Vaarallinen raiskaajamurhaaja pääsee huomenna vankilasta – heti säilöön odottamaan karkotusta Suome

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
15-vuotiaan Tuulin murhaaja ja 13-vuotiaan tytön raiskaaja vapautuu torstaina. Vaaralliseksi luokiteltu mies otetaan IS:n tiedon mukaan heti säilöön odottamaan karkotusta Somaliaan.
15-vuotiaan Tuulin murhaaja ja 13-vuotiaan tytön raiskaaja Abdiqadir Osman Hussein, 42, pääsee elinkautisesta vankeudesta ehdonalaiseen vapauteen torstaina.

Husseinista on voimassa oleva karkotuspäätös Somaliaan ja viranomaiset ovat jo pitkään tehneet töitä karkotuksen onnistumiseksi.

IS:n tiedon mukaan Hussein ei astele vapaudessa hetkeäkään, vaan hänet otetaan heti poliisin suojiin ulkomaalaislain perusteella odottamaan karkotuksen täytäntöön panoa, mikä pyritään tekemään pian hänen vapautumisensa jälkeen.

Muistot mieleen Viranomaiset ovat vakuuttaneet Kari Ikoselle, että hänen tyttärensä murhaaja ei astele hetkeäkään vapaana Suomessa. – Minua helpottaa sitten, kun varmuudella tiedän, että hän on Somaliassa ja sen maan murheena, Kari Ikonen sanoo. Kuvassa myös Kari Ikosen vaimo Ulla. (KUVA: Timo Hartikainen)

– Olen luottavaisille mielin, koska minulle on viranomaisten taholta vakuutettu, ettei lapseni murhaaja ole vapaana hetkeäkään. Olen luottavaisilla mielin myös sen suhteen, että karkotus Somaliaan onnistuu, Tuulin isä Kari Ikonen sanoo.

Päivät ovat silti olleet isälle ja koko Tuulin perheelle raskaita, kun Husseinin vapauttamispäivä on lähestynyt.

– Tyttäreni kohtalo ja muistot ovat tulleet ryöpsähtämällä mieleen, kun vapauttamispäivä on lähestynyt. Ne muistot ahdistavat ja satuttavat. Minua helpottaa sitten, kun varmuudella tiedän, että hän on Somaliassa ja sen maan murheena. Jos hän siellä syyllistyy uusiin rikoksiin, lainsäädäntö on vähän toisenlainen kuin meillä, Ikonen sanoo.

Raiskauksen uhri: ”Pelkään lapsieni puolesta”
13-vuotiaana Husseinin raiskaamaksi joutuneelle naiselle viimeiset päivät ovat olleet piinaavia.

– Olisin toivonut, että viranomaiset olisivat olleet minuun suoraan yhteydessä ja kertoneet, mitä he tekevät Husseinin kanssa. Minulla on lapsia ja pelkään heidän puolestaan. Olen suojannut osoitteeni, mutta Suomi on pieni maa. Minulle on kerran ilmoitettu, kun hän pääsi lomille. Silloin minulle soitettiin ja varoitettiin. Nyt viranomaiset eivät ole olleet minuun yhteydessä. Hänen elämänsä risteää kuitenkin ikävällä tavalla minun elämäni kanssa, siksi minusta olisi kohtuullista, jos poliisi informoisi minua suoraan, nainen sanoo.

Iltasanomat
Kotimaa

Juuri nyt

Vaarallinen raiskaajamurhaaja pääsee huomenna vankilasta – heti säilöön odottamaan karkotusta Suomesta

Tuuli Ikonen surmattiin, kun hän oli palaamassa kotiin ostamasta isänpäivälahjaa. Murhaaja Abdiqadir Osman Hussein ei IS:n tiedon mukaan astele hetkeäkään vapaudessa, vaan hänet otetaan saman tien säilöön odottamaan karkotusta Suomesta.
Julkaistu: 31.8. 9:55


RIKOS
15-vuotiaan Tuulin murhaaja ja 13-vuotiaan tytön raiskaaja vapautuu torstaina. Vaaralliseksi luokiteltu mies otetaan IS:n tiedon mukaan heti säilöön odottamaan karkotusta Somaliaan.
15-vuotiaan Tuulin murhaaja ja 13-vuotiaan tytön raiskaaja Abdiqadir Osman Hussein, 42, pääsee elinkautisesta vankeudesta ehdonalaiseen vapauteen torstaina.

Husseinista on voimassa oleva karkotuspäätös Somaliaan ja viranomaiset ovat jo pitkään tehneet töitä karkotuksen onnistumiseksi.

