Vaatiiko raskaus ovulaation? Voiko tulla raskaaksi ilman että munasolu irtoaa?

  • Viestiketjun aloittaja "Hulivili"
  • Ensimmäinen viesti
"Hulivili"
Siinä kysymys olikin. Voiko tulla raskaaksi vaikka munasolu ei irtoaisi?

Jos se vaatii ovulaation niin miten ihmeessä sitten on niin monia vahinkoraskauksia... ja miten voi tulla pillereistä raskaaksi kun niiden tulisi estää ovis.
 
niin ja siittiöthän elää useemman päivän, että jos sä vaikka tuut yhenyön jutusta raskaaks niin ei sulla välttämättä just sillon oo ovista, se voi tulla sit vaik muutama päivä myöhemmin..
 
"xxxxxxxxxx"
vahinkoraskauksia on siksi että on harrastettu seksiä ilman ehkäisyä ovulaation aikaan. ovulaation ajankohta voi nimittäin vaihdella paljon ja siksi esim varmat päivät ei toimi aina. raskautuminen vaatii ovulaation.
 
"Vieras"
Olen lukenut kaikenlaisia juttuja joka paikasta, miettien voiko raskaaksi tulla vaikka ei olisi ovulaatiota? Ja aina on lukenut, että se voi vaihdella, eikä ovulaatiota tiedä tarkalleen, mutta olen sen laskenut ja ottanut selvää. Eli voiko ilman ovulaatiota tulla raskaaksi?! Lasten hankinta on käynnissä, mutta silloisena ajankohtana ei ole ovulaatiota, kun ollaan yrittämässä.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";23419491]Olen lukenut kaikenlaisia juttuja joka paikasta, miettien voiko raskaaksi tulla vaikka ei olisi ovulaatiota? Ja aina on lukenut, että se voi vaihdella, eikä ovulaatiota tiedä tarkalleen, mutta olen sen laskenut ja ottanut selvää. Eli voiko ilman ovulaatiota tulla raskaaksi?! Lasten hankinta on käynnissä, mutta silloisena ajankohtana ei ole ovulaatiota, kun ollaan yrittämässä.[/QUOTE]

EI
 
???
[QUOTE="Vieras";23419491]Olen lukenut kaikenlaisia juttuja joka paikasta, miettien voiko raskaaksi tulla vaikka ei olisi ovulaatiota? Ja aina on lukenut, että se voi vaihdella, eikä ovulaatiota tiedä tarkalleen, mutta olen sen laskenut ja ottanut selvää. Eli voiko ilman ovulaatiota tulla raskaaksi?! Lasten hankinta on käynnissä, mutta silloisena ajankohtana ei ole ovulaatiota, kun ollaan yrittämässä.[/QUOTE]

Öööö, no ensinnäkin. Miksi ette harrasta seksiä ajankohtana, jolloin ovulaatio on?
Ja ikävä kyllä se raskaaksi tuleminen nyt vaatii sen, että munasolu irtoaa, eli on ovulaatio. Ymmärrätkö että vauva ei voi tyhjästä lähteä kasvamaan, vaan se lähtee kasvamaan siitä, kun siittiä (mieheltä) kohtaa sen munasolun (ovulaatiossa irronut, ja kulkeutunut kohtuun) ja tunkeutuu sinne sisään. Vasta tästä kaden eri elementin yhteispakkauksesta voi lähteä vauva kasvamaan.
 
"Satu"
Tiedän moniakin naisia, joilla ei ole ollut ovulaatiota ja he ovat siitä olleet varmoja ja he OVAT tulleet raskaaksi. Itse en ymmärrä sellaisia jotka ovat 100 % varmoja siitä, että raskaaksi tulemiseen tarvitaan ovulaatio.
Tämä taitaa olla se ikuinen mysteeri...tullako vai eikä tulla...
Minun mielestäni kokeilla voi koska vain, tottakai! Ei se pahastakaan voi olla!
 
