Uskovaisten mielestä seksi kuuluu vain avioliittoon.

  • Viestiketjun aloittaja tosi on
  • Ensimmäinen viesti
nohh
Eipä monet tommosta osaakaan pelätä, mut silti sitä paljon on, että on joka viikonloppu eri tyttö kainalossa ja osa on sit huonoja ja osa hyviä ja kaikissa joku vika löytyy, ennenku löytyy se neiti täydellinen. Ei varmaan joo kaikki osaa semmosta pelätä, mutta kannattaisi ehkä.
En tiedä, kun ei ole kokemusta. Mutta sen tiedän, että monella tytölläkin on joka viikonloppu eri mies kainalossa, eikä siinä ole mielestäni mitään pahaa. Sitten taas jos on parisuhteessa, se on toki pettämistä ja väärin.
 
"hmm"
Tästä ketjusta saa kuvan, että miehen vehkeen koko on tärkein asia kumppania valitessa. Itse en ole ollenkaan uskonnollinen ihminen, mutta seksi kuuluu mielestäni vain parisuhteeseen, oli se sitten avioliitto tai avoliitto. Ja ei, en ole tarkistanut miesten vehkeen kokoa ennen suhteen alkua. Seksi on tullut kuvioihin vasta kuukauden yhdessä olon jälkeen. Ja ennen kuin kysytte ikää on 33 ja exän kanssa olin 3 vuotta, nykyisen kanssa 10 vuotta.
 
Tri.Tre
Ihastuminen, rakastuminen, seurustelu ja seksi ovat elämän ihania puolia. Seksuaalisuus on olennainen osa ihmisyyttä. Ihmissuhteessa seksillä pyritään yleensä myös lähentymään kumppanin kanssa.
Seksi kuuluu kaikille, myös maahanmuuttajille, joten kantaväestön tulee tarjota sitä maahanmuuttajille.
Näin vältytään ikäviltä välikohtauksilta, jossa maahanmuuttajat purkavat pahaa oloaan ja seksuaalista painetta alaikäisii, hentoihin ja puolustuskyvyttömiin tyttöihin.
Seksuaalisen toiminnan kautta ihminen tavoittelee oman kehonsa mielihyvää.
 
En todellakaan ymmärrä "koeajamista". Seksi on kuitenkin aina yhdessä opettelua, oli kyseessä sitten ensimmäinen kumppani tai ei. Onko joku ei-uskovainenkaan muka oikeasti kysynyt varustuksen kokoa ennen parisuhteeseen ryhtymistä?

Toiveista ja mieltymyksistä voi puhua myös ennen seksin aloittamista, mutta tietysti monia asioita täytyy itse ensin kokeilla, jotta tietää mistä pitää. Ja mitä sitten? Eikö silti voi yhdessä harjoitella ja kokeilla? Kuinka pahoja yllätyksiä voi tulla eteen? Ja jos tulee aivan ylitsepääsemättömiä yllätyksiä, kumppanista vaikka paljastuu tämän tosi friikihtäviä mieltymyksiä, niin kuinka paljon sillä on enää tekemistä uskovaisuuden ja avioliittoon odottamisen kanssa?

Yllätyksiähän voi kuitenkin tulla, vaikka olisikin puhuttu asioista ja "testattu" ennen naimisiin menoa. Onhan niitä pettäjiä ja jättäjiä, homojen puolelle hypähtäjiä jne. Kai sellainen nalli voi napsahtaa sekä uskovaisen että ei-uskovaisen kohdalle. Ihmiset muuttuvat.

Malttaisivatpa useammat sen seksin kanssa edes parisuhteeseen asti ja olisivat uskollisia kumppanilleen. Naimisiin asti odottamisesta nyt on turha puhua enää tässä nykyajassa, mutta jotkut haluavat sen tehdä. Ja onhan myös pareja, jotka ovat toisilleen ainoita, vaikka eivät olisikaan odottaneet avioliittoon asti.
 