IS:n tiedon mukaan Hussein ei astele vapaudessa hetkeäkään, vaan hänet otetaan heti poliisin suojiin ulkomaalaislain perusteella odottamaan karkotuksen täytäntöön panoa, mikä pyritään tekemään pian hänen vapautumisensa jälkeen.


Muistot mieleen Viranomaiset ovat vakuuttaneet Kari Ikoselle, että hänen tyttärensä murhaaja ei astele hetkeäkään vapaana Suomessa. – Minua helpottaa sitten, kun varmuudella tiedän, että hän on Somaliassa ja sen maan murheena, Kari Ikonen sanoo. Kuvassa myös Kari Ikosen vaimo Ulla. (KUVA: Timo Hartikainen)

– Olen luottavaisille mielin, koska minulle on viranomaisten taholta vakuutettu, ettei lapseni murhaaja ole vapaana hetkeäkään. Olen luottavaisilla mielin myös sen suhteen, että karkotus Somaliaan onnistuu, Tuulin isä Kari Ikonen sanoo.

Päivät ovat silti olleet isälle ja koko Tuulin perheelle raskaita, kun Husseinin vapauttamispäivä on lähestynyt.

– Tyttäreni kohtalo ja muistot ovat tulleet ryöpsähtämällä mieleen, kun vapauttamispäivä on lähestynyt. Ne muistot ahdistavat ja satuttavat. Minua helpottaa sitten, kun varmuudella tiedän, että hän on Somaliassa ja sen maan murheena. Jos hän siellä syyllistyy uusiin rikoksiin, lainsäädäntö on vähän toisenlainen kuin meillä, Ikonen sanoo.

Raiskauksen uhri: ”Pelkään lapsieni puolesta”
13-vuotiaana Husseinin raiskaamaksi joutuneelle naiselle viimeiset päivät ovat olleet piinaavia.

– Olisin toivonut, että viranomaiset olisivat olleet minuun suoraan yhteydessä ja kertoneet, mitä he tekevät Husseinin kanssa. Minulla on lapsia ja pelkään heidän puolestaan. Olen suojannut osoitteeni, mutta Suomi on pieni maa. Minulle on kerran ilmoitettu, kun hän pääsi lomille. Silloin minulle soitettiin ja varoitettiin. Nyt viranomaiset eivät ole olleet minuun yhteydessä. Hänen elämänsä risteää kuitenkin ikävällä tavalla minun elämäni kanssa, siksi minusta olisi kohtuullista, jos poliisi informoisi minua suoraan, nainen sanoo.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001251042.html
 
vierailija
Vaikka tuo elukka saataisiin jollakin konstilla karkotettua Somaliaan (mitä en usko), niin tulee satavarmasti takaisin tänne uusilla väärennetyillä papereilla muiden 'pakolaisten' joukossa.
 
vierailija
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001251155.html

Lastenraiskaajamurhaajasomali on hakannut vankilassa lastenraiskaajaelävältäpolttajamamun.
Viddu, kyllä #meilläonunelma! Suuri kiitos teille suvakit, Sipilä ja tubbi. Toivon tosiaan, että nuo kriminaalit karkoitetaan Somaliaan. Ja jos perhe estää karkoituksen, niin eikun muijia ja kakarat mukaan, kyllä se nainenkin hullu jollain tavalla on, joka tuollaisen mieletään sairaan kanssa naimisiin on mennyt! ja tuo toinen ähmedi kanssa, miksei noita haaskoja lähetetä oman maansa vankilaan, Suomen vankiloissa on ihan liian hyvät olot. Varmaan luksusta noille kehitysmaan eläteille.
 
vierailija
Suvakit ovat jo nostaneet kovan älämölön siitä ettei tätä lastenraiskasjamurhaajasomalia saa karkoittaa...
Ketkä muka ja missä? Jos siihen Rasmuksen sivuun viittaat, niin siellä se yksi tunnettu nettitrolli (tai ei oikeastaan trolli, vaan periaatteen vuoksi jänkkääjä) väitteli aiheesta ilmeisesti ihan huvikseen. Ei sielläkään kukaan puolustellut tätä tyyppiä tai sanonut, etteikö häntä saisi karkottaa. Enemmänkin se oli sellaista vääntöä ja väittelyä siitä, pitäisikö karkottaa vai laittaa säilöön. Karkotusta vastustettiin osittain siksi, että koettiin miehen sillä lailla olevan edelleen uhka maailmassa, ja karkotuksen sijaan oltiin sitä mieltä, että hänet pitäisi joko pitää vankilassa, ottaa säilöön päästämättä vapaaksi tai laittaa johonkin laitokseen.
 
