Varokaa huijareita Tori.fi:llä!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja "anneli"
  • Ensimmäinen viesti
jbj
Postiennakolla kauppaa

Mitä jos se myyjä lähettää sulle kasan tiiliskiviä?

Mä olen joskus ostanut niin, että myyjä on kirjoittanut "saa avata ennen maksua", mutta joillekkin ihmisille riittää se, että myyjä on kirjoittanut noin, eivätkä sitten kuitenkaan lähde pakettia avaamaan ennen maksua. Varsinkin jos se on hirmu vaikeasti pakattu, eli iso työ avaamisessa, teeppäs se sitten siinä postin kassalla
 
huonojakokemuksia
Postiennakko on lähes huonoin vaihtoehto. Siinä sekä ostaja että myyjä ottavat riskin. Ostajan kannalta tuote voi olla väärä - myyjän kannalta ostaja voi olla noutamatta pakettia, jolloin myyjä kuluttaa tähän omia rahojaan. Ja paketti pitää vielä lunastaa postista takaisin. En suosittele postiennakkoa.
 
Hyviä kokemuksia
Ei yksityisten kanssa koskaan tehdä kauppoja muuten kuin käteismaksulla. Ei kannata kauppaa käydä jos ette osaa kauppaa käydä. Itse olen hankkinut paljon huippukamaa Tori.fi:n kautta, mm. huippukuntoiset sohvan ja nojatuolin, lapsille kerrossängyn ja polkupyörän, ja paljon muuta. IKINÄ ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia ja tavara on ollut parempilaatuista kuin olen osannut odottaakaan. Koskaan ei ole kukaan edes ehdottanut ennakkomaksua, eikä tilille maksaminen ole tullut mieleenikään. Torilla käydään käteiskauppaa. Jos joku myyjä ehdottaisi etukäteen tilille maksamista, se on jo merkki siitä, että kyseessä voi olla huijari, ja yhteydenpito loppuisi välittömästi siihen.
 
epäiliä
varoivaisia.. nyt torisssa sellanen nimimerkillä kun randa_love_90 tuntuu todella epäilyttävältä ihme tavaroita myynnis ja että on 3 kk vanhoi ja muissa myyntitavarois ovatkin saksassa tavarat. selvö huijari varokaaa hyvät ihmiset ja hintaakin viellä monia tonneja.. ettei joku vaaan mee huijaksen kohteeksi. ottakaa ensi selvää ja äläkää maksako tilille vaan käteinen tai postiennakko!!!!!!!!!!!!!!!!
 
vierailijaa
Ja kaiken maailman tampioita tori.fi muutenkin pullollaan! Tiedustelin kerran erästä tuotetta ja sain vastaukseksi kamalat haukut ja ettei ole mulla rahaa ostaa jne. :D Joku skitso siellä sekoili. Hupaisaa! Huuto.net huomattavasti parempi paikka.
 
Jonnellinen
Sama täällä. Rahat maksoin tilille ja mitään ei oo tullut eikä enää vastaa viesteihin...
Mulle kävi samallailla tänään. Ootteko olleet yhteydessä poliisiin?
Aion huomenna soittaa ja kysyä miten tälläisessä tilanteessa edetään rikosilmoituksen kanssa.

Näitä on nyt sen verran monta että tää "muija" pitää saada kiinni teoistaan.
 
vierailija670
Mulle kävi samallailla tänään. Ootteko olleet yhteydessä poliisiin?
Aion huomenna soittaa ja kysyä miten tälläisessä tilanteessa edetään rikosilmoituksen kanssa.

Näitä on nyt sen verran monta että tää "muija" pitää saada kiinni teoistaan.
Poliisilla käytiin ja jätettiin rikosilmoitus. Sanoivat että aika harvoin tälläisiä huijareita kiinni saadaan... Toivo silti elää.
"Muija" vielä tiesi että on tekemisissä vanhempieni kanssa koska olen alaikäinen. Niin julmia nämä jotkut ihmiset kun kesätyörahoilla piti ostaa puhelin mutta rahat vain hävisit.... Toivottavasti saamme muijan kiinni ja joutuu maksamaan teoistaan!!
 
vierailijag
Miksi ihmeessä ihmiset tekee siellä kauppaa näkemättä tuotetta livenä???
Oon aina tehnyt kauppaa vain oman alueen tavaroista. Hakenut ja iskenyt rahat tiskille. Ei mitään ongelmia ollut koskaan!
Ihmettelen kun itse laitan tuotteet myyntiin, on melkein joka toinen kysely "postitatko?"
Postitan silloin kun rahat on tilillä. Tässäkään ei ole ollut ongelmaa. Ja kauppaa olen tehnyt siellä vuosia
 
Huuto.net puolestapuh.
Käyttäkää hyvät ihmiset oikeesti Huuto.netiä! Sieltä näette myyjän saaman palautteen eli saatte varmistusta siitä onko myyjä luotettava. Jos myyjällä ei ole vielä palautetta, kannattaa miettiä haluaako ostaa tuotetta muuta kuin noudolla ja käteismaksulla.

