Vapaamuurarisymboleita vai vain taidetta?

Ai niin, viimeinen tältä päivältä.

Kielinainen Sara Forsberg kävi Kaliforniassa. Liekö sieltä tarttunut mukaan tämä...uskovaisten lapsi, eli en tiedä tajuaako hän tuota symboliikkaa. Mutta en hänen ekoissa videoissaan huomannut moisia eleitä vielä.

 
Ai niin, viimeinen tältä päivältä.

Kielinainen Sara Forsberg kävi Kaliforniassa. Liekö sieltä tarttunut mukaan tämä...uskovaisten lapsi, eli en tiedä tajuaako hän tuota symboliikkaa. Mutta en hänen ekoissa videoissaan huomannut moisia eleitä vielä.

koita nyt hyvä ihminen rauhottua. alan jo epäilemään että kun sulla tarpeeks iso pyörä lyö tyhjää niin muutut paulaksi. o_O
 
koita nyt hyvä ihminen rauhottua. alan jo epäilemään että kun sulla tarpeeks iso pyörä lyö tyhjää niin muutut paulaksi. o_O
Ei ei. Pistä tää illupostausten suuri määrä laiskuuden (kämppä imuroimatta) ja nettiaddiktion piikkiin.
Sen takia laitan noita paljon koska noita löytyy paljon, mutta nyt tekee mieli lojua koneella muutoinkin.

Mä oikeastaan en enää pelkää enkä hätkähdä noita yhtään vaan pystyn keskittymään elokuvien katsomiseen oikein hyvin muutoin. Elämässä riittää muuta ajateltavaa oikein paljon.
 
vierailija
kyseessä varmaan ihan sama henkilö joka täällä echona ja paulana häröilee. toki ei voi sitä koskaan myöntää. Voihan tietty olla mahdollisuus että on kaksi samanlaista mutta eri ihmistä palstalla, jotka kirjoittavat samantapaisesti samanlaisella asenteella pitkiä valistusviestejä erilaisista aiheista.
vaikea sanoa onko oikeasti hullu vai esittääkö vain ja nauraa kirjotellessaan. Mutta yksi on varmaa, paula ja echo sopivat yhteen kuin vakka ja kansi.
 
vierailija
Vapsukäsimerkit on siitä vaikeita että niitä on tosi monta, ja osa niistä on ihan tavallisia. Jos on oikein tiukka salaliittoteoreetikko niin jo etusormella osoittaminen on jo vapsumerkki.

Mutta pari semmoista jotka löytyy myös vapsujen omista kirjoista eli ei ole salaliittoteoreetikkojen keksintöä: käsi povarissa ja leijonan tassu.



J.L. Runeberg ja Sakari Topelius.

Jakob Robert Runeberg (Johan Ludvigin poika)


Leo Mechelin - kuuluisa pankkiiri.


Elias Lönnrot - Kalevalan kirjoittaja.


Fredrik Cygnaeus - taide- ja tiede-elämän vaikuttaja.


Jean Sibelius - hänestä tuli "virallisesti" vapaamuurari vasta 1922, mutta tämä kuva on vuodelta 1890. Kaikista Sibeliuksen kuvista juuri tämä valittiin 100 markan seteliin.


Urho Kekkonen


Kuuluisa vapaamuurari Albert Pike näyttää Lion's paw-eli leijonan tassun mallia:




Runeberg ja "leijonan tassu". Usein merkki tehdään niin, että käsi pitelee samalla kiinni takin liepeestä.


Edellisen poika - kuvanveistäjä Walter Runeberg.


J.V. Snellman - Suomen Markan "isä".


Leo Mechelin ja "leijonan tassu".