vierailija
Ketkä muka ja missä? Jos siihen Rasmuksen sivuun viittaat, niin siellä se yksi tunnettu nettitrolli (tai ei oikeastaan trolli, vaan periaatteen vuoksi jänkkääjä) väitteli aiheesta ilmeisesti ihan huvikseen. Ei sielläkään kukaan puolustellut tätä tyyppiä tai sanonut, etteikö häntä saisi karkottaa. Enemmänkin se oli sellaista vääntöä ja väittelyä siitä, pitäisikö karkottaa vai laittaa säilöön. Karkotusta vastustettiin osittain siksi, että koettiin miehen sillä lailla olevan edelleen uhka maailmassa, ja karkotuksen sijaan oltiin sitä mieltä, että hänet pitäisi joko pitää vankilassa, ottaa säilöön päästämättä vapaaksi tai laittaa johonkin laitokseen.
Rasmuksen pässilauma on siis enemmän huolissaan somalien turvallisuudesta Somaliassa kuin suomalaisten täällä. Selvä, idioottiporukkaa. Somalia vähät välittää suomalaisten turvallisuusdesta kun lähettävät tänne tuollaista paskasakkia.
 
vierailija
Ketkä muka ja missä? Jos siihen Rasmuksen sivuun viittaat, niin siellä se yksi tunnettu nettitrolli (tai ei oikeastaan trolli, vaan periaatteen vuoksi jänkkääjä) väitteli aiheesta ilmeisesti ihan huvikseen. Ei sielläkään kukaan puolustellut tätä tyyppiä tai sanonut, etteikö häntä saisi karkottaa. Enemmänkin se oli sellaista vääntöä ja väittelyä siitä, pitäisikö karkottaa vai laittaa säilöön. Karkotusta vastustettiin osittain siksi, että koettiin miehen sillä lailla olevan edelleen uhka maailmassa, ja karkotuksen sijaan oltiin sitä mieltä, että hänet pitäisi joko pitää vankilassa, ottaa säilöön päästämättä vapaaksi tai laittaa johonkin laitokseen.
Kyllä siellä jotkut puolusteli tuota murhaajaa ja sanoi että sitten pitää suomalaisetkin rikolliset karkottaa Suomesta. Jotain akkoja ne oli ja ihan omilla nimillään ja kuvillaan näitä kommenttejaan siellä kirjoittelivat. Ja että tämä raiskaajamurhaaja on tuomionsa kärsinyt ja sille pitää antaa Suomessa mahdollisuus aloittaa elämä alusta jne.
 
vierailija
Rasmuksen pässilauma on siis enemmän huolissaan somalien turvallisuudesta Somaliassa kuin suomalaisten täällä. Selvä, idioottiporukkaa. Somalia vähät välittää suomalaisten turvallisuusdesta kun lähettävät tänne tuollaista paskasakkia.
Mutta eivät ne kannattaneet sen äijän vapaaksi päästämistä, vaan sulkemista lukkojen taakse täällä Suomessa. Pois lukien pari miestä - mutta AINA löytyy pari miestä, jotka syystä tai toisesta vähättelevät seksuaalirikoksia tai seksuaalirikollisten uhkaa! En sitten tiedä, mistä sekin johtuu enkä lähde spekuloimaan, mutta ne pari miestä löytyy niin rasmuksesta kuin odineista ja kaikkialta siitä väliltä. Suurin osa miehistäkään ei silti ajattele niin - ei edes siellä rasmuksessa ;)
 
vierailija
Ketkä muka ja missä? Jos siihen Rasmuksen sivuun viittaat, niin siellä se yksi tunnettu nettitrolli (tai ei oikeastaan trolli, vaan periaatteen vuoksi jänkkääjä) väitteli aiheesta ilmeisesti ihan huvikseen. Ei sielläkään kukaan puolustellut tätä tyyppiä tai sanonut, etteikö häntä saisi karkottaa. Enemmänkin se oli sellaista vääntöä ja väittelyä siitä, pitäisikö karkottaa vai laittaa säilöön. Karkotusta vastustettiin osittain siksi, että koettiin miehen sillä lailla olevan edelleen uhka maailmassa, ja karkotuksen sijaan oltiin sitä mieltä, että hänet pitäisi joko pitää vankilassa, ottaa säilöön päästämättä vapaaksi tai laittaa johonkin laitokseen.
Niin on totta että hän oli trolli MUTTA pelkästään hänen ENSIMMÄISESTÄ viestistä mikä koski tuota petoa _tykkäsi_ 30+_ ihmistä ja joukossa oli valtaosa ihan aitoja puunhalaaja suvakkeja! Siellä olisi ollut 0 tykkäystä jos hän olisi ainoa joka tuota asiaa toivoo!
 
