Uusi tv-ohjelma "täydellisestä äidistä" SuperMarjo ja tytöt Livillä

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
psykoterapeuttiopiskelija
Minusta tämä on ihan järkyttävää, ihan järjellä ajateltuna. Nämä vanhemmat voivat kuvitella olevansa lapsilähtöisiä, mutta todellisuudessa nämä vanhemmat tyydyttävät omia tarpeitaan elämällä elämäänsä lapsen/lapsien kautta. Omia unelmia jne. Kuinka monta kertaa olemmekaan saaneet lukea psykologien haastatteluita ja kommentteja siitä, kuinka lapsia kuormitetaan harrastuksilla. Itse olen supersuorittaja äidin lapsi. Minun piti olla kaikessa hyvä, kaikessa erikoinen. Piti olla musiikkiluokalla, musiikkiopistossa, soittaa soitinta, käydä musiikinteoriassa, kuorossa, olla paras kilpavoimistelija, paras koulussa... Ja nyt aikuisena ymmärrän, että vaikka nämä harrastukset eivät aina olleet pahasta, olivat ne silti äidin kunnianhimoa, ei minun parastani. Kauheinta oli aika 11-14-vuotiaana kun koulupäivät olivat jo pitkiä ja harrastukset täyttivät illat. Olisin joskus toivonut ihan vain vapaata aikaa paljon, omien ystävien kanssa. Lapsen tehtävä on olla vapaa ja leikkiä. En minä osannut lapsia sanoa, etten halua tätä. Tai osasin 14-vuotiaana ensimmäisen kerran, mutta äitini pakotti jatkaaman ja sanoi ettei hän hyväksy luovuttamista, se mikä aloitetaan ,hoidetaan loppuun. Oman lapseni kohdalla olen hyvin tarkkana siitä, että hän itse haluaa mennä harrastukseensa ja valita ne. Hän on käynyt kokeilemassa pallopelejä, eikä tykännyt niistä joten en pakottanut jatkaan. Nyt hän käy baletissa ja rakastaa sitä, ei ole yhtäkään kertaa ettei hän haluaisi mennä. Samoin kuvataidekoulu on hänelle tärkeä. Mutta tämä 2xviikossa harrastaminen on meille riittävä. Olen silti lapsilähtöinen. Annan silti lapselleni aikaa, huomiota ja rakkautta. En tiedä millainen reikä vanhempien sielussa täytyy olla, että sitä pitää lähteä täyttämään elämällä noin vahvasti lasten kautta. Nämä lapset eivät varmasti edes tiedä mitä haluavat, koska heidät on niin aivopesty elämään äidille mieluista "hyvää elämää". Sääliksi käy.Ja kaikille, joiden tekee mieli sanoa, että tämä on kateellisen puhetta, niin voin itseäni hyvin tarkkaan analysoineena sanoa, että en ole kateellinen. Kun nään suorituskeskeisen äidin- tunnistan sen. Ja tässä on kyse juuri siitä ja se saa karvat pystyyni.
 
"minävaan"
Ne jotka sanovat että nämä lapset nauttivat harrastuksistaan ja nämä heidän vanhempanasa voivat väittää heidän olevan onnellisia... ??
... MUTTA!.. !
Lapset ovat lähtökohtaisesti AINA vanhempiensa puolella ja vanhemmille mieliksi. Miksi lapsia on helppo esim. hyväksikäyttää perheessä/perheen sisällä tai läheisen toimesta? Siksi että lapsen rakkaus on AINA ehdotonta! Lapsi rakastaa ehdoitta silti vaikka tekisit sille kuinka pahaa. Vasta aikuisena tämä "lapsi" saattaa huom. saattaa ymmärtää tulleensa kaltoin kohdelluksi tai alkaa oireilla epämääräisillä oireilla fyysisillä tai psyykkisillä. Sama asia pätee tähän perheeseen. Eivät nämä lapset tiedä paremmasta. Heidät on opetettu elämään näin, hymyilemään niin. Lapsi tarvitsee loppupeleissä vain hyväksyntää kasvaakseen ehjäksi aikuiseksi. Nämä lapset eivät muuten hyväksyntää saa, kuin leikkimällä äidin ja isän nukketeatteria.
 
Hyi.
Se nainen vaikuttaa aika hirviöltä. Sellaselta, joka pakottaa lapsensa elämään omia haaveitaan, ja jos vaikka lapsi sanoisikin, että äiti en halua enää jatkaa tätä ja tätä harrastusta, niin varmaan mamma kilahtaisi.
Lisäksi mulla ällötti se "no kylhän mä käyn raskauden aikana joka päivä vaa'alla, ei saa paino nousta yli 8kg, sit se pitää kolmes viikos saada pois". Eli varmaan tosi paljon viihtyy sit sen lapsen seurassa, ja varmaan tosi terve omatunto jos ei raskaudenaikaista painonnousua siedä. Eikä varmasti muuten imetä.
 
