Valmistuminen ja ansiopäivärahaan oikeutus

Hei!

Osaisikohan joku vastata kysymykseeni tai on/ ollut samanlaisessa tilanteessa?
Eli olen valmistumassa Tradenomiksi maaliskuussa ja olen päätoiminen opiskelija. Kuulun liittoon ja minulla on työssäoloehtoviikkoja jäljellä 17. Saanko siis normaalisti ansiosidonnaista päivärahaa, kun olen tehnyt kokoaikatyötä viimeksi ennen opintoja? Opintojen aikana olen tehnyt jonkin verran töitä Staffpointin kautta. Lisäksi olen jäämässä äitiyslomalle kesäkuun puolessa välissä, eli luulisi että olen oikeutettu tuonne asti saamaan päivärahaa? Vai oliko tuossa nyt vielä jokin juttu? Ennen opintoja tein vanhustyötä ja maksoin normaalisti jäsemaksut, nyt olen maksanut tienatuista tuloista prosentin mukaan. Laitoin liittoon viestiä, mutta olen malttamaton :D
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Hei!

Osaisikohan joku vastata kysymykseeni tai on/ ollut samanlaisessa tilanteessa?
Eli olen valmistumassa Tradenomiksi maaliskuussa ja olen päätoiminen opiskelija. Kuulun liittoon ja minulla on työssäoloehtoviikkoja jäljellä 17. Saanko siis normaalisti ansiosidonnaista päivärahaa, kun olen tehnyt kokoaikatyötä viimeksi ennen opintoja? Opintojen aikana olen tehnyt jonkin verran töitä Staffpointin kautta. Lisäksi olen jäämässä äitiyslomalle kesäkuun puolessa välissä, eli luulisi että olen oikeutettu tuonne asti saamaan päivärahaa? Vai oliko tuossa nyt vielä jokin juttu? Ennen opintoja tein vanhustyötä ja maksoin normaalisti jäsemaksut, nyt olen maksanut tienatuista tuloista prosentin mukaan.
Varmista vielä omasta työttömyyskassasta, ootko oikeutettu ansiosidonnaiseen, sitä ei kukaan täällä voi varmasti sanoa, kun ei näe sun tietoja.

Ilmoittaudu heti valmistumispäivää seuraavana päivänä työnhakijaksi. Sit kahden täyden kalenteriviikon jälkeen saat hakea työttömyyskassasta ansiosidonnaista päivärahaa, jos sulla siihen oikeus. Siitä ekasta kahdesta viikosta muuten 5 ensimmäistä arkipäivää on omavastuuaikaa.