Sä olet kyllä ihan sekasin, ihminen.
Se Merkelin käsimerkki todellakin on ihan persoonaan kuuluva asia, monilla ihmisillä on eleitä joista heidät tunnistaa, esim mä' naputtelen sormiani, joku toinen koukistaa pikkurilliään jne. Olen tehnyt myös Merkelin eleen kun ollaan tilanteessa jossa pitää odotella, mutta se ei silti ole mulle vakioele. Mutta Merkelille on.
Mitenhän sun sormet eri tilanteissa käyttäytyy, kai säkin käsilläsi jotain teet kun vaivaannut tai tylsityt tai yrität keskittyä. Nämä on persoonasta kiinni, ei illuminatista. Usein eleet periytyvät jommaltakummalta vanhemmalta. Oletkos huomannut.
 
kyseessä varmaan ihan sama henkilö joka täällä echona ja paulana häröilee. toki ei voi sitä koskaan myöntää. Voihan tietty olla mahdollisuus että on kaksi samanlaista mutta eri ihmistä palstalla, jotka kirjoittavat samantapaisesti samanlaisella asenteella pitkiä valistusviestejä erilaisista aiheista.
vaikea sanoa onko oikeasti hullu vai esittääkö vain ja nauraa kirjotellessaan. Mutta yksi on varmaa, paula ja echo sopivat yhteen kuin vakka ja kansi.
Ei. Mä pysyn aiheessa sata kertaa paremmin enkä tunge illujuttuja joka ketjuun.

En alennu niin säälittävään touhuun kuin kahdella nikillä kirjoittamiseen koska mun mittapuulla se on valehtelemista (eli antaa muille mielikuvan kahdesta eri kirjoittajasta), ja Jumala kieltää sen.
 
Enkä mä "opeta" koko ajan. Vapsujutut on semmoisia joista kirjoitan pitkään ja hartaasti, mutta ihan sen takia koska niistä harvoin kirjoitetaan ja se on iso kokonaisuus.

Esim.tänään olen kirjoittanut mm.sisustusketjuun ja eilen ruokaketjuun ja mies löi -ketjuun. Sisustusketjussa innostuin laittamaan pari kuvaa liikaa mutta en ole jumettunut sen enempää niihin.
 
vierailija
:ROFLMAO:
Kung fu pandassa tuli esille puistattava teema, joista illuja syytetään USA:ssa, eli lapsisieppaus/vanhemmat hylkää lapsensa/lapset jossain kellarissa/lapset altistetaan kauhuille. Illujen entiset työntekijät kertovat että kauheudet tehdään usein kellarissa.

Pandakarhu Po oli siis lapsena hylätty riikinkukko Sheniä pakenevien vanhempien toimesta ja joku ystävällinen lintu adoptoi hänet. Mielenkiintoinen oli hetki jolloin Po alkoi muistaa tapahtuneen: MK ultraanhan kuuluu se, että lapset alkavat muistaa aikuisena heille tehtyjä kauheuksia, kun psyyke on ensin torjunut sen.

Esim. Yksin kotona -elokuvassa on kellarin kauhuja, Star Warsin uusimmassa eli Force awakens-elokuvassa (mainoksissahan on tyypeillä toinen silmä lasermiekan takana) se naispäähenkilö kuulee lapsen huutoa kellarista jne.

Ja siis toivon, etten ole oikeassa.

:geek: Mutta hyvä että "sulla on kaalilaatikko uunissa" , ethän sä voi hullu olla jos sä teet ruokaa.

Miksi sä muuten heti luettelet mitä kotitöitä sun pitäisi tehdä tai jätät tekemättä, jos joku huomauttaa ettet vaikuta kovin terveeltä. Ajatteletko että se jotenkin vakuuttaa, että sulla on muumit laaksossa, kun mainitset puolustuksen puheenvuorossa kotityöt.

Diu dau. Mä meen pahtaan leipää, teen kolmioleivän sun kunniaksi.
 
:ROFLMAO:


:geek: Mutta hyvä että "sulla on kaalilaatikko uunissa" , ethän sä voi hullu olla jos sä teet ruokaa.

Miksi sä muuten heti luettelet mitä kotitöitä sun pitäisi tehdä tai jätät tekemättä, jos joku huomauttaa ettet vaikuta kovin terveeltä. Ajatteletko että se jotenkin vakuuttaa, että sulla on muumit laaksossa, kun mainitset puolustuksen puheenvuorossa kotityöt.

