Vakava pahoinpitely

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kenen kullanmurut asialla?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1448932880303.html


"15-vuotias poika ei osannut arvata, mitä oli edessä, kun hän vastasi kaverinsa kutsuun ja lähti kyläilemään tämän luona Äänekoskella tammikuussa.

Tilanteen vakavuus alkoi valjeta pian. 15-vuotias sai kuulla 17-vuotiaalta, että hänen ja 18-vuotiaan piti hakata joku. ”Siksi soitimme sinulle”, 17-vuotias paljasti. 17-vuotias kehotti 15-vuotiasta poistumaan paikalta, sillä 18-vuotias ”alkaa hermostua.

15-vuotias ei päässyt ovea pidemmälle, kun 17-vuotias tarttui itse toimeen, esti uhrin ulospääsyn ja kaatoi hänet maahan. Tästä alkoi pitkään kestänyt väkivalta, jota oikeus kuvasi tuomiossaan raa´aksi, julmaksi ja nöyryyttäväksi.

Lyömisen ja potkimisen lisäksi väkivaltaa tehtiin muun muassa haarukan avulla.

Uhri pyysi kavereitaan lopettamaan väkivallan, mutta nämä eivät aneluista piitanneet. 18-vuotias otti esiin puukon ja uhkasi 15-vuotiaan henkeä.

Pian tekijät aloittivat julman leikin nyrkkeilyhanskoja käyttämällä. Oikeuden mukaan iskut osuivat päähän ja olivat voimakkaita. Myös nunchaku-keppejä käytettiin väkivallassa.

Kaksikko myös leikkeli uhrinsa hiuksia päälaelta.

Oikeuden arvion mukaan vastaajat suhtautuivat osin puolustuskyvyttömään uhriinsa täysin välinpitämättömästi ja pahoinpitelivät häntä lähinnä huvitellakseen. Oikeus korosti, ettei uhri antanut mitään syytä pahoinpitelyyn.

Väkivalta päättyi vasta, kun ulkopuolinen henkilö soitti ja ilmoitti tulevansa käymään. 15-vuotias pääsi paikalta ja soitti itselleen ambulanssin.

15-vuotias sai erilaisia mustelmia ja kuhmuja päähänsä ja muuallekin vartaloonsa. Haarukanpistoistakin jäi myös jälkiä. Lyöntien johdosta hänen nenästään ja korvistaan tuli verta. Hän sai myös aivotärähdyksen.

Syyttäjä vaati tekijöille rangaistusta törkeästä pahoinpitelystä, mutta oikeuden mukaan väkivalta ei uhrin vammoista päätellen ollut erityisen voimakasta. Samalla oikeus totesi teon olleen moninainen ja pitkäkestoinen.

Koska molemmat tekijät uhkasivat tappaa 15-vuotiaan, heidän katsottiin syyllistyneen myös laittomaan uhkaukseen. Lisäksi heidän syykseen luettiin vapaudenriisto."
 
vierailija
Kas kun tämä ei kiinnosta..

Ei kiinnosta, koska tekijöinä suomalaiset kullanmurut.

Lapsenne voivat joutua vakavien pahoinpitelyiden uhreiksi ihan vain, koska joitakin "huvitti" hakata viaton nuori. Eikä edes hakkaaminen riittänyt, väkivalta on raa'istunut kamalan paljon!

Ottakaa se pää pois sieltä pensaasta ja alkakaa oikeasti katsomaan lastenne ja nuortenne perään ja valistakaa vaaroista!
 
vierailija
Kas kun tämä ei kiinnosta..

Ei kiinnosta, koska tekijöinä suomalaiset kullanmurut.

Lapsenne voivat joutua vakavien pahoinpitelyiden uhreiksi ihan vain, koska joitakin "huvitti" hakata viaton nuori. Eikä edes hakkaaminen riittänyt, väkivalta on raa'istunut kamalan paljon!

Ottakaa se pää pois sieltä pensaasta ja alkakaa oikeasti katsomaan lastenne ja nuortenne perään ja valistakaa vaaroista!
Mun mielestä toi oli aivan kammottavaa luettavaa. Itselläni on 15-vuotias poika, joka vielä sellainen kotirotta.

Tuossa ei kylläkään noiden uhrin sekä tekijöiden taustoista puhuta.
 
Kas kun tämä ei kiinnosta..

Ei kiinnosta, koska tekijöinä suomalaiset kullanmurut.