[QUOTE="Satu";23426832]Tiedän moniakin naisia, joilla ei ole ollut ovulaatiota ja he ovat siitä olleet varmoja ja he OVAT tulleet raskaaksi. Itse en ymmärrä sellaisia jotka ovat 100 % varmoja siitä, että raskaaksi tulemiseen tarvitaan ovulaatio.
Tämä taitaa olla se ikuinen mysteeri...tullako vai eikä tulla...
Minun mielestäni kokeilla voi koska vain, tottakai! Ei se pahastakaan voi olla![/QUOTE]

Mistä ihmeestä kukaan voi olla 100% varma ettei ole ollut ovulaatiota????
Ja miten ihmeessä sä voit väittää, että ilman munasolua voi tulla raskaaksi?
 
Voiko tosiaan olla näin hakusessa...kuten moni jo sanoi, vauva ei kasva vain siittiöstä vaan se vaatii myös sen munasolun, eli täytyy ovuloida.
Minun sekundäärinen lapsettomuus johtuu nimenomaan siitä että mä en ovuloi. Saahan sitä käydä asiasta tietysti väittelemässä vaikka gynen kanssa, jos uskotte tietävänne paremmin..

[QUOTE="vieras";23419547]Eiks sit periaatteessa ovistikkujen pitäisi olla varma ehkäisymenetelmä?[/QUOTE]

No ei, sillä ei se tikku kerro sitä että nyt sä ovuloit. Vaan se tikku reagoi Lh-hormonitason hetkelliseen nousuun, joka siis tapahtuu noin 12-36 tuntia ennen ovulaatiota.

Se että Lh-hormonitaso nousee, ei tarkoita että ovulaatio välttämättä siltikään tapahtuu (tätä tapahtuu esimerkiksi naisilla joilla on todettu PCO).
Sitten taas toisaalta se hormonitason nousu voi olla niin huomaamaton taikka niin nopea, ettei ovistesti sitä havaitse.

Ne ei siis toimi kaikilla eikä niitä missään nimessä voi käyttää ehkäisynä siitäkään syystä että siittiöt voivat elää jopa viikon, kun taas ovistesti näyttää plussaa vasta päivän taikka pari ennen ovista.
 
"vieras"
[QUOTE="Satu";23426832]Tiedän moniakin naisia, joilla ei ole ollut ovulaatiota ja he ovat siitä olleet varmoja ja he OVAT tulleet raskaaksi. Itse en ymmärrä sellaisia jotka ovat 100 % varmoja siitä, että raskaaksi tulemiseen tarvitaan ovulaatio.
Tämä taitaa olla se ikuinen mysteeri...tullako vai eikä tulla...
Minun mielestäni kokeilla voi koska vain, tottakai! Ei se pahastakaan voi olla![/QUOTE]

Mä taas en ymmärrä sellaisia, jotka ovat varmoja siitä, että heillä ei ole ovulaatiota. Ihmiskeho ei vain aina toimi kellontarkasti ja samalla tavalla...
 
"siis"
[QUOTE="Satu";23426832]Tiedän moniakin naisia, joilla ei ole ollut ovulaatiota ja he ovat siitä olleet varmoja ja he OVAT tulleet raskaaksi. Itse en ymmärrä sellaisia jotka ovat 100 % varmoja siitä, että raskaaksi tulemiseen tarvitaan ovulaatio.
Tämä taitaa olla se ikuinen mysteeri...tullako vai eikä tulla...
Minun mielestäni kokeilla voi koska vain, tottakai! Ei se pahastakaan voi olla![/QUOTE]

Meinaat siis että pelkästä siittiöstä on se vauva lähtenyt kasvamaan...sillä jos ei ole ovulaatiota ei ole munasoluakaan. Kyllä nyt kannattaa näille naisille sanoa, että ovat lääketieteen ihme!!!
 
"Satu"
[QUOTE="vieras";23426930]Mä taas en ymmärrä sellaisia, jotka ovat varmoja siitä, että heillä ei ole ovulaatiota. Ihmiskeho ei vain aina toimi kellontarkasti ja samalla tavalla...[/QUOTE]

Mites ovulaatiotestit? Jos kerran sellasen on tehny, näyttäny negatiivista ja silti on tullu. ???
 
"vieras"
Kyllä se vaan vaatii sen ovulaation, mutta ovulaatio voi olla myöhässä ja siittöt voi elää jopa yli viikon naisen kehossa (kyllä vaan! näin kävi mulle ihan todistetusti).
 

Yhteistyössä