Diu dau. Mä meen pahtaan leipää, teen kolmioleivän sun kunniaksi.
:ROFLMAO:


:geek: Mutta hyvä että "sulla on kaalilaatikko uunissa" , ethän sä voi hullu olla jos sä teet ruokaa.

Miksi sä muuten heti luettelet mitä kotitöitä sun pitäisi tehdä tai jätät tekemättä, jos joku huomauttaa ettet vaikuta kovin terveeltä. Ajatteletko että se jotenkin vakuuttaa, että sulla on muumit laaksossa, kun mainitset puolustuksen puheenvuorossa kotityöt.

Diu dau. Mä meen pahtaan leipää, teen kolmioleivän sun kunniaksi.
Kolmio on kuviona itsessään kiva. (y)

(Ihanan selkeää tekstiä sulla ja pysyt aiheessa. Alkaa ilkeät harmaat jo tuntua ihanilta kun tappelee yhden fosfaattiemännän kanssa.)

Ei salaliittoihin uskominen tee ihmistä vainoharhaiseksi tai muuten häiriintyneeksi, maailmassa on monta ihan tavista jotka epäilevät esim.9/11 tapahtumien taustoja.

Sen tähden luettelen tekemisiäni koska usein salaliittoteoriat tulee verhot ikkunoissa ja koneella istuvilta erakkomiehiltä ja mä vietän ihan taviselämää.
Nettiaddiktio mulla on valitettavasti....

Ympäristöni ihmiset eivät mielenterveyttäni kyseenalaista.
 
vierailija
Ei. Mä pysyn aiheessa sata kertaa paremmin enkä tunge illujuttuja joka ketjuun.

En alennu niin säälittävään touhuun kuin kahdella nikillä kirjoittamiseen koska mun mittapuulla se on valehtelemista (eli antaa muille mielikuvan kahdesta eri kirjoittajasta), ja Jumala kieltää sen.
En mä sanonut että sä tunget illujuttuja muiden ketjuihin, sulla riittää aiheita joka lähtöön. paulana samaa, paulana valistat vähän eri aiheista kun echona. Eikä kommentit lyhyimmästä päästä.
Säälittävää monella tasolla, mutta lähinnä vaan outoa käytöstä, jopa netin mittapuulla. En mä sua sääli, jos sä käyttäydyt ihan oikeasti näin niin et sä kovin terve psyykkisesti ole. Jos taas olet vitsillä hullu, niin voit olla terve mutta jotain ongelmia pitää olla että jaksaa näytellä vainoharhaista ja luomufriikkiä yms.
 
vierailija
En mä sanonut että sä tunget illujuttuja muiden ketjuihin, sulla riittää aiheita joka lähtöön. paulana samaa, paulana valistat vähän eri aiheista kun echona. Eikä kommentit lyhyimmästä päästä.
Säälittävää monella tasolla, mutta lähinnä vaan outoa käytöstä, jopa netin mittapuulla. En mä sua sääli, jos sä käyttäydyt ihan oikeasti näin niin et sä kovin terve psyykkisesti ole. Jos taas olet vitsillä hullu, niin voit olla terve mutta jotain ongelmia pitää olla että jaksaa näytellä vainoharhaista ja luomufriikkiä yms.
Mikä sua riivaa? Paula on sekoseko, sen sijaan Echon tekstejä minä luen ihan mielelläni, vaikka en samaa mieltä aina olekaan. Nämä kaksi ovat ihan varmasti eri henkilöitä, ainoastaan toinen Paulan tasoinen sekoseko pitää heitä samana.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
En mä sanonut että sä tunget illujuttuja muiden ketjuihin, sulla riittää aiheita joka lähtöön. paulana samaa, paulana valistat vähän eri aiheista kun echona. Eikä kommentit lyhyimmästä päästä.
Säälittävää monella tasolla, mutta lähinnä vaan outoa käytöstä, jopa netin mittapuulla. En mä sua sääli, jos sä käyttäydyt ihan oikeasti näin niin et sä kovin terve psyykkisesti ole. Jos taas olet vitsillä hullu, niin voit olla terve mutta jotain ongelmia pitää olla että jaksaa näytellä vainoharhaista ja luomufriikkiä yms.
Mua ei pätkääkään kiinnosta luomujutut, tajuutko. Tungen sisuksiini vaikka mitä lisäaineruokaa jos ja kun haluan.

