Uunimakkara, miten se tehdään?

  • Viestiketjun aloittaja oikeesti
  • Ensimmäinen viesti
oikeesti
en ole ikinä tehnyt ja nyt lapsi kun oli yökylässä kaverin luona niin oli syönyt ja tykännyt.
lenkkiä ostin. juustoa siihen jotenkin väliin? miten kuumaan uuniin, miten kauan?
 
No makkara uuniin. Ei se sen vaikeempaa ole. Mä laitan ihan juustosiivuja siihen päälle jonku 2-3 kpl ja uuniin joku 15 min 200 asteessa. Niin että juusto on sulaa ja vähän ruskettunut. HK:n sinisestä tulee paras.
 
Eilen tein ite uunimakkaraa perunamuusi pedillä :p
Eka ihan perus muussin väsäsin, sitte lenkkimakkaraan viillot ja niihi viiltoihin juusto palaset.
Lenkki uunivuokaan ja muusi lenkkien keskelle ( lenkit vuuan reunoille ) . Sit viipaloin sipulia toiseen päähän vuokaan ja muutama voinokare viiden päälle, toiseen päähän taas pakaste vihanneksia. Koko paketti uuniin 200c n.30min..kohan makkarat ja muusi oli ruskistunu. Nam :p
 
että
Alkuperäinen kirjoittaja oikeesti:
en ole ikinä tehnyt ja nyt lapsi kun oli yökylässä kaverin luona niin oli syönyt ja tykännyt.
lenkkiä ostin. juustoa siihen jotenkin väliin? miten kuumaan uuniin, miten kauan?
etkö
tosiaan ole ennen saanut uunimakkaraa että voi olla sellainen ihminen
 
kunnon uunimakkara valmistetaan HK:n sinisestä johon tehdään viillot ja sitten väliin työnnetään rutosti juustoa, itse suosin emmentalia ja sitten uuniin, mitään turhia hösötyksiä sinne on turha tunkea! huh. oisit mielummin vaik googlettanu tänkin, miten joku ei voi tietää tän ohjetta! eihän tähän ole edes ohjetta!"
 
aloittaja
tämä siis herättäny oikeesti kummastusta, ja jotenkin arvasinekin. mutta enpä kyllä edes muista ettäolisin kotona syönyt mitään uunimakkaraa :D
toki grillattua makkaraa.
lapsi on 6v ja olen 25v hirrrrveä kamala outo poikkeus :)
 
outo
Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
tämä siis herättäny oikeesti kummastusta, ja jotenkin arvasinekin. mutta enpä kyllä edes muista ettäolisin kotona syönyt mitään uunimakkaraa :D
toki grillattua makkaraa.
lapsi on 6v ja olen 25v hirrrrveä kamala outo poikkeus :)
 
hivenenhullu
mä teen niin että kuori makkarasta pois, pitkittäinen viilto johon laitetaan ketsuppia ja sinapia sekä paksuja juusto siivuja sitte uuniin johki 200 asteeseen, valmiita ovat kun juusto on kunnolal sulanut
 
"niinpä"
olimme kerran retkellä Lapissa jossa alettiin paistaa makkaraa niin voi hyvä jyssäys etelän tytöt rupes hk:n sinistä paistaan se muovikuori päällä.sattuuhan sitä paremmissakin piireissä.itse etsin ruokaohjeita tällä hetkellä sillä toimintakyky on laskenut syykkisen sairauden takia eli kyllä tälläinenkin voi sattua periaatteessa kelle vaan vaikka olisi ennen osannutkin laittaa ruokaa jos ei pitkilleen ole laittanut vetänyt kaupan tiskistä valmista niin kyllä se unohtuu perusasiatkin.se muuten tuo uusavuttomuus ihmetyttää että miten lapsia kasvatetaan onhan nykyään koulussa kotsan tunnitaja muuta.täälläkin nyt itsekin kysellyt kaikkea ruokaan liittyvää,vaan kun toimeentulo asettaa raamit minkä sisällä ruokapuoli on hoidettava niin näitä piti alkaa ihan googletella ruokaohjeita.jäin yksin niin meni kiinnostus keittämiseen.kuinka lie moni sinkku viittii sen makkaranki ihan itelleen ruveta uunissa poraamaan.
 
