Vaikuttaako Toimeentulotukeen jos..

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sain 100€ pari päivää sitten. En ole vielä siis sossun asiakas. Ensimmäisen tuen saan vasta kesäkuussa, mutta voiko he vähentää tuon 100€ tulevaisuudessa, kun haen uudelleen.

Eli 1.6. Saan ensimmäisen tuen= asiakkuus alkaa, eli eihän he voi vähentää tuota?
 
vierailija
Se riippuu tämän ja viime kuun tuloistasi. Jos olet ansainnut 3000 e nettona niin et välttämättä saa. Jos taas olet ansainnut nolla euroa niin todennäköisimmin saat.
 
vierailija
Tilille.. Tai siis tilanne meni oikeasti siten, että tilini näkyy vielä vanhempien nettipankista, isän piti siirtää omalta tililtänsä toiselle tilillensä, mutta näppäilyvirheen vuoksi tuli vahingossa minun tililleni. Otti heti pois kuitenkin tuon! Eli sama summa näkyy miinustettuna
Eli sinulle tuli se 100€ tilille ja se lähetettiin heti takaisin? Oletko hakenut jo toimeentulotukea kesäkuulle ja oletko saanut myönteisen päätöksen siis? Jos olet saanut jo kesäkuulle myönteisen päätöksen ja jos joudut hakemaan toimeentulotukea heinäkuuksikin, niin kirjoitat vain hakemukseesi varmuuden vuoksi että isäsi siirsi tilillesi vahingossa sen 100€ ja siirsit sen heti takaisin, niin eiköhän se ole sillä selvä. Itse olen ainakin tilillepanoja selvittänyt sossuun, niin eivät ole koskaan vähentäneet toimeentulotuesta sitä.
 
vierailija
Eli sinulle tuli se 100€ tilille ja se lähetettiin heti takaisin? Oletko hakenut jo toimeentulotukea kesäkuulle ja oletko saanut myönteisen päätöksen siis? Jos olet saanut jo kesäkuulle myönteisen päätöksen ja jos joudut hakemaan toimeentulotukea heinäkuuksikin, niin kirjoitat vain hakemukseesi varmuuden vuoksi että isäsi siirsi tilillesi vahingossa sen 100€ ja siirsit sen heti takaisin, niin eiköhän se ole sillä selvä. Itse olen ainakin tilillepanoja selvittänyt sossuun, niin eivät ole koskaan vähentäneet toimeentulotuesta sitä.
Kyllä, juuri näin. Tai isä siirsi sen itse heti takaisin. Olen siis opiskelija, valmistunut lukiosta.
Kesäkuulle siis on jo myönnetty. Ja asun yksin.
Eli kun selittää tilanteen, pitäisi riittää. Tiliotteella näkyvät vierekkäin +150€ ja perässä -150€.
Ja muita tuloja ei siis ole, kun opintotuki loppui. Ja toukokuun ei pitäisi siis muutenkaan vaikuttaa?
 
vierailija102
Olet oletettavasti täysi-ikäinen ihminen joten seuraava asia hoidettavaksi on se, että sun tili ei näy vanhempiesi nettipankissa. Ei ole mitään tarvetta sen näkyä siellä. Kyllä mua ainakin täysi-ikäisenä häiritsisi se, että toiset pystyisi seuraamaan mun rahojen käyttöä sitä kautta.
 

Yhteistyössä