Vähänkö kaikki toivoo (salaa), että Trump voittaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Se trump oli aika hauska ainakin siinä ohjelmassa. Saat potkut sitä sanaa odotti aina koko jakson. Aika ihmeellistä että siitä voi tulla pressa mut olihan se siinäkin johtaja.
 
vierailija
Vähänkö EN toivo, että voittaa. En tunne ketään, joka hänen voittoaan toivoisi, eivät varsinkaan Yhdysvalloissa asuvat ja sieltä kotoisin olevat ystäväni.
 
vierailija
Vähänkö EN toivo, että voittaa. En tunne ketään, joka hänen voittoaan toivoisi, eivät varsinkaan Yhdysvalloissa asuvat ja sieltä kotoisin olevat ystäväni.

Viime aikojen tapahtumat ratkaisevat. Vähänkö ihmiset laittavat toivonsa siihen, että joku edes lupaa tehdä jotain ratkaisevan hyvää.

Republikaanien presidenttiehdokas Donald Trump tiukentaisi Ranskasta Yhdysvaltoihin tulevien maahanmuuttajien rajavalvontaa, jos hänestä valitaan presidentti.
Donald Trump sanoi NBC-kanavan haastattelussa sunnuntaina, että Ranskaan ja muihin viime aikoina terroristi-iskujen kohteeksi joutuneisiin maihin kohdistettaisiin ”äärimmäisiä” tarkastuksia
 
vierailija
Vähänkö vaikeaa olisi kaikkien muslimien karkottaminen. Suuri osa heistä on synytynyt siellä ja ovat USA:n kansalaisia. Tosin kaikenlaista voi tapahtua. Nähtiinhän se esim. natsi-Saksassa.
 
gfgfgfgfg
Mä seuraan monia amerikkalaislähteitä, mm.republikaanien omia lehtiä, niissä ollut hyviä otteita, mm videoita ja haastatteluja, mitä republikaanit tuosta herrasta oikeasti ajattelevat, eikä ne ajatukset keskiluokkaisilla republikaaneilla ole mitään kauniita tuosta herrasta, vaan aivan päinvastaisia. Pääosin maaseudun köyhät rasistijuntit palvovat Trumpia, mutta varakkaat perusrepublikaanit jolla yhteisössä arvostettu status, suurella otannalla halveksivat jopa vihaavat Trumpia. Pitää toivoa että tuo auttaa järjen voittoa, ettei Trumpilla ole läheskään kaikki republikaanit takana (eikä muumit laaksossa).
 
vierailija
Viime aikojen tapahtumat ratkaisevat. Vähänkö ihmiset laittavat toivonsa siihen, että joku edes lupaa tehdä jotain ratkaisevan hyvää.

Republikaanien presidenttiehdokas Donald Trump tiukentaisi Ranskasta Yhdysvaltoihin tulevien maahanmuuttajien rajavalvontaa, jos hänestä valitaan presidentti.
Donald Trump sanoi NBC-kanavan haastattelussa sunnuntaina, että Ranskaan ja muihin viime aikoina terroristi-iskujen kohteeksi joutuneisiin maihin kohdistettaisiin ”äärimmäisiä” tarkastuksia
Juu, sillähän kaikki ongelmat ratkeavakin.

Niin ja ketkä kaikki?
 
vierailija
Ja kun et kuitenkaan ihan kaikkia tunne, niin voit vilkaista galluppeja pysyäksesi kartalla ihmisten toiveista. Vive la democracie!
En tunne, mutta ne, jotka tunnen, eivät Trumpia kannata. Ei sillä, että Clinton olisi välttämättä paljon parempi vaihtoehto.

Se on muuten "democratie", eikä "democracie".

Siitä puheen ollen, en usko Trumpin olevan kovin demokraattinen, eihän hän ole "demokraatti". Veikkaan ihmisoikeuksien heikkenevän USA:ssa, jos hänet valitaan.

Silloin on turha hurrata demokratialle.
 
vierailija
En tunne, mutta ne, jotka tunnen, eivät Trumpia kannata. Ei sillä, että Clinton olisi välttämättä paljon parempi vaihtoehto.

Se on muuten "democratie", eikä "democracie".

Siitä puheen ollen, en usko Trumpin olevan kovin demokraattinen, eihän hän ole "demokraatti". Veikkaan ihmisoikeuksien heikkenevän USA:ssa, jos hänet valitaan.

Silloin on turha hurrata demokratialle.
Kiitos kielenhuollosta, ounailinkin, että ei tullu ihan oikea kirjainsetti valittua.
Mulla ei oo rebuplikaani -- demokraatti jaosta ihan sama kuva kuin sulla, mitä tulee heidän politiikkaansa. Otatkohan demokraatti-käsitteen (siis sen ryhmittymän nimen) nyt itse vähän turhan kirjaimellisesti?
 
vierailija
Kiitos kielenhuollosta, ounailinkin, että ei tullu ihan oikea kirjainsetti valittua.
Mulla ei oo rebuplikaani -- demokraatti jaosta ihan sama kuva kuin sulla, mitä tulee heidän politiikkaansa. Otatkohan demokraatti-käsitteen (siis sen ryhmittymän nimen) nyt itse vähän turhan kirjaimellisesti?
Olepa hyvä.

Voi olla, että otan, mutta minä arvelen, että - ja jo Trumpin puheetkin ovat siihen viitanneet - että hänen valitsemisensa jälkeen kaikkiin kansalaisiin eivät pätisi samat ihmisoikeudet. Vertaa nyt esim. hänen varapresidenttiehdokkaansa ajatusmaailmaa.

Putinkin väittää Venäjää demokraattisesti, mutta se on kaikkea muuta.
 

Yhteistyössä