Lapsenne voivat joutua vakavien pahoinpitelyiden uhreiksi ihan vain, koska joitakin "huvitti" hakata viaton nuori. Eikä edes hakkaaminen riittänyt, väkivalta on raa'istunut kamalan paljon!

Ottakaa se pää pois sieltä pensaasta ja alkakaa oikeasti katsomaan lastenne ja nuortenne perään ja valistakaa vaaroista!
Ei millään pahalla, mutta tosi sikamainen kommentti sulta!

Tämä on järkyttävä juttu, joka saa minut voimaan pahoin. Toivon syvästi, että väkivallantekijät joutuvat raskaasti vastuuseen teoistaan. Jos uhrina olisi ollut minun 15- vuotias lapseni, pitäisin itse huolen siitä, että tekijät joutuisivat todellakin maksamaan tekosistaan kovan hinnan.
 
vierailija
Mun mielestä toi oli aivan kammottavaa luettavaa. Itselläni on 15-vuotias poika, joka vielä sellainen kotirotta.

Tuossa ei kylläkään noiden uhrin sekä tekijöiden taustoista puhuta.
Eikö olekin aivan järkyttävää!

Ikävä sanoa, että jos tässä olis tekijöiden taustana ollut muu kuin suomalaisuus, niin johan tätä olisi puitu keskustelupalstoilla todella paljon. Tätä on turha kiistää.

Minusta on hirveää, että tällaisista ei puhuta ja mietitä, mitä voitaisiin tehdä, jottei nuoret ajautuisi noin pahaan jamaan ja huonovointisiksi, että tekevät tuollaista. Vastikään teinityttö surmasi toisen raa'asti.

Eikö tämä ole huolestuttavaa?? Siis oikeesti! Käyttäkää hyvät aikuiset ihmiset aika muuhun kuin palstoilla rähinöimiseen ja alkakaa välittää kaikista nuorista ja lapsista teoin!
 
Pessimisti
Kas kun tämä ei kiinnosta..

Ei kiinnosta, koska tekijöinä suomalaiset kullanmurut.

Lapsenne voivat joutua vakavien pahoinpitelyiden uhreiksi ihan vain, koska joitakin "huvitti" hakata viaton nuori. Eikä edes hakkaaminen riittänyt, väkivalta on raa'istunut kamalan paljon!

Ottakaa se pää pois sieltä pensaasta ja alkakaa oikeasti katsomaan lastenne ja nuortenne perään ja valistakaa vaaroista!
Mitä? Ketä ei kiinnosta? Sinua ei ainakaan ilmeisesti..
 
vierailija
Ei millään pahalla, mutta tosi sikamainen kommentti sulta!

Tämä on järkyttävä juttu, joka saa minut voimaan pahoin. Toivon syvästi, että väkivallantekijät joutuvat raskaasti vastuuseen teoistaan. Jos uhrina olisi ollut minun 15- vuotias lapseni, pitäisin itse huolen siitä, että tekijät joutuisivat todellakin maksamaan tekosistaan kovan hinnan.
"Sitä saa mitä tilaa". Katsos kun totuus on se, että tästä ei vaahdottu, koska tekijät on suomalaisia. Näin se vaan on ja sitä on turha kiistää.

Mua suoraan sanottuna vituttaa, että ei yleisesti aleta keskustelemaan tällaisista raakuuksista vaan keskitytään vain tekijöiden ihonväriin. KAIKKI rikoksentekijät pitää tuomita, huhuja ei saa laittaa liikkeelle ja KAIKKI uhrit ovat samanarvoisia!
 
vierailija
Kas kun tämä ei kiinnosta..

Ei kiinnosta, koska tekijöinä suomalaiset kullanmurut.

Lapsenne voivat joutua vakavien pahoinpitelyiden uhreiksi ihan vain, koska joitakin "huvitti" hakata viaton nuori. Eikä edes hakkaaminen riittänyt, väkivalta on raa'istunut kamalan paljon!

Ottakaa se pää pois sieltä pensaasta ja alkakaa oikeasti katsomaan lastenne ja nuortenne perään ja valistakaa vaaroista!
Itse luin jutun, mutta minua alkoi ahdistamaan niin paljon, etten halunnut edes ajatella asiaa. Ihan jörkyttävää, jos omalle pojalle kävisi noin. Miten voi noin hulluja kuljeksia muiden joukossa.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Eikö olekin aivan järkyttävää!