No jaa
Se nainen vaikuttaa aika hirviöltä. Sellaselta, joka pakottaa lapsensa elämään omia haaveitaan, ja jos vaikka lapsi sanoisikin, että äiti en halua enää jatkaa tätä ja tätä harrastusta, niin varmaan mamma kilahtaisi.
Lisäksi mulla ällötti se "no kylhän mä käyn raskauden aikana joka päivä vaa'alla, ei saa paino nousta yli 8kg, sit se pitää kolmes viikos saada pois". Eli varmaan tosi paljon viihtyy sit sen lapsen seurassa, ja varmaan tosi terve omatunto jos ei raskaudenaikaista painonnousua siedä. Eikä varmasti muuten imetä.
Sellaset roikkurinnat naisella, että luulisi että imettäisi.
 
Hyi.
Sellaset roikkurinnat naisella, että luulisi että imettäisi.
No mut eihän kiireinen supermami tietenkään voi mitään sellasta tehdä. Kun pitää treenata sitä perseenkeikutusryhmää varten, ja karistaa vauvakilot ennätysajassa ilmeisesti itseään riuduttamalla mikä aiheuttaa sit sen rintojen nuupahtamisenkin. Ja pitäähän se pikkuvauvakin vieroittaa jo varhain vanhemmistaan kun siitä aletaan treenaamaan Super-Marjon Super-Muksua.
 
"Minä"
Jooo ei taida ihan jokaisella meistä tuo elämä olla niin ihanan loisteliasta kuin heillä ! Just niin ärsyttävää että pakko kattoa. Vaikuttaa melko tekopyhältä...
 
Tavismutsi
Joo varmaan pakko kattoa, just tuli mainos "ja siis mä pidän huolen et raskausaikana paino ei nouse yli 8kg ja 3vko synnytyksen jälkeen pitää olla siinä kunnossa ku aiemmin" hohhoijjaaa! No sen verta et aukasin iltalehden ni eikö tää muija kekkuloinu sielläkin =D Ja harvinaisen rupsahtanu ikäisekseen vaikka pitää itteään vissiin kovinkin freesinä :) Ihanku näitä turhanpäiväsiä tv tyrkkyjä ei jo olisi tarpeeks =/
 
Kritisoija
Erityisen paljon Marjo on tuonu Saraa julkisuuteen, koska se on kuulemma lahjakas soittaa blahblahblah... itse soitan myös harmonikkaa, eikä Sara edes ole mielestäni mitenkään lahjakas soittamaan, ja äitihän se sitten vaan kerjää sillä huomiota! Sairasta tää on ei muuta voi sanoa! http://www.saraniittyviita.com/Lamourettes.htm sivut ollu jo pitemmän aikaa pystyssä
 
"Titityy"
Iltalehti uutisoi miten tämä supermarjo karisti päivässä raskauskilot pois!
järkyttävää luettavaa. Hänellä on tietty kalorimäärä jota ei ylitä päivässä! Voi lapsiraukat millainen äiti heillä on... http://www.iltalehti.fi/viihde/2012031315315089_vi.shtml
 
"voi elämä"
[QUOTE="mä";25865380]Mulle tuli heti mieleen rouva Mikkonen. Täydellinen, täydellinen, täydellinen... Vaan kuinkas sitten kävikään..[/QUOTE]

Ei voi Mikkosta ja näitä edes verrata! Ekaks ihmettelen että miksi he saavat oman ohjelman? Siis ketä he ovat?

Ja se äiti on kun suoraan scarymoviesta! Sen hymyn ja pirteyden takana on jotain pelottavaa...

lisäksi vaikuttaa siltä että äiti on elännyt "harhoissaan" erikoisen ja täydellisen perheen kanssa, ja nyt kritiikki iskee ja kovaa!
 
"VIHAINEN"
Minusta on pöyristyttävää, miten ihmiset ihailee sitä, että nainen tekee omilla lapsillaan rahaa ja tuputtaa niitä joka paikkaan, eikä anna heidän elää normaalia lapsuuttaan. Lapsia ei pidä urheiluttaa kuin olympia voittajaa ja viedä viikoittain esiintymään jonnekkin, saatika sitten vielä ympäröidä heitä tv-kameroilla tämän ohjelman tiimoilta!

Luin lööpin viimeviikolla, jossa oli tehty "perätön" ilmoitus marjosta, ja minusta siinä ei kyllä mitään perätöntä ollut. Jos antaisi lastensa olla, saisi pitää ne. Mutta tälläinen pyöritys ja huomion kohteeksi saattaminen on välillistä pahoinpitelyä näille lapsille.

Nainen yrittää ohjelmalla taas miljoonannen kerran tienata lapsillaan, kun itse ei sitten varmasti saavuttanut lapsena mitään, kun pitää yrittää nyt elää sitä elämää mitä ei saanut.

KOKO OHJELMA PITÄISI PERUUTTAA ENNENKUIN ALKAAKAAN JA SOSSUJEN PITÄISI ASETTAA EHTOJA TÄLLE Ä**ÄLLE!
 
"pelle"
... Ja tämä rouva täydellinen on ehtinyt jo valittaa kun häntä mollataan palstoilla ja lehdissä. Miten sattuikaan, ei niissä täydellisissä aivoissa sitten käynnyt mielessä tuo kun lähti tekemään perheestään julkisen pellen. Kamala lapsillekin. Mutta kun vaan äiti pääsee parrasvaloihin niin millään muulla ei ole merkitystä - paitsi että nyyhsniff jaa kyynel,nyt heitä kritisoidaan ja kovaa.

Sitä saa mitä tilaa...
 

Yhteistyössä