vakituisesta työpaikasta kieltäytyminen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oon hiljattain valmistunut ja työskennellyt opintojen ohessa useamman vuoden saman työnantajan palveluksessa. Mulle tarjoutui mahdollisuus hakea vakkaripaikkaa firmasta, mutta onkohan ihan idioottimaista olla hakematta sitä?

Työ on omaa alaani vastaavaa, mutta ei ihan sellaista mitä haluaisin oikeasti tehdä. Firman toimintatavoissa myös monet jutut ärsyttää. En haluaisi vakituista työtä tällä hetkellä elämäntilanteen vuoksi vaan jokin muutaman määräaikainen olisi sopivampi. Haluisin myös saada työkokemusta vähän muunkinlaisista töistä, kun tuosta jota oon nyt tehnyt jo suht kauan. Mulla ei ole asuntolainaa eikä muutakaan semmosta pakottavaa tarvetta sitoutua vakkarityöhön.

Onko tyhmää olla ottamatta vakituista paikkaa vastaan jos tietää jo etukäteen että haluaa jotain muuta?
 
vierailija
Mikä estää hakemasta tuota paikkaa, koska jos sä saat sen, voit hakea jotain muuta. Aina helpompaa saada töitä työssä olevana kuin työttömänä tai esim. hoitovapaalla.
 
vierailija
On todellakin tyhmää. Voithan sinä siitä vakipaikasta käsinkin etsiä itsellesi uutta ja parempaa työpaikkaa. Työantajat palkkaavat mieluiten suoraan töistä kuin työttömänä olleen.

Terveisin yli nelikymppinen juuri työttömäksi jäänyt, joka on tajunnut, että työpaikat ovat nykyään kiven alla.
 
vierailija
On se aika tyhmää. Siitä vakituisesta paikasta (jos sen nyt ylipäätään saat), voi hakea muita töitä, ei se tarkoita, että iänkaiken pitäisi jäädä siihen yhteen ja samaan hommaan samaan firmaan.
 
vierailija
Vakituinen työ on joustavampi, koska voit lähteä uuteen työhön milloin vain lyhyen irtisanomisajan jälkeen. Määräaikaisesta työpaikasta lähteminen ei onnistu yhtä helposti, koska periaatteessa olet sitoutunut olemaan töissä ajan loppuun saakka.

Toiseksi työnantajat ajattelevat niin, että jos olet työtön tai määräaikaisessa työssä, niin haet uutta työtä vain pakosta etkä ole oikeasti kiinnostunut siitä.Jos haet töitä ollessasi valituisessa työssä, niin mahdollisuudet saada uusi työpaikka ovat paljon paremmat, koska työnantaja ajattelee, että olet oikeasti kiinnostunut ja muutenkin hyvä työntekijä, koska sinulla on vakituinen työpaikka.
 

Yhteistyössä