"Eija"
Tee viiltoja nboin sentin väili ja tunge väleihinb juustoa niin paljon kuin haluat (kalu kalu kalu). Vie aurinkoon ulos esim. parvekkeelle ja anna olla 4 tuntia niin, että juusto sulaa. Vit sillä aikaa olla netissä tai hoitaa v-mäistä kakaraasi ja opettaa käytöstapoja ettei muiden tarvitse.
Onko palstapersu säästänyt näitä viestejä näin kauan arkistoonsa siltä varalta, ettei omien ketjujen aiheita löydy? :O
 
vierailija
kunnon uunimakkara valmistetaan HK:n sinisestä johon tehdään viillot ja sitten väliin työnnetään rutosti juustoa, itse suosin emmentalia ja sitten uuniin, mitään turhia hösötyksiä sinne on turha tunkea! huh. oisit mielummin vaik googlettanu tänkin, miten joku ei voi tietää tän ohjetta! eihän tähän ole edes ohjetta!"
Miten voi googlata, jos "eihän tähän ole edes ohjetta!" ??!
 
Mä laitan vuokaan
-Hk:n siniset
-tomaattilohkoja
-sipulilohkoja
-päälle ripottelen oreganoa
-lopuksi ripottelen juustoraastetta
Uunissa kypsennys kunnes makkarat on kypsiä.

Eivät ole muut meidän perheessä vastaanhangoitelleet. :)
 
vierailija
Tästä voi jokainen tehdä johtopäätökset:
"Sisältää:
Natriumglutamaatti (E621), Naudanliha, Sianliha, Inkivääri, Korianteri, Mustapippuri, Paprika, Valkopippuri

Tuotteen ainesosat:
suomalainen liha (porsas, nauta), vesi, perunajauho, suomalainen koneellisesti erotettu porsaanliha, kamara, stabilointiaineet (muunnettu tärkkelys, E450), lisätty suola (1,7 %), dekstroosi, lihaproteiini, perunakuitu, mausteet (mm. valko- ja mustapippuri, inkivääri, korianteri), aromit (mm. paprika), arominvahvenne (E621), hapettumisenestoaine (askorbiinihappo), säilöntäaine (E250). Lihapitoisuus 43 %. Liha ja lihaan verrattavat valmistusaineet yhteensä 54 %."
Ei palaakaan mulle. Tuliaisenakin törkeää!
 
Tästä voi jokainen tehdä johtopäätökset:
"Sisältää:
Natriumglutamaatti (E621), Naudanliha, Sianliha, Inkivääri, Korianteri, Mustapippuri, Paprika, Valkopippuri

Tuotteen ainesosat:
suomalainen liha (porsas, nauta), vesi, perunajauho, suomalainen koneellisesti erotettu porsaanliha, kamara, stabilointiaineet (muunnettu tärkkelys, E450), lisätty suola (1,7 %), dekstroosi, lihaproteiini, perunakuitu, mausteet (mm. valko- ja mustapippuri, inkivääri, korianteri), aromit (mm. paprika), arominvahvenne (E621), hapettumisenestoaine (askorbiinihappo), säilöntäaine (E250). Lihapitoisuus 43 %. Liha ja lihaan verrattavat valmistusaineet yhteensä 54 %."
Ei palaakaan mulle. Tuliaisenakin törkeää!
Ilonpilaaja.
Ei tässä ketjussa nyt oleteta että HK:n sininen on jokaisen palstalaisen pääelintarvike.
 
vierailija
Ilonpilaaja.
Ei tässä ketjussa nyt oleteta että HK:n sininen on jokaisen palstalaisen pääelintarvike.
No, lapsesta saakka olen kärsinyt siitä hajusta ja varmaan migreenistäkin, mikä siitä on tullut. Varmuudella tulisi tänäänkin, os maistaisin. Mut eipä sellaista silloin tiennyt, kun lukee vain Neurologi -nimisessä oppikirjassa, et aiheutuu tuosta natriumglutamaatista. Mutta tämän jälkeen boikotoin kaikkea, missä kolahtaa Hoo % Koo:
http://mikkovlttil.puheenvuoro.uusisuomi.fi/203295-ei-minkaan-arvoinen-elama
 
No, lapsesta saakka olen kärsinyt siitä hajusta ja varmaan migreenistäkin, mikä siitä on tullut. Varmuudella tulisi tänäänkin, os maistaisin. Mut eipä sellaista silloin tiennyt, kun lukee vain Neurologi -nimisessä oppikirjassa, et aiheutuu tuosta natriumglutamaatista. Mutta tämän jälkeen boikotoin kaikkea, missä kolahtaa Hoo % Koo:
http://mikkovlttil.puheenvuoro.uusisuomi.fi/203295-ei-minkaan-arvoinen-elama
En mäkään sano että HK:n sininen mitään huippuruokaa on. Mutta se on klassikko.

Kukaan ei kuole siihen enkä usko että elinikä vähenee jos syö sitä muutaman kerran vuoteen.
 

Yhteistyössä