Uskovat!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Uskoville kristityille kysymys siis, uskotteko että Jumala suojelee teitä niin että olette immuuneja sairauksille, onnettomuuksille jne.?
Juu ja ei. Samalla tavalla sairastetaan kuin muutkin ja uskovakin voi joutua autokolariin.

Mutta nuo toimii eri tavoilla. Oma teologia ja mutu/kokemus on se, että jos rukoilen ennen jotain reissua etten kolaroi tai aja ojaan, niin sitä ei tapahdu. Sen sijaan pelkäämäni, ympärillä pyörinyt mahatauti voi tulla rukouksista huolimatta. Joitakin asioita saa vain pienellä rukouksella, johonkin tarvitsee pitkällistä ja palavaa rukousta, enkä tiedä, miksi.

MUTTA. Jumala tekee välillä ihmeitä sairastamisten suhteen. Joku syöpäkasvain häviää, jopa kuollut herää henkiin. Mutta tuntuu että nää on Jumalalta semmoisia harvinaisia, näytösluonteisia juttuja (It's showtimeee!) eikä semmoisia joita tapahtuu jatkuvasti.
En ehdi väitellä asiasta. :)
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Uskon että paholainen on sairauksien alku. Hän on tullut vain tappamaan ja tuhoamaan. Kyllä Jumala voi, poikansa Jeesuksen Kristuksen nimessä tulee häneltärukoilla Jos se on hänen tahtonsa ja jos rukoilee js anoo täydestä sydämestään. "minä lupaan auttaa sinua, mutta sinun pitää kunnioittaman minua"
 
Uskon että paholainen on sairauksien alku. Hän on tullut vain tappamaan ja tuhoamaan. Kyllä Jumala voi, poikansa Jeesuksen Kristuksen nimessä tulee häneltärukoilla Jos se on hänen tahtonsa ja jos rukoilee js anoo täydestä sydämestään. "minä lupaan auttaa sinua, mutta sinun pitää kunnioittaman minua"
Olihan apostoleillakin esim.vatsavaivoja. Paavali käski kaveriansa ottamaan viiniä toistuviin vatsavaivoihin. :D

Muistan aina alaraajahalvaantuneen Joni Eareckson Tadan sanoneen, että häneltä löytyi kyllä taatusti tarpeeksi uskoa ja palavaa rukousta ihmeparantumiseen.
Mutta Jumala ei parantanut, halvaus jäi, ja Joni on kiertänyt ympäri Usaa ja maailmallakin puhumassa liikuntavammaisille Jeesuksesta. Ei huono vaihtoehto sekään. :)
 

Yhteistyössä