Lisäksi haluaisin varoittaa "Ostetaan" -ilmoitusten jättämisestä. Kokemukseni mukaan TODELLA USEIN huijarit selaavat näitä "Ostetaan" -ilmoituksia ja vastaavat niihin (se on huijareille paljon helpompi löytää huijattava, kun on jo ostaja valmiina). Jos haluatte ostaa jonkun tuotteen, niin kannattaa oikeasti ensin itse etsiä sitä tuotetta ja jos ei millään löydy, niin vasta sitten pistää se ostoilmoitus ja silloinkin luonnollisesti suosia noutoa ja käteismaksua noudon yhteydessä!
 
Käyttäkää hyvät ihmiset oikeesti Huuto.netiä! Sieltä näette myyjän saaman palautteen eli saatte varmistusta siitä onko myyjä luotettava. Jos myyjällä ei ole vielä palautetta, kannattaa miettiä haluaako ostaa tuotetta muuta kuin noudolla ja käteismaksulla.

Lisäksi haluaisin varoittaa "Ostetaan" -ilmoitusten jättämisestä. Kokemukseni mukaan TODELLA USEIN huijarit selaavat näitä "Ostetaan" -ilmoituksia ja vastaavat niihin (se on huijareille paljon helpompi löytää huijattava, kun on jo ostaja valmiina). Jos haluatte ostaa jonkun tuotteen, niin kannattaa oikeasti ensin itse etsiä sitä tuotetta ja jos ei millään löydy, niin vasta sitten pistää se ostoilmoitus ja silloinkin luonnollisesti suosia noutoa ja käteismaksua noudon yhteydessä!
Myyjänä peukutan torin puolesta. Myin 50 e hintaista pakettia, ja kahdessa päivässä ehti ilmoituksella olla toistasataa katsojaa, ja sitten tehtiin kaupat yhden kanssa. Huutiksessa samaan aikaan samalla ilmoituksella vain 3 katsojaa. Torilla saa sitäpaitsi paremman hinnan tuotteesta kuin huutiksessa .
 
Jos olette ostamassa kallista tuotetta selvästi alle markkinahinnan, niin hälytyskellojen pitäisi soida. Myöskään jos myyjä ei suostu noutoon, niin sekin voi olla merkki vilpistä.

Jos myyjä vaikuttaa vähääkään epäilyttävältä, niin pyytäkää lähettämään lisäkuvia. Jos myy vaikka iPhonea, niin pyytäkää saada lisäkuva puhelimesta päivän lehteä vasten. Tai pyytäkää sellainen kuva, että sitä ei saa netistä googletettua ja väitettyä omaksi. Esim. "Saanko kuvan siitä iPhonesta silleen, että sen vasemmalla puolella on juustohöylä ja oikealla puolella lusikka."

Eihän tuokaan välttämättä kusetusta estä, mutta ainakin karkoittaa sellaisen myyjän, joka on myymässä olematonta tuotetta.
 
Onko vaikeata olla laittamatta rahaa toiselle kun ei ole edes n'hnyt tuotetta? (omin silmin/kuvat erikseen)

Postissa niin postiennakolla, siinä voi tarkastaa lähetyksen ja palauttaa samoin tein jos ei ollutkaan mikä piti. Paras silmästä silmään kaupat tietenkin.

Ja aina muistakaa vanha jinternetin sananlasku: Jos se kuullostaa liian hyvältä ollakseen totta niin se EI OLE TOTTA!. Pätee varsinkin näihin kirppiskauppoihin kun ihmiset sokaistuu kun luulevat saavan jonkun alle 10% oikeasta hinnasta. Ahneus jyrää todellisuuden siinä vaiheessa.
 
vierailija
Mun poika myi tori.fissä mopon moottoria. Sanoi että nouti tai postiennakko. Ostaja ei nikotellut lainkaan kun postiennakkoa ehdotti. Miksi ette käytä postiennakkoa? Paras tapa.
 

Yhteistyössä