vierailija
Kyllä siellä jotkut puolusteli tuota murhaajaa ja sanoi että sitten pitää suomalaisetkin rikolliset karkottaa Suomesta. Jotain akkoja ne oli ja ihan omilla nimillään ja kuvillaan näitä kommenttejaan siellä kirjoittelivat. Ja että tämä raiskaajamurhaaja on tuomionsa kärsinyt ja sille pitää antaa Suomessa mahdollisuus aloittaa elämä alusta jne.
No tuo nyt on tietysti todella typerää lässytystä. Näköjään niitä seksuaalirikollisia ymmärtäviä naisiakin sitten löytyy eikä vain miehiä, mutta kyllä tuollaiset mielipiteet ovat vähemmistössä siellä rasmuksessakin. Luin itse sitä ketjua jossain vaiheessa, mutta myönnän etten jaksanut lukea ihan kokonaan enkä välttämättä ihan kaikkia kommentteja huomannut (varsinkaan alakommenteista), mutta kyllä siellä suurin osa oli aika lynkkausmielialalla tai sitten vangitsemisen/karkottamisen kannalla.

Täytyy muistaa, että on olemassa myös aika paljon sellaisia hiukan yksinkertaisia ihmisiä, ja nämäkin valitsevat puolensa. Niitä on myös takuulla siellä rasmuksessa, mutta on niitä vastapuolellakin. Tällaiset tyypit eivät välttämättä tajua asiaa kunnolla tai hahmota laajoja kokonaisuuksia, mutta saattavat silti kommentoida juuri jotain noin idioottimaista. Ja kaikissa aatteellisissa ryhmissä voi myös olla nettitrolleja.
 
vierailija
Niin on totta että hän oli trolli MUTTA pelkästään hänen ENSIMMÄISESTÄ viestistä mikä koski tuota petoa _tykkäsi_ 30+_ ihmistä ja joukossa oli valtaosa ihan aitoja puunhalaaja suvakkeja! Siellä olisi ollut 0 tykkäystä jos hän olisi ainoa joka tuota asiaa toivoo!
Niin, tai sitten tykkäävät kyseisen tyypin väittelyistä, mene ja tiedä. Luulen että se jätkä nauttii jonkinasteista kunnioitusta joidenkin ihmisten taholta ja sillä on viileän älykön maine, jolloin nämä peukuttajat eivät olisi välttämättä tykänneetkään noista kommenteista, jos ne olisi esittänyt vaan joku random.
 
vierailija
Niin, tai sitten tykkäävät kyseisen tyypin väittelyistä, mene ja tiedä. Luulen että se jätkä nauttii jonkinasteista kunnioitusta joidenkin ihmisten taholta ja sillä on viileän älykön maine, jolloin nämä peukuttajat eivät olisi välttämättä tykänneetkään noista kommenteista, jos ne olisi esittänyt vaan joku random.
Ihailen sun haluasi luottaa näihin ihmisiin ja heidän käsityskykyyn nykytilanteesta mutta valitettavasti olet todella väärässä. Rasmuksessa on yli 13000 ihmistä ja joukkoon todellakain mahtuu niitä joiden mielestä ketään ei pitäisi karkoittaa ei vaikka raiskaisivat pienen vauvan jonka ovat riistäneet äitinsä rinnalta. Siellä OIKEASTI on suomalaisia ihmisiä jotka uskovat että nettitrollit ovat mielipiteineen oikeassa, mukana on 2 tuttuanikin (ainakin 2 ja kyllä, toiseen olen välini katkonut jo aikoja sitten, enkä toisenkaan kanssa pahemmin tekemisisissä voi olla enää juurikin asenteensa vuoksi)
 
vierailija
Ihailen sun haluasi luottaa näihin ihmisiin ja heidän käsityskykyyn nykytilanteesta mutta valitettavasti olet todella väärässä. Rasmuksessa on yli 13000 ihmistä ja joukkoon todellakain mahtuu niitä joiden mielestä ketään ei pitäisi karkoittaa ei vaikka raiskaisivat pienen vauvan jonka ovat riistäneet äitinsä rinnalta. Siellä OIKEASTI on suomalaisia ihmisiä jotka uskovat että nettitrollit ovat mielipiteineen oikeassa, mukana on 2 tuttuanikin (ainakin 2 ja kyllä, toiseen olen välini katkonut jo aikoja sitten, enkä toisenkaan kanssa pahemmin tekemisisissä voi olla enää juurikin asenteensa vuoksi)
Joo, sitä en epäile yhtään. Kuten aiemmin kirjoitin, sekä idiootteja että tyhmiä ihmisiä riittää. Myös ihmisiä, jotka eivät tajua kunnolla asioita kokonaisuutena. Ja jotka ovat pihalla. Tai joita ei kiinnosta tai jotka näkevät asiat vääristyneesti. Niitä on kaikissa ihmisryhmissä ja takuulla tuolla rasmuksessa kuten tälläkin palstalla ja missä vaan. Mutta älkää nyt sentään kaikki luulko, että se on joku yleinen rasmuksen linjaus tms. Ihan yhtä lailla kuin eivät kaikki maahanmuuttoa vastustavatkaan ole rasisteja, homofoobisia, sovinisteja tai kouluttamattomia - vaikka jotkut ovatkin.
 