Ikävä sanoa, että jos tässä olis tekijöiden taustana ollut muu kuin suomalaisuus, niin johan tätä olisi puitu keskustelupalstoilla todella paljon. Tätä on turha kiistää.

Minusta on hirveää, että tällaisista ei puhuta ja mietitä, mitä voitaisiin tehdä, jottei nuoret ajautuisi noin pahaan jamaan ja huonovointisiksi, että tekevät tuollaista. Vastikään teinityttö surmasi toisen raa'asti.

Eikö tämä ole huolestuttavaa?? Siis oikeesti! Käyttäkää hyvät aikuiset ihmiset aika muuhun kuin palstoilla rähinöimiseen ja alkakaa välittää kaikista nuorista ja lapsista teoin!
Ymmärrätkö sä sen eron, että kun suomessa tapahtuu jotain suomalaisten toimesta, se on ahdistavaa ja kamalaa. Kun täällä tapahtuu jotain sellaisen ihmisen toimesta, joka on otettu hyvässä uskossa vastaan meidän maahamme ja autettu parhaamme mukaan ja sellainen henkilö tekee vastaavia tekoja, liittyy tekoon myös kiittämättömyys, ylimielisyys, ym.

Se on vähän sama juttu, kun jos sä saat sun omalta lapselta turpaan, niin kyllä, se on valitettavaa ja se ei ole oikein. Jos sä kutsut vaikkapa minut kotiisi, annat ruokaa ja majoitat joksikin aikaa ja mä vedän sua sen jälkeen pataan, niin se on jotenkin vaan... tosi röyhkeä teko. Eikö?

Se, että suomessa tehdään rikoksia ei tarkoita sitä, että tänne pitää ottaa lisää todennäköisempiä rikollisia vastaan vain siksi, että suomalaisetkin on rikkoneet lakia. Eiks niin?
 
"Sitä saa mitä tilaa". Katsos kun totuus on se, että tästä ei vaahdottu, koska tekijät on suomalaisia. Näin se vaan on ja sitä on turha kiistää.

Mua suoraan sanottuna vituttaa, että ei yleisesti aleta keskustelemaan tällaisista raakuuksista vaan keskitytään vain tekijöiden ihonväriin. KAIKKI rikoksentekijät pitää tuomita, huhuja ei saa laittaa liikkeelle ja KAIKKI uhrit ovat samanarvoisia!
Sä nyt et vaan voi puolustaa turvapaikanhakijoiden rikoksia sillä, että suomalaisetkin tekee rikoksia.

Ja mitä ihmettä, sitä saa mitä tilaa? Oot sä ihan mäntti?
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Mitäköhän mä nyt sain... hrrrr...
 
vierailija
"Sitä saa mitä tilaa". Katsos kun totuus on se, että tästä ei vaahdottu, koska tekijät on suomalaisia. Näin se vaan on ja sitä on turha kiistää.

Mua suoraan sanottuna vituttaa, että ei yleisesti aleta keskustelemaan tällaisista raakuuksista vaan keskitytään vain tekijöiden ihonväriin. KAIKKI rikoksentekijät pitää tuomita, huhuja ei saa laittaa liikkeelle ja KAIKKI uhrit ovat samanarvoisia!
Ja nyt sitten koet, että sinulla on oikeus revitellä ja ilkkua jonkun lapsen pahoinpitelyllä, todistaaksesi pointtisi?
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Missä ovat polttopullot, tappouhkaukset, mielenosotukset, kotitalonpolttamiset tässä tapauksessa? No ei kukaan sellaista lähde tekemään, koska syylliset ovat kasuja. Kasuilta kun tällaiset rikokset ovat täysin sallittuja.
 
vierailija
Missä ovat polttopullot, tappouhkaukset, mielenosotukset, kotitalonpolttamiset tässä tapauksessa? No ei kukaan sellaista lähde tekemään, koska syylliset ovat kasuja. Kasuilta kun tällaiset rikokset ovat täysin sallittuja.
Kuka on sanonut, että nämä ovat sallittuja rikoksia.

Ei varmaankaan löydy tältä pallolta kolkkaa jossa kantaväestö ei olisi tappanut, raiskannut tai pahoinpidellyt omiaan. Se on valitettava tosi asia.
Ja väärin. Ja näistä rikoksista pitää tuomita.

Mutta se, että tänne tullaan hakemaan turvaa ja parempaa elämää, mutta silti syyllistytään vakaviin rikoksiin, niin meneehän se yli monen ymmärtyskyvyn. Ja pistää suututtamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama

Yhteistyössä