Uusioperheen äidin hassut havainnot

  • Viestiketjun aloittaja tälläisiä havaintoja
  • Ensimmäinen viesti
tälläisiä havaintoja
Tai onko nämä nyt mitään hassuja, mutta havaintoja silti mitä olen tehnyt nyt, kun tätä uusioperhe-eloa takana vajaa puolivuotta.

Miehelläni on itsellään vain tyttöjä ja urheileva varhaisteinipoikani on hänelle vielä vähän vieras tuttavuus. Heillä siis ei ole niin paljoa yhteisiä puheenaiheita, koska poikaani ei kiinnosta niinkään koneet ja tekniikka ja miestäni taas ei urheilu. Mutta silti huvittavinta mielestäni on se, että eniten pojassani miestä ärsyttää piirteet, jotka on hänessä itsessäänkin hallitsevia. Eli halu tehdä ja hoitaa kaikki heti, stressi tekemättömistä töistä tai siitä, jos asiat ei tapahdu heti, pikkutarkkuus ja huolellisuus. On jotenkin outoa seurata sivusta sitä miten yhteentörmäykset sattuu juuri näiden ominaispiirteiden vuoksi mitä mies itsessään pitää jollain tavalla kuitenkin mielestäni positiivisina ominaisuuksina. Pojassani ne silti ärsyttää.

Sitten taas keskimmäinen tyttöni on kuin minä itse. Olen aina nähnyt tytössä hirveästi samaa kuin itsessäni ja mies on alustalähtien allekirjoittanut sen. Hänen kanssaan miehellä myös löytyi heti yhteinen sävel eikä heillä tule yhteentörmäyksiä mielestäni oikeastaan ikinä.

Kuopus taas on tyttö ja se perheen "vauva", joka vuoroon ihastuttaa ja vuoroon ärsyttää.

Nämä on tietysti varmaan ihan tuttuja juttuja, mutta kun ne on havainnut pienellä aikaa niin se pistää silmään eritavalla.
 

Yhteistyössä