Vähemmän kiva kampaamokäynti

Mä kävin värjäämässä hiukseni kampaamossa. Olisin halunnut tummaa vaaleaa tai helmiäistä mun maantien värisiin hiuksiin. Ilmeisesti kampaaja ei tähän pystynyt kun kyseli mikä muu väri kävisi tuoden samalla värikirjan. No, olen aina pitänyt vaaleasta kuparista, joten näytin sitä yhtenä vaihtoehtona parin muun vaalean värin lisäksi. Vaalea kupari sopi kampaajalle. Sitten alkoi värjäys ja samalla sovittiin että laitetaan kulmakarvat kuntoon. Lopputulos on se että mulla on vehnänkeltaiset hiukset ja tummat kulmakarvat mitkä ei tosiaankaan sovi yhteen. Tähän kun lisää mun normaalin punaisuuteen taipuvan ihon niin voi hyvä luoja! Onneksi opiskelen ja on etäpäiviä, töihihin en kehtaisi mennä :unsure:

Onko tälläiset kampaamokäynnit yleisiäkin? Mä en ymmärrä miksi aikaa varattaessa kun valitsee "ihan kuka tahansa" sieltä tulee värjääjäksi tekijä joka ehkä enneminkin olisi ripsi -ja kulmakarvatyyppi kuin hiusten värjääjä. Mä huomasin kampaamossa ollessa että muut kampaajat seurasivat sivusilmällä miten värjäyksessä käy, joten jonkinlaista tietoa siellä taisi olla että värjäys ei välttämättä onnistu... :X3: Kellään vinkkiä miten kulmakarvoja saisi kotikonstein vaalennettua?
 
Kampaaja ei sanonut mitään. Se oli sellainen kasvot peruslukemilla. Mä olen melko varma että se kyllä tajusi että väri ei mennyt kohdalleen ja kulmista tuli liian tummat verrattuna siihen että olen vaalea. Mä jäin siihen luuloon että kampaaja ajatteli että sille on laitettu se väri mikä lopulta valittiin ja tuollainen siitä tuli kun ottaa huomioon hiusten oman värin.

Pitännee lähteä ostamaan vetyperoksidia että saisi vähän luonnollisimman ilmeen kasvoille.
 
vierailija
No et sinäkään helpommaista päästä ole asiakkaana.
Ensinnäkin kulmista tulee yleensä aluksi liian tummat, jotka parissa päivässä vaalenee huomattavasti.
Tämä siksi että väriä jää ihoon ja väri lähtee sieltä ihosta kun kasvoja pestään.
Jos kulmat kuitenkin on AIVAN liian tummat, siis huomattavasti, tyyliin lähes mustat blondilla niin se on selvästi kampaajan oma moka.
Kulmien värjäys on aika simppeliä hommaa ja pitäisi sujua kampaajilta ja kosmetologeilta ilman suurempia mokia.

Mutta mutta.. helmiäinenhän ei ole väri, vaan vivahde värissä.
Jos sulla on maantienruskeat hiukset ja olisit halunnut niistä tummanvaaleat, se tarkoittaa vaalentamista.
Halusitko siis vaalentaa hiuksiasi/tehdä värinpoiston?
 
vierailija
Ja eihän kampaamossa ole mitään "ripsi-ja kulmakarvatyyppejä", ellet tarkoita jotakin ripsimekaanikkoa mikälienee joka tekee ripsienpidennyksiä työkseen eikä omaa kampaajan koulutusta.
Kun hiuksiasi menit värjäämään, sulle on laitettu kampaaja jonka pääasiallinen työ nimenomaan on värjätä niitä hiuksia eikä kulmia/ripsiä.
Kulmat/ripset on vain pikkulisä siinä kampaajan/kosmetologin työssä, mistä voi saada vähän extraa.
 
Tälläiset hiusvärin olisin alunperin halunnut mikä on jälkeen kuvassa.



Muutos mun normaaliin väriin ei olisi ollut kovin suuri. Tätä kampaaja ei tehnyt. Joo, ja kulmat näyttää alkuunsa tummille, mutta jos vaalealle tyypille ne tehdään tumman ruskealla niin vähänkö ne pomppaa kasvoilta esille.
 
vierailijatrrr
mä kyllä ymmärrän täysin. Meet ammattilaiselle että tulisi erinomainen tulos, maksat itsesi kipeäksi ja saa katoa peiliin itku kurkussa ja lähteä ostamaan jotain vaalennusaineita kulmille heti! Ja hiuksissa on väärä sävy. Kuinka ihmeessä tuollainen pitäisi hyväksyä??!!

Itse kyllä en olisi hyväksynyt että aletaan laittaa jotain vaaleaa kuparia, jollen halua kellertävää, koska kupari on mielestäni nimenomaan kellertävä sävy. Joka kampaajalla on vaalea sävy, joka ei ole kellertävä. Siinä sun ei olis pitänyt suostua vaan sanoa tiukasti, että et halua mitään kellertävää.