Juuri tein kahdella tapaa valituksen paulasta ylläpidolle, lukee ylhäällä ja raportoin hänen viestistään.

Meillä on molemmilla paljon asiaa, mutta se on ainut samanlainen tekijä. Meillä on täysin eri tyyli ja mä kirjoitan vain mustana.

Olen kurkkuani myöten täynnä näihin ainaisia epäilyjä ja henkilöä/häirikköä nimeltä paula.
 
vierailija
Sen tähden luettelen tekemisiäni koska usein salaliittoteoriat tulee verhot ikkunoissa ja koneella istuvilta erakkomiehiltä ja mä vietän ihan taviselämää.


.
Saatoit hyvinkin kuvailla juuri itsesi. Sukupuoli voi olla kumpi vaan.

Taas sun piti terottaa tuota että olet "ihan tavis". Sori, mutta jos kaikki tavikset olisivat kuin sä, meillä ei yhteiskunta pyörisi.
 
Saatoit hyvinkin kuvailla juuri itsesi. Sukupuoli voi olla kumpi vaan.

Taas sun piti terottaa tuota että olet "ihan tavis". Sori, mutta jos kaikki tavikset olisivat kuin sä, meillä ei yhteiskunta pyörisi.
Saatoit hyvinkin kuvailla juuri itsesi. Sukupuoli voi olla kumpi vaan.

Taas sun piti terottaa tuota että olet "ihan tavis". Sori, mutta jos kaikki tavikset olisivat kuin sä, meillä ei yhteiskunta pyörisi.
Täh, vai en osallistu yhteiskunnan pyörittämiseen? Käyn töissä, osallistun vapaaehtoistoimintaan, tämä loppupäivä menee lasten kanssa.
 
vierailija
Mua ei pätkääkään kiinnosta luomujutut, tajuutko. Tungen sisuksiini vaikka mitä lisäaineruokaa jos ja kun haluan.

Juuri tein kahdella tapaa valituksen paulasta ylläpidolle, lukee ylhäällä ja raportoin hänen viestistään.

Meillä on molemmilla asiaa, mutta se on ainut samanlainen tekijä. Meillä on täysin eri tyyli ja mä kirjoitan vain mustana.

Olen kurkkuani myöten täynnä näihin ainaisiin epäilyihin ja henkilöön/häirikköön nimeltä paula.
kai se on tarkotuskin että echo ja paula valistaa eri aiheista, olipa sama tai eri henkilö.
 
kai se on tarkotuskin että echo ja paula valistaa eri aiheista, olipa sama tai eri henkilö.
Jos mä olisin luomusta kiinnostunut, niin mikä estäisi mua paasaamasta siitäkin Echona? :confused: Mähän teen aloituksia vaikka mistä muustakin aiheesta. Mitä mä hyötyisin siitä että leikkisin jotain fosfaattimummelia?

Mä olen tottunut mustana olemaan oppositiossa, yksin, vastarannankiiskinä yleistä mielipidettä vastaan, ja se onnistuu vastaisuudessakin.
Kirjoitan ärhäkkäästi ja provosoivasti (ei kuitenkaan provoja tekemällä) - mustana. Mulle ei ole mitään hyötyä kirjoittaa provosoivasti harmaana kun mustanakin se sujuu.

Mun ei tartte peesailla itseäni harmaana, eikä häiriköidä harmaana.
 
vierailija
Täh, vai en osallistu yhteiskunnan pyörittämiseen? Käyn töissä, osallistun vapaaehtoistoimintaan, tämä loppupäivä menee lasten kanssa.
Ja lehmät lentää. Mut mä tarkotin sitä että jos kaikki oisivat yhtä sekasin päästään, vainoharhaisia ja muutenkin tuollasia kuin echona olet, ei olisi sellasta vatiota kuin Suomi olemassa. Ehkä korkeintaan jonkunlainen diktatuuri jossa vallitsis kaaos ja sireenit soisi aamusta iltaan. En osaa edes kuvitella sellasta valtiota. Joku Venäjäkin on liian hyvä, vaikka se on maanpäällinen helvetti.
Mut jää sä keskusteleen eri persoonies kanssa ja erinomaisuudestas. Moido.
 
vierailija
Jos mä olisin luomusta kiinnostunut, niin mikä estäisi mua paasaamasta siitäkin Echona? :confused: Mähän teen aloituksia vaikka mistä muustakin aiheesta. Mitä mä hyötyisin siitä että leikkisin jotain fosfaattimummelia?