"vieras"
Njaa.
Elän avoliitossa uskovan kanssa ja kyllä meillä peitto heiluu.
Äkkiseltään tulee mieleen aika paljon pahempiakin syntejä kuin seksin harrastaminen rakastetun kumppanin kanssa, johon on sitoutunut.
 
"vieras"
Niin voi, mutta on siinä se vaara, että toinen vaan käykin ihmisiä läpi ja testaa, että osaako ne mitään ja että minkä kokoset vehkeet löytyy ynnä muuta semmoista.
Vaikea uskoa, että tuollainen testaaja jaksaisi odotella kuukausia ja syventää parisuhdetta muilla osa-alueilla jne. On muitakin vaihtoehtoja kuin odottaa avioliittoon tai harrastaa seksiä lyhyen tapailun jälkeen.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28855284]Entä toisella kierroksella olevat, vaikka lesket? Vai eikö uskova saa avioitua uudestaan?[/QUOTE]

No luultavasti se asenne on kumminkin sellainen, ettei siinä koeajeta ketään vaan ollaan itse kiitollisia, jos vielä kelpaa jollekin. Olettaisin.

Mut siis nää on nyt, että mitenkä uskovat (ainakin jotkut) ajattelee, eikä sillai, että miten mun mielestä teidän kaikkien pitäs toimia ja ajatella. On mulla kavereita jotka ei oo uskossa, eikä kiinnosta arvostella tai paheksua. Eikä oo varaakaan semmoseen.
 
[QUOTE="vieras";28855284]Entä toisella kierroksella olevat, vaikka lesket? Vai eikö uskova saa avioitua uudestaan?[/QUOTE]

Miten sitten taivaassa kun onkin useampi aviopuoliso? Siksi kai leski ei menisi naimisiin uudestaan.
 
Peyote
Miten sitten taivaassa kun onkin useampi aviopuoliso? Siksi kai leski ei menisi naimisiin uudestaan.
Mä luulen, ettei taivaassa olla kenenkään puolisoita. Tai mistä mä tiiän, ois kyl kauheeta jos ei sais enää olla oman miehen kanssa. Kai siellä sit asiat järjestyy parhain päin tai jotain. Tai sit siellä on jotain niin hienoa, ettei enää kiinnosta mitkään parinmuodostamiset.
 
Eiks se olis kiva? toinen ei vertaisi johonkin entiseen hoitoonsa tai odottais jotain utopistista, vaan vois yhdessä opetella. Ei tarvis pelätä tulleensa koeajetuks ja huonoksi todetuks.
Tietysti jos on kohtuullinen itseluottamus niin ei revi pelihousujaan siitä, että toinen saattaisi ajatuksissaan verrata johonkuhun toiseen. Kaikissa on varmaan puolensa ja puolensa siinäkin asiassa.
 
Niin voi, mutta on siinä se vaara, että toinen vaan käykin ihmisiä läpi ja testaa, että osaako ne mitään ja että minkä kokoset vehkeet löytyy ynnä muuta semmoista.
Oikeasti edes miehistä tosi harva (näin uskon) on sellaisia, jotka ihan täysin mekaanisesti panisivat naista toisensa perään. Toki maailmaan varmaan joku yltiökyyninen mekaaninen tyyppikin mahtuu, mutta sillä 98% tuskin on kovin mekaaninen lähestymistapa (vaikka suhde olisikin lyhyt tai kertaluontoinen)
 
Peyote
Tietysti jos on kohtuullinen itseluottamus niin ei revi pelihousujaan siitä, että toinen saattaisi ajatuksissaan verrata johonkuhun toiseen. Kaikissa on varmaan puolensa ja puolensa siinäkin asiassa.
Juu, totta kai ja monella on entisiä kokemuksia jne. Mutta kyllä sä varmaan oikeesti tajusit, mitä mä tolla hain. Oon mäkin suudellut muitakin kun mun miehiä ja totta kai se oli erilaista jokaisen kanssa.

Mut ehkä se, ettei odota toiselta sitten niin jotain tietynlaista, eikä joudu myöskään itse sillä tavalla arvioitavaksi.
 

Yhteistyössä