Itse varmaan menisin silti kampaajalle takaisin ja kysyisin mitä tehdään. Antaa tilaisuus korjata (en tiedä miten se tapahtuisi). Mutta jollei suostu, niin varmaan ostaisin jotain vaalennetuille hiuksille tarkoitettua shampoota, joka kirkastaa vaaleaa sävyä ja poistaa keltaisuutta. Ja pesisin sillä ehkä kulmakarvatkin (varmaan ne oikeasti vaalenee kun pari kertaa pesee kasvot ihan saippualla). Enkä tietty menis siihen kampaamoon ikinä, kirjoittaisin huonon arvion nettiin siitä, ja jatkossa korostaisin tarkkaan toiveeni kampaamossa etukäteen.

Ymmärrän hirveästi harmitustasi, mulle hiukset on tärkeät ja ulkonäkö, joten toi olisi karsea tilanne!
 
vierailija
Mulla oli kerran sellainen tilanne että kävin kampaamossa ja vaaleita hiuksiani värjättiin hitusen tummemmaksi. Yhden suihkun jälkeen hiukseni muuttuivat oudon vihertävän harmaiksi, soitin kuluttajaneuvontaan ja sieltä sanottiin että yhteys kampaamoon jos ei ole tyytyväinen ja heillä velvollisuus korjata tilanne. Jos eivät suostu niin sitten kuluttajavirastoon pitää tehdä valitus ja he auttavat juttua eteenpäin. Kävin kampaamossa valittamassa hiuksistani ja siellä suostuttiin värjäämään hiukseni uudestaan ilmaiseksi. Ei tarvinnut ruveta tappelemaan asiasta.
 
vierailija
Vaalean ihmisen kulmien värjääminen on hankalaa. Jos väriä pitää kulmissa niin vähän aikaa että lopputulos ei ole liian tumma, niin väri ei ehdi kunnolla tarttua kulmiin. Jos sitä pitää niin kauan että väri tarttuu kunnolla, niin kulmista tulee liian tummat. Minkä jälkeen ne ovat viikon päästä kauniit pari päivää ja sitten ne taas kulahtavat.

Kulmaväri lähtee ihan pesemällä pois, ei kokonaan mutta vaalenee. Voit kokeilla öljypohjaista silmämeikinpoistoainetta, annat vaan vaikuttaa kulmissa vähän pitempään. Sekin kummasti vaikuttaa että saat sen värin pois ihosta.

Äläkä yhtään huoli, kaikkihan näyttää joskus omituisilta kulmien värjäämisen jälkeen. Samalla tavallahan yhteen aikaan kaikilla naisilla oli oranssit kämmenet kun oli hankittu vähän rusketusta purkista, ja aurinkopuuterin aikakaudella joka toinen nainen oli kummallisen, läikikkään ruskea. Siihen päälle kunnon permis ja oranssi huulipuna niin avot oli nättiä. Pointti on, että naiset nyt tykkää kaunistella itseään, aina ei mene ihan putkeen mut ei se toisia ihmisiä haittaa.
 
vierailija22
En lähtis niitä kulmia nyt ainakaan itse vaalentamaan. Ihan pesu saippulla. Jos ei tehoa niin fairylla. Sillä olen saanut liian tummaksi menneet hiuksetkin pelastettua.
 
Kuten moni on neuvonut, kannattaa pestä kulmat saippualla ja sitten koittaa hinkuttaa öljyllä ihosta pois kulmavärit...
Mitä tulee väriin, niin kampaajalle voi ilmoittaa, että väri ei todellakaan vastannut sitä väriä, jonka halusit ja kysyä, että mieten asia hoidetaan?
 
vierailija
En ymmärrä tuota selittelyä, että se ja se on vaikeaa ja itse olet vaikea asiakas. Ammattilaisen pitää tietää, jos jokin on itselle liian vaikeaa. Jos lopputulos on epävarma esim aikaisempien värjäysten takia, niin tämä pitää selittää selkeästi asiakkaalle, eikä olettaa, että asiakas tietää sen jotenkin maagisesti itsekin. Kyllä itsekin eri alan ammattilaisena selitän kaikki itsestään selvätkin jutut joka asiakkaalle. Sen takia minä olen alaa opiskellut, ettei asiakkaiden tarvitsisi kaikkea tietää.
 
vierailijatartartarh
Itse käyn aina kampaajakoulussa asiakaan ja olen ollut tyytyväinen, paitsi viimeksi. Mulla oli laitettu sinne hiustenvärjäys suunnitelma ja väri millä aina värjätään tyvi jotta ajan kanssa saadaan hiuksista vaaleammat. Edellisellä kerralla opiskelija oli ihan itsenäisesti päättänyt lisätä punaisuutta siihen väriin ilman, että mulle sano yhtään mitään. Valitin kyllä asiasta ja toivottavasti ei tee enää koskaan noin kenelekkään. Oli niin ylpeä lopputuloksesta vaikka opettaja huomasi heti ettei nyt ole mennyt ohjeiden mukaan.
 

Yhteistyössä