.
Pitäisi olla itse mieleltään häiriintynyt että tähän osaisi vastauksen antaa.
Olet pelkästään Echona riittävän tasapainoton, on melko sama onko sulla montako persoonaa palstalla vai yksi.
Sä pidät psyykeäsi oppositiossa olemisena ja rohkeutena (palstailuko vaatisi rohkeutta, :D), mä pidän mielenterveyden häiriönä.
On sulla terveitäkin hetkiä, jolloin et pakkomielteisesti jaa vainoharhojasi.
Mutta sillon astuu esiin se narsistinen tai mukaniinvitsikäs puoli.
 
Pitäisi olla itse mieleltään häiriintynyt että tähän osaisi vastauksen antaa.
Olet pelkästään Echona riittävän tasapainoton, on melko sama onko sulla montako persoonaa palstalla vai yksi.
Sä pidät psyykeäsi oppositiossa olemisena ja rohkeutena (palstailuko vaatisi rohkeutta, :D), mä pidän mielenterveyden häiriönä.
On sulla terveitäkin hetkiä, jolloin et pakkomielteisesti jaa vainoharhojasi.
Mutta sillon astuu esiin se narsistinen tai mukaniinvitsikäs puoli.
Ja mä pidän sua liian nokkelana harmaana joka ei osaa lukea ihmistä ja tajua että paula ja mä ollaan eri henkilöt.
Mee vaikka katsomaan mun ilmoitus ylläpidolle, olen tosissani.

Mut sullehan ei mikään riitä...
 
sherlokki
kummasti on paula hiljaa jos echo keskittyy johonkin ketjuun ja päinvastoin.
Nuo tuntuvat vuorottelevan jos jaksaa jonkun aikaa seurata.
Toki nyt hänen pitää painaa kommentti samaan aikaan palstalle molemmilta, ettäolisi vakuuttava erikseen. Seurataanpa tapahtuuko näin.

Tuo taas ei todista mitään että echo laittaa viestin "paulan häirinnästä" ylläpidolle, se vain vahvistaa epäilystä, että hän olisi paula. Mikä tarve olisi muuten vähän kuin todistella tätä juttua. Ei paulan viesteissä taida olla sääntöjen vastaista, joten tietäähän hän että ylläpito ei tee mitään sellaista. IPkin voi toki olla eri kuin Echona, mutta ihmisillä on yleensä kotona enemmän kuin yksi laite jolla pääsee nettiin, eli vaikka ylläpito bannaisikin paulan ilman syytä, tuskin tuosta aiheutuisi paulan poistuminen palstalta.

Se että pitää avata ketju toiselle nikille, jotenkin myös puhuisi sen puolesta, että pitää näyttää palstalla että kyse on eri henkilöistä, jotka voivat kommunikoida keskenään.

Mutta toki voimme olla täysin väärässäkin, ehkä nuo ovat kaksi aivan eri henkilöä, joilla menee yhtä lujaa.
 
vierailija
Joskus odotan vesisateen loppumista ja siksi saatan olla pidempään täällä. Joskus menee päiviä, etten kirjoita ollenkaan, koska omaa konettakaan mulla ei ole:)
Yleensä käyn levähtämässä tässä ja esimerkiksi nyt odotan, että joku kiehuu kattilassa. Mitä vielä tarvis tietää?
Mulla on suoli tallella, kaikilla ei todellakaan ole:)
Onko niillä, jotka käypähoitosuosituksia laatii, en sano mitään:censored::sick::confused:
 

Yhteistyössä