Ööh, ihminen joskus tekee mitä vain saadakseen lisää rahaa, valehteleekin ;). Ei kannata aina uskoa, että kaikki dokumentit on todenpitäviä. Eivät todellakaan ole, mutta rahaa niistä saa välillä ja paljon. Nimimerkillä sivusta seurannut maailmalla kiertänyt.
Kaikilla aloilla on varmasti huijareita. Se, että joku väitellyt tohtori on vääristänyt tuloksensa ja copypastannut väitöskirjansa ei tarkoita sitä, että kaikki tohtorit on kusettaneet itselleen tittelinsä.

Kvanttifysiikka ja lääketiede ovat alkaneet pikkuhiljaa tutkia enemmän ihmisen tietoisuutta ja todennäköisyyttä kuolemanjälkeiseen olotilaan. Muistaakseni yksi kirurgi on perehtynyt ruumiista irtoamisen mahdollisuuteen sekä siihen, missä tietoisuus sijaitsee. On ajateltu, että ihmisen tietoisuus syntyy aivoissa, mutta ilmoille on heitetty uusi ajatus siitä, että tietoisuus saattaakin sijaita "pitkin kehoamme" ns. kvanttiverkostona, joka voi irtaantua kehosta ja pysyy koossa ionisaation vaikutuksesta. Kvanttimekaniikan mukaan hiukkanen voi olla samanaikaisesti kahdessa tilassa tai kahdessa eri paikassa. Tilannetta kutsutaan superpositioksi. Tämä selittäisi osaltaan myös ennakkoaavistukset kaareutuvan ajan lisäksi.

Tietoni kvanttifysiikasta ovat aika olemattomat ja ymmärtämykseni sen saralla aika heikkoa, joten en ehkä osaa selittää asiaa kovinkaan selkeästi ja ymmärrettävästi.

Kukin saa omasta puolestani ajatella mitä ajattelee kuoleman jälkeisestä elämästä tai sen olemattomuudesta.
 
vierailija
Voisin uskoa, puoliksi uskonkin.

Eräällä ystävälläni esim on seliitämätön siltakammo. Pelkää siltoja eikä pysty helposti menemään niiden yli.
Syntyessään hänellä oli samanlaisia vammoja, kuin sellaisella joita voisi olla kun on tippunut korkealta.
Joskus pohdimme yhdessä, tuleeko fobia sekä ne vammat heijastumana entisestä elämästä. Oikeasti alkoi tuntua että se on ainoa järkevä teoria, koska siltakammolle ei löydy mitään syytä tästä elämästä.

Oma lapseni puhui puhumaan opittuaan asioita kuolleesta isästäni, joita ei voinut tietää.
Se ihmetteli taaperona pinnasängyssä seisoen, miksi poliisit heittivät vaatteet pois kun isäni ruumis kuljetettiin terveyskeskukseen. Olin järkyttynyt kun kuuntelin. Lapsi ei edes tiennyt miten hänen monta vuotta aiemmin kuollut pappansa oli kuollut, ja että poliisit olivat ruumiin kuljettaneet.
Sillon tuli mieleen väkisinkin, että onko lapseni uudelleen syntynyt isäni. Tai ainakin joku läheinen.

Olen myös lukenut kirjoja, joissa ihmisiä on hypnotisoitu syntymää edeltävään aikaan. Ei ne siitä ole mainetta tai rahaa saaneet. Kaikilla kokemus syntymää edeltävältä ajalta noudatti samaa kaavaa.

Että kyllä mä taidan uskoa reinkarnaatioon aika paljon.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija2000
uskon n.70 %sti tähän teoriaan.

Ihminen ei varmasti myöskään synny vain ihmiseksi, maailma on täynnä erilaisia lajeja, joten varmasti jos elämme täällä monesti, käymme kenties läpi monenlaisia elämiä aivan eri perspektiiveistä, ennen kuin pääsemme johonkin isompaan "rauhaan".. mitä se sitten onkin. Ensin pitää oppia ja oppia ja oppia.
Toivon että esim turkistarhaaja syntyy jossain kohtaa tuotantoeläimeksi.
Ajatus on mukava.
Maailman pahuus muuttuu siedettävämmäksi, jos tajuaa että ehkä pahatkin vielä oppivat pitkässä juoksussa...
Karma taitaa liittyä juuri jälleensyntymisteoriaan. Rakastan karmaa.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
uskon n.70 %sti tähän teoriaan.

Ihminen ei varmasti myöskään synny vain ihmiseksi, maailma on täynnä erilaisia lajeja, joten varmasti jos elämme täällä monesti, käymme kenties läpi monenlaisia elämiä aivan eri perspektiiveistä, ennen kuin pääsemme johonkin isompaan "rauhaan".. mitä se sitten onkin. Ensin pitää oppia ja oppia ja oppia.
Toivon että esim turkistarhaaja syntyy jossain kohtaa tuotantoeläimeksi.
Ajatus on mukava.
Maailman pahuus muuttuu siedettävämmäksi, jos tajuaa että ehkä pahatkin vielä oppivat pitkässä juoksussa...
Karma taitaa liittyä juuri jälleensyntymisteoriaan. Rakastan karmaa.
Olen ajatellut niin, että eläin ei voi syntyä ihmiseksi, eikä ihminen eläimeksi. En tiedä miksi. Pidän kuitenkin ihmisiä eläiminä :)
Uskon kyllä siihen, että jos hommat on menneet ihan persiilleen tässä elämässä, niin seuraavassa on sitten hyvitettävää ja paljon.
 

Yhteistyössä