vierailija
Joo, sitä en epäile yhtään. Kuten aiemmin kirjoitin, sekä idiootteja että tyhmiä ihmisiä riittää. Myös ihmisiä, jotka eivät tajua kunnolla asioita kokonaisuutena. Ja jotka ovat pihalla. Tai joita ei kiinnosta tai jotka näkevät asiat vääristyneesti. Niitä on kaikissa ihmisryhmissä ja takuulla tuolla rasmuksessa kuten tälläkin palstalla ja missä vaan. Mutta älkää nyt sentään kaikki luulko, että se on joku yleinen rasmuksen linjaus tms. Ihan yhtä lailla kuin eivät kaikki maahanmuuttoa vastustavatkaan ole rasisteja, homofoobisia, sovinisteja tai kouluttamattomia - vaikka jotkut ovatkin.
annas mä arvaan, sä kuulut rasmus ryhmään? ;)
 
vierailija
Jos suvakeilla ei olisi sitä surullisen kuuluisaa #unelmaa, niin mamun tappama Tuuli olisi parin lapsen äiti ja ehkä juttelisi meidän kanssa tällä palstalla.

Tuulin vanhemmat olisivat onnellisia isovanhempia jotka leikkisivät lapsenlastensa kanssa. Nyt vain suuri ja loppumaton suru kalvaa Tuulin vanhempien sydäntä.

Mut mitäs siitä: suvakeilla on #unelma!
 
vierailija
annas mä arvaan, sä kuulut rasmus ryhmään? ;)
En kuulu. En ole myöskään aiemmin kuulunut. Olen käynyt lueskelemassa joitain ketjuja, joista mm. tällä palstalla on vaahdottu - ja aika usein olen huomannut, että palstalla on hiukan liioiteltu tai vääristelty.

Maahanmuuttoasiat ei ole erityisesti sydäntäni lähellä sen enempää puolesta kuin vastaan. Ja en ole hetero, joten edes ne saapuvat miehet eivät voisi vähempää kiinnostaa. Itse toivoisin, että Suomi ottaisi enemmän naisia ja lapsia, koska miehet pärjäävät leireillä paremmin - ja muutenkin sympatiani ovat enemmän naisten puolella - mutta en siis kuulu rasmukseen ENKÄ rajakeihin.
 
vierailija
Tämä on... ei ole edes sanoja. MIKSI näitä pitää täällä elättää?!!
No siksi, että lain mukaan Suomesta turvapaikan saanut ja Suomessa asuva henkilö kärsii vankeusrangaistuksensa Suomessa.

Tuo uutinen onkin mielenkiintoinen. Sinänsä kaikki varmaan toivoivatkin, että joku vetäisi turpaan sitä lenkkeilijätytön murhaajaa oikein kunnolla (nyt vaan hakkaaja oli väärä - tietysti kaikki toivoivat, että joku huumerikoksesta tuomittu hakkaisi sen, jotta hakkaajaa voisi pitää sankarina...). Mutta toisaalta tuo uutinenhan kertoo siitä, että ei tuo tyyppi sittenkään ole päässyt väkivaltaisista taipumuksistaan eroon. Toivottavasti se otetaan huomioon ja tyyppi suljetaan lukkojen taakse loppuiäkseen. Sivistysvaltiossa se on kovin rangaistus, mitä voidaan langettaa - kuolemantuomioita ei ole, enkä kyllä itse sellaisia tähän maahan haluaisikaan (edes siksi, että minunkin puolestani nämä molemmat äijät sen ansaitsisivat).
 
vierailija
Vapaaksihan se pääsee. Kyllä ne jonkun lainpykälän löytää minkä perusteella sitä ei voida sulkea lukkojen taakse. Eikä sitä voida karkottaa koska Somalia ei sitä sinne ota! Joten tänne se jää suvakkien riemuksi.
 

Yhteistyössä